26 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

26 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

bei mi Hakoah takımı geliyor" Gelecek cuma, Fener takımı ile kaşılaşıyor Yakında şehrimize gelecek olan Hakoah takımı bir maç esnasında Viyananın o meşhur Hakoah, takımının, Fenerbahçe ile akdettiği mukavele mucibince, bu ay s0 nunda, şehrimize geleceğini yaz mıştıl. Hakoah, haftaya şehrimize gelecek ile maçı gele cek cuma günü Fenerbahçe takımile yapacaktır, Hakoah Vi- yanacın en kuvvetli takımlarından biridir, oyuncuları, bir çokk beynel- milel maçlar, yapmışlar ve ekseri- sinden.muz: gıkmışlardır. Bu itibarla Viyana'takımı, bizim. İmesi çok güç çetin bir Mamafih, Fenerbahçe, çoktan. beri munlazamen antrenümanla- rına devam ettiği cihetle, Viya- malılara karşı iyi bir netice alması müstebit değildir. Esasen Fener- bahçenin ötedenberi, şehri ziyaret eden ecnebi takımlara karşı aldığı muvaffakiyetli neticeler ümi- dimizi tarsin ve takviye etmiştir. Takımın oyuncuları kim! Hakoah takımının heyeti umu- miyesi halkında bu malümatı ver- dilten sonra oyuncularının tercü- meli halini de kısaca anlatalım. Kaleci: Löwy 23 yaşmda Viya- pa'nın eyi kalecilerinden biridir. Macar amatör mili takımında oynamıştır. Sol müdafi: Feldesan 29 yaşın- da fevalâde müdafidir. 1 kere beynelmileldir. 2 defada Viyana: #uhtelitinde oynamıştır. Sağ müdafi: Amster 22 yaşında ticaret memuru üç sene evvel küçükler takımında idi, Takımın en müstait ncusudur. Solmuavin: Platschek 21 yaşında elektrikçi genç oyunculardandır. Merkez muavin Duracek 29 yaşında tüccar, talamın en iyi oyuncusudur. Müteaddit defalar beynelmilel ve şehir mubtelile- inde oynamıştır. 4 sene Ame: a kalmıştır. Eski kuvve takımdandır. Sağ muavin: Stroliss 24 yaşın- da uzum seneler muveffalıyetle merkez muavin oynamıştır. Ayni zamanda müdafi de oynar. Sol açık: Eblrich 24 yaşında ap fakültesinde, yenç takımdan, bp © fakültesinde, © takımdan, muhacim. battım her yerimde oynar. Halihazırda sol açı Sol iç: Mansner 25 yaşında ticaret memuru, şehir muhtelitinde Eisenhoffer 29 uzun seneler Ma- carların Ferençvaroş takımında oynamıştır. Takımın en kuvvetli uzuvlarındandır. Macar milli ta- | kımında 12 defa oynamıştır. Sağ iç: Donnenfeld 23 yaşında takımın ber mevkiinde oynar hattâ kalede bile, 18 yaşmda elmilel olmuşt açıl: Weisskapf 21 yaşım da Macarların Hungaria takımın» da oynamıştır. Genç Macar takır mile İstanbula gelmiştir. Takımın en seri adamıdır. T0Ö metreyi Tİ,2 de koşar. Hess 28 yaşında her tarafta oynar. Balkan olimpiyadı başlıyor Her sene Atinada icrası mu Karrer olan Balkan olimpiyadı da bu sene teştinievvelin ilke haftasında icra edilecektir. Para- sahil yüzünden müşkül bir vazi- yette kalan Balkan olimpiyat oyunları komitesi, yuku bulan. müracaatı üzerine Yiman bükü- metinden icabeden tahsisatı almış, iye, Romanya, Bulgaristan Yoğuslavya atletizm federasyon- larına müracaat ederek bu sene de Yapılacak olimpiyat oyunlarına, mezkür memleketler atletlerin iştirake davet eylemiştir. Hatırlardadır , / geçen Balkan olimpiyadı, © esnasında, Yanan atletizm federasyonunun ecnebi Staster kul in vaat ve taahhüt etmesine rağmen son vakitte de ecnebi bulunamadı ından bahsile, Yunanlı Stas- ter kullanması yüzünden, atle- tizm federasyonumuzla , ihtilâfa düşmüş ve bu yüzden en iyi ko- Şucumuz olan: Semih ile Mehmet Ali, kazanmaları yüzde yüz mu- hakkak addedilen iki koşuya iştirak etmekten istinkâf etmiş, derdi, federasyonumuz, | bu sene de ayni balin tekrar etme mesi için Atinadaki Balkan olim- seneki | piyat ve komitasna gönderdiği bir mektupda Türk atletlerinin musabakalara iştirak edebileceği" ni bildirmi Yunan