29 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

29 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 Askeri terfi listesi! âli tastikten çıktı Mirliva olan fırka kumandanlarının isimleri Arke iran Ankara 28 (Hususi) — tasdika müdafaa vekâle- tinden kolordulara | tebliğ edi miştir. Terfi listesi zafer bayı mı sabahı gazeteler ile neşr ve ilân edilecektir. Livalığa terfi edenler Maamafih aldığım hususi malü- mata göre miralaylıktan mirl ığa terfi eden fırka kumandan- ri şunlardır: Eski İstanbul polis mü: ralay Ekrem, miralay Rü miralay Veysel, miralay Yusuf Ziya, miralay Mustafa Sabri, miralay Şemseddin beyler. Jandarmada terfi eden zabit lerin isimleri de şunlardır: Binbaşılıktan kaymakamlığa terfi edenler 701 Şakir, 714 Muhiddin, 646 Şükrü, 2598 Falih, 720 Şevket Turgut, 732 Refik, 752 İbrahim Sırrı beyler. Yuzbaşılıktan binbaşılığa terfi edenler 1637 Ömer, 1594 Hüsnü, 2635 Hulüsi, 2641 Celâleddin, 2703 Hü- «yin, 9253 Abdülhamit, 1536 Ad- nan, 1704 Mithat, 2079 Hamdi, 1534 Nail, 1697 Cüneyt, 2003 Tahsin, 2024 Aziz, 2027 Os man, 2031 Recai, 2034 Hüsnü, 2092 Cafer Tayyar, 2053 Hilmi, 2064 Haşim, 2053 Niyazi, 994 Şefik, 1555 Süreyya, 2855 Sezai, 1624 Tahsin, 1680 Hamdi, 1987. Rifat, 2098 Şerafeddin, 1988 Rı- za, 2030 Hamdi, 2032 Rıza, 214 Necati beyler, Mülâzimlikten yüzbaşılığa terfi edenler 3223 Hulki, 3258 Zait, 3405 Asım, 3478 Cevdet, 2543 Ali, 2740 Murat, 3027 İzzettin, 3506 Sait, 3110 Müştak, 3107 Tabir, 3186 Sabri, 3271 Hüsnü, 3383 Abdür. yezzak, 3150 Küzim, 3304 Fethi, 3384 Şefik, 3207 Ali, 3376 Hakkı, 3498 Abdüllâtif, 3329 Ahmet, 3346 Remzi, 3478 Hikmet, 3577 “Asım, 3262 Cevdet, 3325 Kâmil, 3326 Ziyaeddin, 3499 Salim, 3455 Ali Rıza, 5456 Şükrü, 3460 Sait, 3576 Hüseyin beyler. Birinci mülâzimliğe terfi eden diş tabipleri 3883 Nurettin bey, İkinci sınıf muamele memurlu- Buna terfi eden 397 Tevfik, altın- cı sınıf muamele memurluğuna terfi eden 3653 Ekrem beyler, Üçüncü sınıfa terfi eden hesap memurları: 1914 Kâmil, 1869 Hu- Jüsi beyler. Beşinci sınıfa terfi eden hesap memurları: 2281 Yu- suf, 2607 Salih, 2609 Mahmut, 2611 Abdurrahman, 2616 Veysel, 1945 Rüştü, 1950 Mustafa beyler. | Altıncı sınıfa terfi eden hesap memurları: 3514 Mithat, 3515” Emin, 3516 Hilmi, 3517 Abdur- Fahman, 3518 Raci, 3562 Sabri, e Mehmet, 3564 Ferhat, 3565 Mustafa, 3566 Şerif, 3567 Mek- ie 3569 Yusuf, 3570 Halit, 3571 nk Altınci sinif tüfekçiliğe 2878 Mazhar bey terfi etmiştir. Mafıa vekili geliyor Ankara 28 (Hususi) — Nafia yekili Ali beyin cumartesi günü İstanbula hareketi muhtemeldir. Afyon 27 (Hususi) — Afyon » Ahtalya hattın inşasına bugün çok heyecanlı tezahürat arasında başlanmıştır. Bu meras yon, Antalya, Burdur, Isparta hal- | kı ve mümessilleri hazır bulun- muştur. Hattın temel atma mera- 16,45 te tasyonundan kalkan hususi tren temel atma merasimine me mur heyete riyaset eden mafia müsteşarı Arif bey, Afyon, An- talya, Isparta ve Burdur