17 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

17 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Fransız boksörü, döğerek dünya şampiyonu oldu Vasat siklet dünya şampiyonluğunu kazanan Marcel Th son maçından evvelki döğüşünde Bütün Fransanın helecanla bek- lediği maç ta oldu. Karilerimize dünya vasat siklet boks şampiyonluğu için cumartesi gecesi yapılan ihtişamlı maçın organizasyonundan bahsetmiştik. Fransızlara yedinci dünya şampi- yonluğunu kazandıran bu maçı da Amerikalı Dikson tertip etti. Bu suretle spor teşkilâtının yapamı- yacağı şeyleri iyi bir organiza- törün başarabileceğini Fransızlar da anlamış oldular. Maçın tafsilâtı Dünya şampiyonluğu maçı için yapılan hazırlıkları (anlatmıştık. Bu maç açık havada gece yapıldı. Açık bir statta gece yapılma- sına rağmen müsabakaya gelen 60,000 kişi rahatça yerlerini bul- muştur. Binlerce franga mal olan ziya tertibatile gündüzden daha ışıklı bir hale getirilmiş ringe iki boksör çıktığı vakit heyecandan donmuş gibi susan 'ahali iki boksörün kilolarını ilin eden mega- fonlu “Spiker,in gür sesile ilk defa sarsılmıştır. Spiker, maçı şöyle idare etmiştir: Sağımda Amerikalı Goril Jones! Dünya vasat siklet şampiyonu. Solumda Fran- siz Marcel Thil! Dünya şampiyonluğuna namzet... Maç 15 devre! Hakemler; bir Fransız, bir Amerikalı, bir bitaraf! Orta hakemliğini bitaraf murahhas M. Casanova yapacaktır! Boksörlerin bu günki kiloların söy- liyececim; Dikkat! Şampiyon Goril Jones 67 kilo 690 gram. Rakibi Marcel Thil 71 kilo 920 gram. Devreler esnasinda bağırmak nizamen memnudur! İpekli burnuzlarını çıkaran iki boksör ahaliye erkek vücudunun iki harikasını göstermiş İnce, süzgün, takallüssüz endamile arap şampiyonunki cins tazılarınki gibi... ia Tak Fransızınki de, toplu, birbirine iyi geçmiş kabarık adalelerle döğüş torolarını hatırlatıyor. Elektrikler altında pırıl pırıl yanan statta keskin bir çan sesile tarihi maç başlıyor. Birinci devre: Iki rakip birbirini deniyor. Zencinin ayak uyunları daha güzel. Ikinci devre: Fransız arabın üstüne atılıyor. Kısa bir yakın döğüş; Zenci, Fransızın kollarını koltukları (o altında (sıkıştırarak boğuyor. Bu devre müsavi. Üçüncü devre: Döğüş ikinci devredeki gibi devam ediyor. Zenci mahirane hilelerle ruklarını boğmakta devam ediyor. Maç şu umumi manzarası içinde altıncı devreye kadar devam ediyor. Altıncı devrenin ortasına doğru hakem, zenciye hileli dögüş- tüğü için aleni bir ihtar veriyor. Yedinçi devre: Zenci şampiyon kat'i hücumlara karar vermiş gibi Fransızın üstüne çullanıyor. Çok sert, amansız bir yumruk teatisinin dehşetli saniyeleri içinde ahali vecde gelmiş müsa- raanın güzelliğini alkışlıyor. Sekizinci devre : Fransızın zenciden fazla ağır ve daha kuvvetli olması döğüş devam ettikçe farkını göstermeğe başla- mıştır. Binlerce seyirci de fransızın dünya şampiyonun olabileceğini anlıyor. Muazzam stadın tribünleri; yaşşa müstakbel (o şampiyonl.. Nidala- rile sarsılıyor.. Dokuzuncu devre- den itibaren OGoril (zencinin döğüş nizamına muhalif hareket- leri çoğaldığı için orta hakemi bir aleni ihtar daha © Veriyor. On birinci devre: Şampiyonluğu kazanacağını an- lıyan fransız boksörü çıldırmış Fran- | sızın kollarını sıkıştırarak yum- | Goril zenciyi gibi Goril'in üstüne atılıyor. Gene dehşetli bir döğüş... Arap üstüste “Faul,,ler yapıyor. Hattâ hakem iki kere “ayrıl!,, kumandasını verdiği halde Arap döğüşü kesmiyor. Bu vaziyet karşısınba hakem dünya şampiyonu zenciyi “Dis- kalifye,, ederek galibiyeti Fran- sıza veriyor. * *# Fransızlara iki sene içinde dört dünya şampiyonluğu kazandıran ve Fransanın hiç görmediği şekilde maçlar tertip eden bu Amerikalı aleyhinde çalışan federasyoncular da dahil olduğu halde maçtan sonra bir heyet kendisine teşek- küre gitmiştir. Bu müteşebbis Amerikalı Fran- saya geldiği vakit fransız boksu ölmek üzere idi. Amerikadan getirdiği dolarlar fransız boksunu tekrar canlandırmak isteyen bu Amerikalı evvelâ Fransız idare- çileriyle uğraşmağa mecbur kal- mıştı. Fransadaki boks meraklılarını iki senede 2,000 den 60,000 e çıkaran bu adamın fransız sporuna bir senede yaptığı hizmet fede- rasyonların on beş senede yapa- madığı ve yapamıyacağı derece- dedir. Bu vaka Ankarada toplanacak spor murahhaslarına bir işaret