atletizm federasyonunun ve balkan olimpiyatı tertip ko- mitasınm bu muhik talebimizi kabul: edeceğine şüphe yoktur. Bu kabil beynelmilel temaslarda, İ ecnebi hakem kullanmak öteden beri âdettir. Starterlerin bitaraf liğr hakkında, müsabakaya iştirak eden muhtelif milletlere mensup | atletlere emniyet ve itimat tellim etmele içim buna: kati zaruret vardır. Balkan olimpiyadının arefesinde Türkiye atletizm. birinciliklerinin yapılması, atletlerimizi bu beyne milet müsabakaya © hazırlamak nokta nazarındam, çok büyük faydası dolumacalıtır. Atletlerimiz, muntazam bir su- relie © antrenmanlarına devam ederlerse, geçen seneki Balkan olümpiyadından daha iyi bir netice almaları müstebat değildir. Yu- panlıların bu seneki olimpiyat oyunlarında, yeni. bir kaç atleti sahaya çıkaracaktır. Bunlardan biri son müsabakalarda sekiz yüz. Yunan i metre rekorunu kıran “| maçlarda gösterdi Göztepe Atinada Takımımız, yunan payıtab- İtanda iyi bir intiba. bıraktı | Atina 20 — (Hususi muhabiri” mizden) — Izmirli Göztepe takı- mının, burada en kuvvetli yunan takımlarından Ak, Panatinmikos Olimbiyakos takımlarile yaptığı oyum, türle futbalır kakkında, iyi bir intiba | uyandirmıştır. Valsa Göztepe, hir maçında, iki maçında mağlap olmuştur. Fakat takımın sürati, derin paslarla oynaması, lüzumsuz çalım- ara kağılmaması, Yunanlılara çok müşkül dakikalar © yaratmıştır. Yunan spor münekkitleri, Göztepe takımının bu meziyetlerini, itirafta müttebittiler. Hattâ, Yunan sporcuları, Göz“ tepenin, geçen sene Yunanistanda turneye çıkan Altaydan daha iyi bir oyun gösterdiğini kaydedi- yorlar. Yunanlılara göre, Göztepe tala- minin en kuvvetli uyuncuları, çok seri olan sağ ve sal açıklarıdır. Bu açıklarımız, daima yunan mu- avin ve müdafilerini atlatmışlar, ve topu, mükemmel surette orta- lamışlardır. Hattâ Göztepe takı- mma yunanlılara attığı göllerde bu oyuncular. çok yardımı gör rülmüştür. Sporculuk moktai nazarından, Göz- tepenin Atinayı ziyareti, iki mem- leket arasında mevcut sıla dost” loğun bir defa daha tezahürüne vesile: olmuştur. Oyuncularımız, her tarafta sene kabul görmüşler ve geçen bafta Galatasaray - Fenerbahçe 'muktelitinin Atinayı ziyareti esna- Sında, maç esmasmda bir kısım Seyirciler tarafından fazla gayret- keşliik yüzünden vukubulan mü- essif tezahurlara * hedef almamış» | lardır. Göztepe oyuncularının terbiye, il Yunan vl nerine, Alina denizcilik federasyonuna bir mektup. derekbu hususta cevap istemi Atinadan muvafık bir cevap geldi takdirde Atinaya yüzücülük mü- sabakalarına) iştirak etmele için 1 kişilik bir kafile gönderile- cektir. Ekrem Rüştü bey bu mektu- bunda, yüzücülerimizin 100, 200, 400, 800, 1500 metro yüzmelerde İ ve su topu o müsabakalarında Yunanlılarla Goy ölç lerini de ilâve © eylemi hususta Yunanlılardan cevap Bek- lenmektedir. Mamafih, mevsim geçtiği cihet» le, Yunanlıların bu müsabakalarmı gelecek seneye tehirini istemeler, veyahut, Yunanistanda muntazam bir yüzme havuzu bulunmadı cihetle, müsabakalarin Istanbuld Büylikderede ki yüzme havuzunda icrasını. teklif etmeleri muhte eldir. Tetrika Mo. 74 Pertev, bu hususta, Melihanın kocasından daha mesut olduğunu anlayarak derunen memnun. oldu. Demek ki, her şeye rağmen; hâlâ Hasana tercih olunuyordu: Pertev'le Meliha'nın muhaberesi, ciddem garip bir muhabereydi. Genç kadin, yeni mülözime,, epice uzun mektuplar gönderiyor du. Pertev ise, nazikâne ve resmi bir lisan kullanarak, ihtiyatla yazı- yordu. Bu da, gayet tabildi. Zira, harbım ateşi, © derece | fazla geldi ki, âşıklar, Kalplerin deki ateşin bunun yanında bir hiç | olduğunu anladılar. Malikülyai, kurunu süstai sevdalara, harp, bir. nihayet vermiş