25 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

25 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

A >>> Harlem Dün memleketimizde son gösterilerini yapan grupundan iki akrobat Türkiye bisiklet birinciliği Dün Bursa'da nihayeilenen Türkiye bisiklet birinciliği müsabakalarında alınan tek- nik neticeler şöyledir: 1 kilometre sürat sunda: koğu- 1 — Altan Özsoy (Ankara) 2 — Emilyon Sarıdiş (İ tanbul). 160 kilometre koşusunda: 1 — Aytekin ipek (Ankara) 2 — Rahmi Türer (Ankara) 10 kilometrelik koşuda: 1 — Nezir Sonakın (An 2 — Enver Osmalı ve Nec- det Demirsoy (Eskişehir) ra) 1avkavemet | | İ | diğer spor n- 3 — Emilyon Sarığiş (is- | haberlerimiz tanbul). c * . Derece alanlarım müks- || 2 nci Sühifemizde fatları futbol maçından ev- vel dağıtılmıştır. Dünkü yarışların en güzel kızı Süheylâ Rengin, Akşam ob- jektili, karşısında. Fevkalâde bir koşu çıkaran Koçak iki altın madal Barselona 24 (Hususi) Yarn (bugün) Akdeniz oyun- larının kapanma günüdür. Bugün de müsabakalara de- vam edilmiş ve atletizm fi- nalleri oynanmıştır. 800 metre final koşusunda Ekrem Koçak (Türkiye) bi- rinci gelmiştir. Bu müsaba- kadâ Koçak, daha ilk an- larda başa geçmiş Ve 300 met- rede Fransız Dilan Ile omuz omuza geldiği halde Fran- sızın bütün gayretleri boşa çıkmış ve Ekrem Koçak bun- dan evvelki Akdeniz olimpi- yatlarındaki (1509/10) ile El Mebruka alt rekoru da kırarak birinci olmuştur. Bu aynı zamanda yeni Türkiye rekorudur. Netice sonunda; 1 — Ekrem Koçak (Türki- ye) 150 2 — Dilan (Fransa) 3 — Depastas (Yunanistan) 4 — Feglelte (Fransız) 5 — Garcia (İspanya) 6 — Dupoux (Fransa) 7 — Baris (İspanya) 8 — Cahit Önel (Türkiye) | > olmuşlardır. 10.000 metre koşusunda bi- rinelliği Fransız o Mimoun 30.23.6/10 “yenl Akdeniz re- koru) İle almıştır. AKŞAM 49 Temmuz 1955 1 — Mimoun (F sa) 30.23.6/10 2 Garcia (İspanya) 3132.8/10 3 — Mahaut (Fransa) 31.48.2/10 4 — Mustafa Özcan (Tür- kiye) 31.53.20 5 — El Raşldi 32.15.6/10 4X100 bayrakta İtalya bi- rinci (41 saniye), Yunanis- tan ikinci, Mısır üçüncü ol- dular, 4X400 de Fransa birinci (3.12.8/10), İtalya Ikinci, Mı- sir üçüncü oldular. Sırıkla atlamada * İse: 1 — Chesa (italya) 4 met- re 28 2 — Roubanis (Yunanistan) 4 metre 25 3 — Sillon (Fransa) 4 met- re 20 BASKETBOLDA Suriyeyi yendik Barselona 24 (Hususi) — Bugün kalabalık bir seyirci kitlesi önünde cereyan eden dan itibaren Türk takımı hâ- kimiyeti ele almış 2 nel (Misir) , AT YARIŞLARINDA. 11. yarış gününde yeni bir atçılık tâbiri öğrendim: Önü müzden güzel bir at geçiyor- du. (Yarış atlarının da han- gisi çirkin?) Vellefendi hipod romunun önündeki kahveden birisi ayağa kalkıp atı iki ta rafından tutanlara seslendi: «— Allah düz bastırsın! de di, bütün ümldimiz bunda!» Şu (düş bastırsın, deyimi, tâbiri ne kadar güzel? (Rast getirsin) den daha güzel; he le (bon şans), (iyi talih) gibi karışık asıllı terkiplerle mu- kayese edilmiyecek kadar yer m Tesadüfe bakın © (Lâmia) isimli bu at da birinci olmaz mı? Numaralı tribünün ön lo- calarında meşhur (o okuyucu (muganniye, tabii, gazete o- kuyucusu değli) kocası, Halk Film firması sahibi Fuat Rut kay ile gelmişti Suzan abla saçlarını kırmı- zıya boyamış. Artık şarkı o- kumayı da film çevirmeyi de bırakmış ama doğru sözlülü- günü (O bırakmamış! OoAçık samimi konuşmaktan kork- mayan yegâne meşhur kadın olmakta berdevam!... İşte G. 8. lı futbolcu Suad ile nişanlısı Klişeci Kenan'ın kızı Gönül Dinçman! Başba- şa vermişler o konuşuyorlar, Bir aralık Gönül, ellerini