2 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

2 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

Kansızlık, Romatizma, Sara, Kemik, Sinir, Damar, Verem hastalıklarına, çocuklara genç ve ihtiyarlara diş çıkaramıyan yürümeyen, Hasan Kuvvet Şurubu NORSKE ORJENT LINJE Beklenen vapurlar: GRONLAND vapuru 81 ağus- tosa doğru muvasalat ve (Anvers, Roterdam, Hamburg, ve İskandi- navya limanları) için eşya tahmil edecektir. SLESVING vapuru 13 Eylüle doğru muvasalat ve aynı limanlar için eşya tahmil edecektir. HOLLANDA vapuru 26 Eylüle doğru muvasalât ve aynı limanlar için eşya tahmil edecektir. Tafsilât için Galatada Frenkyan hanında $ ücü katta THEO REPPEN ve DABCOVİCH ve ŞÜREKÂSI vapur acentalıklarına müracaat, ORİENTMARE Vapur acentası Akdeniz için muntazam posta FEDELTA vapuru 10 Eylüle doğru müvasalat ve 15 Eylüle kadar Napoli, Barcelona. Marsilya ve Cenova limanlar için eşya tahmil edecektir. SANGİiGİ vapuru 20 Eylüle doğru muvasalât ve 25 Eylüle kadar aynı limanlar için eşya tahmil edecektir. Fazla tafsilât için Galatada Frenk- yan hanında 8 üncü katta acentaya müracaat. Tel, B.O. 4708/7-1220 MUSTAFA CEMAL vapurları Zonguldak püre Postası BURSA yerı Cumartesi Galata rıhtımından saat 17de hare- ketle Ereğli, Zonguldağa gidecek, ve 5 eylül pazartesi avdetle akşam saat 17de Galata rıhtımından doğru (izmire hareket edecektir. Galata Küçük rıhtım han No. 4-5 Telefon: Beyoğlu 913 THE TURKISH AMERİCAN Shipping and Trading co Hayri Araboğlu ve şeriki American Export Lines'The Export Steamsip Corporatlon NEW - YORK Her 10 günde bir Nev York le lima- nımız arasında muntazam posta: Her ayın 5, 15, ve 2ö inci Nev'York,dan" hareket. Yakinda “Nev- York'dan gelecek va: purlar: Exilona vapuru 5 eylüle doğru Exporter vapuru 20 Eylüle doğru Yakında Nev - York, Boston, Fladel- fiya ve Baltimorı için yolcu ve eşyayı ticariye alarak hareket edecek vapurlar: Exilona vapuru 8 eylüle doğru Exporter vapuru 23 Eylüle doğru Kumpanya, müşterilerinin menafiine daha iyi hizmet ve fevkalâde seri pos- talar taktim emelile İskenderiye veya 'Marsilyada aktarma suretile ve doğru konoşimento ile Nevyork için mezkür limanlardan muayyen tarihlerde hareket «den ekspres ve lüks vapurlarına yolcu ve eşyayi ticariye kabul edecektir. Bu vapurlar Amerikanın dahili ve bütün vilâyetleri ile Kanada, Golf, Mek- sika ve Los Angelos ile San Fransisko Beattle vesaire bütün limanlar için doğru Konşmento ile eşyavı ticariye kabul ederler, Fazla tafsilât için Galata'da Arapyan hanında 4 üncü katta Hayri Araboğlu ve çeriki müracaat. Tel. B. O, 4957- 8-923 günleri Tİ Erer KARA DENİZ POSTASI ERZURUM Pazar günü akşamı Sirkeciden hare- ketle ( Zonguldak, İnebolu , Samsun , Ordu, Gireson , “Trabzon, Sürmene ve Rize)ye gidecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci, Yelkenci hanındaki acentali- Kına müracaat. Tel. 21515. Vapuru 4 Eylal Istanbnl 4 üncü İcra memtrluğundan; Üsküdar Çamlıcada Bulgurluda eski Mü- sellâ yeni doğancı Osman eski 30 yeni 12-14, 12-14 No.larla mürakkam gayrı menkul mutasarrıflarından olup Haydar- paşada Yeldeğirmeninde Mühendis soka- Bında musevi mektebi ittisalinde 22 No. lu hanede mukim iken elyevm İka: metgâhları meçhul olan doktor Aziz bey oğulları Ali Ragıp, Fikri, Fuat