29 Ağustos 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

29 Ağustos 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

KÜÇÜK İLÂNLAR Kelepir Ev — Kuzguncuk Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 defa 40 kuruş Mx 60 > ap) 75 » Her fazla defa için Mb 1 İş arıyanlar iyi Fransızca bilen bir ma- dam — Ankarada iyi bir aile nezdinde mürebbiyelik arıyor. ( Akşam) da N. G. rTümuzuna tahriren müracaat" — 10 Iş arıyorum diplomalı hasta bakıcıyım. Masaj ve iğne yapabilirim. Taksim Kurabiye sokak (sabık Şişli sokak ) No. 18 Matmazel Anjele müra- caat. Ecza depolarının — Ve eczaha- nelerin nazarı dikkatine - Ecza depoları ve eczahane gibi müessesata eczacı fakültesi diplomasını haiz bir Müdiri mesul arzu edenler, Memduh Beyin Eczayı tıbbiye dopsuona müracaatları. —5 Pariste ikmali . tahsil ve — Galatasaray o lisesinden mezun olup, Türkçe, fransızca, ingilizce Jisanlarına eyi bir surette ve muhasebe ile yaz hane * işlerine çok eyi vakıf tecrübeli bir genç iş aramaktadır. Tksim Graham şirketine (tahriren. — 1 ER Askerliğimi bitirdim — Ticaret- ten yetişmeyim. Müessesat ve ticaret: kanelerde yazı ve hesap işlerile uğraş- mak üzere müsait şeraitle iş aramakta: yım. Akşamda H. T. tahriren. — 2 — İşçi arıyanlar ARE 77 SER ERENER EE PA isrzi hanımlar ve ortak isti- Wüz — Kadın terzihanesini idare edecek yüksek malümatlı bir hanım ve aynı terzihanede çalışacak terzi hanım- lar ve az para ile ortak istiyoruz. Babiâli caldesi Orhan Bey hanında İş ocağına müracaat, Daktilo — Fransızca ve almancadan Satılık güzel fransız mo- bilyesi — Yatak odası ve salon style Louis XVI «Innovation» dolabı, modern yemek odası, salamandra sobası. Her gün saat 10 dan 18e kadar Frederich han 386, İstiklâl caddesi, Ap. No. 7 müracaat. al Elektrik istitasyonu — Mazotla müteharrik, motörü, dinamosu, akümü- lâtörü ve iki adet elektrik motörü, tablo ve sair bilümum teferrüatı ile tamam ve işler halde bir Elektrik istas- yonu acele satılıktır. Tafsilât için Beyoğlu Taksimde Ford Acenteliğinde Hakkı beye ( Telefon B. 44) müracat, —3 Satılık bir komple otomobil tamirhane takımları — 1 adet torna 1 1/2 m. zımpara taşları matkap, büyük ve küçük okzijen takımları ve saire müracat adresi: Pangaltı Hamam Saksı sokak No. 6. RU 4 — Kiralık-Satılık Küçük Bebekte — Dayıbey s0- kak 6 No.lı hane. 3 oda maabahçe satılıktır, Talip olanlar Beşiktaş tramvay deposunda plânton 152 No. lı Selim ef.ye müracaat. —*2 Satılık hane — Cihangir yokuşun- da dört yol ağzında terkos çeşmesi ittisalinde 8 odalı, kullanışlı 25 No.lı hane satılıktır. Derunundakilere müra- caat, 0 Fabrika — Fabrika için yarar 1000- 1200 metro murabba kadar bir bina arıyoruz. Alâkadarların Istanbulda Çarşı- kapıda Lüks çorap fabrikasına müra- caatı. il civarında denize nezareti, terkosu, elektriği, hava gazı, tramvaya yakınlığı var. İstanbulda Bahçekapıda Dördüncü Vakıf handa asma katta 29 numaraya Acele satılık hane — Modada Yusuf Kâmil paşa sokağında 6 odalı 11 No.li hane satılıktır. İçindeki sahibine müracaat. türkçeye hakkile tercüme yapabilecek bir daktiloya ihtiyacımız var. Mahmut paşa Abut Efendi han 53 No. ya müra caat, e Eski ve yeni harfleri — Okur, Jazar bir Daktilo hanıma ihtiyaç var- dır. Galata, Tünel yanında Hulüsi Bey han Sabahattin beye müracaat. — 3 — Satılık eşya Satılık piyano — Az kullanılmış (Dechsten) Alman bir piyano satılıktır. Kabataş set üstünde 3 Nolı hanede Lütfi beye müracaat. Satılık eşya — İki karyolalı bir yatak odası takımı, tanınmış markalı bir piyano, dökme sobalar, kütüphane, masa vesair eşya pazarlıkla