14 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

14 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 14 Haziran 1932 Balıkesir mektupları Balıkesirde kooperatif faaliyeti ç Ziraat bankası ok ilerliyor Balıkesir şubesi müdürünün mühim beyanatı Balıkesir, 10 (Hususi) — Ziraat bankası teşebbüsile Balıkesir da- bilinde geçen sene teşekkül eden “köy ve kasaba zirai kredi koo- ıperatifi hummalı faaliyetle çalış- “maktadır. Balıkesir ziraat bankası mıntaka | kooperatifçiliği şimdiye kadar pek mütevazi bir şekilde çalışmış ve diğer vilâyetlerimize nazaran çok büyük muvaffakıyet göstermiştir. Bir senede “18,, kredi koope- ratifinin küşat resmini yapan ziraat bankasi Balikesir şube müdürü İsınail Safa beyle koc- peratifçilik hakkında görüşmeğe gittim. Ismail bey bana şu izakatı verdi : — Ziraat bankası Balikesir mın- takası şubesi dahilinde zirai koo- peratiflerinin 932 mayıs gayesine kadarki vaziyetleri mucibi mem- Duniyettir. Köylü kooperatifçiliğin faidesini anlamıştır. Ve kendi arzuları ile kooperatiflere aza kay- dolunmaktadırlar. Hali hazırda faaliyette bulunan 12 kooperatiften Yeni köy Kredi kooperatifi 930 senesinde 108 ortak adedile teşekkül etınişti. Bu- gün 132 ortak adedi ve 6 bine yakın sermaye ile faaliyetine devam etmektedir. Diğer 11 kooperatif 931 senesi haziranından itibaren faaliyete geçmişlerdir. Ilk teşekkülde “60,, ortak ve 7550 lira taahhüt sermayesi ile küşadını yaptığımız Balıkesir şehir kredi kooperatifi mayıs gayesine kadar ortak adedini “92, ve taahhüt sermayesini “29881, liraya iblâğ etmiştir. Birden bire yük- selen bu sermaye köylerde de gözükmektedir. lik teşekkülünde “61, ortak ve “4300, lira taahhüt sermaye- sile vücuda getirdiğimiz Bigadiç kooperatifi 932 mayıs nihayetinde ortak adedini “95, ve taahbüt sermayesini de “12070, liraya çıkarmıştır. Görülüyor ki köylü artık kredi kooperatifinin ehemmiyetini idrak etmiştir ve elindeki sermayeyi kooperatife vermekten çekinme- mektedir. ği Balıkesir kooperatifi esas vazi- fesine 931 haziran bidayetinde başlamıştır. Yapılan ve yapılmakta olan kooperatifler bir sene zar- fındaki faaliyetimiz mahsulüdür. Mıntakamız'zürraı yalnız hububat ziraatile meşgul olduğundan elin- * deki para pek az olınakla beraber Balıkesir mıntakasında ziraat iti- karile yapılan kooperatifler diğer vilâyetlerimize nisketle fazladır. 29 kooperatif faaliyeti Balıkesir kooperatifçiliği hakkında iyi bir fikir verir zannındayım. Yeniden yedi kooperatif fazli- yete geçecektir. Bunlardan üç kooperatifin esas mukavelename- leri İktisat vekâletince tasdik edilmek üzere gönderilmiştir ve diğer dört taneside iktisat vekâle- tinin tasdikına gönderilecektir. Mevsim itibarile köylünün elin- de para bulunmadığı cihetle yeni teşekkül Oeden kooperatiflerin sermayeleri az miktarda olup har- man mevsinminde ortak adedi ve sermaye miktarlarının çok arta- cağını zannediyoruz. Bu neticeyi köylünün şimdiden, kooperatiflere öza kayt olmak için, bize müra- e F nee i | - Balıkesir Ziraat bankası mü- dürü Ismai! Safa bey caatlarından anlıyoruz. Bu sene teşekkül eden kocperatiflerden mada daha on beş kadar köy kooperatifi teşekkül edecektir. Asılsız bir haber Bazı gazetelerde okunan Balı- kesire ait garip bir bavadis bu- rada epiy heyecan uyandırmıştır. Göya Balıkesir kıyafetile peyda olan bir kadın 9 çocuğu kandır- İ mış ve başka vilâiyete gönder- mişmiş. Bu meseleyi tahkik ettim. Alakadar zevatın böyle bir şey- den hiç haberleri yok.. 9 çocuğun gaybolduğu havadisi Otamamile yanlıştır. istanbul İkinci İcra Memurluğundan; Mukaddema Boğaziçinde Istinyede İstinye caddesinde 60 uumaralı bostanda mukim iken halen nerede bulunduğu meçhul olan Prezenli Hasan bin İdris efendi ile gene Boğaziçinde Kireç burnunda Ali paşa sokağında 10 numaralı hanede ikamet etmekteler iken keza ikamet- gâhı hazırları bilinmeyen Ayşe Peli. ve Fatma Cavide hanımlar binti Talat beye: Vasilaki Pandeli efendilerle Manna Aleksandra hanımlara