ve Nihat beylerle kızları Nazife ve Seza Hanımlara: Üsküdar tapusunun 30 Kânunusani 839 T. ve 140 No.lu senedile Hayriye banımdan Alestin hanımla birlikte istik- raz eylediğiniz 500 liraya mukabil ve- faen ferağ eylediğiniz Üsküdar'da Bulk gurluda eski Müsellâ yeni Doğancıosman sokağında eski 80 yeni 12-12, 12-14 Xo. larla mürakkam olan gayrı menku- Jünüzün vade tarihinden itibaren yüzde 9 faiz ve yüzde 10 avukatlık ücretile birlikte mezkür paranın tahsili zımnında paraya çevrilmesi talebile icrai takibe konmuş olup bu yolda ikametgâhınıza gönderilen ödeme emirlerine mübaşirinin verdiği musaddak meşruhatında elyevm ikametgâhımzin meçhuliyeti bildirilmiş olduğundan ilân tarihinden itibaren 30 gün içinde işbu borcunuzun temamına veya bir kısmına faiz ve ücreti vekâ. lete bir güna itirazınız varsa ya bizzat veya bir vekili kanuni göndererek der- meyan etmeniz ve işbu müddetin mu- rurundan itibaren geçecek 30 gün içinde de matlüp veçhile borcunuzun tediyesine bir sureti tesviye dahi göndermediğiniz takdirde ilân tarihi mebde olmak üzere 60 gün sonra da icrai tekibe başlanıla- cağı ödeme emirleri tebliğleri makam larına kaim olmak üzere 932/1157 dosya numarasıle (tarafınıza ilânen tebliğ olunur. İstanbul dördüncü ica memurluğundan: Tamamına 12000 lira kıymet takdir edilen Boğaziçinde Büyükdere seneden Ispanya ve Kiriko halen Lokanta sokak larında kâin eski 12 ve 2 defa müker- rer 12 ve yeni 25, 19 numaralarla mu- rakkam alt katları kâgir üstleri ahşap iç ve dışları yağlı boyalı ve elektrik terkos tertibatlarını havi iki bap hanenin tamamı açık arttırmaya vaz edilmiş ohip 11 eylül 932 tarihinde şartnamesi divanhaneye talik edilerek 6 teşrini evvel 932 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 den 17 ye kadar Istanbul dördüncü icra dairesinde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırmaya işlirak için yüzde yedi teminat alınır, müterakim vergiler ile belediye resimleri vakıf icaresi müşte- riye aittir. İcra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacak- lar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hu- susile faiz ve masarife dair olan iddia- larını ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satiş bedelinin paylaştırılmasından hariç kalırlar. Alakadarların işbu maddei kanuniye ahkâmına göre tevfiki hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak isteyen- lerin 931/326 dosya numarasile memu- riyetimize müracaatları ilân olunur. Dr. Ahmet Asım Doğum ve kadın hastalıkları mütehassısı Beyoğlu İstiklâl cad. Opera sineması karşısında No. 193 Muayene saatleri: 15 ten 18 e kadar. Tel. B.O. 1960 ve 2221. Zayi — Tatbik mührümü zayi ettiğimden hükmü olmadığını ilân ederim. Fahriye Zehra Ulukışla - Boğazköprü hattının Taliplerin bu husustaki mukabilinde Ankara'da Nafıa edebilirler. HAREKET Korse müessesesini son model korse- ler ile tezyin etmek için Mme Madele- ine «Italya» vapurile Paris'e hareket etmiştir. Mme Madeleine bu yeni korse- leri Eylül nihayetlerinde Beyoğlunda Hacopulo pasajında 17 numaralı mües- sesesinde teşhir edecektir. Son metot Üzerine DiKiŞ w BiÇKi usulünü 8 ay zarfında mükemmelen öğreterek Maariften tastikli diploma verilir. Derslere 15 eylülde başla nacaktır. Kadıköy, Mektep sokak Xo 43 Dikiş ve Biçki dersanesi, Müdür Katina Teofanidu H. Istanbu 3 üncü icra memurlu- ğundan: Bir borcun temini için mahcuz ve paraya çevrilmesine karar verilmiş olan büfe ve halı ve saire 8 eylül 1932 tarihinde saat 9 dan 10,30a kadar Şişlide, “Kamer,, apartımanında birinci açik arttırma ile satılacaktır. Ta- liplerin omahallinde (memuruna müracaatları ilân olunur. Göz Hekimi Profesör Farisden Mezun Dr. Esat Ps Dr.S.