30 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

30 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

— Cumhuriyetin yıl dönümü pek parlak kutlulandı Halk sokaklara dökülmüş caddeler emsalsiz bir kalabalıkla dolup taşmışt...
 görülmemiş dereceyi buldu H p TC — Ankara, 29 (Hususi) — Gayet Güzel bir hava bu seneki Cumhuriyet bayramının şimdiye kadar
 Ramafnya mektılp]ııh Balkanların Paris Bükreş şehridir Her tarafta lüks ve s göze çarpıyor Bükreşte apartıman inşası merakı..
 TNENARSİ VA TAr UA ESAN. — İçeride fransız urapları mı var ? — Hayır, dedem ağabeyime öğüt veriyormuş |...

Bİ ie e Mim Gumhuriyet bayramı, her tarafta emsalsiz bir sevinç içinde tesit edildi. Dün gece Gazinin huzu- rile Ankara palasta büyük bir ziyafet verildi. Sene 15 — No; 5049 — Hiatı her yerde: kurup Cumhuriyetin yıl dönümü pek parlak kutlulandı Halk sokaklara dökülmüş caddeler emsalsiz bir kalabalıkla dolup taşmıştı Deniz lisesi talebesi, tribünlerin önünden ge Cumhuriyet bayramının dokur | guncu yıl dönümü, dün şehrimizde şimdiye kadar misli görülmemiş çandan bir alâka ve samimi te- zahürat ile tesit edildi. Istanbul sokakları, İzmirin istir- dadı haberi geldiği gün müstesna olmak üzere, bu kadar büyük bir kalabalık görmemişti, denibi- lir ki bundan başka Istanbul halkı bu büyük yıl dünümünü tesit et. mek için çoluğu, çocuğile, sokak- lara dökülmüştü. Evlerde, balk kimse kalmadığını söyler- balağa etmemiş oluruz. Dün halk tarafından gösterilen bu candan gelen alaka ve neje, umhuriyet rejiminin kudret ve kuvvetine en büyük bir delildi. Her sene tekrarlanan bu milli ve mukaddes yıl dönümlü seneden seneye daha büyük bir şuur ve imanla kutlulanıyor; halkımızın her öınıfı bu büyük günün manasını ve yüksekliğini daha ihatalı bir şekilde kavrayıp benimser Daha sabah pek erkenden Istanbul, © baştan başa evler, Apartımanlar, resmi, hususi mü €sseseler, vapurlar, tramvaylar bayraklarile | donanmıştı. Geçit cesmini seyretmek, şehrin mub- telif nokta ve semtlerindeki milli tezahurlara iştirak etmek için on binlerce halk cadde ve sokaklara dökülmüştü. . Dün şehir içindeki yolların, — caddelerin | kalabalığı şimdiye kadar Istanbulun çok na: dir tesadüf ettiği fevkalâde gün- lerinden birini yaşatıyordu. Vilâyette tebrik Saat doküzdan itibaren vi Göiresinde tebrik: hazırlıkları baş- lamış dışında askeri vali Vilâyetin cümle kapısının bir “müfreze mızıka hükümet namına beyi tebrike gelen zevatı selâmlamak üzere variyet almış- ardı. Saat dokuz buçuktan itibaren vilâyette kabul resmi başladı. asker ile İİ tarafından o büyük bir Ankara Palasta verilen ziyafet Ankara, 30 (Hususi). — Gece Ankara baştan başa donandı. Hariciye vekili tara- kara Palasta yüz bir ziyafet verildi. Gazi Hr,, Furugi han, bütün | sefirler, vekiller, me ve rical ziyafette idiler, | Ziyafetten sonra Hall frkası balo verildi... Gazi Hz. geç vakte kadar baloda kaldılar. Genç zabitlere bilhassa tayyarecilere çok iltifatta bulundular. Teşrifat sırasiyle askeri, mülki rücsa, mübtelif müessesat mümes- silleri vali beyi ziyaret ederek tebrikâtta