mebus” ları ile vali ve vilâyet erkâmni, hattın inşasına başlanacağı eski İzmir istasyonuna | götürmüş ve heyet orada toplanan binlerce halk ve başında bando muzika Ziraat vekili şark vilâyetlerinde Artvinden Ardahana hareket etti Artvin 28 (A.A.) — Ziraat ve- kili Muhlis bey, dün buraya gel miş, kasaba haricinde kaza erkân ve halk mi ri tarafından istikbal edilmiştir. : Vekil bey, C. H. Fırkası biz sında sıhhat ve ziraat vaziyetile ır Fabrikaları hakkın- | da malümat almıştır. Mütenkiben hükümet dairesini gezmiş ve bu sabah Ardahana hareket etmiştir. Erzurum vapurunun direği kırıldı Erzurum vapuru Galata rıhtimi- na yanaşırken, arka tarafı orada demirli bulunan Cumhuriyet va- Purunun ön tarafına çarpmış ve bu. çarpışma neticesinde, arka direği kırılarak güvertenin üzerine düş- müş, ufak tefek bazı hasarlara s€- bebiyet vermiştir. Tahkikatımıza. göre bu kaza esnasında, nüfusca hiç zayiat olmamıştır. Amasyada cinayet Kütükleri paylaşmak yüzünden bir adam öldürüldü Amasya 22 (Hususi) — Amas- yaya yarım saatlik mesafede bulu- nan «Ziğeren köyünde feci bir cinayet olmuştur. Aldığım malümata göre cinayet şu şekilde Selin geldiği gün Şükrü ile N: çavuş, su ile gelen ağaç ve kütük parçalarını toplarken aralarında bir kavga olmuş, katil Şükrü ben 4ana gösteririm gibi tehditte bu- Tunmuştur. i Bu kavgadan bir kaç gün sonra Necip çavuş köyün civarında bu- lunan değirmen yolundan at tünde giderken orada Şükrüye rasgelmiş. , Şükrü: i — Ben sana gösteririm diyerek evvelki sözlerini tekrar etmiş. Bu söz üzerine Necip çavuş attan ine- rek kavgaya başlamışlardır. Kav. ga esnasında Şükrü bıçağını Ne- ip çavuşun kalbine saplamiş ve firar etmiştir. Katil henüz yaka- İanmamiştır. mevcut AKŞAM Bu Sabahki 'Telgraflar Afyon - Antalya hattı Hattın temeli atılırken binlerce halk bulundu, heyecanlı nutuklar söylendi bulunan askeri bir müfreze tara” fından selâmlanmıştır. Hattın temel atma merasimine başlanmazdan evvel Burdur me- busu Mustafa Şeref bey söz ala- rak bu işlerde gözetilen büyük gayenin ehemmiyetinden bahset miştir. 4 1 Sonra Afyon mebusu Ziya Nu- Ti paşa nutkunda, başlamak üze- re bulunan bu büyük eseri ve onü | | mel bir surette başarmağa çalışan şefleri selâi lamiğştır. Afyon müdi sesi Sami bey de çok heyecanlı bir nutuk. söyle -g © Müteakiben mafin müsteşari Arif bey cumhuriyet hükümetinin şimendifer siyasetinden bahis olarak söylediği uzun nutukta «yapıcı ve yaratıcı irademizin ye- SON TELGRAFLAR Japonlar bahri mukaveleyi bozuyorlar Tokyo 29 (Hususi) — Bugün burada bahriye ve hariciye na- zırları arasında üç saat süren bir müzakereden sonra Japonya hü- 'kümeti Vaşington bahri mukave- lesini bu sene bitmezden evvel feshetmeğe karar vermiştir. Key- fiyet yakında alâkadar devletlere tebliğ edilecektir. Ispanyada çocuklar fırkalara giremiyecekler Madrit 29 (Hususi) — İspanya hükümeti, son zamanlarda muh- telif siyasi fırkalar o mensupları arasında vuku bulan arbedelerde bir çok çocukların telef olması üzerine, 16 yaşından aşağı çocuk- ların siyasi teşekküllere girmesi menetmiştir. 