12 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

12 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

12 Haziran 1932 SEYRİSEFAİN acenta: Galata Köprübaşı Şube A. Sirkeci Mühürdar zade han 2, 2740. İZMİR - PİRE- İSKENDERİYE : POSTASI (İZMİR) 14 haziran salı ilde Galata rıhtımından kalkar. İZMİR EKSPRES postalarında Istanbul - İzmir ücretleri 1. nci kamara 2. nci R 3 , ncü > MUSTAFA CEMAL Vapurları izmir sür'at postası 13 BURSA çi. Pazartesi akşamı saat 17 de Galata rıbtımından doğru iZMIRE hareket edecektir. Bilet vapurda da alınabilir, Galata, Küçük Rıhtım Han No 4-5 Telefon — Beyoğlu 913 vapuru Hantal Zade Tayyar vapurları Ayvalık postası Tayyar vapuru her hafta Pazar günü akşamı saat 17 de Sir - keciden hareketle (Gelibolu, Çanakkale, ve Körfez tarikile Ayvalığa azimet ve avdet eder. Dikkat: Edremit yolcuları i :ede çıkarılır ve ayni günün akşamı Ayvalığa muva- salat eder. Yolcu bileti vapurda verilir. "Tafsilât için Eminönü Rıhtım Han No, 5 Telefon: 21977. Gi KARE ARABALI Türkçe ve Fransızca Lisanlarında daktilo işleri, * Türkçe, Fransı; Almanca Jisanlarında bilü- mum tercümeler ehhven şeraitle ve seri- an ifa olunur. Adres: G a, Perşembe Merikyan Han No 8 BEREREEEAEERENADENEEAEEANENEE EAA THE TURKISH AMERİCAN Shipping and Trading co Hayri Araboğlu ve Şşerlki American Export Lines The Export Steamsip Corporatlon NEW - YORK nımız arasında muntaz m posta: Her ayın 5, 15, ve 25 inci günleri Nev York,'dan hareket. Yakında Nev - York'dan gelecek va- purlar, Exporter vapuru 17 hazirana doğru Excelsior vapuru 3 temmuza doğru Yakında Nev - York, Boston, Fladel- fiya ve Baltimorı için yolcu ve eşyayı ticariye alarak hareket edecek vapurlar: Exilona vapuru 20 hazirana doğru Exporter vapuru 30 hazirana doğru Kumpanya, müşterilerinin menafiine daha iyi hizmet ve fevkalâde seri pos- talar taktim emelile İskenderiye veya Marsilyada aktarma suretile ve doğru konoşimento ile Nevyork için mezkür limanlardan muayyen tarihlerde hareket «den ekspres ve lüks vapurlarına yolcu ve eşyayi ticariye kabul edecektir. Bu vapurlar Amerikanın dahili ve bütün vilâyetleri ile Kanada, Golf, Mek- sika ve Los Angelos ile San Fran Seattle vesaire bütün limanlar için doğru Konşmento ile eşyavı ticariye kabul ederler. Fazla tafsilât için hanında 4 üncü katta Hayri ve şeriki müracaat. Tel, B. O, 4£ ORIENTMARE Emtia muhammillerine ilân - Rekabet saikasile bazı alâkadarların çıkardıkları gayri hakiki saikalar hilâfina olarak «FEDELTA>» İtalyan vapurunun Trabzon, Samsun, İnebolu ve İstanbul limanlarından doğru Napoli Barselon, Marsilya Cenova i çin eşyayi ticariye kabul ve tahmil edeceğini emtia mu- hamımillerinin enzarı ıtlılama arzolunur. Müdiriyet ORiENTMARE A » vapuru sureti kat/iye- an perşembe günü ( Napoli, Barselona, Mar ve Cinevre) ye ha- reket edecektir. , 5 temmuza doğtu İtalyadan beklenen «FOLGORE>» vapuru (Napoli, Barselona, Marsilya ve Cenevre) için Karadeniz limanlarından emtia tahmil edecektir. tafsilât için Galata'da Frenkyan hanında. Orientmare vapur acentalığına müracaat. Telefon: Beyoğlu 2274 Galata'da Arapyan Araboğlu 7- 8-928 Sıhhi yemekler « Buzlu içkiler