31 Temmuz 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

31 Temmuz 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Akşam 31 Temmuz 1932 Büyükada Sanatoryomu « Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar 3 1/2 liradır. Üç ve daha ziyadesi 3 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryomu Telefon : Büyükada 75 Hava makinist mektebi- . nin kayıt kabul şeraiti 1 — Ikinci maddede yazılı şartları haiz bulunanların vesaiki lâzime ile ağustosun birinci gününden itibaren Yeşilköyde mektep müdürlüğüne müracaat eylemeleri lâzımdır, Istanbul haricinde bulunup ta vaziyetleri şeraiti duhule tevafuk istida ve eden taliplerin dahi işbu vesaiki mektep müdürlüğüne irsal ile alacaklari cevaba göre hareket eylemeleri icap eder. 2 — Şerait şunlardır: A — Türk olmak; B — Taliplerin orta mektep (Lise sekizinci sınıf) tahsilini ikmal etmiş ve asgari on yedi yaşını bitirmiş ve azami yirmi yaşında olmaları lâzımdır. (Orta mektep tahsilini ikmal edenlerle orta mek- tep tahsilinden yüksek tahsil görenler imtihansız olarak kabul edi- lirler). Şehit, malül, asker ve sanatkâr evlâtlar ile ecnebi diline vakıf olanlar tercih edilir. Mektep kadrosu orta mektep tahsilini ikmal edenlerle dolmadığı takdirde orta mektep tahsilinden dun tahsil görenlerden usulü ” veçhile müsabaka ile alınır. C — Tamüssıhha bulunmak (mütehassisları tam olan hastahane heyeti sıhhiye raporu lâzımdır. D — Ahlâkı mazbut olmak ve hiç bir cürümle maznun veya mahküm olmamak. E — Mektebe kabul edilecek talipler: Gedikli küçük zabitler hakkındaki 1001 numaralı kanun mucibince muamele görürler. (Mek- tebi muvaffakiyetle ikmal edenler hava kıtaat ve müessesatında (on iki) sene müddetle hava gedikli küçük zabiti olarak ifayı vazife edeceklerini taahhüt edeceklerdir. 3 — Müddeti tahsil iki senedir. 4 — Kaydükabul muamelesi 15 ağustos 932 tarihine kadar devam edecek ve bundan sonraki müracaatlar kabul olunmiyacaktır. 5 — Askeri pilot olmak ve askeri tayyareciliğin diğer ihtisas işlerinde kullanılabilmek için evvelâ hava makinist mektebini muvaf- fakıyetle ikmal etmek şarttır. 6 — Derslere birinci teşrin bidayetinde başlanır. BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU ” Yeni tertip başlıyor -- .kasida,-21-, &ustos 1932 dedir. 1ci N Büyük ikramiye 3Ü,ÜOÜ Tiradir. gi Biletlerinizi şimdiden tedarik ediniz. P. T. T. Levazım müdürlüğünden: 1 — Istanbulda Yenipostane kalöriferinde istihlâk edilmek üzere mübayaa edilecek olan (400) ton maden kömürü kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 2 — Mezkür kömürün 10 Ağustos 1932 tarihinde ihalesi icra kılınacağından taliplerin şartname almak için şimdiden teminat ve teklifnamelerini ihtiva edecek kapalı zarfları tevdi için de mezkür tarihe müsadif çarşamba günü saat 14 te Yenipostanede mübayaa ; Komisyonuna müracaatları, | - 15 ağustos yerli mallar sergisine DIR vâsi mikyasta iştirak ediyor Tahtalarını artık Avrupa'dan celbetmek lüzumu kalmadı, zira Eyüp'te tesis edilen son sistem fabrikada istihsal olunan KONTR - PLAK Ecnebi mamulâtınin fevkinde olmakla beraber fiatlar ıçok daha ucuz satılmaktadır. TURK KONTR - PLAK FABRİKASI Mektup adresi: İstanbul Katırcıoğlu han No. 30 Tel: 22409 KONTR - PLAKLAR istanbul Ticaret Müdürlüğünden: Istanbul sıvacı, boyacı ve kalemkâr esnafı cemiyetinin idare heyeti intihabı Beşiktasta Hasfırın karşısında 41 numaralı dairede 5/8/1932 cuma günü saat ondan on beşe kadar yapılacağı alâkada- rana ilân olunur. Barut inhisarı idaresinden: Zonguldakta Barut ve Mevaddı İnfilâkiye İnhisarı İdaresine ait inşa edilecek barut deposu ve müştemilâtının inşası 21 gün müd- detle kapalı zarf usulile münakasaya vazolunmuştur. Münakasa 15/8/932 pazartesi günü saat 14 te müdiriyetin Gala- tada, Bahtiyar hanındaki dairei mahsusasında icra edilecektir. Proje, keşif ve şartnameyi görmek veya mübayaa etmek istiyenler her gün İdarenin Ticaret şubesine veya Zonguldakta Barut depo memurluğuna müracaat edebilirler. Emniyet Sandığı müdürlüğünden: Madam Sivas ile Nikoli veledi Misail