22 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

22 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Saç dökülmesi Buna karşı en basit çareler nedir? Kadınların bir çoğu bu mevsim saçlarının döküldüğünden şikâyet eder. Sabahları başlarını tararken tarak üzerinde deste ile kalıyor diye teessüf ederler ve buna çare ararlar. Saç dökülmesi şu suretle olur: Iptida başta kepek başlar, sonra Kepek biter saçlar yağlanır, bunu dökülme takip eder. Bu bale çare bulmak lâzımdır. Saçları kurtara- cak başlıca çare de temizliktir. Haftada da bir başı yıkamak en akıllıca harekettir. Ayda, on beşte bir yıkamak siçlann, yağlı İaledanma, ve dö külmesine sebep olur. Haftada birden fazla yıkamak ise saçları fazla kurutur ve sertleştirir. Yapılacak ikinci şey saç dip- erine * masajdır. Masaj iyi yapı” ırsa köklere kuvvet verdiği gibi, yağlanmasına da mani olur. Yatarken saçları biç olmazsa beş dakika sert bir fırça ile fır- Şalamakta çok faidelidir. Nihayet, en mühim olan nokta gelir Vücüdün sihatte olması, Bunun içinde gayet yavaş ye imek ve iyi çiğnemek lâzımdır. Böyle yenilen yemek iyi hazm- olur, iyi hazmolunan yemek te vücutta az toksin yapar. Saçların dökülmesi üzerine bü- Jük tesir yapan bir şeyde kabiz- dir, Bunun için mümkün mertebe kabız olmamağa gayret etmek Mizımdır. Sonra: açıle yerde, spor yapmak, bu mümkün değilse yol yürümek en iyi neticeler veren basit ilâçlardır. Ayva peltesi Sulu sarı ayvalar seçerek gür A pi layarak yalnız göbeklerini çıkar. malı, az su ile ateşe koymi Ayvalar iyi cins ise pek çabuk yumuşar ve ez Ateşten ii direrek kevgire boşaltmalı, Dibine Tülbendin dört ucunu sol el içine toplıyarak kaldırmalı, sağ el ile de ortada Kalan ayvaları ezer-k sıkmalı, Ezilen yvalardan koyu kalın bir su akar, tülbentte posa kaln- çaya kadar sıkmalı, Sonra kap içerisine süzülen suyu, sıkılan ayva suyuna karıştırmalı ve bir bar- 'dakla ayva suyunu ölçme Iki ayva suyu için bir bardak toz şeker koymalı, yani, ölçülen ayva suyu alı bardak ise üç bardak şeker ilâve etmeli Bun ları karıştırarak ateşe Kariştıra karıştıra pişirmeli Peltenin piştiğini bir bardak soğuk su kaşığın ucu ile bir damla pelte akıtmalı Pelte suya karışırsa he- müz olmamıştır, eğer bardağın dibine gider ve suya karışmazsa pişmiştir. Derin ve ufarak kaplar boşaltmalı, soğuduğu zaman Üst- lerini kapamalı, Pelteler daima ktçük kaplar içine konulmalıdır. Çünkü kesilip bir. parçası alınan pelte ölse kalır az zamanda Sulanır ve bozulur, Kırışıklara karşı bir krem Yüzde hasıl olan kırışıklıklara karşı kullanılacak bir krem: 15 gram beyaz balmumu, 50 gram ine gül suyu, 10 gram tenture de telu, 10 gram beauı de la Mecgue, 1 gram toz halinde şap bunları ezerek krem h melidir, Hamamı bulunmıyan bazı ev yahut apartımanlarda, yatak odası Yanında zarif, fakat basit bir banyo odası yapmak kabildir. Eger oda küçük ve dar simde görülen eşyaların mini hazfetmek lâzım gelir. Iptida nazara hoş görünmesi için odanın duvarları açık yeş renk ile boyanmalıdır. Yağlı boya ile boyanırsa temizlik moktai na zarından daha iyi olur. Fakat pahalıya mal olacağından, badana da yapılabilir, Boya ku- ruduktan sonra üzerine koyu yeşil boya ile büyük yapraklı ağaçlar resmedilmelidir. Bu Iki renkli kumaştan yapılan ek- biseler bu sene çok giyilmektedir. Yalnız yünlü değil, yünlü ile ipekl ipekliye de rağbet ediliyor. Bu elbiseler yeni kumaştan yapıldığı elbiseyi, bir parça kumaş alarak yenileş- tirmek yahut renkleri imtizaç eden iki eski elbiseden bir yenisini yapmak kabildir. yamak pek kolaydır. Ince bir fırça ile çizgilerden yapılan ağaçl tuvalet odasına başka bir husu yet vermege kâfidir. Yerlere ye ve beyaz taş döşetilebildiği gi aynı renkte muşamba yaymak ta olur. Dibe yerleştirilen — banyonun ayak ucuna, elektrik, havagazı, veya odun sobalı semaver kon ar, Banyonun önüne açık yeşil markizellen perdeler konulur, bu perdeler kapatılınca odada hamam verecek biç bir şey kalmaz. Duvarın bir tarafına yıkanmak için bir musluk koymak lâzımdır. Resimlerini koyduğumuz elbise- ler her ilki suretle yapılabilir. 