FRİGECO 18 ay vade ile SATİiE ( Baş tarafı onuncu sahifede ) Her 10 günde bir Nev York ile lima | 300 Yukarıda cins ve nevile mevki ve müştemilâtı yazılı gün müddetle icra kılınan aleni müzayede neticesinde 4049 — 9280 Beylerbeyinde mutfak (biri hariçten 15 arşın arsa üzerindedir ): 1 taşlık, 1 halâ, 2 kömürlük, birinci kat, | koridor, 4 oda, bir halâ, ikinci kat 5 oda, 1 koridor, 1 halâ, 1 gusülhane çatıkatı 1 oda, İ balkon, (barici bir antre vardır) ve (698 arşın bahçeyi ve de- runine cari nısif masuramai İezizi havi bir hanenin tamamı. Bostanbaşı Abdul- lahağa mahallesinde Rasimağa soka- gında eski 3 Mü. 3 Mü. 3 Mü. .yeni , 9/1 numaralı iki yüz yirmi beş arşın arsa üzerinde ahşap iki kattan ibaret olup 9 numaaralı hane birinci kat: bir küçük taşlık bir sofa iki oda, bir mutfak, bir helâ, bir kö- mürlük, ikinci kat üç oda, çatı katı camekânla bölünmüş bir oda, iki küçük yatı odası, diğeri seksen beş arşın arsa üzerinde ahşap iki katlı olup birinçi kat: bir sofa, küçük bir taşlık, bir oda, bir belâ, bir mutfak, ikici kat: bir sofa, üç oda, bir helâ, ve bin ikiyüz doksan arşın bahçeyi ve ayrıca iki dönüm iki yüz altmış altı arşın fazla bahçeyi havi iki haneni tamamı, ( Bahçede yemiş ağaçları vardır. ) Bilasale ve Nuru- cesim H. tarafından bilvelâye Cemile H. emlök 6İ hizalarında gösterilen bedellerle talipleri üzerinde takarrür ederek birinci ihalesi icra ve 3İ gün müddetle müzayedeye vazedilmiş ve 18 Temmuz 932 tarihine müsadif pazartesi günü saat on dörtten itibaren müzayedeye mübaşeret olunarak saat 15 buçukta arttırma bedelleri muhammen kıy- metini geçtiği taktirde kat'i kararlarının çekilmesi mukarrer bulunmuş olduğundan talip olanların mezkür günde saat 15 buçuğa kadar sandık idaresine müracaat eylemeleri ve saat on beş buçuktan sonra vuku bulacak müracaatların kabul edilmiyeceği ve mezkür emlâke evelce talip olanların kat'i karar esnasında hazır bulunma- dıkları veya başka talip zubur eylediği taktirde evelki müzayededen çekilmiş addolunacakları lüzumu ilân olunur. ww. rem taliplerin | Sinek, sivrisinek, tahta kurusu ve bütün haşaratı ve yumurtala- rını kat'iyyetle ve bir saniyede imha eder. Yarı yarıya ucuz ve katiyyen leke yapmaz. Bütün devairi devlet ve müessesatı ma- liye ve ecnebiye Fayda istimal eder. Avrupada birinciliği diplo- malarla musaddaktır. Hasan ecza deposu. Galatada o Kemankeşkaramustafapaşa mahallesinde Yemişçihasan sokağında eski Aleksiyadi yeni Melek hanında 23 No. mukim iken bilâhare Macaristana gidip mahalli mezkürdeki ikametgâhı meçhul bulunan (Gadova Karl) Ef. ye: İstanbul ikinci icra memurluğundan: Emine, Melek, Lütfiye hanımlarla Os- man Fehmi beye izafeten ve vekâleten avukat Hikmet OSüleyman beyin Beyoğlu ikinci noterliğinden musaddak 16/8/9381 tarih ve 6817/2377 numaralı icar o mukavelenamesine (o müsteniden zimmetinizde alacağı olduğunu iddia eylediği “doksan liranm maa faiz ve masarif adiyen haciz yolile tahsilile beraber icra ve iflas kanununun 26ö inci borçlar kanununun 260 maddelerine tevfikan aktin fesh ve mecurun tahli- yesine dair de mahkemei aidesine mü- Tacaat edeceği hakkında vaki talebine tevfikan olbapta tanzin