satılıktır. Bunların hepsi pekaz kullanılmıştır. Beyoğlu, İstiklâl caddesi, Rumeli Hanı, 9 numaraya veya kapıcıya müracaat, il Triyonf marka arabalı — Sağ- lam bir motosiklet 250 liraya satılıktır. Selimiye Hamam sokak bakkal Ziver efendiye müracaat, Otomobil Hususi yapılmış 4 kişilik mükemmel ,bir Amerikan spor otomobili satılıktır. Beyoğlu Balıkpazar Topçekenler sokak No. 25 Refik bey. a e Az kullanılmış — Bir çocuk bisik- leti satılıktır. İstanbulda postane arka- sında Reji Hanı oda başısına müracaat, Kotra sahiplerine — Vasat bü- yüklükte bir kotra veya dingisi olup satmak arzusunda bulunanların <kotra» rümüzile Akşama tahriren müracatları, Büyükada'da — Yazlık ev eşyası, bahçe için kanape, iskemle, masa gibi #atılık eşyası olanların Akşam'da K. N.S. rümuzuna tahriren müracaatları. —8 Bor markalı — Bir Fransız piya nosu yolculuk münasebetile 140 liraya acele satılıktır. Taksim Tarlabaşı Macar caddesi karga sokak No. 30. sl Satılık piyano — 3 pedal kruvaze ve yeni bir Alman piyanosu acele satı- lıktır. Beyoğlu Aynalıçeşme Emin cami cedidiye sokak No. 9 müracaat, — 3 Satılık — Üsküdar kapıağası bos tanı 2500, Üsküdar bankası yanında 8 No. lı dükkân 2000 liraya satılık, Müsteciri vasıtasile sahibine müraca- at. —i Bakırköyünde acele satılık haneler — İstanbul caddesi Niyazi sokağı, köşebaşı 14 oda, bir salon, 3 mutfak, iki kuyu tulumbalı, bir hamam, 400 arşın bahçe. Aynı sokakta 6oda, bir mutfak, kuyu tulumbalı, dahilen boyalı, küçük bir bahçesi, 3 oda, bir mutfak, bodrum katı, mahrukat için iki oda, büyük birahır ve bahçesi ittisalinde ayrıca 400 arşın bir bahçe. Galata Mehmet Ali paşa hanında 41 numaraya müracaat, el Kiralık mağaza ve yazıhane- ler — Galata rıhtımının en işlek ma- hallinde köşe başında ve denizi görür bir halde Arapyan Hanı namile maruf Altıncı Vakıf hanın odaları ve altındaki mağa- zalar kiraya verilecektir. Şerait ve fiat- lar çok ehvendir. Odabaşıya müracaat. Beyoğlunda mobilyalı oda — Banyo havagazı, elektrik, her türlü istirahâtı havi bir oda kiralıktır. Bey- oğlu, Büyük parmakkapı, yeni yol Şükrü paşa ap. No. 9 Melle Dora — Kiralık Fabrikaya, yazıhaneye, depoya yarar 50, 100, 200, 300 metro kiralık salonlar. Sultanhamam Sıyacıyan hav. Sıvacıyana yahut odabaşıya müra- caat. Fatih'te — Park karşında Haydar bey sokağında 7 No.lı hane müstakil 2 daire, 8 oda, hamam, elektrik, telefonu, gazı mevcut satılıktır. Görmek için tramvay caddesinde 65 No. lı kömürcü Mehmet efendiye müracaat. Her gün sabah 12 den 1 e kadar, akşam 5 ten 7 ye kadar. SEY Satılık yeni hane — Bomonti istasyonu Izzet paşa sokağı intilhasında yeni açılan yolda 73 No.lı hane: Müs- takil $ göz bodrum katından masda, 2 katta 4 oda, banyo, 40 metre bahçesi vardır. Beton ve tuğladan gayet zarıf sağlam yapılmış hane maktuan liraya. Her gün saat 2 ye kadar deru- nundakilere müracaa —ı Kadıköyünde — Cevizlikte Ahter sokağında (14) numaralı ev kiralıktır içindekilere müracaat. 10 4 odalı kiralık hane — Beyazıt saat 9-12 arasında müracaat ediniz. — 3 8000 | ie RAE Akşam iske- lesinden 7 dakika, Icadiyenin Hamam ve çifte çınar sokaklarında 14 No. 3 kattan 2 katı kâgir 6 odalı, su tesisatı, kuyu ve bahçesi, denize ve karaya doyulmaz manzarası olan, ve 20 lira kiraya mütahammil bir ev (1600) liraya acele satılıktır. İçindekilere müracaat Sermaye sahiplerine bulun en çerefli yeri olan Aksaray - Beyazit tramvay caddesi üzerinde kâin kebir tütün deposu ile arka cihetindeki hamam ve bahçe mahalli gerek toptan ve gerek ayrı ayrı sahibi tarafından acele satılıktır. Görmek ve pazarlık için 4 üncü vakıf han