10 Ocak 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

10 Ocak 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

10 Kânumani 1936 İzmirspor takımı, Demirspor da Burnuvayı 3 - 1 yendi Altınorduyu, bu hafta da yenen Altay takımı İzmir 8 (Akşam) — Bu hafta Viz müsabakaları çok heyecanli Bilhassa Altay - Altı ordu gibi iki mühim takımın kar gılaşması sebebile saha seyirciler. le dolmuştu, Yağmurln günler ara» sına sıkışmış güzel bir günde ye- pılan bu müsabakalarda Altay ta- kum, Altmorduğa 32 gelip gek İmiş, İzmir spor takımı; Şerksporu 3-0 ve Demirspor takımı da 34 golle"Bornuva gençler birliği ta kumını yenmişlerdir. Altınordu 3 - Altay 2 Bu müsabakaya Altınordulular oyuncu ile çıkmışlardı ve en kuvvetli oyuncu Adil ve Cemil gel. memişlerdi. Buna rağmen kuvvet. Ni ve tam kadrolu Altay takımı karşısında birinci devrenin ilk 20- dakikasında enerjik akınla Şükrünün. a golii yaptılar, Altay oyuncuları anl güzel oynadıkları Ya karşı mühim bir farkla galip, gelecekleri tahmin — ediliyordu. Fakat hiç de öyle olmadı. O sıra- da Adil de yetişerek Altınordumun. aksayan mubacim hattını kuvvet Tenirmiş oldu. 28 i takımının üçneü golünü yaptın ar. Birinci devre bu suretle bi i devrede Altaylar bu düzgün oyun yerine bozuk oyna- ağa başladılar. Buna mukabil Altınordulular çok güzel oynayor- ardı ve bumun iyi elde etmekte gecikmediler. O sırada hakem Sabri de yo- Fulmuş gibi topun arkasmdan kof- muyor, uzaktan ve yanlış hüküm: “ler veriyordu. Bu devrenin 1 Sinci dakikasın- da Altınordulular bir gol kazan- dilar ve takım âdeta ümidlendi, daha canlandı. Altaydan Vahap bu devrede top arkasından hiç kop” muyor, ayağına gelen pasları da #ahsi hücumlarla kıymetsiz bıra kayordu. Alınorduluların düzgün oyu ada sertleşti, Son daki: | EZ Altınorduyu güçlükle 3-2 yendi Pariste bir futbol | sanda yapılmıştır. “Şarksporu 3-0, ların öort bücumleri meticesiz kaldı ve bu gençler sahadan mağ lüp vaziyette ayrıldılar. izmirepor 3 - Şarkspor 0 İzmirspor takımı oyunun baş langıcından sonuna kadar büküm bir oyun oynadı ve 30 galip geldi. Demirspor 3 - Burnova 1 Bornuyalı gençler güzel oyna lılar, fakat Demirspor takımın. da yer almış olan usta oyuncular; bilhassa mubacim mevkinde çok muvaffak oldular. Burnova genç- lerinin hökim oynamalarına rağ- men Demirsporlular arka arkaya üç gol yaptılar ve birinci devre 30 golle Demirsporlularin lehine bit- ti, İkinci devrede — Burnovalılar | penaltıdan bir gol yaptılar ve bu. golden sonra çok güzel ve canlı bir oyun oynamağ başladılarsa da başka gol. yapamadılar. Mağlöp vaziyette sahadan ayrıldılar. #urnuvası Fransız, Macar ve Avus- turya takımları arasındaki |. maçların neticesi Pariste Noel ve yılbaşı münaso betile, ecnebi ve Fransız takım ları arasında mühüm bir futbol turnuvası © tertip edilmiştir. Bu maçların meticeleri şunlardır: Frençvaros 3 - Fransız muhteliti 3 Ilik müsabaka bu sene Macar fesyonel liği şampiyonasında ikinci gelen meşhur Ferencvaroş ile Sochatıx- C.A.P. Fransiz muh- teliti arasında yapılmıştır. — İki takım çok çetin bir maçtan sonra 33 berabere kalmışlardır. . First Vienna 3“- Racing 1 İkinci maç Avusturyanm pro fesyonel First Vicnma © takımile Fransanın en kuvvetli ekipi olan Racing takımı arasında oynanmış” tar, Viyanalılar, çok hâkim bir ©- yunla Racingi 3-1 yenmişlerdir. Ferançvaros 5 - First Vieona 2 car Frengvaroş ile Viyanalı First Vienna profesyonel takımları ara Macarlar baştan nihayete kadar liları 52 yenmişlerdir. Macar ta- “kımında Macar milli takımının e verir mabazi Sere Dünya boks şampiyonluğu Zenci Johnson, şimdiki dünya şampiyonu Bradol» | ku hazırlamağa başladı Zenci Joe Lodin önüne çıkag gaki ağır siklet dünya boks şampi- yonlarını birer birer dövdükten sonra şimdiki dünya boks şampi- yonu Jimmy Braddokk ile dünya sampiyonluğuna karşılaşmak içini atlatacak tek mani kaldı. Almaği Şmelling. Şmelling - Joc maçı, önümüzde ki ilkbaharda yapılacaktır. Şinp- diki dünya boks şampiyonu Brad dokk, zencinin Almam da döğece- Hinden