15 Eylül 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

15 Eylül 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Italya kabinesi son uz- laşma teklifini de reddet- tiğini resmen bildirdi. Balkan güreşleri dün büyük törenle başladı, 5 galibiyet kazandık. m Sene 17 — No, 6074 Fiatı her yerde 5 kuruş İtalyan - Habeş harbinin önüne geçilemiyecekmiş Italyanlar hiçbir uzlaşma kabul etmiyeceklerini bildirdiler Roma 15 — Burada vaziyet çok gergin görülüyor. İtalya bir uzlaş- mayı kabul etmiyecektir. Çıkan bir tebliğde Habeşistanla anlaş- mazlığın barış yolile halli imkân- 8iz olduğu bildirilmektedir. Gazeteler İngiltereye karşı şid- detli makaleler yazıyorlar. Asamble dağılmadıkça Italya harbe başlamıyacak Paris 14 — Oeuvre gazetesine göre İtalyan başdelegesi M. Alo- izi akşamleyin M, Lavali ziyaret €derek İtalyanın her halde Mik İetler Cemiyeti mesaisini bitirme- don harbe başlamıyaca- ğını temin etmiş ve Habeşistanda evvel Yapacağı harekâta rağmen Millet- ler Cemiyetinden çekilmiyeceğini ilâve etmiştir. Habeşistana denizde bir mahreç verilecek Londra 14 — İngiliz gazeteleri (Devamı 4 üncü sahifedel iiDeniz ve kara ara kuvvetleril " İngilizlerin Mısırda hazırlıkları büyük manevralar yapıyorlar Londra 15 (Akşam) — İn- ( giliz deniz ve kara kuvvetleri Süveyş kanalı yakınında bü- i İ yük manevralara başlamışlar- dır. Birçok vapurlar karaya asker ve levazım çıkarıyorlar. & İ Tayyareler her gün uçuşlar ya- / ptyorlar, italya Trablusgarp - Mısır hadudunda asker toplamıştır. Buna karşı İngiltere de hadud. | da tedbirler almaktadır. Bari radyosunun Arapça olarak yap- propağanda neşriyatı pro- testo edilmiştir. Balkan güreşleri leşi” Güreşçilerimiz, dü beş galibiyet kazandılar Yukarıda: Altı güreşten beşini kazanan milli güreş takımımız, ortada sağda : Yaşar (Türk) Bulgar ile güreşiyor, solda: Vali muavini bay Rükneddin nutkunu söylerken Takımlar ringin etrafında bir | Başta Bulgar takımı olmak üze- , Ye Rumenler, Yugoslavlar, Yunan- İlar ve Türkler önlerinde milli bayraklar olduğu halde halkın şiddetli alkışları Ya çıktılar ve ringin da bir geçid resmi yapmağa baş- ılar, Takımlar sahaya çıkarken » “wwika bir yürüyüş marşı çalıyordu. arasında saha- etrafın- devir yaptıktan sonra yüzleri tri- bünlere müteveççih olmak üzere yarım ay şeklinde dizildiler, Mü- teakiben istiklâl marşımız, narak ayakta dinlendi ve sürekli çalı alkışlarla karşılandıktan sonra si rasile diğer Balkan milletlerinin (Devamı 5 ci sahifede) PAZAR — 15 Eylül 1935 Sem — ——— Telefon; 24240 sikime) - 24249 9 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Balkan festivali balı Romanya ticaret mukavelesi ya ile -yapılacak ticaret anlaş- masi müzakerelerine bu hafta ye- niden başlanacaktır. DÜŞÜNCELER i Sağlam gövde Sağlam kafal Sağlam kafa sağlam gövdede bulu- nur» diye bir söz vardır. Buşsöz doğ- rudur, Yalnız bir yanında bir eksikliği vardır gibi geliyor bana. Ne bileyim, bu sözün yüzde yüz.bir gerçekliği bildirebil- mesi için buna bir şeylerin daha katıl- ması gerektir. Çünkü gövdeleri çınar gi- hi güçlü, demir potrel gibi sağlam gü- reşçiler, boksörler arasmdan kafa işle- rinde dâhiler yetiştiğini görmedim. Bu- rin, artistlerin sporla uğraştıkları işitilmiş bile olsa, bunların o kadar da madığı ortadadır. * Cihiz, sıska, haştalıklı bir fizyolojinin kafa verimi de cılız, swska ve hastalıklı olur, Fniat ber baleör ve pehlivan bir. kafa dahisi değildir. Spor yaparken bunu unutmamak ge- rektir. Çünkü (sporun da çoğu erdi tersine döner ve sağlam gövde sağlam kafa verecek yerde, gereğinden çok üs-, tüne düşülmüş ve işlenmiş bir gövde ka- fasiz bir gövde biçimine giriverir, Dün gece İstanbulun mehtab safasında: Ankara 14 (Akşam) — Roman- -| na karşılık, kafalarıyla yaratan birçok, dillere destan güçlü kuvvetli kişiler ol. | Orhan Selim ' şii Balkan festivaline dün gece Büyükakada verilen balo ile başlandı. Şenlikleri bay Muhiddin Üstündağ açtı, Yat klöpteki balo sabaha kadar sürdü. Bugün Adada milli oyunlar halka gösterilecek gece Yat klüp babçesinde ateş oyunları yapılacaktır. Yukarıdaki resmimizde solda zeybek oyunu, sağda Yunan hlar şarkı söylüyorlar, aşağıda solda Yunanlıların oyunu, Romanyalılar şarkı söylüyorlar. . Sovyet heyeti dün geldi Dün şehrimize gelen Gü heyeti Kayseri büyük kombinasının a- çılış törenine iştirak edecek olan, ve ağır endüstri halk komiser muavini B. Piatokofun başkanlı- ğında Türkiye ile endüstriyel mü- nasebetlere bakan Türkstroy ida- daresi genel direktörü B. Zolotari-| of, ağır endüstri komiserliği elek- trik işleri direktörü B. Andreev, Türkstroy genel direktör muavini | B. Ziglin ve komiser muavininin | özel sekreteri B. Moskaliofdan mü rekkep bulunan Sovyet heyeti, | dün saat 14,40 da Çiçerin vapu- ru ile şehrimize gelmiştir. Denizin sert olmasından dola- yı 7 saat kadar geciken vapur, Galata rıhtımına yanaşmıştır. S: —aelç bâde, güzel sev vâr ise aklü şuurun, San'at var imiş yâ ki yoğolmuş ne umurun!'a ofis yin konuklar, Büyükderede Türk» direktörü B, Celâl ve Galata rıhtımında ilbay bay Muhiddin Üstündağ ile şarbaylık mua vinleri, (oOemniyet o direktörü, dış bakanlığı tarafından, konuk- ların yanında bulunmağa atanan B. Feyzi tarafından karşılanmiış- lardır. Sovyet ve Türk bayraklarile de nanmış olan rıhtımda Sovyet he- yetine polis müfrezeleri tarafın- dan selâm resmi yapılmıştır. Sayın konuklar Parapalasa gös türülmüşlerdir. Sovyet heyeti ak- şama doğru ilbaylık kurağına ge- lerek B. Muhiddin Üstündağa bir göret yapmıştır. saranasas. meşhur aktör, müzisyen, şair, ressam ve edibleri tarafından Boğaziçinde yapılan (tarzı kadim)