15 Mayıs 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

15 Mayıs 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

15 Mayıs 1934 Mevzun vücut Zayıflamak veya şişman- lamak için kolay usuller vi main ne de zayıf olmaması lâzım- dır. Tam bir vücut için kabul olu- nan nisbet şudur: Bir metro alt- mış santim boyu olan bir kadın altmış kilo gelmelidir, yani kile bir, metrodan sonra kalan küsurat kadar olmalıdır. İnsan sık sık tartılarak kilosu mun arttığını yahut azaldığını an- Eğer şişmanlamışsa perhiz ederek lâzım olan sıklete inmeğe gayret etmeli, zayıflamış- sa bilâkis fazla yiyerek eski ha- line gelmeğe çalışmalıdır. Bir kadın vücudunun ne Iamalıdır. için takip edilecek iki yemek tesi nümunesi yazıyoruz. Zayıflamak için; Sabah kahvaltısında lir say, pek az tereyağ ile il rek. Öğle yemeğinde bir dilim kızarmış fırancela et sebze ileye- lata yahut marul, hafif 4€- kerli bir komposto, meyva az şe- kerli kahve, İkindi zamanı bir portakal ya- yut bir fincan ıhlamur veya çay. Akşam yemeğinde, zeytinyağlı sebze, salata, meyva, yemeklerde pek az su içilecektir. Şişmanlamak için: Sabah kahvaltısında sütlü kah- ve, ekmek, tereyağı, reçel, yu mürtü. Öğle yemeğinde: Çerezler, zey- tin, sardelya peynir, tereyağ ek- mek. Et kızarmış patatesle, yeşil salata, börek, hafif bir tatlı veya şekerli bir komposta, şekerli kah- ve, meyva, İkindi kahvaltısı, yahut si Alışam yeme sütlü kahve Çorba, makarna, ya- hut pilâv, mahallebi, meyva, ye- meklerde bira içilecektir. Bu iki tertibe göre yemek yi yenler için az zamanda zayfla- mak veya şişmanlamak kolayca 'kabildiz m oi Gül sirkesi Mayis ayı güllerin en fazla aç- tığı. aydır. Bu çiçek bolluğundan istifade cücrek gâyet güzel gül sirkesi hazırlamak kabildir. Yaz, günlerinde, bilhassa çok sıcak havalarda yüz yıkanırken su içerisine bir kaç damla bu sir- 'keden atilirsa fevkalâde serinlik ve ferahlık hissedilir, Cilde de ta- Favet verir. Bir litrelik kolonya şişesini yı. « kayıp kurumağa bıraktıktan son- Fa yarısına kadar yalnız kırmızı gül yaprakları koymalı. Üzerine alık olarak halis sirke doldurmalı. Şişenin ağzını kapayarak güneç- te bir ay birakmalı, Sonra diğer bir şişeye süzerek içine yarım su bardağı 90 derecelik ispirto ilâve ederek, ağzını sıkı sıkı kapamalı ve öyle muhafaza etme! Ince ipeklideki yağ lekesi İnce ipekli bir eli İekesini çıkarmak et sebzeye, pey iç tarafindan leke yerine talk pud- yası ekmeli ve. böylece yirmi dört saat bırakmalı, sonra fırçalamalı- dır, Eğer leke kaybolmamışsa da- Çocuklar için bir kaç elbise mo- deli neşrediyoruz: 1— Ma tobralkondan yapılmış bu elbise- üzerine beyaz paralı nin-içine beyaz markizetten' bir bluz giyilmektedir. imlik ince Yazın bahçede içilecek çaylar için zarif bir örtü modeli neşre- diyoruz. Örtü pembe ketenden yapılmış- Dört köşesine ve orta köşede görüleni motif işlenmi Bu motif açık gümüşü rengi ko- ton perle ile işleniyor. Ni Soğan kokusu kalmaması için Bazı kimseler yeşil salatada ta- ze soğanı sevdikleri halde ağızda kalan kokusundan çekinerek sa- latayı soğansız yerler. Tarif edeceğimiz sirke salataya konursa soğan lezzetini verir, fa- 'kat hiç kokusu kalmaz: iki litre sirkeyi yari yarıya ka- ıncaya kadar ateste kaynatmalı, Toprak bir kavanoz içerisine ince ince doğranmış bir detmet Elbisenin kollarindaki volan önündeki plastron ve yaka beyaz krep döşindendi | 3 — Aşağısı ekose yukarisi düz bir renkten olan bu elbise ipekli- den, veya muslin dölenden yapı: abi leneceği (No. 3) yukarida görül mektedir. Gümüşü kolon perle İle teyel gibi olan kısmı, siyahı koton perle ile de ortadaki bir sira tohum iş lenmektedir. : Bu iş gayet basit olduğu için örlü gayet çabuk işlenir ve çok zarif olur. Renklerin güzel imi Diş tozu 10 gram manyezi, 5 gram kö- mür tozu, 10 damla nane ruhu, Bunları iyice halletmeli. Bu diş tozu dişleri beyazlat gibi diş etlerini de kuvvetlendirir. | taze soğan koyarak üzerine kay- mıyan sirkeyi dökmeli. Taze dövülmüş yarım kahve ka- şığı karabiber vanozun ağzını kapamalı. Salata- Ya sz olarak bu sirkeden konursa ilâve ederek ka- | 4—Beyaz üzerine kirmizi benekli basmadan elbise. Aş bluzuna kırmızı ketenden birer bant konmuştur. 