16 yaşından 23 yaşına varınci- ya kadar siyasi bir teşekküle rebilmek için velilerinin muvafa- kati alınmak lâzımdır. Türkiye - Avusturya mukavelesi Vi a 29 (Hususi) — Kabi- ne, Türkiye ile Avusturya ara- sında aktedilen ticaret mukavele- sini tasdik etmiş Odesa maçı Takımımız, Rusları 3-0 yendi Odesa 28 — Spor heyetimiz Harkoftan Odesaya geli da yaplığımız maç çok oldu. Birinci devrenin 25 ve 30 uncu 'dakikalarında sağdan gelen iki üzel pası Rasih yerinde şütlerle iki gol kaydetti. — Devrenin sonlarına doğru üçün: cü golümüzü de Rasih atmağa mu-) vaffak oldu. Ikinci devre Odesalılarin hâl miyeti altında geçti ise de bir ne- . Bu suretle maç 3-0 Bura- aretli, Fahrettin ve Muzaffer paşalar Moskova 28 (A.A.) — M. Voro- şilof, dün Fahrettin ve Muzaffe rla Nuri beyi kabul etmiş- Ataşemiliter vekili Enver bey | heyete refakat etmekte idi. Bi bir zaferinin başladığı nokta dayız. Türke ilk ileri kumandası bi, yüce Gazi, bu topraklar üs tünde verdi» demiştir. Mustafa Arif beyin bu nutkun- dan sonra Antalya mebusu Rasi bey bir nutuk ve Antalyanın mahsulâtindan yapılmış güzel bir demeti | göstererek «bu enfes meyvaları Mısırda, Basrada olduğu kadar burada da mükem- iştirmek imkâ- ni vardır. Görüyorsunuz muz Hindistanda, Afrikada nasıl ye- tişirse sevimli ve gözümüz kadar kıkandığımız Antalyada da böy- le yetişir» demiştir. Bu nutuklardan sonra halkin giddetli alkışları arasında Afyon - Antalya hattının temeli atılmıştır. | Erganide hummalı bir faaliyet var Istikraz tahvilleri büyük bir rağbet görüyor Dünyanın en zengin Ergani bakır madenlerimize doğru de- miryolu faaliyeti devam etmekte- dir. Bir taraftan demiryolu iler- lerken, diğer. taraftan Erganide büyük tesisat yapılmaktadır. ikin zamanda Ergani: Türkiyenin en geniş ve kalabalık bir istihsal merkezi olacaktır. Yapılan hesap- lara göre Erganide 600'den fazla vatandaş iş bulacaktır. Şimdiden madenler civarmda mahalleler hastane, amele çocukları için mektepler ılmaktadır. Ergani gibi zengi zasına kavuşmak için, ortaya çı: 'karılan ikramiyeli demiryolları tahvilâtı şimdiye kadar büyük bir rağbet görmüştür. C. tertibi tahviller de zafer bayramına tesadüf eden 30 ağus- tosta satılığa çıkarılacaktır. Aldığımız malâmata göre, şeh- rimizdeki bankalar ve anonim girketler tahvil satın almak için tertibat almışlardır. Sar nümayişleri Deyli telgraf fena şekilde yazıldığını söyliyor Sarrebruck 29 (A.A.) — Deyli Telegrafın muhabiri Sarrebruck halkının Hitler nümayişinin fena bir şekilde tertibinden dolayı İs- tikrah duyduğunu bildirmektedir. Filhakika halk, M. Hitlerin nut- kunu dinliyebilmek ve sıhhi 'beplerden dolayı M. von Papenin söz söyliyemiyeceğini haber ala- bilmek için beş saat beklemek mecburiyetinde kalmıştır. Sosyalist gazeteler, Nazi aleyh- tarı Sulzbah nümayişinde bulu- 