10 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

10 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor İst. Misirçarşi | | | | | | » kapısı karşısında Bütün. Türk 9 © Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor — (İst. Misırçarşısi kapısı karşısında — Sene 16 — No: 5627 — Fiatı İran şahı Hz. bugün bulakta hududumuza giriyorlar Şah Hz. bu akşamı Iğdırda geçire- cekler, yarın Karsa hareket edecekler Ankara 10 (Hususi) — İran Sahı Rza Han Hz. dün geceyi İran arazisi dahilinde Maküde geçir. mişlerdir. Şah Hz. bu sabah er- kenden Maküden hareketle saat dokuzda hududumuza vâsıl ola- caklardır. Şah Hz. Gürcübulek- tan hududumuza gi klerdir. Muhtereni misafirimizi hudut- ta, mihmandarlıklarına tayin edi- len ordu müfettişi birinci ferik Fahreddin ve Ali Sait paşalarla kolordu kumandanı Abdürrahman Nafiz paşa, Beyazıt valisi Rifat bey, mevki kumandanı Kemal pâ- şa, hariciye üçüncü daire şefi Ke- mal, jandarma kumandanı Meh- met Ali, emniyet müdütü Kâmil, riyaseticumhur yaverlerinden yüz- başı Cevdet, protokol dairesinden orta elçilik müsteşarı Şefkati Nu- Fi beyler istikbal edeceklerdir. İran Şahı Hz. ne Tahran sefiri- miz Hüsrev bey refakat etmekte- dir. İranın Ankara büyük elçisi Sadık han da Maküde Şah Hz, ne iltihak etmiştir. Şah Hz. ne askeri merasim ya- pılacak, 21 pare top atılacak ve mızıka İran ve Türk marşlarını çalacaktır. Şah Hiz. ve maiyetleri buradan Beyazıda hereket ede- “En talili — —— — her yerde 5 kuruş | Şah Hz.nin sonresimlerinden biri ceklerdir. Beyazıtta öğle yemeği yenildikten sonra Iğdıra doğru rafta büyük hazırlıklar yapılmak- | | | yola devam edilecektir. Muhterem | İ misafirimiz bu akşamı Iğdırda ge- çireceklerdir. Yarın Iğdırdan Kar- sa hareket edeceklerdir. insanlar: Odacılar ve polisler Kafes içinde piyanko müdürlüğüne getirilen fare nasıl azat edildi? Tayyare piyanko müdüriyetin- de dikkate şayan bir istatistik yapılmıştır. Bu istatistikte piyan- koda en çok kimlerin büyük ik- ramiyeleri kazandığı gösterilmek- tedir. Hazırlanan istatistiğe göre en "çok büyük ikramiye kazanan po- Vis memurları ile resmi daireler ve belediyelerin odacılarıdır. Bik v hassa son keşidelerde bir çok bü- yük ikramiyeler odacılara çık» mıştır. Bundan evvelki keşidede iki büyük ikramiyeyi ayni ayda iki ödacı kazanmıştır. Bunlardan Bursada inhisarlar müdüriyeti odacısı Ömer efendi 50;000' lira kazanmıştır. Gene ay- ni biletin bir başka serisine ait olan biletin sahibi Edirnede pos- tahane odacısı Mustafa efendi Konya polis memurlarından Ibrahim efendi in de 50,000 lira kazanmıştır. On- © dan evvelki tertipte de Mudanya İZ belediye odacısı o Ömer efendi 200,000 liralık en büyük ikrami- Yeyi almıştır. Bu talililerden Bursa inhisarlar odacısı Ömer efendi, Edirne pos- tahanesi odacısı Mustafa efendi ikramiyelerini aldıktan sonra oda cılıktan istifa etmislerdir. Bursa inhisar. lar idaresi odacısı Edirme posta ve telgraf i ! İtalyada manevra | nevralar için silâh altına çağırıl- ( rile değil PAZAR — 10 Haziran 1934 Urcü- Şah Hz. beş merhalede Trab- zona vâsıl olacaklardır. Birinci merhale Iğdır, ikinci Kars, üçün- cüşü Erzurum, dördüncüsü Gü- müşhane, beşincisi Trabzondur. Şah Hz, haziranın 14 üncü günü “Trabzona vâsıl olacaklar, öğle ye | meğini karada yedikten sonra Ya- İz vuza bineceklerdir. Trabzonda Şah Hz. nı Hariciye vekili Tevfik Rüştü bey, Riyaseti- cumhur umumi kâtip vekili Ha- san Rıza bey karşılıyacaklardır. Tevfik Rüştü beyin bu sabah An- karaya muvasalatı bekleniyor. Ha- ticiye vekilimiz ya bu akşam İs- tanbula bareket ederek yarın sa- bah Yavuza binecek ve Trabzona hareket edecek, yahut Ankaradan Samsuna hareketle Samsunda Ya» vuza râkip olacaktır, Şah Hz: ni istikbal Sçin ber ös“ TTadir, N Devlet matbaasının hazırladığı albüm Devlet matbaası İran Şahi Peh- levi Hz, için, zarif bir kapak için- | de bir-albüm hazırlamıştır. Ak Bürde Ankara manzaraları vardır. 924 sınıfı ihtiyat zabitleri İ silâh altına çağrılmış Roma 8 (F, İstanbul) — Askeri gazetede neşredilen bir emirname | İ ile 1924 sınıfına mensup olan ih- İ tiyat zabitleri 22 temmuzdan 28 ağustosa kadar sürecek olan ma- mışlardır. Muharriri: Bürhan Cahit Kıvrak, akıcı bir üslüp, me- | raklı ve kovvetli bir mevzu. $ Çetin bir tahlil... Işte ( AK- ( ŞAM ) ın karilerine hazırla” | dığı yeni romanın ana hatları... İ © Bürhan Cahit beyin roman- İ ları hakkında fazla tafsilât vermeğe (hacet görmüyoruz. Fakat arkadaşımız bu eserinde çok meraklı ve mübim bir mevzua girdiği için karileri- mizi yeni tefrikamızi dikkatle takip etmeğe davet ediyoruz. Çünkü: Yalnız üslüp, tahkiye itiba- buluş ve arayış tarzları itibarile de harp sonu edebiyatının : en mükemmel bir eseri olacaktır. Telefon ; 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Dünkü yangın — Istanbul dün büyük bir tehlike geçirdi Yangında iki büyük konak ve sekiz ev yandı Yukarıda yanan Adil paşa konağı, aşağıda kaçırılan eşyadan bir kısmı Dün İstanbul gene çok büyük bir yangın tehlikesi atlattı, itfaiye- hin çok gayretli çalışması netice- sinde memleketin : mühim bir kıs- mı harap olmaktan kurtuldu. Bir çok yangınlarda olduğu gibi ge- rek itfaiyenin geç haber almasi | Rahmetli babamın babasi - «Ey — Acaba o zaman da radyo salgın ve gerekse bir çok su depolarında su bulunamaması yüzünden sarfe: dilen bütün gayretlere rağmen ikisi büyük Konak olmak üzere se- kiz ev tamamile yandıktan sonra müşkülâtla ateşin önüne bilmiştir. (Devamı 4 üncü geçile- alma komşu-al!ş der dururdulu