ve berayı tebliğ tarafımza gönderilen ödeme emri ikametgâhı hazırınızın meçbuliyeti hase- bile tebliğ kılnamıyarak tebliğatı muk- teziyenin ilânen icrası tekarrür etmiş olmakla * tarihi ilindan itibaren ve 9392/1336 No. ile şifahi veya tahriri olarak bir ay zarfında icranın durması hakkında bir itirazf kanuhiye dermeyan eylemediğiniz takdirde” berveçhi talep muamelâtı icraiyenin gıyabınızda infa- zına tevessül kılınacağı o malümunuz olmak ve olbaptaki ödeme emrinin teb- » liği makamına kaim bulünmak üzere keyfiyet ilânen tebliğ olunur. İstanbul malıkemei asliye 1 inci ticaret l dairesinden: İstanbulda Fincancılarda Mahmudiye Hanında 38-39 numarada Tirikotaj gömlek vesaire ticaretile meşgul Vasfi ve Ramiz kolektif şirketinin alacaklıla- rile icrayi akit eylediği kongordato mahkememizde tetkikatı 7/Temmuz/932 tarihine müsadif Perşembe günü saat 1ide icra kılınacağından bu bapta alaka- dar olanların yevmü ve saat mezkürda mahkemede hazır bulunmaları ilân olunur. Salılık otomobiller Bir adet az kullanılınış Okland markalı spor otomobil, bir adet az kullanılmış seyrüsefer taksi numarasını havi Okland markalı açık otomobil ve bir adet Oklarid markalı kapalı otomobil ehven fiatla satılıktır. İastanbul 4 ücü Vakıf hanında Esnaf bankasına müracaat. Birinci sınıf dahili ve intani hastalıklar mütehassısı Doktor AHMET FEVZİi İzmit'e avdetle demiryolundaki mu- ayenehanesinde kemafissabık üçten sonra hastalarını kabule başlamıştır. Zonguldak Belediyesinden : Zonguldakta yapılacak beton arme iskele bhaziranın yirminci | gününden itibaren yirmi bir gün müddetle münakasaya vazolun- muştur. Münakasa temmuz ayının on birinci pazartesi günü saat İon beşte Zonguldak belediye encümeni huzurunda kapalı zarf usulile icra kılınacaktır. Münaka- saya dahil olacakların işbu mit- nakasaya ait evrakı İstanbul vilâ- yeti belediye reisliği fen müdür- lüğünden ve Zonguldak belediye riyasetinden bedeli mukabilinde alabilecekleri ilân olunur. Harareti teskin eder, iştahı arttırır yağı için teklif edilen fiat haddi takarrür etmiştir. müdürlüğünden: Yeni Tavukçuluk yedirmelidir ? IBu eserler Satılık Saç mürekkep fıçıları Kapakları anahtarlı sağlam halde 25, 50 kiloluk saçtan mamul boş mürekkep fıçıları satılıktır. (Akşam) idarehane- sine müracaat. Istanbul 4 üncü İcra Memurluğundan: Tamamına 3910 lira kiymet taktir edilen Boğaz içinde Mirgün iskelesi karşısında eski 30 ve yeni 36 No.lu sahilhanenin sekizde beş hissesi açık artırmaya vaz edilmiş olup 23 haziran 932 tarihinde şartnamesi divanhaneye talik edilerek 7 Temmuz 932 tarihine musadif Perşembe günü saat 14 den 17 ye kadar İstanbul 4 üncü İcra dai- resinde Açık artırma suretiyle satıla- caktır. Artırma ikincidir Birinci artır. mada en ziyade 700 liraya talip çıkmış- tır. Bu kere en çok artıranın üstünde bırakılacaktır. arttırmaya iştirak için yüzde yedi te'minat akçesi alınır. Müte- rakim vergi Belediye vakıf icaresi müş- teriye aittir Icra ve iflâs kanununun 119 urcu maddesine (o tevfikan hakları Tapo. sicilleriyle sabit olmayan ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadara- nn ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususiyle faiz ve masarife dair olan iddialarını 'ilâu tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbite- İ leriyle bildirmeler: lâzımdır. Aksi halde hakları tapo sicilleriyle sabit olmayanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alakadarların işbu maddei ka- nuniye ahkâmına göre hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyen- lerin 930/4587 dosya | numarasıyle me- muriyetimize müracaatları ilân olunur. Dr. Mehmet Izzet Emrazı dahiliye ve sariye mutahassısı Muayenehane: Çağaloğlu Halk fırkası karşısında No. 21 Cumadan mada hergün | 18-17 hastalarını kabul eder, Tel. 23926. | Dr. Çiprut GiLT, SAÇ ve ZUHREVi | Ü hastalıkları mütehassısı Beyoğlu Asmalımesçit, Atlas Han No. 2? Tel. B. O. 3353 KISARNA MADEN SUYU Karaciğer ve böbrek taşlarını düşürür. Her çeşit hazims ekşiliğine, şişkinliğine ve şeker hastalığına en iyi tabii ilâçtır. Nafıa Vekâletinden: 476/932 tarihinde pazarlıkla mubayaası mukarrer 3000 ton katran İdaremiz ihtiyacı için “2000, kilo yerli sicim mübayaa olunacaktır. Pazarlık 16/6/932 tarihine müsadif perşembe günü saat İ4de icra olunacaktır Şartname ve nümuneyi görmek üzere her gün ve pazarlığa iştirâk için de yevmi mezkürde */, 7/5 nisbetinde teminat ile birlikte muayyen olan saatte yeni postanede müteşekkil mübayaat komisyonu riyasetine müracaatları. Hayvan besleyenlere lâzım kitapl Cafer Fahri beyin eserleri Av ve salon köpekleri Keçi beslemek usulü Tavuklara çok yumurtlamak için ne Nasıl tavukçuluk yapmalıdır ? “Mufassal Yeni Tavukçuluk, kitabını okuyanlar, bir tavuktan senede 250 yumurta alırlar. Tevzi merkezi: Çifçi Kütüphanesi en leziz ve sıhhi sofra suyudur. ğe mide lâyıkında görülmediği cihetle 18/6/932 tarihine müsadif Cumartesi günü saat 15 de mubayaası Talipler bu husustaki şartnameleri Istanbulda Liman İşleri Müdürlüğünden Ankara'da Inşaat dairesinden beş lira mukabilinde tedarik ederek Ticaret Odası vesikası ve 11250 liralık teminatı muvakkate mektuplarile birlikte aynı gün ve saatte Nafıa Vekâletinde Inşaat münakasa komisyonuna müracaat edebilirler. Posta ve Telgraf levazım ve mebani azarlık suretile Kuruş 200 50 50 10 eski harflerle basılmıştır | 25 Bugün de - Diyorlarki... Edebiyat Anketleri Muharriri: Hikmet Feridun Neşreden : Remzi kütüphanesi Yakında çıkıyor UROLOG - OPERATOR Dr. FUAT HAMİT iDRAR YOLLARI Hastalıkları mütehassısı Türbe, Mahmudiye caddesi No. 10 Telefon: 22622 Dr. Ekrem Emin Dahili hastalıklar mütahassısı Dr. Mükerrem Emin Kulak, Boğaz, Burun mütahassısı Kadıköy, Yoğurtçu parkı karşısı 82 hergün ikiden dörde kadar Telefon: Kadıköy 164 AİLELERE HİTABEN: Peşine hiç bir para sarfetmeksizin ELBiSLERİNİZİ AYAKKAPALRINIZI ŞAPKALARINIZI MOBiLYALARINIZI vesaire her türlü ihtiyacatınızı temin için Beyoğlunda Tünel pasa- jında 7 No. da kâin EREDITO müessesesine müracaatla ekser tica- rethanelerde para yerine geçen KREDİTO iştira bonolarını tedarik etmeniz lâzımdır. Şerait elverişlidir. Ketumiyet mutlaktır. KiralıK mükemmel hane Şişli Ahmetbey sokağında bahçeli garaj ve kaloriferli gayet havadar ve mükemmel bir ev kiralıktır. Her gün öğleden evvel Beyoğlu 1287 numaraya telefon edilmesi.