'nanların sayısını 100,090 olarak tahmin etmektedi Hukuk fakültesinde bir istifa Hukuk fakültesi dekanı Tahir bey ahvali sıbbiyesini ve fazla yorulduğunu ileri atirerek dekan iktan istifa etmiştir. Hukuk fa Kültesi dekanlığına kimi edileceği henüz malüm değildir, se bakır hav | emye e çö Marla zer mpm K Şap a MAMA... SAM. 29 Ağustos 1934 Ismet paşa HZ. (Baş tarafı 1 inci sabifede) Ödemişe giderken Torbalıdan Te- pe ine geçerek küçük Mendes res ovası ıslah ameliyesinin açılış resmini yapmış, bu münasebelle bir nutuk ta söylemiştir. p Müteakiben Ödemişe gidilerek balk ve asker tarafından karşi lanmıştır Halk fırkasında İsmet paşa Hz. Ödemişten doğ- ruca Gölcük yaylasına | giderek geceyi yaylada geçirmiştir. Fer- 'dası gün Ödemişten halkın coş- kun tezahüratı sında hareket eden başvekil, doğruca İzmire dönmüş ve halk fırkası binasına giderek fırka reisi ve arkadaşlari İzmir, incir ihracat tacirlerile bir t kadar görüştükten sonra İz- mir panayirını ziyaret etmiştir. Müteakiben İsmet paşa Hz. Karşıyakaya geçerek Yamanler suyunun açılma resmini yapmış, bu münasebetle, söylediği kısa nu- tukta, bu suyu Karşıyakaya getir- önayak olanları ve beledi- Yeyi tebrik ettikten sonra Karfi- yaka çocuk yuvasını gezmiş ve yavruların hal ve hatırını muştur. Yuvadan İzmire dönen İsmet paşa Hz. gece saat 21 de Gülce- mal vapurile İstanbula hareket etmiştir. Türk - Bulgar (Baş tarafı 1 inci sahifede) İsmet paşanın İzmirde irat etti utukun Bulgaristanla mü- 'nasebata tallük eden kısmını oku 'dum. Bu nutkun dostane, itilâf- perverane ve mutedilâne kuvveti- ni kaydetmek bu meziyetler, tün siyasi faaliyetinde, zımdır. Esasen et paşanın bi tebi eder. İsmet paşanın beyanatı aşikâr- dır ki Şumnu mıntakasında vuku bulan bazı küçük hadiselere dair- dir. Bu hadiseler, bazı memurla- rn lüzumsuz ve mana: keşliklerinden ileri gelmişti ele m b ha renir öğrenmez, Türk gazetelei gayret rinin şikâyetlerini mahallinde tet- kik etmek için Bulgar dahiliye .nazırma oralara gitmesini emrey- le Türk unsuruna manasız bir ta- kım muamelelere kalkışmış olan, memurlar derhal cezalandırılmış- lardır. Bulgar dahiliye nazırı Sok, yaya döner dönmez, yaptığı beya”. nüve Bulgar sefiri biraz düşündüktei sonra ilâve etti — Bulgaristnadaki Türklerini Romanyaya iltica ettiklerinden d& bahsedilmiştir. Burada bir tefrik yapmak lâzımdır. Bulgaristandan, kaçan Türklerin bir huruç hare keti yoktur. Bilâkis Rusçuk ile Var” ma arasındaki halkta gizli bir mu- ceret vardır. Her halde burada ki Türkleri hicrete icbar ederi yoktur. | Bulgaristan komşu ve dost Türü kiyeye karşı en dostane hissiyatla' müteh; Floransa mülâkati (Baş tarafı 1 inci sahifede) “| tahşidat isbat | ediyor» de mektedir. Floransada M. Musi solini “ile Avusturya o başyos kili arasmda cereyan olan müzakerelerde İtal binda Avusturyada âskeri biR, müdahalede bulunmak için bie) anlaşma hasıl | matbualinin bu neşriyatı teyit eyi, lemektedir. ;