17 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

17 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 Akşam 17 Haziran 1932 Bestekâr udi Selâhattin Bey Harbiye'de BELVÜ bahçesindeki Saz heyetine iştirak etmiştir. Saz heyeti | Muganniyeler Kemani Mustafa Bey Nezihe Hanım Udi Selâhattin o, Nazire Piyanist Madam Anjel Şükran , Kemençeci Sotiri Efendi Fazilet o ,, Udi Marko Efendi Feriha m Gazelhan Yahya Bey Süveyda! Hanende Artaki Efendi Dürdane , Her gün saat 6.dan itibaren icrayı taganni etmektedir. Izmirli Iki hemşireler Nazire Hanım ( bançist ) , Mevhibe Hanım (kemani ) Dahi her akşam hususi parçalarını terennüm etmektedirler. Alafranga kısmında her akşam ayrıca mühemmel orkestra. BEREKET Çikolata ve Şekerlemeleri Emsaline tercih ediniz. Çünkü saf, temiz ve muyaddidir. Şekerci Hacı Hüseyin mahdumları, Eminönü köşebaşı. Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar 'Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar 31/2 liradır. Üç ve daha ziyadesi 3 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryona Telefon : Büyükada 75 İstanbul deniz levazım satınalma komisyonundan: Kilo 3120 Kuzu al Pazarlıkla münakasası 18/6/932 cumartesi günü 21140 Koyun, İ saat 14 de Deniz efradının ibtiyacı olan yukarıda miktarı yazılı etlerin 6 haziran 932 tarihinde yapılan münakasasında teklif edilen fiatler vekâleti celilece gali görülmüş olduğundan daha ehven fiatla ver- meğe talip olanların yukarıda yazılı gün ve saatte İstanbul vilâyeti defterdarlığı veznesine yatıracakları muvakkat teminat makbuzlarile birlikte Kasımpaşada Deniz levazım satınalma komisyonnuna müra- caatları, Hava makinist mektebi müdürlüğünden: Evsaf ve miktarları aşağıda yazılımalzeme 19 haziran 932 pazar günü saat on dörtte rektepte müteşekkil komisyon vasıtasile pazarlık suretile satın alınacaktır. Talip olacakların aşağıda münderiç evsafa veya bu evsafa yakın evsaftaki çelik nümunelerile birlikte müra- caatları, Evsafı: Haddeden çekilmiş yumuşak çelik (üstü parlatılmış düz olacak karbon 0,15 ilâ 0,20 olacaktır.) Kükürt ve fosfor miktarının beheri 0,04 “/, ve mecmuu 0,07 yi tecavüz etmiyecektir. Ebadı: Genişliği 2 pus Kalınlığı 18 pus YA A SR Tulü 25 metre ge 25 KA 25 Si 10 12 ç AMME 3/4 Bi r, 10 10 12.nci TERTİP ALTINCI KEŞiDE 11 Temmuz 1932 Büyük ikramiye 200,000 liradır. Ayrica 50.000, 30.000, 20.000, 10,000 liralık ikramiyeleri ve 100,000 liralık bir mükâfat. Dr. HORHORUN Zührevi ve idrar yolları tedavihanesi: Beyoğlu, Taksim, Zambak sokak No. 41, Tel. B. O, 3152 Kızkule Park ve Plâjı Her akşam DARÜTTALİM HEYETİ terennümsaz olmaktadır. Kapı duhuliyesi ve Taşdelen suyu 5 kuruştur. Taki PANORAMA Bahçesi HiKMET RIZA HANIMIN İştirakile 15 kişiden mürekkep alaturka musiki heyeti her akşam Gi saat 18 den itibaren icrayı terennüm etmektedir. Perşembe, Cuma ve Pazar günleri Hakiki Azebaycan Türk Musiki Heyeti, Askeri Liseler için muallim aranıyor Aşağıda yazılı Askeri Lise ve Orta mektepleri için hizalarında gösterilen musllimlere ihtiyaç vardır. A) — Bu mekteplerde muallim olmak, ya maarifin aynı derece- deki mektepler için müsecccel muallim olmak ve yahut branşına nazaran salâhiyeti haiz olmak lâzımdır. B) — Haftada asgari 