olursa ne mutlu... Yorgos Sarangayı çağırıyor Sarangayı döğüşe davet eden Yorgos Küçük Kemal bokstan çekil- dikten sonra kalan boksörler içinde en iyilerinden biri olan boksör Yorgos'tan bir) mektup aldık. Yorgos bu mektubunda musevilerin en iyi boksörü olan Sarangayı bir maça davet ediyor. Hatırımızda (o kaldığına göre, Saranga Yorgos'un davetini velce de kabul etmişti. | Rum boksörünün Obu son davetine Saranganın vereceği kat'i çevabı bekliyoruz. ev- la İğ Yunan takımının hakiki kıymeti bugün belli olacak , Yunan muhtelitine esas elamanlarını veren Iraklis birinci takımı Selânik mubtelit takımı, bu sabah saat onda konvansiyonel trenile, Istanbula geliyor. Takım öğleden sonra, saat beşte Fener- bahçe stadyomunda, Galatasaray- Fenerbahçe muhtelitile karşılaşa- caktır. Selânik mubhtelitile bugün vuku bulacak yeni temasımız, Yunan- lılarla üçüncü temasımız oluyor. Hatırlardadır ki, Yunanlılarla ilk temasımız, Selâniğin Aris takimile vuku bulmuş ve o zaman Aris takımı, mağlüp (olmasına rağmen gayet kuvvetli bir takım olduğunu göstermişti. Bugün Selânikten gelecek olan muhtelitin esasını teşkil etmesi beklenen Aris takımı, Yunan futbolunun şimdiden tahahkuk ve taayyün etmiş şampiyonudur. Aris takımı, Atinanın en büyük ve kuvvetli takımlarını büyük farklarla yenmiş, ve bu sayede şampiyonluğu temin etmiştir. Binaenaleyh bugün gelecek Selâ- nik muhtelitinde temin ve iddia edildiği vechile Aris takımından 5-6 oyuncu bulunuyorsa, Galata- saray - Fenerbahçe muhteliti gayet kuvvetli bir rakiple karşılaşmak mecburiyetinde kalacaktır. Mamafih takımımızın lehinde, büyük bir avantaj vardır. O da, Yunanlıların bu sabah şehrimize gelecekleri halde, daha istirahat etmeğe vakit ve fırsat bulamadan muhtelitimizle karşılaşmak mec- buriyetinde bulunmalarıdır. Eğer takımımız, iyi ve azimkâr oyunlarından birini oynarsa, Selâ- nik muhtelitini yenmesini bekleye biliriz, eğ ”. Bugünkü maça Galatasaray - Fenerbahçe mutelitinin ne şekilde mubhtelitinin ne şekilde çıkacağı henüz malüm değildir. Mithat ile Burhan ekzersiz maçlarında sakat- lanmış oldukları cihetle, bugün oynamıyacaklardır. £ Binaenaleyh muhtelitin müdafaasında Yaşar ile Ziyanın oynaması kuvvetle muh- temeldir. Kaleci Avni olacaktır. Merkez muavin mevkiinde ber- mutat Nihat, sağında Cevat ve Suphi solda da ağlebi ihtimal Fikret oynıyacaktır. Takımın hücum hattını Zeki idare edecektir. Leblebinin de oynaması (o muhakkaktır. Diğer muhacimler henüz taayyün etme- miştir, Şunu da haber verelim ki, Zeki Ankara kongresine iştirak ede- ceği için Selânik muhtelitile pazar günü taksim stadyomunda yapıla- cak ikinci maçta oynıyamıyacaktır. Bir fırsat kaçırdık Fransız milli takımı Balkanlarda.. Fransız milli takımının Balkan- larda yapacağı turne tahakkuk ettiği zaman yazmıştık; fransız milli takımının Istanbula daveti, fransız sporcularile aramızda lâzım olan bir temas başlangıcıdır, demiştik. Fransız milli takımı, Belgratta, Sofyada, ve romanyada üç maç yaptı. Yugoslav milli takımına karşı yaptığı maçı kaybeden Fransızlar, Sofya maçınını 3 - 5 kazandılar. Son maçta da Romanyada mâğlüp oldular. i e Fransız milli takımının.'balkan turnesi pilânçosunun spor tarafı pek parlak değildir. Vakıa bizi yenen Bulgarları mağlup ettiler. Fakat bize mağlup olan Yugoslav takımına da yenildiler. Maçların neticelerile bir muka- yese yaparsak, Fransız milli takı- mının bizim milli takımdan pek kuvvetli olmadığı meydana çıkı- yor. Bu itibarla Fransız takımını vaktinde davet edemediğimiz için muhakkak mühim bir galibiyet fırsatını kaçırdık. Ayrıca Fransız sporcularile | istikbaldeki temas- larımızın başlanğıcını geciktirmiş olduk. Eskişehir lig maçları Eskişehirde lig maçları devam etmektedir. Geçen cuma hava mektebi ile Idman yurdu ara- sındaki maç ilk devrede 0-0 beraberlikle bitmiştir. Ikinci dev- rede bir çok favüller yapılmış ve Idman yurdunun bir kaç sporcusu ağır surette yaralanmıştır. Bunun üzerine Idman yurdu kaptanı, takımını sahadan çekmeğe mecbur olmuştur. A Ikinci maç Tayyare “ idman yurdu ile Demiryol spor kulübü arasinda (yapılmıştır. e Neticede Tayyare idman 1-3 golle galip gelmiştir. Ankara muhtelitinin şehrimize gelerek bir maç yapacağı söy- lenmektedir. Esas itibarile Ankara muhteliti ile anlaşılmak üzeredir.