linci kat 7 No. ya müracaat eylemeleri. Tütün tüccarlarına — 416 arşın üzerine beş kat ve her kat salon depo- ya elverişli tophanede mobilyacı Hakkı ustanın mağazası acele satılıktır. Müra caat için Sedat beye. Tel. B. O. 2187. —4 Ankarada Yenişehirde — Aka- retler caddesinde 25 No. lı tam konfor- lu kâgir ev hem satılık hem kiralıktır. Hava müsteşarlığında muamelât memu- ru Neşet beye müracaat” Menekşe apartımanında kira- lık daire — Şişli tramvay caddesi No. 302, 6 oda, banyo, bahçe. Fevkalâde neza- ret ve konfor.. Gayet ucuz fiat. > Ermis — Beyoğlu Balıkpazarında 19 No. lı Ermis bakkaliye mağazasının binası satılıktır. Senevi iradı «2500> liradır. müracaat için mobilyacı Sedat beye. Tel. B. 0. 2187. <4 İstan- 5 — Müteferrik Harman makinası Çeltik «pirinç» harman yapmak için iş arıyor. Taneyi kaçırmaz ve temiz yapar. Ban- dırma Terakki un fabrikası Sabri beye müracaat, —4 aranıyor — Vaktinin müsait olduğu zamanlarda hususi hesap ve hendese dersi verebilecek tecrübeli bir türk muallimine ihtiyaç vardır. Taliplerin lütfen adresime tahriren müracaatları. Şişli hasat sokak No. 29 Nuri. Sermayeli ortak aranıyor — Melek han 8-9 Galata Kredi Lyone bankası arkasında. —7 zel iyi bir aile nezdinde ingilizce ders vermek istiyor. Arzu edenler Akşamda R. O. Rümuzuna müracaat. Şi Bakkaliye, kasap ve fırın aranıyor — İyi mevkide işlek bak- kaliyesi, kasap, fırını olup devretmek istiyenler Sirkecide Ankara #addesinde 187 numarada berber Mehmet efendiye müracaat. Ankarada — Devairdeki işlerinizi sür'at ve emniyetle Halk İş İdarehane- sins yaptırabilirsiniz. (o Balıkpazarında polis noktası karşısında Cafer zade apartımanı No, 4. Telefon: 2037. — 2 Ankarada — Emlâk almak, satmak ve kiralamak için en müsait tarzda iş yapan müessese Halk İş İdarehanesidir. Telefon: 2037. 2 Ankarada — Paranızı emniyetle işletmek için Halk İş İdarehanesinin tavassutuna müracaat ediniz. Telefon; 2037. —g Ankarada — Her nevi tercüme ve bilcümle yazılarınızı doğru ve sür'atli olarak Halk İş İdarehanesine vermeli- siniz. Telefon: 2037. —2 det ve müsait şeraitle öğrenmek ve ekzersiz yapmak için Halk Daktilo kur- suna her zaman kayıt olunabilirsiniz. Telefen: 2037. —2 Ankarada — Hersınıf işçiyi Halk İş İdarehanesinden tedarik edebilirsiniz. Telefon: 2037, 4 Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz (idarelanesini (adres olarak göstermiş olan kari'lerimizden SO-KA-D-MC-SG PT sU BENT: Placier -ET- ST -MK İH No. 177-BI-AS-Ja- -KL-RO İH namlarına gelen mektupları idareha- den aldırmaları mercudur. Hesap ve hendese muallimi o — > — iyi ingilizce bilen: Bir matma- ———————— Ankarada — Daktiloyu kısa müd- Haydarpaşa emrazI sariye hastanesi baştabipliğinden : “ 29 Ağustos 1932. | Türk Maarif Cemiyeti İdaresinde Leyli ve Nehari BURSA KIZ LISESİ Resmi liselere muadil olduğu Maarif Vekâletince tasdik olunmuştur. Saf hava, temiz gıda, nezih bir terbiye, iyi bir tahsil vardır. 15 Ağustostan itibaren bütün sınıflara leyli ve nehari talebe kabul olunur. Matbu kataloğu mektep idaresin- den isteyiniz. İstanbul ül kilüsat Ve Ticaret Mektebi Müdürlüğünden: 1 — Kayıt ve kabul muamelesi 1 Eylül 932 de başlıyacak ve 25 Eylül akşamına kadar devam edecektir. 2 — Kayıt için cumartesi, pazartesi, perşembe günleri sabahları saat ondan akşamları saat on yediye kadar mektep müdürlüğüne müracaat olunacaktır. 