15 azami 20 saat ders okutmak. C) — Talip olanların muvazzah adreslerini havi istidalarile Fiş- tercümei hallerini haziran 932 nihayetine kadar Askeri Liseler müfettişliğine göndermeleri. D) — Kabul edileceklerden bilahare ders senesi zarfında istifa etmiyeceklerine dair noterden musaddak bir taahhüt senedi alınacaktır. Münhal muallimlikler: Kuleli Lisesi için: Tarih, coğrafya, riyaziye, fizik, fransızca, almanca. Ücret 84: 98 lira, Bursa Lisesi içinn Tarih, coğrafya, riyaziye, kimya, fransızca, almanca, Ücret 98: 108 lira, Maltepe Lisesi için: Tarih, 84: 98 lira. Erzincan Orta mektep için: Türkçe, fizik, fransızca. Ücret: 108 lira. coğrafya, riyaziye, almanca. Ücret tarih, coğrafya, riyaziye, istanbul Sıhhi müesseseler mübayaa komisyonu riyasetinden: Tıp talebe yurdu için lüzumu olan 338 çift yazlık yerli iskarpin 21-6-932 salı günü saat 13te pazarlık suretile satın alınacaktır. Taliplerin mezkür komisyona müracaatları ilân olunur. Nicin Sin de Güzel Bir Eviniz Olmasın?.. larında azar azar biriktirdikleri para sayesinde bugün güzel birer ev sahibi olmuşlardır İş Bankası | Sahibi: Umum neşriyat müdürü: Enis Tahsin | Türkiye UMUM Kütüphane KULLIYATINDAN Küçük Denizperisi (Andersen) Casus Çocuk (Alfons Dode) Dilenci (Gi de Mopasan) Müstatil sandık (Edgar Alan Po) Kışla hayatı (Jorj Kurtölin) Divin (Albert Samen) İki zavallı (Leon Frapie) Jorinda ile Jorindel (Grim kardeşler) resimli 9- Helena Fon Sidov (Feliks Holender) Resimli 10- Mes'ut Prens (Oscar Wilde) 11-12 Arkadaşım (Maksim Gorki) resimli 13-14 Wilhelm Tell (Schiller) resimli 15-16 İnsanlığın başlangıçları (Resimli) birinci kısım 17-18 İnsanlığın başlangıçları (Resimli) ikinci kısım 19-Insanlığın başlangıçları (Resimli) Üçüncü kısım (Dr. Rene Verneau) 20- Mrinmaji «Hikâye» (Rabindrant Tagore: 3 Nobel mükâfatını kazanmıştır. Na- mındaki kitaplar çıkmıştır. Çocuk Edebiyatı Neşriyatından Basılmış bulunan, kitaplar - Kanada çayırlarında ( Maurice Farney) resimli, 2 - La Fontenin dalgınlıkları (Maw rice Farney) resimli. 3 - Siberya içerlerinde (Çarl Güyon) resimli, 4 - Denizin dibinde (P. Demoüsson ve H. Pelier) resimli, 5 - Harikulâde bir çocuk (Maurice Farney) resimli. 6 - Burun ağacı (Grin biraderler) resimli Sahtekâr çalı'ar arasında (Grin biraderler) resimli İplikçi periler (Grin biraderler) resimli Kedi kürklü kız (Grin birader: ler) resimli. 7 - Altın dağın kıralı (Grin bira derler) resimli Altın sakallı dev (resimli) Karl Katz (resimli). Her kitap 10 kuruştur Bütün kitapçılardan isteyiniz REKLÂM MATBAASI İstanbul, Ankara caddesi Reşit efendi han No, 13 Gora çi ip e Cater Pahrf TAVUKÇULUKTAN' NASIL PARA'KAZANILIRİ e Fiatı : 25 kuruş Tevzi merkezi : Çifçi kitaphanesi Bektaş Ef. vakfından : Galatada Kemankaş Kara Mus- tafafa paşa mahallesinde Topçular caddesinde 48 numara ile murak- kam bir bap dükkân kiraya veri- leceğinden talip olanların bazira- nın 18 inci cumartesi günü akşa- mına kadar Gümüşsuyunda Nafıa Fen mektebi müdürü Cevat beye ve 20 inci 14 te İstanbul Evkaf müdiriyeti encümenine müracaat eylemeleri, pazartesi günü saat Dr. A. KÜTEL Cilt ve zührevi hastalıklar tedavihanesl Karaköy Börekçi fırını sırasında 34, yaaa neddin Sadık Akşam matbaâs