bulundular, - Tebrikât devam tüği müddetçe içinde şebir vilâyet dairesinin. yali Muhiddi kolordu. kumandanı Şükrü paşa ve tebrike gelen diğer zevat otomo- billerile Beyazıt meydanındaki ge- git meydanna geldiler, Geçit resmi Geçit resmine iştirak” edecek kıtalar, mektepliler, esnaf teşek- külleri kol orduca tanzim edilen kroki mucibince Darülfünun meye danında mevki almışlardı. Kolordu kumandanı Şükrü Naili pâşa maiyetindeki ümera ve rücsa kıtaatı teftiş ettikten sonra darülfünmun Beyazıt meydanına bakan cümle kapısı önünde ku- rülân tribüne geldi. vali Biraz sonra Muhiddin bey de tribüne Teşrifata dahil zavat ile mahsus olarak yapılan bu tribüne hariçten bazı kimseler | girmişler, davetliler tribünde yer bulamamışlardı. (Devamı ikinci sahifede ) PAZAR — 30 Teşrinlevvel 192 Ankarada bayram Halkın tehacümü görülmemiş dereceyi buldu Gazi, şiddetle alkışlandı Ankara, 29 (Hususl) — Gayet Güzel bir hava bu seneki Cum- huriyet bayramının şimdiye kadar biç görülmemiş derecede parlak surette tesidini teşvik ediyor gi- biydi. Sabah erkenden Ankara sokakları müthiş kalabalıkla dok. mıya başladı. Hiç bir sene bu kadar halk gelmemişti, yalnız Ankara ebalisi değil, civar kasaba ve köylerden binlerce insan Gaziyi ve geçit resmini görmeğe gelmişti, Sokak- lar bayramlık elbiselerini giyen erkek kadın köylülerle dolmuştu. Tehacüm o dereceyi bulduki intizamı muhafaza “etmek kabil olmadı. Mebuslara, vekillere tahsis edilen yarlere bile halk cebren vi ei mi yapar- sanız kalkmayız, cevabını veri- Yordu, Naçar mebuslar ve rical yersiz kaldılar. Sefirlerin tribünü güç muhafaza edildi. Saat birde | ber tarafta bir kımıldama, bir alkış tufanı, Mecl önündeki bando, Istiklâl marşını çaldı, Gazi meelise geldi, salonuna çıktı, | sıra ile vekillerin, omebusların, ordu erkânmin devlet rical tebrikâtını kabul etti Diğer salonda melis reisi, başvekil pa- şa, müşür Fevzi paşa tebrikâtı kabul ettiler. Saat iki buçukta Gazi meclisten çıkarak kendile- rine tahsis edilen tribünü teşrif etiler. Furugi Handa yanın AK resmi başladı sekizinci fırka başta kumandan ve erkânı harbiye heyeti olduğu halde gayet Telefonlar: Tahrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 Dünkü resmi geçitle inlibalar: Yukarıda, ğı imiz geçi Romanya mektupları Balkanların Parisi: Bükreş şehridir Her tarafta lüks ve süs göze çarpıyor Bükreşte apartıman inşası merakı.. Bükreş: 25 Birinciteşrin — Pek |Mutena kahveler, sabahın sekizinden de haksız olmayarak Balkanların Parisi ismini alan Bükreş iktisadi buhranın sademesine maruz kak dığı halde neşesini gayıp etmemiş mesut bir şehirdir. ber tarafında aynı lükse, esadül ediliyor. Modern mağazaların camekânları Avrupa- pin en madide eşyası ile doludur. 10 sene sonra geçe yarısına kadar zarif Bükreş- lilerin buluştuğu yerlerdir. Şehri güzelleştiren asfalt bul varlarda * dolaşırken, her adımda iyat mağazası, bir mobil. ir gömlekçi, bir kunduracı, erler ve ecne- biler için önünde saniyelerce dü- (Devamı 2 inci sahifede) — içeride fransız arapları mi var? — Hayır, dedem ağabeyime öğüt veriyormuş |