31 Temmuz 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

31 Temmuz 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

31 Temmuz 1932 GÜL, ÇİÇEK Sa ve nebatat üzerindeki böceklere akşam güneşinden sonra Akşam tırtıllara FAYDA SIKINI Büyük ve Sıhhi Müjde: Tütünün mazarratı kaldırıldı! SIHHi TURK AĞIZLIKLARINI KULLANINIZ Gözlerinizi, kalbinizi, midenizi bozan ve bilhassa tenasülünüzü flilden men'eden tütünün zararlarını kaldırır. Mucidi ve imtiyaz sahibi : Süleyman. Umumi depo ve atölyesi : Çarşuyu kebir Örücüler caddesi İbrahim zade İskender Lütfü No. 23. Bütün ecza depolarında ve eczanelerde arayınız. “SIHHİ TÜRK AĞIZLI ĞI kullandığı ecza sayesinde lezzetini zerre kadar bozmaksızın tütünün mazarratlârını kaldırdığına dair doktorun raporunu el ilânlarında okuyunuz. ,, SEYRİSEFAİN Merkez acenta: Galata Köprübaşı B. Şube A. Sirkeci Mühürdar zade han 2. 2740. İZMİR - PİRE - İSKENDERİY. POSTASI (EGE) 2 ağustos salı 11 de de Galata rıhtımından TRABZON POSTASI (KARADENİZ )3 Ağustos çarşamba 18 de Galata rıh- tımından 9 İZMİR - MERSİN POSTASI (INEBOLU) 3 Ağustos çarşamba 10 da İdare rıhtı- | mın. kalkar İ Sadık Zade Biraderler Vapurları : Karadeniz Postası SAKARYA va ur 1 ağustos DUTU pazartesi günü akşanı saat i8de Sirkeci rhtımindan hareketle (Zongul- dak, İnebolu, Samsun, Ordu, Gireson, Trabzon ve Rize)ye azimet ve avdet edecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Meymenet hanı altında acen- talığina müracaat. Tel. 22134 Naim vapur idaresi ADANA vapuru 2 Ağustos Salı günü saat 18 de Sirkeci rıhtımından hareketle Çanakkale, İzmir, Fethiye, Antalya ve Mersin'e yolcu ve eşyayi ticariye alarak azimet ve avdet edecektir. Tafsilât için: Galata, Gümrük kar- gsında Site Franesz Han No. 12 ya- zihanesine müracat. Tel, B. O. 1041 MUSTAFA CEMAL Vapurları Izmir sür'at postası BURSA Pazartesi akşamı saat 17 de Galata rıbtımından doğru iZMIRE hareket edecektir. Bilet vapurda da alınabilir, Galats; Küçük Rıhum Han No 4-5 Telefon o Beyoğlu 913 vapuru 1 Ağustos Scandinavlan Near East Snevska Orient Linient Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo Danzig, Copenhag ve bütün baltık Jimanlarile Çark ve Karadeniz başlıca limanları arasında 15 günde bir azimet ve avdet için muntazam postalar, Hemland vapuru 27 Tmemuza doğru Gotember, Oslo ve Gdynia'adan muvasalatle ayni günün şamı Kara- denize bareket e imiz v seastöelü Karad âöh âvdetle ayni günün akşa- mı Hamburg, Kopenhag, Stokolm, Dan- tzig ve Iskandinavya ve baltık liman- ları için hareket edecektir. Roland vapuru 8 ağustoza doğru Gotember, Oslo ve Gâyniadn muvasalatlz aym günün amı doğru Hambu Kopenhag. St« Dantzig ve İskan- dinavya ve Baltık limanları için hareket edecektir. Fazla tafsilât için C a'da Arapyan 'Hanında 4 üncü katta kâin acentalığına müracaat. Tel. B.O. 4957 -8- 923. Cildi bozmıyan yegâne Tualet podrası Istanbul Dördüncü Icra memurluğun- dan : Tamamına 372000 üç yüz yetmiş iki bin lira kıymet takdir edilen Beyoğ- lunda Asmalı mesçit mahallesinde Eski Kabristan ve Asmalı Me: ve Meşru- tiye sokaklarında ki eski 15/15 mükerrer 15 mükerrer 17/15 Mâ 61 ve yeni 1Ilö ilâ 119 vez2ilâ 8 ve b5 ilâ 69 ve halen yeni 6/4/5: /61) 7/69/ 115/117/119 