21 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

21 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Akşam 21 Haziran 193. 1932 — Alman kabinesi Yeni alman başvekili von Papen kimdir? Vaşington sefareti ataşemiliterliğinden dördüncü ordu erkânı harbiyesine.. Yeni alman kabinesi erkânı Berlinde Relsicumhur sarayından çıkarken: Sağdan sola doğru von Papen, adliye nazırı dr. Gurtner, milli müdafaa nazırı ceneral von Scheicher, hariçiye nazırı von Neurath, sonra önden arkaya doğru sıra ile ziraat nazırı von Braun, dahiliye nazırı von Gayı, iktisat nazırı pro- fesör Warmbold, başvekâlet müsteşarı M. Plank Von Papenin Alman başvekili olmas: bir çoklarını hayrete dü- şürmüştür. Çünkü von Papen ismi uzun zamanlardır hiç işidilmemiş, son günlerin siyasi gürültülerine karışmamış bir adamdır. Bugün 53 yaşında olan Herr von Papen 1921 senesinde mebus idi. Geçenlerde yapılan son inti- hapta, mensup olduğu Alman merkez fırkası onun namzetliğini koymamıştır. Çünkü, fırka gaze- tesi olan “Germania,, nın en fazla hissesine "sahip bulunan von Pa- pen, daha fazla milliyetperverlere taraftardır. Bu sebeple fırkasının diğer reislerile arası açılmıştı. Son zamanlarda bu reisler Von Papenin nufuzunu, fırka içinde tamamen yok etmeğe uğraşıyor- lardı. Şimdi bu ihtilâf son had- dine vardı, fırka ile tamamen bozuştu. Asıl mesleği askerlik olan Von Papen harp başladığı vakit Al- manyanın Washington sefaretinde ataşemiliterdi, Amerikalılar, mem- leketlerindeki | silâh ( depolarını imha ettirttiği, itilâf devletleri gemilerine yangın bombaları koy- durttuğu iddiasile onu Almanyaya geri çağırtmağa uğraşmışlar ve muvaffak olmuşlardı. İngilizlerin, haricez Başvekil von Papen asker elbisesile memleket | von Papen de, her bir asker muamelesi yapacakları vadi üze- | ibi, barp zamanında, vatanına rine, Oharp içinde, İng'ltere- karşı olan (oborcunu (oyapmaya den Almanyaya döndü, | çalışmıştır. Bu hareketlerinin sulh zamanında nazırlık yapmakla bir alâkası olmayacağı tabiidir. Asıl bizi alâkadar edecek olan nokta von Papenin türk ordu- sunda olan faaliyetidir. Filhakika Avrupaya döndükten sonra, von Papen terfii rütbe ile türkiyeye gönderilmiş, ve bizim dördüncü ordumuzun erkânı harbiyesinde bulunmuştur. Kendisile münasebette bulunduğu bir daktiloyu elde etmiş olan Ingiliz istihbarat dairesi, von Papenin ya- nında mühim vesikalar olduğunu öğrendiğinden, vâde rağmen, Ingiliz polis eşyasını müsadere etmiş, bulduğu evrakı yakalamıştır. Bunun için şimdi İngiliz ve Amerikan gazeteleri bu eski hikâyeleri tazeliyorlar. Halbuki, asarrı/f, Dirlik ve ii Zemlik Kaynğc dir BİR KUMBARA ALINIZ. ZİRAAT BANKASI lor gün biraz para biriklirimiz!?! Vilâyet ve belediyeler için emsalsiz bir fırsat! Noksansız Bir Matbaa Satılıktır Her işe elverişli ve her türlü vesaiti haiz bir matbaa satılıktır. Matbaanın ihtiva ettiği makine ve alâtü edevat şunlardır : 1 — “Augsburg,, markalı ve 1929 modeli 68100 ebadında mükemmel bir makine; 2 — 70X100 ebadında “Frankental,, markalı bir makine; 3 — “Victoria,, markalı bir adet pedal; 4 — 40 kasalık muhtelif çeşit ve puntolarda az kullanılmış kitap ve fantezi hurufat. Mükemmel ve noksansız gayet zengin pirinç çizgi takımı, prova tezgâhı, galeler, kumpaslar ve sair bilimum müret- #iphane takımları. m5 Matbaa derhal kurulup iş yapacak haldedir. Hiç bir noksanı yoktur. Yeniden matbaa tesis veyahut mevcudu tevsi etmekistieyenlere emsalsiz bir fırsattır. Müracaat edilecek yer: Muhsin ve Münir Emin kardeşler, Ankara caddesi Reşit Efendi Han, No. 15-16, Telefon: 21396. Beyoğlu Tarlabaşı Çukur sokak No. 1. hânede sakin iken ikam meçhul bulunan Yani Mavremati Ef, ye: BANKA KOMERÇİYALE İTALYANA Sermayesi Liret 700,000,000 İhtiyat akçesi Liret 580,000,000 Merkezi İdare MİLANO İtalyanın başlıca şehirlerinde ŞUBELER kulak, boğaz, burun mütahassısı Doktor ihya Salih Cağaloğlu: Hamam sırasında İstanbul yedinci icra dairesinden: Dimitri efendiye olan borcunuzdan dolayı tahtı hacze âlınan Ta 7 No.lı haneye sadif perşembe günü mahallen haciz ve vaziyet ve takdiri kıymet edileceğinden aşı İkikuyu sokak /932 tarihine mü- 24 numarada - Cumadan başka İngiltere, da Avusturya, Maca yevmi ane vat Me hazır bulun- her gün - öyleden sonra saat ristan, manız ilânen tebliğ olun . ağa i E Lehistan ili 15 ten itibaren hastalarını ka- Matte hidesi, y, Arjantin, Kolumbiyada sır, Ami Brezily. Peru, bal eder. <1 Dr. Ekrem Emin IB Dahili hastalıklar mütahassısı ISTA Galata Palas (1 ğe dahilindeki ace lemciyan hanında lunda: İstiklâl İz Kiralık mükemmel hane Şişli Ahmetbey sokağında bahçeli garaj ve kaloriferli gayet havadar ve mükemmel bir ev kiralıktır. Her gün öğleden evvel Beyoğlu 1287 numaraya telefon edilmesi, İbr. Mükerrem Emin Il Kulak, Boğaz, Burun mütahassısı Kadıköy, Yoğurtçu parkı karşısı 32 | hergün ikiden dördo kadar | | Telefon: Kadıköy 164