3 — Mektebin (Yüksek ve iktisat Ticaret kısmına) A — Bakalorya imtihanlarına tabi tam devreli lise mezunlarile bu derecede olduğu hükümetçe musaddak ve bakaloryaya tabi Ecnebi liselerinden şahadetnameleri olanlar. B — Darülfünun fakültelerinden ve yüksek mekteplerden mezun olanlar ile bu mekteplerden naklen gelecek olanlar. Naklen gele- ceklerin evvelce girdikleri mekteplere her halde lise mezunu olarak kaydedilmiş olmaları şarttır. D — Bu kısma muadil ecnebi yüksek &icaret mektepleri mezun- larile müdavimlerinden mukabil devrelere naklen alınacakların türkçeden imtihan vermeleri meşruttur. 4 — Mektebin (Ticaret Lisesi kısmına) bakaloryaya tabi orta mektep mezunları alınacaktır. Bu kısma gireceklerin yaşları 15 ten aşağı ve 21 den yukarı olmıyacaktır. 5 — Mektebin (Küçük Ticaret Kısmına) ilk mektepler mezunlarile orta mekteplerin birinci, ikinci, üçüncü sınıflarından tasdikname ile gelecek olanlar. Bunların yaşları da on üçten aşağı ve on sekizden yukarı olmıyacaktır. 6 — Mektep nehari ve meccai olup tedrisat öğleye kadardır. 7 — Kayıt ve kabul için aşağıdaki vesaikin müdiriyete hitaben yazılacak bir istidanameye raptı icap eder. Vesaik : 1 - Mektep şahadetname veya tasdiknamesi. 2 - Sıhhat ve aşı raporları. 3 - Hükümetçe musaddak büsnühal varakası, 4 - Hüviyet cüzdanı. 5 - Üç kıta fotoğraf. Maarif vekâletinden: Sıvas,ta Erkek lisesi civarında yaptırılacak muallim mektebi pav- yon binası 27/8/932 tarihinden itibaren 17/9/932 tarihine kadar 21 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. Münakasaya iktidarı fenni ve malisini isbat eden talipler iştirak edebilecektir. Binanın proje ve şartnameleri her gün öğleden sonra maarif vekâletirde inşaat dairesinden tedarik edilebilir. Ancak bu evrak ehliyeti fenniyeyi haiz olan müteahhitlere verilir. Münakasa 17/9/932 tarihine müsadif cumartesi günü saat 15 te Maarif Vekâletinde icra edileceğinden talipler mezkür gün ve saatte müzayede, münakasa ve ihalât kanununa göre tanzim ede- cekleri teklif mektuplarını inşaat komisyonu riyasetine tevdi edeceklerdir. Ziraat vekâletinden: Ankara yüksek ziraat ve baytar enstitüleri civarında inşa edilecek olan dershaneler, yatakhaneler, kütüphane, yemek salonu, Rektörlük ve memurin dairesi binasının inşası 21 gün müddetle kapalı zarf usulü ile münakasaya vazolunmuştur. Mezkür inşâatın münakasa şartnamesi , mukavelenamesi, umumi şartname, umumi şartname lâhikası, vahidi fiat listesi ve plânları (50) elli lira mukabilinde ziraat işleri umum müdürlüğünden alı- nacaktır. Her talip münakasa şartnamesinde zikredildiği veçhile ehliyeti fenniye ve kudreti maliyesini tevsik eden vesikaları komisyona ibraz etmeğe mecburdur. Taliplerin kendi teklif edecekleri bedelin */, 7,5 ğu nisbetinde teminatı muvakkatesile birlikte ihale günü olan 14 eylül 1932 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 de vekâlet inşaat komis- yonuna müracaatları ilân olunur. Ankara ismet paşa Kız Enistitüsü kayıt ve kabul şartları 1 — Mektepte bu sene açılacak leyli pansiyona talebe kayıt ve kabulüne başlanmıştır. 2 — lik mektep mezunları birinci fınfa diğer orta derecedeki mekteplerden gelecekler ait oldukları sınıflara kabul edilirler. 3 — Bu sene yalnız 40 leyli talebe alınacak ve müracaat sırasile talebe kabul edilecektir. 4 — Her türlü izahat için mektep müdürlüğüne müracaat edil mesi, Müessesemiz için bir sene zarfında lüzumu olan süt şartnamesi tebdil edilerek tekrar aleni münakasaya konulmuştur. Talipler mez- kür süte ait şartnameyi görmek için her gün hastane idare me- murluğuna ve münakasaya iştirak etmek üzere yevmi münakasa olarak tespit edilen 8 eylül 932 tarihine müsadif salı günü saat 14 te Galata'da Kara Mustafa paşa sokağında Istanbul limanı sahil sıhhiye merkezinde müteşekkil ihale komisyonuna gelmeleri ilân olunur.