1 — Lâcivert yünlüden olan bu elbisenin kollarının bir kısımı, ya- kası ve önü açık mavi krep bir- mandan yapılmıştır, 2 — Kırmızı yünlüden yapılan bu zarif elbisenin plastronu, kol- ları ve cepleri beyaz yünlüdendi | Plastron ve çeplerin etrafına içlk noktalar işler . ah ipek kadifesinden | ve beyaz krep satenden karışık j / Musluğun ayna bey- lerin traş olabilmeleri Karşı taraftaki boy aynası giyini en işe yarar, Iki taraftaki dolaplara ve karşıdaki iki küçük dolaba iç çamaşırları yerleştirilir. Bu dolaplar yeşil renge boyatıl mıştır. “Aynanın iki tarafında ve dolap- ların üzerindeki yuvarlak abajur- ların içinde yanan lâmbalar giyi- nirken güzel bir ziya verir. Ortada dört ayaklı sandalye yeşile boyanmış üstü de dört köşeli bir mantar ile örtülmüştür. Bu halile banyo odası fevkalâde cazip ve moderndir. y “) elbise. Krep kadifeye eklendiği yerde, üç nervür yapıl. mıştır. 4 — Bej rengi yünlü eteğin yukarısı turuncu yünlüden yapıl- mıştır, boynundaki eşarp bej ve turuncu kumaştan karıştırılmıştır. 5 — Siyah yünlü etekle bej rengi bluzun arasına biçimle kır- mızı bir bant eklenmiştir. Aynı biçimde ve renkte parçalar kolla" na da konmuştur. satenin Yapraklar Kışın vazoları nasıl süsleme! Arık kış geldi, ortada çiçek pek azaldı. Bunun için bahçelerde kalan tek tük renkli yapraklardan istifade etmek lâzımdır. Son baharın güneşi ile kızıllaşan, altın sarısı, bakır rengi olan ber cins yaprakları kurutmak ve kışta vazolara koymak kabildir. Bunun için en muvafik yel şudur: Intihap edilen yaprakları iki havlu arasına muntazaman yayarak üç gün bırakmalı, Yapraklardaki rutubet tamamile geçer, Bir kap içerisine bir miktar parafin koyarak hafif ateşe oturt- malı, Parafin sulanınca bir ince fırça ile yapraklara ve sapları irmeli, Alı ve üstü parafinli olunca kızgın bir ütü ile yaprak- lar ütülenmeli, Bu suretle sterilize edilen yap- aklar yumuşak ve canlı gibi olur bütün kış dayanır, Ipeklilerdeki zeytinyağı lekelerini çıkarmak Ipekli kumaşlardan zeytinyağı lekesini çıkarmak için eczaneden okuz gram limon esansı ile on beş gram terebentin ruhu ik karıştırmalı, bir koymal Lekeli alarak şişeye ri, katlanmış temiz bir havlu üzerine yaymalı, yumu- şak bir tülbendi şişedeki bu mahlüt ile ıslatarak hafiçe lekeye sürmeli. Bir dakika içerisinde lekeden eser kalmaz ve kumaşın rengine hiç bir zarar gelmez. Yünlü kumaşlar Yünlü kumaşları yıkayıp ütüle- mek bir meseledir. Bilhassa siyah yünlüler yıkandıktan sonra, akçıl olurlar. Siyah yünlü kubaşları yeni haline koymak için şü sorâtle yıkamak lâzımdır: Kumaş üzerinde leke varsa lekeler üzerine kuru sabun sürmeli, diğer taraftan on iki bardak Sicak su içerisine yirmi beş dirhem toz halinde hardal atmalı, ateşte iki dakika kaynatmalı, sonra temiz bir tülbentten süzmeli. Su ılık olunca kumaşı içine ko- yarak ve sabun sürerek yıkamalı, Su berrak ve temiz çıkıncaya ka- dar kumaşı çalkamalı gölgede kuruttuktan sonra üzerine yaş bir tülbent koyarak ütülemeli, Nezleye karşi. Nezleleneceği bissett zaman bir kâse içine iki yamur tanın yalnız sarısını koyarak iki kahve kaşığı ince şekerle çırpınız. Yumurta kabarınca içine yavaş yavaş bir bardak vt karış tarınız, bunu sicak iken içiniz. Bu ilâç nezleyi keser, Fötr şapkaları temizlemek Fötr şapkaları benzinle çok iyi temizlenebilir. Temiz bir fırçayı benzine batırarak bütün şapkayı fırçalamalı Şapka temizleneceği | zamen daima kenarlarından işe başlan malı, sonra tepesini temizlemeli ve aşağıdan yukarı doğru fırça: lamalı, Sonra temiz biz fanila oymalı, nihayet gene fırçalıyarak parlatmalı, Benzin pek çabuk parladığı için ateş yarında bu işi görmek katiyen ej Mümkün olursa açık pencerede yapmak en iyi usuldür.