29 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

29 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 | AKŞAM 29 Ağustos 1934 RİA ADEN SARE KÜÇÜK İLÂNLAR — İş arıyanlar Birinci sınıf makastar — Birinci inf raübtelf erkek gömlekleri ve pija- maları makastarlığı ve Gkişi payan gömlek fabrikasında çalışmış bir b Gicarsthane ve fabrikalarda ip aramı tadır, Akçamda İşi rumuzuna müra esat, e e iş arıyorum — Üniversite talebe giyim. Ana llsanım kadar fransizca ve Küvvetli ingilizce bill, lm), cari tereemeler yaparım. Akşam'da “Zeki, İsmine müracaat, —ı Çirlik saniplerine “ Ecneli zi. rant mütahaasısı çiftliklerin idaresini safi kardan hisse almak üzere derubte eder, Adres Bayoğlu PİL 2078, Muhasip — Daktilo, fransizca, yaanca bilen çok tecrübali bir muhasip İşarıyor. Günde birkaç saat “çin defter. Heriolzi ve muhaberatınızı temin eder, Akşamda “Kâtip, rümuzlls müra 2 — İşçi arıyanlar Memur aranıyor — Bir ecnebi glrketi İstanbul civarında bulunan de- posu için Tork tabliyetinde bir depo memur muavini aramaktadır. Depo umuruna, fransızcaya ve puhasebeyo yabıf olması lâzımdır. İsteklilerin “ER, yarıuzu ile Galala posta kutusu 1206 müracaatlar >i El makinalarında çalışan — 25 trikotaj işçileri aranıyor. Beyoğlu İstiklal caddesi No, 418, -ı Bir kadın aranıyor — Kalabalık iz bir alla nezdinde temizlik işlerinde çalışlırılmak üzere bir kadına ihtiyaç var, Şeralti anlamak üzere Akçam ga getei klişe şubesinde Tuat beye müra: cant, —ı Matbaa makinlati — Ankarada düm skineda ve pedalda çalışmak üzere bekâr, ahlaklı, efendiden mahir bir matban, makinlsti aranmaktadır. Taliplerin fotog- Tatlı birer mektupla “Ankarada Yenihdlde, Çankaya Matbaası Mudürloyane,, tabrk ren teklifte bulunmaları — Müdirelik — İstanbul tarafında bir Kız mektebi için idare işlerinde bulun. muş Dir hanımefendi aranıyor. İkamet, iaşesl meketbe alt olmek özere bide yetto vasat bir maaş verilecektir. Ter esmsihal İle talriren postahane karşi ında Böyük Kınasıyan han No. 166 müracast edilmelidir. Hademe — Yalnız. cofra işlerine bakabilecek mekteplerde çalışmış, bir Benım aranıyor. Tercemeihal ve bir kefil gösterilmek üzere tabriren postahane Karşısında Büyük Kınacıyan han No. 158 mnracaat, edilmelidir. Mühim kârlı işlere ortak — Ve. birkaç memura ihtiyacımız var, Müracaat: İstanbul Tahmis sokak Camlı ban No:7. 3 — Satılık eşya İml Dünyanın her lisanlle yazan Az kullanılmış bir Amerikan yazı ma kinası ucuz fiatlo satılıktır. Galata, Fermeneciler 188 No.ya müracaat, Tel 4318 —s Şişlide satılık kârgir ev — Trkmvaya yakın ve Iyi bir yerde 6 oda, elektrik, terkos, havagazı, başı, 2 ta: raça ve sarnıç vardır. Güneş ve baya dar, Even fiatle satlltır, Adros: Şiş Hastane tramvay İstasyon Tokaloğlu Bu terazi sokuk 18 Noı haneye mürar nal —3 Acele satılık apartman — Doyunu umumiye. civarında Komori Gokağında 16-15 numaralı hör teferruatı tamam üç delreli, Görmek için her vakit Açindekilere müracaat, —: — Satılır nane — İyi bolge kanl taksim tramvay durağına üç dakika, Aksatay Horhor Simitçi sokağı 88 nu: ipara. Pek even flat, İçinde sahibine Blüracnat, —3 2800 liraya satilik hane — Küçük Mustafapaşa, Egref paşa sokaka, No, 12, beş oda, kuyu, baliçe, Tepebaşı “Toz koparan caddesi 63 Noya mnra: cant, —-9 Şehremini — Tramvay carilesinde polis merkezi kerçisı Masura sokağında 17 numarada 8 oda, Zsofa, geniş bahçe, Kuyu, elektrik ve muşamba döeli asri konforlu ev Kirelktır. —a Satılık yeni beton hane Şultanatımette Cankurtaran mahallesi de Akbıyık caddesi Bayram firm sö kağında aç Kath beher katta iki oda bir kolâ bir mutbah ve yalnız bir banyo, Adalara