17 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

17 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Akşam Londra mektupları Kadınları baştan çıkaran ingiliz papası Kilisede vaaz verirken evlenmek aleyhinde s Papas Davidson Londra, 4 ( Hususi muhabiri- mizden) — Bugün yalnız Lor- drada değil, bütün İnğilterede günün meselesini, rabip Davidso- nun ikinci cünha mahkemesinde başlıyan fevkalâde meraklı mu- bakemesi teşkil eder. o Rahip Davidson çok garip bir adamdır. Kilisede, kürsiden cemaate, ve bilhassa ekseriyetle kadınlardan mürekkep olan cemaate vaaz verirken, kilisenin serbest mua- şıkayı ittiham değil, bilâkis teşçi ve himaye etmesi lâzım geldiğini iddia etmiştir. Papas, serbest aşkın izdivaçtan daha ahlâki olduğunu kilise kür- süsünde söylemekten çekinmemiş, izdivaç cile bağlanmamış olan bir kadını. bir erkek, birbirini sevmemeğr o başladıktan sonra yorucu bir takım eşkâl ve mera- sime hacet kalmadan biribirinden kolaylıkla ayrılabileceklerini ileri sürmüştür. Müstantık (tarafından tanzim edilen ittihamnameye göre rahip Davidson yalnız sözle iktifa etme- miş, günah çıkarttığı daireyi ka- dınları ve kızları iğfal için bir tuzak yeri olarak kullanmış, met- res tuttuğu kadınlar onu geçmiştir. Cünha mahkemesinde dinlenen şahitler, rahibin bu çirkin ve ahlâksızca Omevizelerine | itiraz ettikleri ve din ile meşgul olan bir adamın, genç kadınları san- atine ve mesleğine yakışmıyacak bir kıyafetle yatak odasında ka- bul etmemesi icabettiğini söyle- dikleri zaman Davidsonun kendi- lerine: “— Sa'tanatı Semaviyede rütbe meslek farkı ve derecesi yoktur. Bir rahip, atkdisi ilâhiyi isteyen bir ferdi ister erkek ister kadın olsun her yerde ve her saatte kabul etmelidir.,, cevabını verdi- gini beyan etmişlerdir. Cünha mahkemesi, bu davayı, salâhiyeti (o haricinde gördüğü cihetle, Âli mahkeme muhake- öz söylemiş ! meye başlamıştır. Âli mahkeme bu davayı, aleni olarak rüyet ediyor. Mahkeme salonu, bilhassa kadınlarla lebalep doluyor. Davidsona atfedilen cürümler- den biri, Londranın muhtelif yer- lerinde beş bekâr odası bulun- durması ve bu odalarda doğru yoldan sapmış olan genç kadın- ları, mesleğile yakışmıyacak bir şekil ve kıyafette kabul etmesidir. Rabip bu ithama cevap verirken: — Onları, doğru yola getirmeğe “çalışıyordum, dediği zaman evinin odalarından birini rahibe kirala- mış olanlardan madam Standar dayanamayarak ortaya atılmış ve: — Ben rahip efendinin hal ve tavrundan şüphelendiğim için kapı deliğinden onu gözetledim. Ve rahip efendiyi, sırtındaki elbise- lerinin kısmı âzamını çıkarmış olan genç bir kadınla görüşürken gördüm... demiştir. Bunun üzerine muhakeme reisi şahide hitap ederek: — Kadın, çırılçıplak mıydı? diye sormuştur. Şahit kadın, hiddet ve asa- biyetle eski ittihamında israr edeiek: — Namuslu bir kadın, baş peskoposur Huzurunda bile soyun- maz cevabını vermiştir. Rahip, bu ittihamların mevkiine ve asil aileler nezdinde haiz olduğu şöhret ve itibare göz dikmiş