30 Eylül 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

30 Eylül 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Yeni evli evinin işini görüp yıkadığı bulaşıkları kurutmaya kalkınca... — Ağlama çocuğum, tenökeciye ha- ber gönderdik. Hem eti mak Pm gelin kıymak, hem çocuğu salla- ince. alamon gidiyor Salamondan daha doğrusu Sala- monun isminden hoşlanmıyan bay SA ün Ank ehmed Rüştü geçen a raya giderken vagonda Salamona | eldi: , — Nereye gidiyorsun Salamon? — Ankaraya gidiyorum. — Beş liraya bahse girerim ki Ankaraya alacaklarını kafese koy- maya gidiyorsun, — Hayır, Ankaraya hasta olan kız kardeşimin yanına gidiyorum. Amma el şu beş lirayı aklından geçeni beğendim. ŞAR Ismi mi: Sarı çiçek, ya beli ne de ince... Kalbim bir hoş oluyor o yos- : mayı görünce, Olacaksa o olsun, mademki sevdi gönül Bugün bir sevgili var başka bir şey yok bence... R, Karaca rerken yakalanmışsın, Serhest — Geçen gece bir dükkâna gi- aznun itiraf etti; vet, eden girdin?. — Kapının üstünde: «Büyük tenzilât, girmek serbesttir» diye yazılıydı. Gazetelerde İskenderye limanı nın kapandığını okuyan bir ba- yan — Eyvah, sürmemi oradan ge- ! tirtiyordum!... ŞARKI ihtiyacıyla — çırpınıp yanıyorum, Leylâyı Mecnun gibi ismini anıyorum Ben bu sarı çiçeğin artık inanmı; Sevda 2 yorum, Sevdası sönmiyecek ta ki ben > s R. Karaca Te avaz avaz bağırıyorsunuz? için... — Komşuların radyosunu duymamak BAL Gönül sanki boş bir ev, Aşka doymaz aç bir dev Gibi yutmak istiyor, Diyor, her güzeli sev.. Esmer, sarışın, kumral, Aranıyor yeni mal Ben değil lâkin gönül Hepsinden istiyor bal. R, Karaca İkiz doğuran ananın icadı... | Zan Bayan oğluna çıkı — Haydi bakalım defol bura- dan, bir de seni çekemem... — Bu ne öfke anne, babamla konuşuyorsun zannettim .. | Kopya | Sk... Operetler müellifi Ekrem Re- şidin bu yaz denizde ayağına bir şey battı, Ayağı apse yaptı. Bü- yük geçmiş olsun, çok hastalandı. Hastaneye kaldırdılar. Fakat ma- ci yarasını nefeslesin diye bir de hoca çağıritı. Hoca geldi ve gizlice geldiği gibi Ekrem giz- lice fısladı: — Büyük bir fedakârlık yap- manız lâzım. Ekrem yeni yazdığı «Saz - Caz» operetinin müsveddelerini gösterdi: — Bunları ateşe atıp yakınız. operetini yi kârlık gösterdiğini söylediler, Ek- rem güldü: — Pek büyük değildi, dedi, bir kopyası daha vardı, ötekini yak- üm!... 'Tos Adam yeni iskarpinlerini giydi: — Vuruyor, dedi. Kunduracı güldü: — Koç derisidir de., GÖNÜL Gönül böcek, bir çiçek Görünce durur mu tek?.. Gece gündüz konuşmadan Haniya usandım pek. Esince sevda yeli, Gönül deli ben deli Ya maymun iştahlıyız, Ya aşkımız ezeli. R, Karaca » 5 Yaş kereste kullanan marangozun hali. Bizden bir traş makinesi alana bir düzine traş bıçağı parası ve- rilir. Ayrıca bıçakların kesim yer- lerinin kanını durdursun diye bir de ilâç hediye edilir,