gibidir. Aşklar, bir madiyet, bir çılgınlık kesbetti. Harp esnasında, kadınlar, pek garip va ziyette kalmışlardı. Evveldenkeri, maddi ve çılğın bir aşkla sevmekte olanlar, öylece sevmelerinde devam etiler. Fakat, gılğınlıkları. üzerine bir çılğınlık daha zam oldu. O'zamana kadar âşık olimıyanlar da âşık oldular. Fakat yamalı bohça gibifarçık furçuk bir aşkla, bir çok insanları amcık azıcık sevdiler. Fakat bazı kadınlar ablak kaidelerini umuttur lar. Her akıllarma geleni yapmak imkân ve salâbiyetini kendilerine babşettiler. Acaba, Meliha kanım da bum ardan biri mü olmuştu?” Perteve gönderdiği mektuplarda me eski tanışıklıklarından, ne su- kut edem hayal ve ümitlerinden, ne Tralos'taki o müthiş ve ceken nemi teşebbüslerinden (Av hadise- sinden) bahsediyorlardı. Meliha hanım, hattâ bütü bun- | ların hatırasını dimağından silmişe benziyordu. Artık, Pertev, onun nazarında, me arm edilen bir nişanlı, me intihap, olunmuş bir âşık; ne de ittifak © olunmuş bir şeriki içim, sadece Her insanın bir sırdaşa ihtiyacı vardır. Meliha da, sırdaş ihtiyacımı, Pertevle temin ediyordu. Pertevin bu vazifeyi mülemmelen yapa cağını eski tecrübelerle anlaştı. Bilhassa, harp, bu şiddetle de vam ettiğine göre, bu adamın, altı kadem yerin dibine gömük. mesi çok muhtemeldi, böylelikle mükemmel bir sır küpü olacaktı. Genç kadın, binsenaleyh şu tarzda mektuplar yazmakda biç mahzur görmüyordu. Azizim dostum Pertev bey. Zanedersem, vaktile, bem, ma muskâr bir kazdim. | etmeliydi imkân olmadığından Sal konulmakta, açıkta dinlenilmektedir. Avrupa. yüzerken 26 Eyni 1992 26 Eyiml 1932. Ana « Kız Rakabeti Nakili : (VA - Na) tam başka Bürşey arzu etmiyordu. Hayatının sonuna kadar istika- metten ayrılmağı istemiyordu. Fakat, bu doğru yola gitmem için, bana, büyüklerim yardım ir. Halbukiç bunun tamamile aksini yaptılar, aziz dostum. Hattâ, siz bile, dostum, belki, a, kendi kendinize azicık bulunabilirsiniz. e, beni doğru yola sev- idda © edemezsiniz “Galiba... diyorum. Zira, emin değilim. Mazideki hadiseleri duma- ğımda iyi zaptedemiyorum. Unut- tum, Mazi ile meşgul olmuyorum. Öyle cereyanlara maruz kaldım ki... Mazideki hatıralara ait çan- tamı kaybettiğime değil, şimdiye kadar cinnet getirmediğime hay- ret ettim! Geçen gün, bir eğlence ölemin- de, “o kadının da ayağı kaydıl, diye bir tabir öğrendim. Benim de ayağım kaydı. Biliyorum. Bundan dolayı, “vah, vah. Acınacak hadisel, diyeceksiniz. Evet, evet Bunun, acmacak şey olduğunu ben de biliyorum. Hattâ, vaziyet, sizin tasavvur ettiğinizden de daha acmacık gibidir. Buna rağmen, insan, hayatında ya sağa, ya sola doğru bir isti İkamet almak. meeburiyetindedir. Ben artik, sizinmubtelif devre- lerde rastladığınız. genç kız ve kadın. tiplerinden hiç biri değilim. Siz beni | muhtelif zamanlarda gördünüz lâkin, bunlardan birl değilim. Maziyi unuttum! stikbâle bakmıyorum. Ondan ümidim yok. Benim için, şimdilik haizi ehem- miyet olan sade bir şey var: Hali hazır | Lâkin, hali hazır, mazi ile ikbal ortasında bir huduttur. Bir çizgicikitir. Bir noktacıktır. Hattâ, muhayyel bir nokta... Öyleyse, mademki o-hali hazır in yaşıyorum; © mademki benim. işin ne mâzi, (ne de istikbal mevauubahis , niçin sade bir nokta olan hali hazır için, ken dimi, talıyit edeyim? Canımın istediğini yapmayayım ? Kendimi. kayıtlara şartlara esir edeyim, Ben de etrafımdaki insanların yaptıklarını yaparım. Alabildiği yaşar ve her fırsattan istifade Deniz banyoları mevsimi bitmek üzeredir. Bunun için banyo me» raklılerı bu son günlerden kabil olduğu kadar çole galişıyorlar. Yalnız şimdi: denizde eskisi kadar uzun müddet kalmağa ade etmeğe plâjlarında denize yuvarlak bir ara sıra bunun üstüne çılap