olan düşmanları tarafından icat edilmiş bir takım iftiralardan ibaret olduğunu söylemiştir. Reisin odasında müsadere edilmiş olan çıplak kadın resimlerini ne yaptığı hakkındaki sualine de: — Bunlar sanat (eserleridir, sanatla ismet furuşluğu yekdiğe- rine karıştırmamalıdır, cevabını vermiştir. Bu dava yirmi günden beri devam ediyor. Mahkemenin vereceği karar, büyük bir merakla bekleniyor. Emlâk alım satımı KiRALIK EMLAK Beyoğlunda Tokatlıyan civarında, istiklâl caddesindel| bir apartımanın 2inci katı kiralıktır. 4 oda, banyo, mutfak ve hizmetçi odası, Taksim, Osmanbey, Nişantaş, Harbiye veya Şişli civarında 250 - 400 arşınlık Bir arsa aranılıyor. Fener caddesinde ve Haliç kenarında 1200 metro üzerine Fabrika için pek elverişli bir bina kiralıktır. Altı odalı pek konforlu bir hane de mevcuttur. Şişlide son tramvay istasyonunda pek havadar dört odalı Bir Apartıman kiralıktır Manzarası fevkalâde, kirası ucuzdur. FABRİKA için pek elverişli ve merkez! bir mahalde kâin bir BİNA etrafındaki arsa ile kiralıktır. Arsanın mesahası: 10000 arşın Betonlu bina: 600 metro murabba Fırsattır. No. 202 — Hürriyet tepesinde yirmi dönümlük bir arsa ve üzerindeki GAZINO satılıktır. No. 201— Beyoğlunda altı odalı bir HANE satılıktır. Havagazı, Terkos ve kuyusu vardır. Fiat ucuzdur. İzahat almak üzere: Bahçekapı Taş Han No. 20, 21, 22 UMUM EMLÂK ACENTESİNE müracaat, Telefon: 20307 Yeni dalgıç cihazı 17 Haziran 1932 - Bahrimuhiti atlaside batmış ve içinde çok mikdarda altın bulunan bir takım vapurlar var. Bunların içindeki altınları çıkarmak için çok derinlere inmek lâzım. Şimdiye kadar hiç bir dalgıç bu kadar derinliğe inemiyordu. Son zamanda Amerikada büyük bir dalgıç cihazı yapılmıştır. Bu alet en kuvvetli su tazyikine de mukavemet edecek şekildedir. Yapılan tecrübeler çok muvaffakıyetli neticeler vermiştir. Resmimizde bu cihaz görülüyor. Ispanya ER kralı tayyare ile geziyor | İ | l | : | kn akk akn kl kisi Kökü hi NG, Tabttan indiği günden beri mütemadiyen seyahat eden Ispanya kralı son günlerde tayyare ile Akde- nizde bir cevlân yapmıştır. Kral bu esnada Malta adasina gitmiş, adada bir gezinti yaptıktan sonra gene tayyare ile ve İtalya tarikile Fransaya dönmüştür. Resmi tayaresinden sandalla karaya çıkarken görülüyor. imizde kral bindiği Italyan yolcu İstanbul birinci iflâs memurlu- | gundan: Müflis İskon Arapyan tarafından ahiren kongurdato teklif edilmesi dolayısile ikinci alacak- lılar toplanması ve teklifin müzake- resi 30/6/(932 perşembe günü saat l4de talik edildiğinden alacaklı- ların hazır bulunmaları ilân olonur. | | | Doktor Hafız Cemal | Dahiliyyemutahassısı Cumadan maada her gün saat (2,30 dan Se) kadar İstanbulda | Divanyolunda (118) No.lı hususi | kabinesinde hastalarını kabul ve tedavi eder. Telefon 22398 | KiralıK mükemmel hane Şişli Ahmetbey sokağında bahçeli garaj ve kaloriferli gayet havadar ve mükemmel bir ev kiralıktır. Her gün öğleden evvel Beyoğlu 1287 numaraya telefon edilmesi.