nozarati fevkalâde, görmek içln tevkifbanel umum! kargısında bakkal evin Kâzım beye, pazarlık için Zindan: kapıda Abacılar caddesinde S2 No dükkânda eüpörkeci Arif efendiye mü: —4 20 metrelik caddede Mahmut bey apar imamı bitişiğinde muracaat: Cağaloğlu Kiralık allı odalı ucuz apa: man — Şişli tramvay caddesi 802 No.k MENEKŞE apartmanında : Gan, su, elkirik, otomatik banyo, bel güneş, arkası açık, fevkalâde hava ve güzel meraroli olan alı odalı bir daire, gayat UCUZ ve acele Kirik. —7 Kiralık apartman — Sularahmet csvannda Üçler mahallesinin. Suterazisi sokağında köze başında 17 No apartman baş odalı üçüncü katı kiralıktır. kine kata müracaat olsuması, —4 Kiralık hana — Şıhzadebaşı tam vay durak maballiade di numaralı hane kiralıktır. Dört oda, ayrı mutfak, elek. trik, bavazazi ve terkos vardır. İçinde» kilere mhracaat. ı Fabrika inşasına elverişli — Vasi arsa satılıktır. Boğaziçinde Knl cada deniz kenarında fabrika inşasına da elverişli BOO dönümden 6000 dönü me kadar geniş bir arazi tamamen, yas hat kısmen satılıktır. «Boğaz Kanlıca iğarelile mazrufen « Akçam > ilsreslne, müraenak, —ı Kenarında 6000 arşın arazi satılıktır. «Yenikoy? idarohar sinde 2 büyük apartıman Inşasna el: verişli takriben 8000 arçın arsa satılık» tır, « Nişanlaş Apartman > işaretile <Aakışmın> iilarelianenina mayrufen mü ramak, —ı Kiralık dokuz odalı mükem- mel hane — Fatih - Kıztaşı, İsker derpaşa mahallesi, Foyzullah of sokağın. da köşe başı, yeni ahşap No. 8/11. Cuma, pazar ve çarşamba günleri öğleden sonra İçinde sabibine müracaat, —s Devren satılık olel — Sirkelde 20 yataklı çok tetalz bir otel devren Satliktr Görmek için Sirkeci Orhaniye cadleni 11 No, ön Rifat Beyo müracat, —-1 Acele satılık kârgir hane — Gedikpaşada Sinanpaşa mahallesinde Pertevpaşa sokağında 85 Dumaralı © oda, salon, elekrik, havagazı, ERrnığ, kuyo, bahçesi mevcut ve ayrıca araba lığı olan hane satılıktır. Görüşmek Için indekilere müracaat, Baylarbeyi iskelesine bir dakika merafe, Arsası 1600 metredir. Rıhtımı, kayık hansal, ve çiçek meyva, bahçesi çok mumtazamdır. Baylerbeyi İskele caddesi Ko, 18. İçindekilre müracaat, — 8 Kiralik tedavihane — Üsindara işl bir mahallinde gerek doktor, gerek diş todayihanesi için Dir muayenehane kiralıktır. Müracaat: Üsküdar Çarşı boyu No, 186, —3 Satılık arsa — Ayaspaşada Gn müşsuyunun ep mutena yerinde denize Hi biribirine muttasıl Ve. 940 metro olmak özere üç arta satılıktır İçlerinde inşaat İçin mebzul tuğla, taş, horasan ve saire movcutur. Eminâll Bey, Timinonü Rıhtım girkei, “Telefon: 20.805, sabah saat 9430-1226, Arsa Fiatina kâgir konak — Cağaloğlunda eski kadastro binası Sat iktır, Sirkeci Demirkapıda Mahmut Cemil Çorap fabrikasına mürucast, Tel, 20418. —1w Dabi caddesi (Mahmudiye) No 16 — © Boğaziçinde — Yenlköyde deniz İ Onşantaşında — Kapınane cadde Satılık mükemmel arsal Fatih tramyay tavakkufuna bir dakika, Pövsipaşa tramvay caddosinde yeni yar pılmış bina ilğselinde manzara ve hava İtibarile emsalsiz orar metre yüzlü İKİ arsa satılıktır. Fatih Nişancası Tspa- hakçı zade sokak © Moli haneye müra: cant —4 lıktar, Çiçek bahçesi, tatl cu, denize nezaret, ehven kira, tramvaya boş dakik, Mahmutpaşada Manastır han odabaşısı ko efendiye müracaat, Acole ucuz satılık bahç ©y — Ortaköyde Küçükeyazma Karan fil sokakta 19 numaralı yedi odul bahçeli Lir ev taşraya gitmek sebeble ucuz. fintla Gatılacaktır, Görmek için sokakta evin bahçe kapısına bitişik 18 numaralı Ayostol ustanın banesine —ı rack, 'Aksaraya inen tramvay ca: desi üzerinde — Bahçeli fiskiye kahve karşısında beşer edalı yağlı boyalı elektrik, terkos