Şükrü Babıali - Ankara caddesi No. 60 Dr. HORHORUNİ Zührevi ve Bevli hastalıklar tedavihanesi - Beyoğlu Mulenruj yanında Zambak sokak No. 41 Istanbul: Beşinci icra memur- luğundan : Mahcuz olup paraya çevrilmesi mukarrer hane eşyası 8/9/932 tarih perşembe günü saat 12 den itibaren Kürtuluşta Sinem köyün- de Fatin efendi sokağında 179 No. lı hane önünde birinci arttır- ması yapılacaktır. Taliplerin mü- racatları lüzumu ilân olunur. İstanbul 8 inci icra memurlu- gundan: Bir borçtan dolayı mah- cuz ve paraya çevrilmesi mukarrer mubtelif cinste ve ebatta Tibriz halıları 4/9/932 tarihine müsadif pazar günü saat 15 den 18e kadar Küçükpazar Hacı balık zade Ib- rabim bey apartımanında satıla- cağından talip olanların yevmi mezkürda hazır bulunacak memu- runa muracaatları ilân olunur. Zayi — Seyri sefain idaresinden almakta olduğunm 135 numaralı maaş cüzdanımı zayi ettim. Yeni- sini alacağımdan eskisinin hükmü olmadığı ilân olunur. Kadıköy vapuru ser çarhçısı Kâmil usta kerimesi Saliha Zayi — İran konsolatosundan aldığım pasaportumu zayi ettim; alacağımdan eskisinin yenisini hükmü kalmadığını ilân ederim. Mehmet Hüseyin KiralıK mükemmel hane Şişli Ahmetbey sokağında bahçeli garaj ve kaloriferli gayet havadar ve mükemmel bir ev kiralıktır. Her gün öğleden evvel Beyoğlu 1287 numaraya telefon edilmesi, Nafıa Vekâletinden: noksan kalmış olan ray ferşiyatı ile inşaatı kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Münakasa 22/9/932 tarihine müsadif perşembe günü saat 15 te Nafıa vekâleti müsteşarlık makamında icra edilecektir. Münakasa şartnamesinin 4 ncü maddesinde tasrih edilen iktidar ve evsafı haiz olupta münakasaya iştirak edecek olan taliplerin münakasa ve ihalât kanununun 10 ncu maddesinin edecekleri teklifnamelerile teminatı muvakkate ve cari ticaret odası vesikalarını aynı gün ve saatte münakasa komisyonu riyasetine tevdi etmiş bulunmaları lâzımdır. şartnameleri ve teferruatını vekâleti Istanbul'd Haydarpaşa'da liman tanzim seneye ait tarifatı dairesinde ellişer lira levazım müdürlüğünden, işleri müdürlüğünden tedarik | . | İst. Evkaf Md: ilânları | . Kıymeti muhammenesi Bedeli müzayedesi Lira Lira 300 120 Şahhuban mahallesinde Zeyrek caddesinde 2, 4 No. İmam meşruta hanesinin ahşap ankazile ittisalindeki moloz dıvar (temel taşları hariç olmak şartile) bir hafta müddetle terdiden müzayedeye kon- muştur. İhalesi eylülün yedinci çarşamba günü saat on beştedir. Fazlasile talip olmak isteyenler pey akçelerile beraber İstanbul Evkaf Müdüriyetinde Mahlülât kalemine müracaatları. Türk Sanayii Harbiye ve Madeniye Fabrikası idare Müdiriyetinden : Boş tahta sandık 28X32X50 800 adet e — 22X28X.50 20 mi fıçı 45X65 si Gi n o Şimento çuvalı 800 , Az müstamel ateş tuğlası 65X11X23 9000 , Boş yağ tenekesi © , Yukarda eb'at cins ve miktarı yazılı eşya pazarlıkla satılacağından