numaralarla murakkam ve altında dükkânını havi muntazam ve kâgir Kamhi apartmanı namile maruf apartmanın tamamının yedi hisse itiba- rile bir hissesi ile yine tamamına 120000 yüz yirmi bin lira kiymet takdir edilen Istanbul'da Alaca hamamda Çelebi oğlu Alâeddin mahallesinde Sakaçeşmesi ve Marpuççular caddesinde eski 8/1/3/5 ve yeni 42/44/20 ilâ 28 numaralarla murak- kam ve altında mağazaları havi müşte- milâtlı Boyacı hanı namile maruf hanın da yedi hisse itibarile bir hissesi olan işbu iki emlâkin yedişerden birer hisse- leri itibarile ayrı ayrı şartnamelerle açık arttırmaya vazediimiş olup 7 ağus- “tos 1932 tarihinde şartnameleri Divan- haneye talik edilerek 25 ağustos 1932 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 ten 17 ye kadar Istanbul Dördüncü Icra dairesinde açık arttırma ile satıla- caktır. oArttırmalar ikincidir. Birinci arttırmalarında tamamı 372000 üç yüz yetmiş iki bin ira kıymeti muhammeneli olan Kahmi apartımanının işbu satılan yedide bir hissesine 18000 on sekin bin lira ve diğer tamamı 120000 yüz yirmi bin lira kıymeti muhammeneli olan Boyacı hanının dahi keza satılan işbu yedide bir hissesine 9000 dokuz bin liraya talip çıkmış olup bu kere en çok arttıranların üzerlerinde bırakılacaklardır. Arttırma- lara iştirak için satılan hisselere musip muhammen kiymetten yüzde yedi te- minat alınır, müterakim vergiler ile belediye resimleri, vakıf icareleri müş- teriye aittir. İcra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan alacaklılar ile diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz vej masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde tapu &icillerile sabi. olmıyanlar satış 'bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâkadarların işbu maddei ka- nuniye ahkâmına göre tevfiki hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 927/8551 numarasile memü- riyetinfizs müracaatları ilân olunur. | ILAN İstanbul Vilâveti dahilinde ( imal ve fruhtu için Kabataş 179 No lu mahalde tesis olunan fabrika şürekâsından Taksim'de Mezarlık soka- ğında İsmail Mustafa Bey apartımanında 2 No lu dairede mukim Aziz Beyin | mukavelenamei (mal ile mezkür fabrikada yüzde kırkbeş hisse itibarile on bir sene müddetle malik olduğu işletme ve sermaye ve kâffei hukuk ve vecaibini bamu ame rizayı tarafeynle Kuzguncuk'ta Tahtalı Bostan sokağında 32 Noda mukim Zeynel rkhidin ve Siyami Halit Beylerlere deyir ve temlik ve alâkasını katedeceğinden alâkadaranın malümu olmak ve işbu devir ve temlik keyfiyetinden dolayı hukukan müteessir kimese var ise iti- razlarını resmen üç gün zarfinda bildir- lânı keyfiyet eyleriz. Müd- mürurundan Sonra kabul olunmıyacağını Şabeso) el mek üzere deti mezkürenin j bi züna İtiraz bidin alınır satılır. Il ve hazine. gayrimü İstanbul, kpaza Sarraf Malhas Dr. İhsan Sami Gonokok aşısı Belsoğukluğu ve ihtilâtlarına karşı pek tesirli ve taze aşıdır.Divanyolu Sultan Mahmut türbesi No 189 Istanbul dördüncü icra memurluğun- dan: Tamamına (127300) yüz yirmi yedi bin üç yüz lira kıymet taktir edilen Beşiktaş Beyoğlu Nişantaşında Teşvikiye mahallssinin eski İkinci Karakolhane yeni Kâathane sokağı halen tramvay caddesinde eski 98 yeni 142 numaralı kayden 4978 zirâlı ve