21 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

21 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Yaz yemekleri Peynirli dip enginar nasıl yapılır? Harcı: On iki enginar, elli dir- hem beyaz peynir, üç yumurta, iki çorba kaşığı tere yağ, dere otu, maydanoz. Enginarları temizleyip ayıkla- dıktan sonra haşlamalı. Yumuşak olduğu zaman sudan süzerek çıkarmalı ve yağlanmış bir tepsiye on enginarı dizmeli, Enginarların sap tarafı tepsiye gelmelidir. Diger bir kapta iki dip enginar, beyaz peynir bir parça dereotu ile maydanoz iyice ezildildikten sonra içerisine iki yumurta ve erimiş tereyağını ilâve etmeli. Güzelce karıştırdıktan sonra bir kaşıkla bu peynirden alarak enginarların içlerine doldurmalı. Kalan bir yumurtayı bir kap içinde çalkamalı ve enginarların içindeki peynirin üstlerine sürmeli. Tepsiyi fırında pişirmeli. Engi- narların üzeri nar gibi kızardığı zaman sıcak sıcak sofraya çıkar- malı, Sıcak havalarda ferahlayıcı içki Sıcak havalarda serinlik ve ferahlık veren meşrubat aranılır. Altı limonun kabuklarını bir bıçakla gayet ince olarak soyunuz. Temiz bir şişe içerisine kabukları koyduktan sonra üzerini 90 derece iyi ispirto ile doldurunuz ve şişeyi kapatınız. On beş yirmi gün böylece bıraktıktan sonra ince bir tülbentten süzerek temiz bir şişeye doldurunuz ve Şişenin ağzını sıkı sıkı kapatınız. Sıcak o havalarda bir bardak şekerli serin su içerisine bir kaç damla bu limon ispirtosundan konulursa serinlik ve ferahlık veren bir içki olur. Limonata içerisine bir kaç damla bu ispir- todan konulursa olur. Ayakkabılar lezzeti çok hoş Bu yaz giyilecek ayakkabılar ekseriyetle iki renkten, umumi- yetle ajurlu olacaktır. Bir kaç model neşrediyoruz : 1 — Beyaz ve lâcivert güderi- den zarif bir ıskarpin. 2 — Kırmızı ve beyaz güde- riden yapılmış plâjda giyilecek sandal. 3 — Siyah rugan. ile “beyaz güderiden şık bir iskarpin. > 0 4 a - Plâjlar için zarif ve basit çantalar Plâjlara giderken mayoları, havluları taşıyabilmek için zarif, yapılması gayet basit, ve pratik çanta nümüneleri dercediyoruz. 1 — Bej rengi kalın ketenden yapılmış bir çantadır. Arzu olu- nan büyüklükte resimde görül- düğü biçimde bir parça keteni kesmeli arkayı teşkil edecek olan parça öne gelip ilikleneceğinden daha uzun olmalıdır. Iki parçayı birbirine birleştirmek için düzenli bir parça keteni ortalarına makine ile dikmek lâzımdır. Ketenden iki askı yapmak ve çantanın ön tarafına renkli koton perle ile bir şeyler işlemek çantayı daha zarif göstermektedir. 2— Çiçekli basmadan zarif bir Bu sene yaz tuvaletleri arasında en çok rağbet bulan sevilen ve giyilen elbise düz beyaz olanlar- dır. Yalnız deniz ve güneş banyo- larından esmerleşen kadınlar bu beyaz rengin tenlerini daha siyah göstermemesi için mutlaka bu beyaz elbiselere renkli bir şeyler ilâve etmektedirler. Beyaz elbiselerin güzel görün- mesi için her giyilişte tertemiz olması lâzımdır. Lekeli, yahut giyilmekten yıpranmış heyaz elbi- selerin manzarası pek çirkindir. Yıkanır kumaştan yapılan elbi- seler en güzelleridir. e Digerlerini gık sik ickeciye yollamak ve te- mizletmek lâzımdır. Akşam çanta: Ayni boyda ve şekilde dört parça kesilmelidir. Çantanın iki tarafı ikişer parçadan,. biri yüzü biri de astar mekamında kullanıl- maktadır. Iki“ tarafı bir. birine dikerken on santim eninde bir parça basma ile yapılmalıdır. Çantanın agzina iki santim tahta konulmalıdır. Bu tahtalar çantanın agzının torba gibi büzül- mesine mani olmak içindir. Dikiş- lerin etrafına ve tahtaların üstüne basmadaki çiçeklerin renklerinden birisinden bir parça ketenden volanlar dikmek çantayı güzel- leştirir. 3 — Iki metro uzunluğunda ve otuz santim eninde bir parça ketenden yapılmış çok kullanışlı bir çanta. Keteni arzu edilen 1 — Kalın krep döşinden yapıl- miştir, Elbisenin yukarısı diyago- nal nervürlerle süslenmiştir. Her nervür arasına ikişer düğ- me dikilmiştir. Bu elbise ile pelerinli o kırmızı yünlüden bir manto giyilmektedir. Kırmızı beyaz yollu bir eşarp, kırmızı ayakkabı ve kırmızı bir bere bu şık kostümü tamamlâa- maktadır. 