5 — Mavi nansuktan elbise, Yukarısının etrafına kendi ku- maşından volan konmuştur. Önün- İde ve arkasında dörder pli vardır. baygin bir pembe ke- tenden masa örtüsü, tamam gümüşü rengi koton perle ile işlenmelidir. Çay peçetelrine küçük birer motif konulmaktadır. Bu örtü kul- İ anıldığı vakit çay gaydanlığın, şekerliğin pembe por. #elenden olmasına itina edilirse manzarası gayet hoş olar. Fındık kurabiyesi Alı yumurtanın yalnız aki, 275 gram ince amerikan şekeri, 275 gram makineden geçmiş yahut in- ce dövülmüş fındık almalı. Yumurta akları telle bir geye rek saat vurularak sertleşince içi- ne şeker ve fındık karı; Yağlanmış bir. kâğıt üz kaşıkla bu hamurdan kurabi; dizilir ve kızgın fırında pişiri Kurabiyeler soğuyunca ki ten güç çıkarsa, altlarını hafifçe ıslatarak çıkarmak kabildi Çok çabuk hazırlanabilen bir tatlı Beş dakikada yapılan bu tatli gayet basittir. Yemesi hafif ve lezzetlidir. Harcı şudur: Adam başına kiloyla satılan çikolatadan bir parça, bir yumurta, bir çorba kaşığı süt yahut su, Bu tatlıyı üç kişi için farzede- yek tarif ediyoruz: Üç kısım çikolatayı rendelemeli içerisine üç çorba kaşığı süt ya hut su atarak ateşte beş dakika pişirmeli, ve indirmeli, Diğer taraftan üç yumurtanın akını bir kap içinde sert olunca- ya kadar telle vurarak küpürtu Sonra sarılarını bir tabak i kaşıkla çevirerek ezmeli, ve pişen çikolatayı ilâve ederek ma- yonez yapar gibi çevirmeli Yumurtayla çikolata iyice ka- rışmca içine köpürtülmüş aki şıkla atarak ilâve etmeli ve mü- temadiyen hep ayni t meli. Bunların hepsi güzelce hallo- lunca tabağı serince bir yerde bırakmalı, Bu tatlı öğleyin yenilecekse gö- afa çevir. ceden,. akşam yenecekse sabahı- tan yapılırsa daha iyi donar. Sofraya zarmış ve dövülmüş badem veya fındık konulabilir. Ba tatlı pötü bör bisküvisile yenilirse daha lez- zetli olduğu için sofraya ayrı bir tabakla biraz bisküvi kanulma- hıdır, ikarırken üzerine ki- Necli Muammer hanıma Güz kapaklarının siz olmasının ne- deni ileri geldiğini öğreniniz İdrar tahlil Yaptırınız. Eğer hiç bir ahali yoksa, © vaki tari edecekimiz tedavi tar devan eli Geceleri yatarken. gözlerinizi. hafif ibik, çayla, sabah kalkınca gülay. ile balya yapımız. Bu iki banye da beşer dakika omer Sonra gevelei erken yatın fazla uyuz yunuz. Uyku gözleri ve gözküpakların Mukim z Her ün in ron: yapma gak faydanın görür Gözlerinizi kapadıklan sona üç Teslrniz, sonra yavaş olara şakaklu dan buram doğru gelerek mesai yapın “Yakaları parlak ütülemek: Gazi Antep Cihan bamuma: Beyaz ve zenkli yakaları parlak kolar lamak. için şu suretle hazırlanan kolayı Kealismmiz Dön bardak sa içerisinde 100 gram kola, 35 gram baraka, 3 zam asitbo” ik iterek karışınmal. Sonra kolal; nacak yakaları galip #kmalı we kolaya batırmal. çıkarıp akıtan sonra yı arak ülü masası üzerine koymalı ek an dakika sonr ber saman gi ürülemeli. Parmak. arasmdaki yara. İstanbul Munlli hanımı Ayakımızın parmağı arasında Yala ya benziyen, Taka mütemadiyen ac Yan ve olatığımada teş yanm gi Bi azlayan seye meaiteessii bir ilâç tavsiye edemiyeceğim. Bunu görerek lâ zam gelen ilici bir dektor vermeli Bilek kalınlığı ÇAR. hanimi Bacaklarmızın. ve bilekleriizin ince iken, simdi kalınlaşmak. istidadında ok duğundan şiköyet ediyorumuz. Buna kar lk işiniz fazla fazla şzmanlamaz ağa itin emek olmalıdır. İkinci taz if edeceğim ilâcu yapmaklır Her aksam bir çorba kaşığı Mk'se icerisine, yarım gorüm kaszı sâf iapbta, yanmis Eahve kanğı glirerin ie limen Siya, üç damla amonyak, on damla mayi halinde katan karıştırın. İki üç kata kalanın dört parmak eninde olmup iki tülbent parçasını bu suya ber armiz ve bileklerinize sarımız. Üzerine de eczanelerde salan bir top, sari, İzle anan er böcaklamzn gali Yalnız kanın iyi cereyan stresi işin fazla ıkamayinır : Bu iç, bileklerinizin. kalınlaşması. na mâni olur, fakat kalın bilekleri ime — zara