tevsili sağrı esbak Sait paşa konağı nâmile maruf konağın büyük kısmının tamamının 9 hisse iti- barile Aliye hanımın mutasarrıf olduğu bir hissesi mumaileyhanın borcundan dolayı birinci açık arttırma ile satışa konulup şartnamesi 10 ağustos 932 tarihinde divanhaneye talik edilerek 3 eylül 932 tarihine müsadif cumartesi günü saat 14ten 17 ye kadar İstanbul dördüncü icra dairesinde açık arttırma ile satılacaktır. Kâgir ve arka cihetinde vasi bahçe ve havuz ve ufak bir garajı, elektrik, su tesisatı mevcut bulunan gayrı menkulü mezkürun müzayedesine iştirak için hisseye musip kıymeti muhammeneden yüzde yedi teminat alınır, müterakim vergi, rüsumu belediye, vakıf icaresi müşterisine aittir. İcra kanununun 119 uncu maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olamıyan ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahipleri- nin işbu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tari- hinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müspitelerile memuriyetimize bildirme- leri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olamıyanlar satış bedeli- nin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâkadarların işbu maddei kanuniye ahkâmına göre tevfiki hareket eyleme- leri ve daha fazla malümat isteyenlerin 930/579 dosya numarasile memuriyeti- mize müracaat ve şartnamesini dahi tetkik edebilecekleri ilân olunur. Balikesir icra dairesinden : Müflis arabacı zadelere ait Balıkesire tabi Kirasonda vaki su ile mütaharrik son sistem bir bap un fabrikasile civa- rındaki çift taşlı değirmen iki oda ve bir bap dükkânile birlikte ayrı ayrı icara verilecektir. Ve bedeli icar her senenin kasım ve ruzu hızır iptidalarında ve iki müsavi taksitte tesviye edilecek we dellâliye ile sair masraflar kâmilen müstecire ait bulunacaktır. Müstecir icarı muteber bir kefili müteselsile ile takviyeyo mecburdur. İhale tarihi: Ağustosun on beşinci pazartesi günü saat on altı buçuktur. Talip olanların değirmen için fabrika için dahi 300 lira pey akçesini müstashiben Balıkesir icra dairesinde müteşekkil arabacı Zade iflâs idresine müracaatları lüzumu ilân olunur. Zayi — 70 numaralı tecrübe plâkasının bir teki zayi olduğun- dan yenisini alacağımdan hükmü yoktur. Şark pazarı M. Emil Marinelli Zay 576-929 Ders senesi Davut- paşa orta Mektepiswaldığım tas- tiknameyi kaybettim yenisini alâ” cağımdan hükmü yoktur No 248 Vehbi Dr. Mehmet Izzet Emrazı dahiliye ve sariye SET | Muayenehane; Çağaloğlu Halk fırkası karşısında No. 21 Cumadan mada hergün 18-17 hastalarını kabul eder. Tel. 23925. kulak, boğaz, burun mütahassısi Doktor ihya Salih Cağaloğlu: Hamam sirasinda 24 numarada - Cumadan başka her gün - öyleden sonra saat 15 ten itibaren bastalarıni ka- bul eder. Galatasaray sergisinde 6 No. pav- 8 yonda teşhir edilecektir. Görünüz. Sahife 11 Bütün haşaratı ve yumurtalarını kat'iyyen öldürür. Fayda ismine ve markasına dikkat. Sütlüce Kaniş Şehir meclisi daimi devam saatinden seseye müracaatları. tarihine müsadif pazar günü meleri ilân olunur. Sarıgüzelde Çıkrıkçı kemalettin tahkikat neticesinde mumaileyha ilânı keyfiyet olunur. talebe alındiiyacaktır. büyüklügünda dört resim. kabul edilemez. İstanbul yedinci icra dairesinden: Bir