Ef.nin 10471 hesap numa- ralı borç senedile ve Altımermerde Hacıtimer mahallesinde Hammal- larhanı sokağında atik 56 ve cedit 48 numaralı bir hanenin tama- mını terhin” suretile istikraz eyledikleri sekiz yüz atmış dört liranın vadesi hitamında ödenmediğinden satılığa çikarılarak29/Ağustos/932 tarihinde birinci ibalesinin icra edileceğine dair tebligat icrası için yapılan tahkikat neticesinde borçlulardan Nikoli veledi Misail Ef.nin Selânikte limon iskelesinde kabzimal olduğu anlaşılmış ve mumaileyhe mahalli mezkür sefaretimiz vasıtasile tebliğat icrası için yapılan muhaberat ve teşebbüsatımız neticesiz kalmış olduğundan tebliğ makamına kaim olmak üzere ilânı keyfiyet olunur. ss ye Emniyet Sandığı müdürlüğünden: Bezmigül Dilber hanımın 8034 hesap numaralı borç senedile ve Kadıköyünde Tuğlacı başı hacımustafa efendi mahallesinde Bağdat caddesinde atik 37,37, Mü. 37 ve yeni 115, 115, 117 numaralı iki köşkün tamamını terhin suretile istikraz eylediği on bin liranın vadesi hitamında ödenmediğinden dolayı satılığa çıkarılarak 3 ağus- tos 932 tarihinde birinci ihalesinin icra edileceğine dair tebliğat icrası için yapılan tahkikat reticesinde mumaileyhanın vefat eylediği ve mirasçılarından kerimesi hanımın Bağdatta Meydan mahallesiâde Alveci Kasım Efendi wezdinde olduğu anlaşılmış ve mumaileyhaya mahâlli mezkür sefaretimiz vaşıtasile tekliğat, icrası için yapılan muhaberat ve teşebbüsatırı;z neticesiz kalmış olduğundan tebliğ makamına kaim <imak üzere ilânı keyfiyet olunur. |: | İst. Evkaf Md. ilânları i | Kıymeti muhammenesi Lira K. 27. 5 Tamamı tahminen -36505 arşın —tsr bulunan Cerrahpaşada Hobyar mahallesinde Yokuş çeşme sokağında atik -23- cedit-Â3,45. numaralarla murakkam meşruta hane arsasının tamamı Ağustosun 20 nçi cumartesi günü saat on beşe kadar pazarlıkla satılacaktır. Talip olmak isteyenlerin pey akçelerile beraber İstanbul Evkaf müdüriyetinde mahlülât kalemine muracaatları ilân olunur. | : İ Devlet Demiryolları ilânatt | : | Bir sene zarfında Derince limanına gelecek malzemenin tahmil ve tahliyesinin kapalı zarfla münakasası Ankarada idare merkezinde 20/Ağustos/932 Cumartesi günü saat 15 te yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde beşer liraya satıl- makta olan şartnamelerde yazılıdır. Kat'iyyen Daha Elverişli Deraite Nail olamazsınız.. Beyoğlunda BAKER HAYDEN Mağazalarındaki Mevsim Sonu EŞYA Mütebakiye Fırsatlarının ilk günlerinden İstifade ve mübayaatı- nızı tacil ediniz. Mobilya ve Halı dairelerimizi ziyaret' ediniz. Sizi fevkalâde alâkadar edecektir. J. iTKIN Tüccar-Terzi Yeni MODELLERİ Yeni KUMAŞLARI ve bihassa Yeni FİATLARI Beyoğlu, İstiklâl caddesi 405 Telefon: Beyoğlu 450 imam. Bektaş Efendi Vakfı Mütevelli Kaymakamlığından: Vakfımız akaratından Galrtada Ke- mankeş Karamustafapaşa mahallesinde Topçular caddesinde 48 numaralı dük- kân üç sene müddetle icara verilmek üzere 13 temmuz 932 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle müzayedeye vazo- lunmuştur. Talip olanların (0/0 7,5) teminatı muvakkateleri her gün evkaf müdüriyetinde mülhak vakıflarar kale- mine ve yevmi ihale olan 3 ağustos 932 çarşamba günü saat 14 te kadar encümeni idareye müracat eylemeleri. Istanbul mahkemei asliye birinci ticaret dairesinden: Rikardo Levi ve biraderi şirkeketinin hamil bulunduğu ve Loyt Tiryestino vapuru Okumpanyasından alinâi 19/1/932 tarih ye 5302/5301 nu- maralı koyişmentoyu zayi eyle- “diğimden bahsile iptaline karar itası talep edilmiş ve mezkür konişmentonun kimin yedinde ise 45 gün zarfında mahkemeye ib- razı ve ibraz edilmediği takdirde iptal edileceği lüzumunun gazete ile ilânna mahkemece karar verilmiş olduğundan obermucibi kararı mahkeme keyfiyet ticaret kanununun maddei mahsusası mu- cibince ilân olunur. Urolo çommmmmzaş İ or. FEYZİ | mütehassısı Hergün 14 ten sonra Beyoğlu İstiklâl caddesi Elhamra apartımanı No. $ Tel, Beyoğlu 2885 Dr. A. KÜTEL Cilt ve zührevi hastalıklar tedavihanesi Karaköy Börek nda 34. | Böbrek, mesane, iarar Yolu : Enis Tahsin Akşam matbaası “e