almak isteyenlerin mezkür eşyayı görmek ve pazarlık etmek üzere fabrikaya müracaatları. Istanbul - Haliç - Karaağaç. Vakıf paralar Müdürlüğünden: İkraz No. Rehinin cinsi, ve mevkii ile numarası Borçlunun ismi 22548 Kadıköyünde Hasanpaşa mahallesinde Kurbağa- (Hasan hdere Birinci sokakta 77,79 No.lı ahşap hane. — Alâattin B. 22610 Beykozda Yalıköy mahallesinde Sevilik sokağın- Fatma H. da 12 No.lı ahşap hane. 22664 Zincirlikuyada Atikalipaşa mahallesinde Nured- Celile H. din tekkesi sokağında 14,16 No.lı hane. 24224 Babıâli Hobyar Nallımesçit M. Cağaloğlu yokuşu (o Atiye H. So. 35,37 No.lı dükkânı müştemil kârgir hane- nin yarısı. 23033 Unkapanında Yavuzersinan mahallesinde Leble- Zekeriya bici sokağında 38 No.lı hane. ; EF, 23259 Üsküdarda Hayreddin Çavuş mahallesinde Ferah Ülfet Ner- sokağında 2/3 No.lı hane. midil ve Nimet H.lar vekili Emin bey 23931 Üsküdarda Selâmiali Ef. mahallesinde ,.Külhan Seniha ve sokağında 19 No.lı hane. Afet H.lar 23964 Beyoğlunda Kâtip Mustafa Çelebi mahallesinde Dimitri Ef. Beyoğlu caddesinde 119, 8/1 No.lı maa müşte- milât hane ile Hocazade sokağında garaj. 23980 Beyoğlunda Kamerhatun mahallesinde Tefikbey (Emine sokağında 23 No.lı hane. j Bahriye H. 24004 Üsküdarda İhsaniye mahallesinde Bostan soka- Fikriye ve ğında 4 No.li hane. Remziye H. lar Yukarda ikraz numaraları ve isimleri yazılı borçlulara vadenin bitamı hasebile borçlarını ödemeleri veya yenilemeleri hakkında alel- usul ihbarname gönderilmiş ise de bazılarının bini ikrazda tayia ve irae* eyledikleri ikametgâhlarında bulunmamalarına ve bazılarının da ikamet- gâhlarını terkedip halihazır ikametgâhlarının meçhuliyetine binaen tebliğ edilememiş olduğundan bu ilân tarihinden itibaren üç aya kadar borç tamamen ödenmediği veya usulü dairesinde yenilenmediği takdirde mezkür merhunatın nizamnamei mahsu suna tevfikan bilmü- zayede satılacağı ilânen tebliğ olunur. Yüksek Orman Mektebi Rektörlüğünden: Aşağıda müfredatı yazılı Orman Ameliyat mektebinin sekiz aylık erzakı kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Şartnameleri görmek istiyenlerin mektebe ( Büyükdere Bahçeköy ) münakasaya iştirak için de 28/eylül/932 çarşamba günü saat 14,5 ta Fındıklıda Yüksek Mektepler Muhasebeciliğinde komisyona müracaatları. Kilo Cinsi Kilo Cinsi Kilo Cinsi 300 Zeytinyağı 30 K. Bamya 11000 adet Yumurta 250 Zeytin 2000 Limon (adet) 30 Kayısı 200 Sabun 200 Nohut 40 Çekirdeksiz üzüm 700 Un 20 Sarmısak 30 İrmik 300 Makarna 800 Pirinç 700 Sade yağı 60 Şehriye 850 Şeker 6500 Ekmek 600 K. Fasulya 400 Beyaz peynir 3400 Koyun eti 60 Mercimek 70 Kaşar peynir 1300 Süt 700 Patates 200 Soda 650 Yoğurt 60 K.Bezelye 250 Tuz Soğan ve taze sebzevat İnhisarlar Umumi Müdürlüğünden: Çamaltı memlâhasından veya Foça anbarlarından Karadeniz, İstanbul ve Marmara, Akdeniz sahillerindeki anbarlara 31 mayıs 1933 tarihin$ kadar sevkedilecek takriben (15000--5000--10000) ton tuzun nal» liyesi hakkında kapalı zarf usulile yapılan münakasa neticelenmemİ olduğundan bu nakliyat hakkında yeniden pazarlik yapılacaktı, Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün ve pazarlığa iştiri etmek üzere ( “/, 7,5 ) teminatlarını hamilen (11/9/932) pazar günü saat (14,1/2) ta Galatada mübayaa komisyonuna müracaatları,