borçtan dolayi mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer gayri mübadillere ait bono 4 ağustos 932 tarihinde saat 11 ilâ 12 arasinda İstanbul esham vetahvilât borsası önünde paraya ilân olunur. çevrileceği Güneşe ve tere rağmen daima MAT ve TAZE BIR VE Malik olmak için BEŞİR KEMAL LETAFT SUYU kullanınız. Deposu: Sirkecide Beşir Kemal ve Mahmut Cevat eczanesidir. Beyoğlu Kazası Defterdarlığından : Tuğla harmanı 300 Balâda evsaf ve müddeti muharrer emvalin yirmi gün müddetle müzayedeye konulmuştur. 20 Ağustos 932 cumartesi günü saat on altıdan on yediye kadar teminat akçelerile Beyoğlu Maldairesinde müteşekkil komisyona müracaatları. Istanbul belediyesi darülaceze müdürlüğünden : Çeki Kilo Kilo 600 15000 5000 Gürgen odunu Yerli pirinç Sabun ÇHE Muhammen Mahallesi sokağı No. cinsi (Ooicarı sene- (Müddeti visi o Lira Kılınçali P. Topçular 399 dükkân ,, 85 Bir senedir. 409 4 çi 381/391 , 90 v > 5 423/433 96 e z - 359369 ,, 190 vi ” - 395/405 108 — . — 443/453 ,, 366 vi pi “ 355/345 ,, 450 3 S 2 248/2 Barut mağazası 250 ” ” “ 339/349 dükkân 220 » Çavuşbaşı 339/349 ,, si172 iğ Hacı ağma Yenikapı 12 ö 75 pi Okçu Musa Şehsuvar 3/30 hane 125 — Hacı ağma Yenikapı 4 dükkân 80 ” " ZON 95 E ” 22 ” 120 » » 24 ” 72 ” iç 64 , 108 — 10 » 90 ” Kilo Kilo Nevi 5000 3000 16 Sade yağı OVejetalin (o Sebze encümeninin 2 temmuz 932 tarih ve 2440 numaralı kararile balâda nevi ve miktarı muharrer erzak, mahrukat ve sabunun şartnamesine tevfikan 8 ağustos 932 pazartesi günü itibaren tatil ihalesi icra kılınacaktır. Taliplerin teminat akçelerile birlikte mües- saatine kadar ve pazarlıkla Afyon vilâyetinden: Nümune fidanlığına Me sa 21/8/932 kılınmak üzere mevkii münakasaya vazedilmiştir. Şeraiti anlamak istiyenler Afyonkarahisar vilâyeti daimi encümenine müracaat et- kat'iyesi icra Emniyet sandığı müdürlüğünden: Havva Sadiye Hanımın 2160 hesap numaralı borç senedile ve mahallesinde Zülâliçeşmesi soka- ğında atik İ,l ve cedit 16, 16/1 numaralı iki hanenin tamamını terhin suretile istikraz olunan dokuz yüz liranın vadesi hitamında ödenmediğinden dolayı satılığa çıkarılarak 2 Eylül 932 tarihinde birinci ihalesinin icra edileceğine dair tebliğat icrası için yapılan Havva Sadiye Hanımın Bulgaris- tanda Peştire kasabasında uncu Mustafa Ef, hanesinde ikamet eylediği anlaşılmış ve mumaileyhaya mahalli mezkür Sefaretimiz vasıtasile tebliğat icrası için yapılan muhaberat ve teşebbüsatımız neticesiz kalmış olduğundan tebliğ makamına kaim olmak üzere Sipim Meyeiyee Ozmen a a istanbul kız muallim mektebi müdürlüğünden F X — Bu sene mektebimizin birinci, ikinci ve üçüncü Sınıfına 2 — Dördüncü ve beşindi-siniflara, girmek istiyenlerin 18/8/932 akşamına kadar namzet kaydedilmiş olmasi İazimey” ma ik, | 2 Nüfiaf kâydı İçiğnamzetinşunları getirmesi muktazidir; Tahsil vesikası, hüviyet cüzdanı, çiçek aşısı ilmühaberi, 4,56 4 — İmtihanlara 20/8/932 Cumartesi günü saat dokuzda mekte- bimizde başlanacaktır. Bu saatte mektepte bulunmıyanlar imtihana Teşekkür Refikâmin Ogerek (hastalığı gerekse merasimi tetfiniyesinde bütün (samimiyetle (o mütehassis bulunan muhterem dostlarıma ve asker arkadaşlarıma arz ve teşek- kür ederim. Binbaşı mütekaidi Dr. Arapyan