10 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

10 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HAÂbKIN GÖZÜ HALKIN«eKULAĞI HALIEENeDİL Sene: 4 — No: 1392 HLALA AT Yazı işleri telefenin 20203 sSon P — —- —— ——— - — PAZAR — 10 HAZİRAN 1934 — Soldanı Yangın büyük bir hızla devam ediyor, büyük konak yanıyor ve halk dehşetle bakıyor, Ticaret Mektebi talebesi kitaplarını kurtarırlarken, fedakâr itfaiyeliler hortumlarle ateşe karşı. Dün, Sultanahmet Semti Bir I_ehlike Atlattı İstanbulun eski ve tarihi yarr gınlarından artakalan, en çok ahşap evli bir semti daha, dün büyük bir tehlike geçirdi. Sultan- ahmette Yüksek İktısat ve Tica- ret mektebinin hemen önünden başlıyan ve üzerinde beş bin kadar ahşap ev bulunan sathıma- ilin başlangıcını teşkil eden on ev tamamen yandı. Otuz aile gırıl çıplak ortada kaldı. Müezzin Ezan Ukurken Dün saat tam on ikiyi çalar- Mevsimin ... ken Sultanahmet camiinin mina- resine ezan ukumıya çıkan bir müezzin Sultanahmette, Nakılbent sokağile Tavukhane sokağının ku- cakladığı ve sıktığı beş katlı Adil paşa veresesesine ait yüksek ahşap evin ittisalindeki binanın tavanın dan duman ve alev fışkırdığını görmüş ve hemen minareden ine- rek polise haber vermiştir. ltfaiye üç dakika sonra hâdise maballine gelmiştir. İlk yangının görüldüğü ( Devamı li inci sayfada) îil; Kurbanı —e — Denize Girerken Vîıtiyatlı Davranmak Lâzımdır Cuma günü Adalar civarında denize girenler, suyun altında bir vücudun yatmakta olduğunu gör- düler, Hemen bir sandal getirildi, suyun altında yatan adam çıka- rılarak sahile götürüldü. Doktor çağırıldı. Tesadüfen orada bulu- nan bir kısmı Tıbbiyeli, çok âli- tenap birkaç genç tarafından bir saate yakin sun'i teneffüs yapıldı, fakat maalesef adamı hayata iade etmek mümkün olmadı. Denizde yattığı yer, derinliği bir buçuk metreden az, sığlık olduğu cihetle üzerine gelen bir fenalık neticesi düşerek boğulduğuna ve civar tenha olduğu için görülmediğine hükgı;ğdî:mlıuıdir. ulan zavallı yaşlarında, Avram oı.ı:ehtı'd:mbı:: Musevl gencidir. Resmimizde bed- baht genci hayata iade için sar- fedilen mesaiyi görüyorsunuz. Bir kısmı büyük konak olmak Üzere yedi ev. Biz amelenin mecruhiyeti. Minhayselmecmu yarım milgon- duk - zarar. Kadınlarımız Ve Köy Muhtarlıkları ldart İşlerde Hanımlar Muvaffak Oluyorlarmış İzmir (Hususi) — Çok şayamı- dikkattir L köylülerimiz, mzhtır intihaplarında erkekler kadar ka- dınlara da rey veriyor. Kadınlar da erkekler kadar büyük bir va- zife aşkile vazifelerini yapmıya alışıyorlar. S Bu fotoğraf, Ödemişin Adagi- de nahiyesine bağlı Emirli köyü- nün muhtarı Ümmi Hanımdır. Ümmi Hanım, köyünün daima savilmiş ve itibar kazanmış bir kadınıdır. (Devamı B iuci sayfada ) ——— Dokulz / ostfta İlare işleri geef ” 20203 - Buçuk Senelik Fiatı Sİuru; Cinayetin V_Şahjidi Münire H. İzmir Hapishanesinde Muhabirimize Hatıralarını Anlatıyor Geçenlerde, Sirkecide muhtelif isim değiştiren ve ilk adı Sarışaban olan bir otelde dokuz ön sene evvel işlenmiş bir cinayetin izi bulundu. Bir coset çıka. rildi. Maznünlar tutüldü, onra zamanın geçmesi yüzüsden haklarındaki mu- amelenin tekemmülü için bu maznunlar serbest bırakıldı. O zaman, hâdisenim yegâne şahidi olan otel hizmetçisi Münire hatımı İzmirde idi. Onun celbi ile ifadesinin alınmasına lüzüm görüldü. İzmir muhabirimiz, bu kadını İmirde, şehadetine müracaat edilmek üzere mevkuf bulunduğu hapisanede görmüştür. Muharririmiz şunları söyliyor İzmir (Hususi)— İstanbul “Sarı Şaban,, oteli cinayetinin yegâne şahidi Münire Hanım mevkuftur. Münire Hanımın İstanbula sevki için İstanbul Müddeiumumiliğin- | den talimat beklenmektedir. Sarı Şaban - Şumnu oteli cinayetini *-Esilâtile bilen Münire Hanımı Umumi hapishanenin — kadınlar koğuşunda ziyaret ettim. Ziyaret maksadımı anlattım : — Of.., dedi, Bana çok sıkıntı verdiler. Ve anlattı: — 341 senesinin teşrin ayla- rından biri.. Bir gün civar otel kamarotlarından biri geldi. Ya- nında Adapazarlı Nuri Ef. vardı, Bana dedi ki: — Bu efendi, sizin otelde ka- lacak. Kendisine münasip bir oda ayırmız.. Nuri efendi bizim otelde kaldı. Kendisine dört gün hizmet ettim. Bir gece sabaha karşi — boğuk nefes alışlar ve bağrışların tesirile uyandım, Benimle beraber bütün otel halkı da uyanmışlardı. Kor- kuyle dışarıya fırladık. Üç kişi Nuri efendinin üzerine çullanmış- Münire H. lardı. - Onu fena halde dövü- yorlardı. Ben yine odama — geçerek yattım. Sabah olmuştu, Çamaşır yıkamak üzere bodrum katından sabun alacaktım. Bodruma gir- diğim zaman gözlerim hayretten büyüdü, Otelin müşterisi Nuri efendi cansız olarak mahzende yatıyordu. ( Devamı 8 inci sayfada ) Veminelgaraip Meğer Su Sporcuları Futbole Küskünmüşler Kulübün genç yüzücüle -i bir arada (İ. S. K.) İstanbul su sporları kulübü cuma günü deniz mevsiminin başlama merasimini yapmıştır. 150 kişiye baliğ olan kulüp azası otuzdan fazla kotra ve motörlere binerek saat 10 da Modadan hareket esmişler ve filo hajnde muntazam gidişle öğleye doğru Çamlimanına varmışlardı. Çarmetimanında akşama kadar yelken ve yüzme müsabakaları yapıldıktan s-nra akşam geç vakit ayni mun- tazam yürüyüşle Modaya dönmüşle :dir. Bu kulübün dikkate değer bir esas kaydı vardır: O da aza her sporla meşgul olabilecek, fakat futbol oynamıyacaktır. Veminelgaraip,