Su- adin boynuna doladı!... Genç lik, hele, işin o içinde bir de aşk olursa, böyledir işte! Ka- nı kaynatır, başı döndür! Bu esnada Beşiktaşiı Ali İh- san da onlara bakıyordu... İşte Beyoğlunun © meşhur berberlerinden | bir bayan: Güner... İşte Ermeni vatan- daşlarımızdan bay . Nuran! Yanında — gene Ermeni — çok güzel gözlü bir hanım! Konak olell vavyonunda ta- nıştığı kızlara o otomobiller vadettiğini unutmuş! Mağa- zasına gelen Avrupa kumaş- larını o ahbaplarına — tabii bayan ahbaplarına — hediye eden bu cömert ve zengin genç adam artık kalbini ya- nındaki o hanıma kaptırmış gibi görünüyor!! İşte Osmanbe; (o semtinin cici ve genç hanımların üçü! Milliyette yaptığı İte meşhur olan Aykut Görkeyin ablası da or- talarında... Mavl bir rop giy- miş. İki arkadaşı da o gayet şik. İşte ön localarda Beykoz- lu dalyancı İsmali bey... Ya- röportajlariyle Yazan: ENİS nında yine Beykozlu ve yine milyoner Şerefettin Başaran. Localarını eski bir C. H.P. mebusunun kızına o vermek nezaketini gösteriyorlar. Ri- vayete göre Şerefettin beyin 119 tane (gayri o menkul) ü varmış... (Çapa Marka) nın oğlu Germinin arkadaşı Turgut da burada, Ferdi Tayfurun, İpek Film stüdyosundaki düb lâj arkadaşı (Samim) de ba- na lâf attı: «— Her hafta geliyor ve her hafta kaybediyoruz! Ni- çin güzel kadınların resim- lerini çekiyorsunuz? Biraz da bizi çekip (o bassanız, olmaz mı?» dedi Eczacıbaşı ilâç fabrikası- nın sahiplerinden Vedat Ec- zacıbaşı da yarışların müda- vimi... Çok güzel bir kadınla geliyor ve her yarış günü en az 1000 - 2000 lira kaybedi- yor... Dünkü yarışların en güzel kızı Süheylâ Rengindi! İtal- yan film yıldızı Sophia Lo- reni gölgede bırakacak göz- lere ve boya sahip olan bu kız İstanbulun en © orijinal tabiatlı kızı!... Meselâ Cebin de on parası olmadığı zaman startı başlar- Aynı koşunun ikinci koşunun ken (yukarıda) bitişi (yar sokakta yüz bin lira (o bul almaz! Milyoner koca nam- zetleriyle alay eder! Nice su- lu züppelerin kafasına şam- panya kadehini fırlatmıştır! Dün Süheylâ Rengin, ismini şimdi yazmıyacağım, biriyle gelmişti, Pek neşeliydiler; ama kocalarının Süheylâya baktığını gören . hanımların neşeleri kaçtı... basketbol © karşılaşmasında Türkiye, Suriyeye 68/49 galip gelmiştir. Haftayımda ovâz yet 30/24 Türk takımı lehine idi Türk takımı: Turhan Tezol, Yavuz Türkoğlu, Tunç Erim, Şevket Taşlıca ve Demir, Suriye takımı: Midani, Ka- yat, Saza © Amini, Karkukli, Younes, Bu karşılaşma daha önce Fransa İle Lübnan arasında yapılan maçtan daha süratli ve heyecanlı olmuştur Oyunun . ilk “dakikaların- dakikada Türklerin üstünlüğü bariz bir şekilde görülmeğ başlamıştır. 11 inci dakikada durum 14/14 iken 12 nel da- kikada 20/16 olmuş ve Suri- yelilerin bir kaç çıkışına rağ- men aradakl fark gittikçe artmış ve nihayet Türk ta- kımı 68/49 galip gelerek bu galibiyeti haketmiştir. Basketbolda takım tasnifi Basketbol final ruaçların- da takım tasnifi; Birinci: İspanya, 2 maç, 2 galibiyet, sayı vaziyeti 159/146, puan 4 ra alan yegâne atlet İkinci: Yunanistan. 2 maç, 1 galibiyet, 1 mağlübiyet, sayı vaziyeti 126/109, puan 2. çüncü: İtalya. 2 maç, 1 galibiyet, 1 mağlübiyet, sayı vaziyeti 154/167, puan 2. Dördüncü: Mısır. 2 maç, 2 mağlübiyet, sayı vaziyeti 111/ 116, puan 0. / Lübnan takımı ile yapaca- gımız karşılaşmayı 20 sayı farkla kazanırsak | beşinci, asgari 13 farkla yenersek al- tıncı olacağız. Aksi takdirde şampiyonadaki nihal durum yedincilik olacaktır. At yarışlarında altına hafta ... 