izafeten vekilleri avukat Aziz beyin aleyhinize İstanbul mahkemei asliye dördüncü hukuk daire- | sinden istihsal ve berayi infaz memu- riyelimize tevdi eylediği 24/8/931 tarih ve 927/637 numaralı ilân fikrai hük- i müyesine nazaran Hasan ağadan (1500) liran ve Ayşe Behice ve Fatma Cavide hanınlardan (300) üç yüz liradan (600) lira ki cew'an (2100) liranın (30) lira ücreti vekâletle beraber maan tahsili bususunun temini için şayian mutasar- rıf olduğunuz Boğeziçinde İstinyede kâin gayrı menkulâtımzın haczedilerek tes- viyei deyin edilirnemesi “üzerine alacaklı tarafından paraya çevrilmesi talep edil miş olduğu malumunuz olmak ve bu baptaki ödeme emri tebliği makamına kain bulunmak üzere ilânen tebliği keyfiyet olunur. Fatih askerlik şubesinden: Birinci derecede malüllerden iki bacağı iki kolu ve iki gözden mahrum olan zabitan ile efradın bir hafta zarfinda gubeya müracaatları" kendi menfaatleri iktizasındandır, Dr. Mehmet Izzet Emrazı dahiliye ve sariye mutahassısı Muayenehane: Çağaloğlu Halk fırkası karşısında No, 21 Cumadan mada hergün 18-17 hastalarını kabul eder. Tel. 23925. kulak, boğaz, burun mütahassısı © Doktor ihya Salih Cağaloğlu: Hamam sirasinda 24 numarada - Cumadan başka her gün - öyleden sonra saat 15 ten itibaren hastalarını ka- bul eder. para ve alâtü edevat şunlardır : bir makine; Dr. Ekrem Emin Dahili hastalıklar mütahassısı Dr. Mükerrem Emin Kulak, Boğaz, Burun mütahassısı Kadıköy, Yoğurtçu parkı karşısı 32 hergün ikiden dörde kadar Telefon: Kadıköy 164 İstanbul yedinci icra memurluğundan: Bir borçtan dolayı mahcuz olup paraya çevrilmesi mukarrer 48 adet Adapazar islâm Ticaret bankası hisse senedatı işbu haziranın 16 cı perşembe günü saat 10 dan itibaren Adapazar Türk ticaret İstanbul şubesi baukasında bik müzayede paraya çevrileceğinden talibi- nin mezkür bankada bulnnan memuruna müracaat elmeleri ilân olunur, ZİRA lor El: v oo gün ——————— sarruf, Dirlik ve düzenlik kaynağıdır” BİR KUMBARA ALINIZ. LA biraz bürülklülrümiz! Vilâyet ve belediyeler için emsalsiz bir fırsat! Noksansız Bir Matbaa Satılıktır » Her işe elverişli ve her türlü vesaiti haiz bir matbaa satılıktır. Matbaanın ihtiva ettiği makine 1 — “Augsburg,, markalı ve 1929 modeli 68>X100 ebadında mükemmel 2 — 70X100 ebadında “Frankental,, markalı bir makine; 3 — “Victoria,, markalı bir adet pedal; 4 — 40 kasalık muhtelif çeşit ve puntolarda az kullanılmış kitap ve fantezi hurufat. Mükemmel ve noksansız gayet zengin pirinç çizgi takımı, prova tezgâhı, galeler, kurnpaslar ve sair bilümum müret- tiphane takımları. mes Matbaa derhal kurulup iş yapacak haldedir. Hiçbir noksanı yoktur. Yeniden matbaa tesis veyahut mevcudu tevsi etmek istieyenlere emsalsiz bir fırsattır. Müracaat edilecek yer: Muhsin ve Münir Emin kardeşler, Ankara caddesi Reşit Efendi Han, No. 15-16, Telefon: 21396. Fatih sulh 8 üncü hukuk hâkimliğin- den: 932/357 Atpazarında Manisalr mehmetpaşa mahallesinde İmamniyazi sokağında 52 No.lı hanede sakin müte- vefia Yusuf Ef, sagirleri Abdullah Cemalettin ve Fatma Hüsniye ve aynı hanede sakin baba annesi Şerife H. 11/6/932 tarihinden itibaren vasi tayin edildiği ilân olunur. Zayi —1928-1929 senesinde Çorlu tam teşkilâtlı ilk mektebinden aldığım şahadetnameyi zayi ettim. Yenisini çıkaracağımdan hükmü yoktur. 329 numaralı Mustafa Asım bey kızı Enise Zayi — Mektebin resmi mühü- rünü zayi eyledim. Yenisini hak- kettireceğimden eskisinin hükmü yoktur. Silivri Küçük kılıçlı muallimi Şefik GEMS AYIN 7 20 O MELAS "BAKKA KOMERÇİYALE İTALYANA Sermayesi Liret 700,000,000 İhtiyat akçesi Liret 580,000,000 Merkezi İdare MİLANO İtalyanın başlıca şehirlerinde ŞUBELER İngiltere, İsviçre, Avusturya, Maca ristan, Çekoslovakya, Yugoslavya, Lehi , Romanya, Bulgaristan, Mi- Cemahiri Müttehidesi, i, Uruguay, Arjantin, Kolumbiyada Şehi nteler : İstanbulda: Alalemciyan , hanında Telef. 2821. Beyoğlunda: İstiklâl caddesi Telef, 1046. Kambiyo dairesi Borsada Telef, 1718, İZMİRDE ŞUBE