tesisatımı havi ranenddet, kargir ik muntazam hane Gatılıklır. Maktumn 0ç bin beşar yaz liradır. — 3 Beyoğlundâ kiralık apartı man — etili caddesinde Şık elne- ması karçısında 166 No.lı İstikİl apar. buranında bir daire kiralıktır. Görmek için kapıcıya, kiralamak için İstanbul Bahçekapıda Taş Handa 29. numarada Umum Emlâk Acentesine müracaat, Acele satılık aparlıman ve hane — Cihangir, Firuzağa mahalle inde Kadirler yokuşu Kasatura soka Gında beş daireli, iki dükkân maliye, doksan lira iear getirmekte olan Fehmi Boy apartımanı sekiz bin Jiraya ve ittb Sallndeki beş odalı kârgir hana de üçbin. bep yez liraya acele satılıktır. İçindeki sahibine müracaat, —ı evren satılık dükkân — Sir keci Hamidiyo caddesi 48 No. lı tütün vo mhekirat ve salre dükkânı taşraya azimet dolayısile devren sahılıktır, Mez kür dükküna müracast, —2 Usküdarda satılık hane — Güzel manzaralı, gayet kullanışlı içi dış boyalı, 650 metro murabba 7 oda, hava: gazı ve &u tesisatı, hamam, büyür bab: çesinde meyva ağaçlar, çiçekler Vek onluk, kuyu, havuzlar. ve amerikan gistami kümesler. Fıtık ağacı tramvay durağı solunda Yazıcı Şerf okağı Ko.8. İçindekilere müracat. -ı 22 liraya kiralık daireler — Beyoğlu Hamalbaşi Balıkpazarına yakın. Harman - Korneççi sokağında 18 numaralı apartımanda havadar ve ziyadar, hava gazı, elektrik, tarkos suyu mevcut kul lanuşlı kiralık daireler mevcuttur, Kapı. oya müracaat, -8 Kurtuluş Yeni istasyon Azak sokak 19 Ko, Sahibinin dışarıya gitmesi müna gebetle pak ehiven flatle acele satılıyor, Mezkör apartmanda üçünen Galraye müracaat, —1 Kıralık aparlıman — Beyoğlu İstiklll caddesinde Elhamra Hanında yedişer odalı, banyo, kalorifer, asaneörü. havl, denir görür, dekter kabinesi ve ikametgâh iltibazına elverişli kiralık dnireler vardır. Birinci katta 8 numaralı büroya müracaat, Tel. 40945, —& ik doktor muayeneha- m Sirkeci Muradiya caddesi 57 'No, ikinci kat gayet kullanışlı, 8 odalı, fevkalâde bayadar, elektrik, terkog, hayağazı mevcut doktor musyenehanosl kiralıktır, Sirkeci Muradiyo caddeal B5 numaralı berber. Ligor efendiye müre- Saat 5 — Müteferrik Tavuk ve piliç — 1 yaşında veya bu senenin cins Mart pliçlerini iyi fiatle eiiyorum. Akşam'a “Pilip, dresile tab- riren mmnracasat, Cr ingilizce ve fransızca ders- ler — Bir tecrübeli profestr tarafından, Mekteplor için talebe hazırlıyor. Plailar uygun. Kadıköy Talimhane sokak 18, Titanbul, Beyoğlu için Akşam'da Prof Lao airösine müracaat, Kiralık ev — Çapalar Kış ve yaz Ucuz dör! katlı apartıman — İstanbul 4 üncü icra Memurluğundan Emniyet sandığı namına birinci derecede ipotekli olup ehli vukuf tarafından tamamına 2800 lira kıymet takdir. edilen Üsküdarda Altunizade mahallesinde Beylerbeyi caddesinde eski 36, yeni 48 No.li maa bahçe ahşap bir evin tamamı açık arttırmaya vazedi miş olduğundan 1/10/934 tarihine müsadif Pazartesi günü sant 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin “475 ni bulduğu takdirde müşterisi Üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü bak kalmak Üzere arttırma 15 gün müddetle tecdit edilerek 16/10/934 tarihine müsadif Salı günü saat 14 ten 16 ya kadar kera dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin ©, 75 ini bulmadığı takdirde satış 2280 No.li kanun abkâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir, arttır maya iştirak etmek İstiyenlerin kıymeti muhammenenin *|,7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicillle sabit olmıyan ipotekli alacaklılar da diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zar- fında dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç ka- lar. Müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellit belediye rüsumu medyuna aittir. Daba farla malümat almak isteyenler B/9/934 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi bulundurulacak arttırma şartnamesi ile 934/2004 No.lı dosyaya müracaatla merkür e vesaiki görebilecekleri ilân olunur. Muhtelif eşya satışı İstanbul Gümrükleri Başmüdürlüğünden: 25, 30 haziran ve 5, 10 temmuz 934 tarihli gazetelerle yapı ilân mucibince kontenjana bakmadan ve gümrük resmi aranılm; dan satışa çıkarıldığı ilen eşyalardan aşağıda yazılı fasıllara ai eşyalardan birine verilen bedel haddi lâyık görülmediğinden ve diğer ikisina talip çıkmadığından hizalarında gösterilan günlerde yeniden açık arttırmaya vazedilmiştir. Her türlü tafsilât verilir, tenhilât gösterilir, isteklilerin v, 7,5 teminat akçesile gösteril günlerde müracaatları. (5208) Muhammen F.K, Kap Müzayede kaymeti O Satılan eşyanın cinsi adedi — günü K 29 101 3/9934 2304 BO Pudralar, kremler, dudak boya ları sair tuvalet eşyaları 80 57 109/934 12126 33 Dolu sessiz sinema Filimleri 25 67 179/934 10297 75 Velespitler, otomobiller ve om aksam ve sair makineler. Gazi Terbiye Enstitüsü Müdürlüğünden: 1 — Gazi Orta Muallim mektebi ve Terbiye Enetitüsü talebe kayıt ve kabul muamelesine 15 Ağustos 1934 tarihinde başlanaca ar, Müessesenin Pedagoji, Edebiyat, Tarih - Coğrafya, Tabit ilimler, Riyaziye, Resim - İş, Beden terbiyesi şubeleri vardır. Mektebi biti renler; Orta mekteplere, Orta dereceli meslek mekteplerino muallim ve ilk mektep tedrisat müfettişi tayin edilir. 2 — Gazi Orta muallim mektebi ve Terbiye Enstitüsü Yüksek derecelidir. 3 — Yukardaki zümrelere; Lise ve altı senelik muallim mektep- İleri mezunları müsabaka ile alınacaktır. Beş senelik muallim mektebi mezunlarından en ez bir sene muvaffakiyetle ilk mektep hocalığı yapanlar yalnız Beden terbiyesi, Resim - İş şubelerine müsabaka ile girebilirler, 4 — Liso ve altı senelik muallim mektebi talebesinden Eylül mezuniyet imtihanına kalanların da müsabakaya girmeleri caizdir. Ancak; bu gibi talebenin müsabakayı kazandığı takdirde mektebe alınabilmesi, 1934 Eylül devresinde çehadetname almaya muvaffak olmalarına bağlıdır. $ — Kayıt ve kabul şartları Maarif Müdürlüklerine gönderilmiş» tir. Mektebe girmek isteyenlerin 6 Eylül 1934 Perşembe gününe kadar girmek istedikleri şubeyi tasrih ederek bir istida ile bulun- dukları yerin Maarif Müdürlüğüne müracaatları lâzımdır. 6 — Müsabakalar 8 ve 9 Eylül 1934 tarihinde yapılacaktır. (4743) Gazi Lisesi Müdürlüğünden: 1 — Gari Lisesinin birinci ve ikinci devre Eylül mezuniyet im- #ihanları Eylülün biri ile yirmisi arasında, sınıf ikmal imtihanları Eylülün yirmi ikisi ile yirmi dokuzu arasında yapılacaktır. İmtihan proğramını talebenin mektepten sorması lâzımdır. 2 — Leyli ve nehari yeni talebe kaydı muamelesine 20 Ağus- 1934 - 1935 ders yılı tedrisatına 1/10/934 tarihinde başlar macaktır. (4435) “Almanca dersleri — Veuin ted arama a gisi mükemmel olan bir Alman banımı almanca dersler yormoktedir. Cumadan. maada hor gün saat &ten 7 ye kadar müracaat; Mella Nezih H. Taksim Mis Mektuplarınızı. aldınız Gazetemiz inrehanesini adres Yarak göstermiş olan karlerimizden C8Ka-MS-BM-KY. il 2 — Sİ Fm A - Muallim Diploma iransız m pamlarına gelen mektupları idareha: mazel — Müptedilere pratik usulle | İğ nemizden üllrmaları mercudur. ders verir, Mektep talebesini imtihana Tekin ve Nuri beylere: Gönderdiğiniz ilân için ida- reye müracaatınız rica olunur, hazırlar, Fransızcalarımı ilerletmek isti mükâlome ve odabiyat temrin r. Akşamda F.M. A. ramuzuna tahriren müracaat, —e