2 — Lacivert krep satenden elbise üstüne beyaz krep saten- den kisa jaket giyilmektedir. Dar beyâz kurdele ile bağlanan lâci- vert: hasır şapka, beyaz çanta, renkte! yıkanır bir kumaşla astar- lamalı. Sonra bu uzum parçayı .yere sererek . iki. ucunu. ortasına Yalnız iki üzerine getirerek (katlamalı. üç uçer santim birbiri binmelidir. Resimde görüldğü gibi iki tarafın yan dikişleri makine ile dikildik- ten sonra iki ucuna dik durması için ya ince uzun birer tahta yahut korse için kullanılan bale- nalardan birer tane dikilmelidir. Çantanın ortasına iki kemik halka dikmek iki ucuna da ikişer yuvarlak ilik açmak lâzımdır. Buralardan geçen bir kordon çan- tayı kapamağa ve taşımağa yar- dım eder. Çantanın iki ucunu renkli aplikasyonla yahut iple süslemek çantanın zarafetini art- tırır. Yaztuvaletlerinden dört zarif nümune lâcivert eldiven ve iskarpin bu elbisenin teferrüatıdır. 3 — Beyaz (podanj) dan çok kibar bir tuvalet. Belinde ve bü- yük beyaz hasır şapkanın etra- fında beyaz üzerine kırmızı be- nekli birer kuşak vardır. Ayak kapları kırmızıdır. 4— Kalın krep birmandan olan bu elbisemin yukarısı diagonal nervürlerle süslenmiştir. o Aşağısı kloş olarak eklenmiştir. Palto yeşil yünlüdendir. Çanta ve eşarp beyaz üzerine yeşil be- nekli krep dö şindendir. Şapka beyaz fötrden, iskarpinler beyaz yeşildir. e 21 Haziran 1932 , ii Meyvalı çay Evde nasıl yapılabilir? Portakal ile limon kabuklarını rendeleyip bir miktar şekerle oğuşturarak, şekeri ve limonu çokça bir limonata hazırlayınız. Kullandığınız limon kabuklarını atmayıp limonatanın . içinde bir çeyrek: saat kadar bıraktıktan Sonra temiz bir tülbentten süzün. Şefaf veya billür bir kâse içerisine, bardakla ölçerek, bu limonatayı koyunuz. Bardak başına evvelden hazırlanmış olan koyu çaydan, bir buçuk kahve fincanı hesap ederek limonataya ilâve ediniz. Biraz konyak da konulursa lezzeti ve kokusu daha hoş olur. Bu çaylı konyaklı lımonatanın içine ; sapları (ayıklanmış çilek, ahududu, derisi ve çekirdeği ayık- lanmış olgun kayısı seftali ve daha başka güzel kokulu meyvalar ilâve ediniz. Meyvaların koküsü ile lezzeti çaya geçmesi için bir * iki : saat - bekledikten sonra içine 'bol bol buz parça- ları koyunuz. Çok soğuk olunca bardaklara doldurup misafirlere ikram ediniz. Yüzdeki buruşuklar Yüzdeki ufak buruşukları izale etmek için yağmur suyu çok faidelidir. |. Mümkünse (yağmur suyu kullanmak, aksi takdirde yıkanılan suya bir parça | borate de soude | ilâve etmek lâzımdır. Beyaz elbiseleri nasıl temizlemeli? Beyaz elbiselerden meyva leke- lerini çıkarmak için basit bir usul: Lekeli olan yeri gayet güzel ger- meli. Kumaşın altında bir kaç santimetro aşağıda, kibrit yakmalı. Kibritten çıkan kükürtlü duman lekeyi soldurur. Leke tamamile kayboluncıya kadar kibrit yak- malı, yalnız yanan kibritleri ku- maşa pek yaklaştırmamalı kumaşı yakmak tehlikesi olur. Rutubete karşı Yeni binalarda tatbik edilecek bir tedbir Yeni inşa edilen binalarda der- hal oturmak sıhhat için muzırdır. Yeni binaların rutubetini almak için, bir Alman gazetesi garip bir tavsiyede bulunuyor. Evin her odasında, pencereler kapandıktan sonra büyük birer mangal içerisinde âdi kömür yakmak. Kömürler yanıp kül olduktan sonra evin bütün pencere ve kapı- larını açarak şiddetli bir kurander ile her tarafı havalandırmak lâzım- mış. Üç dört gün sıraya bu ilâç tatbik olunursa evde hiç rutu- bet kalmazmış. Çiçek kokularını muhafaza etmek için Çiçeklerin en bol olduğu bu ayda bahçelerden en güzel kokulu çiçekleri toplayınız bunları bir araya karıştırarak küçük muslin torbalar içerisine dikiniz. Bu tor- balar oçamaşır dolabına asılır, yahut çamaşır arasına konulursa etrafı gayet iyi kokutur. Kokulu gül yaprakları, lavanta çiçekleri, fesliyan yaprakları, bir araya konur ve içersine bir iki diş karanfil atılırsa pek hoş ko- kulu ( çamaşır. dolabı için) tor balar hazırlanabilir. © GE 5 öm mmm