20 bin lira ikramiyeli Boğaziçi koşusunu Fehmi Simsaroğlunun Bikini'si kazandı larının al- İstanbul at y: tıncı hafta koşularına dün Veliefendi hipodromunda de- vam edilmiştir. Her zaman olduğu gibi bir kalaba- lık tarafından alâka ile takib edilen koşular çok heyecanlı olmuş ve günün en mühim yarışı olan 20,000 lira ikramiyeli Boğaziçi koşusunu Fehmi Sim- saroğlunun Bikinisi kazan- mıştır. Diğer kcşular da nor- mal net andi da müşt s az para vermiştir Birinci ikili 2840, ikinci i- kili 9000, üçüncü ikili 2250, bi- rinel ç bahis 400, “kinci çifte tir ahis 1540 kuruş ödemi Koşuların tafsilâtı; Birinci Koşu (Tayyar koşu- su): Dört ve yukarı yaşlı B gru- pu saf kan Araplara mahsus olup 2400 metre mesafede ya- ş- pıldı. Şafak, Doğan, Bebek koşmadı 13 atın iştirak ettiği koşu neticesinde Zahide birinci, Saad ikinci, Savaş üçüncü ol- du. Bitirişteki fark iki boy, yarım boy. 3.02 dakika, Gan- yan 490, plâseler 200, 290, 230 kuruş verdi. Bu koşudaki bi- rinel ikilide Zahide - Saad kombinezonunu bulanlar 2840 kuruş kazandılar. ikinci Koşu (Hendikap) : Dört ve yukarı yaşlı saf kan İngilizlere mahsus olup 2400 metre mesafede yapıldı. Dİ dar,Relance, Paşam, Nev har koşmadı 6 atın iştirak ettiği koşu ne- ticesinde Lâmla birinci, Fi ta ikinci Canım üçüncü oldu. Bitirişteki fark bir burun, bir boy. 249 dakika. Ganyan 2 plâseler 10, 210 kuruş verdi Üçüncü Koşu (Boğaziçi ko- şusu): ç ve yukarı yaşlı saf kan İngilizlere mahsus olup 2400 metre mesafede yapıldı. 5 atın iştirak ettiği koşu neticesinde Bikini birinci, Bü- lend ikinel, Kâmuran üçüncü oldu. Bitirişteki fark bir boy, uzak. 2.44 dakika. Ganyan 170, plâseler 150, 130 kuruş verdi. İkinci ve üçüncü koşular ara- sındaki birinci çifte bahiste (Devamı sahife 2 de) Ş. TEZCAN Fransu turunda son durum Toulouse 24 (A.A.) — Fran- sa turunun Ax Les Thermes Toulouse arasındaki 123 ki lometrelik 16 ncı merhalesin- de aşağıdaki neticeler alın- mıştır: 1 — Van Sieenberren (Bel- çika). 2 — Benedetti (italya). 3 — Poblet (ispanya). 4 — Ockers (Belcika). 5 — Van Est (Hollanda). UMUMİ TASNİF ncı merhale sonunda 16 Karagümrüklüler bu maçta 1 - 0 mağlüp oldular Türkiye amatör futbol bi- i final ma lep doldurduğu Alalürk sta- dında Acar İdman Yurdu ile Karagümrük nanmıstır, Beynelmilel hakem Zül- bahar Sağnağın idaresinde başlıyan ve mülevazin geçen oyunun 77 nci dakikasında sağacıktan aldığı o pası çok iyi bir şekilde kullanan sanir- for ismet sıkı bir sütle yap- tığı günün yegâne golüyle Acar İdman Yurduna Türki- ye şampipyonluğunu o kazan- dırmıştır. Maçın ilk arasında oy- devresi 0-0 be- rabere idi. Maçın sonunda Türkiye amatör futbol şam- piyonu Acar İdman Yurduna, umumi tasnif şöyledir: 1 — Antonin Rolland (Fran- sa) 9 saat 59 dakika 42 sa- niye, 2 — Bobet (Fransa) 95 saat 0 dakika 35 saniye. 3 — Fornara (italya) saat 06 dakika. 4 — Brankart (Belçika) 95 saat 10 dakika ?6 saniye. 5 — Geminlani (Fransa) 95 saat 12 dakika 0? saniye, 7 — Van Est (Hollanda) 95 saat 13 dakika 28 saniye, # Federasyon Başkanı Hasat Polat tarafından şilt ile bir kupa verilmiştir. FENERBAHÇE KOLOMBİA YI 1-0 YENDİ Dün Fnerbahçe stadında Sarmldivertliler, Avusturya a- matör küme üçüncüsü Ko- lombiya takımını 1-0 yendiler. Oyun tamamiyle Fenerbah- çenin hâkimiyetinde oynan- dı. Fakat oSarllâcivertliler bir türlü fazla gol atamadı- lar, Takımda Vefadan Fuat, Kasımpaşadan Necdet ve Al- tınaydan transfer (edilen Gürkan oynadı. Oyunun ye- gâne golünü sekizinci daki- kada Gürkan attı, va İK EĞİ