emin bulunduğu için zen ci baksör ile yapacağı maça şim “dilen hazirlanmağa başlamıştır, Braddokk, bu maça kendisini Hazırlamak için eski dünya boks şampiyonu zenci Jack Johmsonu antrenör olarak almış ve onunla bir mukavele de imzalamıştır. Jack Johnson kendisile görü şen gazetecilere demiştir ki Joo Lacin ilin edildiği gibi korku ucak” bir boksör değildir. Den Jeep döiüşürken urun uzadıya terk etim ya bir ek katılar imkâp etini gör Ül rat Sulamıyacaktır. Xi, Brad okka, İos Löw isin hatalarımı ve. beni boksun dünya sarpiyonu yapmış olan inekleri öğ- reiken som kendin Zenci beksörle rami mevalfakiyelle düğüebicektir. Hani daha ileriye giderek sunu iddi sdeceğim ki Binddekk, Zena Jorden deği, fakat Joe, tleberden korkacak ti Amerika gazetecileri, Jahnso- yun bu fazla nikbinliğini ihtiyatla. karşılamakta bununla beraber, Braddokkun eski dünya şampi. yonundan alacağı dersler sayesin- do daha iyi döğüşebileceğini ka- bul eylemektedir. Ingiliz takımı Önümüzdeki mayısta Norveç takımile karşılaşacak Fransanın Meç takımı, Lüksem: burgun Jönce takımımı 7 - 0 yen- miştir. #ngiliz milli takımı önümüzdeki mayısta Oslo şehrine giderek Nor. veç milli takımile karşılaşacaktır. Fransanın Nim şebrinde meşhur Hongarya takımı m LE bertas takımını 4 - 0 yenmiştir. Macar Saroksar takımı, Dieppes şehri muhtelitine 4 - O gelip çile yatır. Viyanın Hakon takımi Marsik. DUNYA EKONOMİSİ Milletler cemiyeti neşrohunan son. 1935 senesi içinde di 1934 senesine misbetle artmıştır. 1935 yılının yedinci ve seki ve dokuzuncu ayları careti altin kıymet üzere yüzde 25 nisbetinde artmıştır. Ayni znüddet zarfında cihan ticareti ha- <im itibarile yüzde 1,3 misbeti tarafından evvel munda başlıca sebebi o ay en mühim ham maddelerin altın Kiymeti birdenbire yükselmiş ol. Bunun için teşrinievvel içinde umum memleketlerin ihracatı ey- Hile nazaran yüzde 12 ve ithalâtı yüzde 13 yükselmiştir. Her mem- İeketin kendi milli parasına göre, 1935 senesi teşrinievvelinde halâ ve ihracatı 1934 teşrinievve- ine nazaran ne kadar. artığını yahut eksildiğini izah edelim: Amerika birliğinin itkalâti yüz. de 37 ve ihracatı yüzde 7 ve İn gilterenin ithalât yüzde 6 ve ih- Tacatı yüzde 8 ve Belgikanm itha- Iltı yüzde 25 ve ihracatı yüzde 41 artmıştır. Sovyet Rusyanın it. halâtı yüzde 25 artmış ve ihracati yüzde 1 ekesilmiştir. Almanyanın halâ yüzde 4 eksilmiş ve ikraca- tu yüzde 7 artmiştır. Japonyanın ithali yüzde 2 eksilmiş ve ikrar cahı yüzde 17 artmıştır. Fransanın üthaltı yüzde 4 ve ihracatı yüzde 13 eksilmiş. Bütün dünya mem- İeketleri arasında ihracatı en zi- yade çoğalan Mısır olup yüzde 49 yani hemen hemen yari yarıya artmış. İran hükümeti meri sistemde cıham borsasını tesis etmeğe kı lerde müşavir. lik yapmak üzere İran millt bam- kası için Holandalı meşhur borsa teşkilütçısı Dr: Van Lutteryeld davet edilmiştir. Bu zat 1929 se- mesinde Lüksenburg esham borsa- Sumi teşkil etmişti. Aynı zamanda | Paristeki menkul İrymetler boren- reisidir. Gümüş piyasası tekrar zâfa uğe radı, Gümüş Londrada unçesi 20 7/8 pense kadar düşmüştü. Sonradan 22 1/2 pense çıkmıştı. Fakat Hindistan bu fiat üzere gü- müş almağa temayül gösterme nce başına 7/8 pens düşerek 21 1/2 pens olmuştur. Bu fiat üzere tekrar talip bulunacağı üz mit olunuyor. Amerika bazinesi Londradan gümüş alacağına de- âlet eden bir alâmet belirmemiş- yanın Olimbik takımına 4 » 1 ye: | tir. Bilmiştir. Macar Boçkay takımı, Alman Baker takımına 5 - 1 galip gel miştir. Selânikte düğüşlü maç Noel münasebetile , Selâniğe gi den Yugoslav Sako takımı, irak- lis takımile i ikinci haftayımda lenen bir kavga çikmiştır. Yugos Inv kalecisile, bir yunan muhaci. mi arasında başlıyan kavga bütün oyunculara hattâ hallra sirayet ci- miştir, Selânik zabıtası, Yugoslav futbolcülerini muhafaza, en maçını yaparken ivüşle metice- 1935 senesi içinde sterlin altın blokuna dahil memleketlerin pe- yalarına ve bahumus franga na zaran pek az düşmüştür. 1034 s6 pesinde sterlin Franga göre yüz de 10 düşmüştü. Geçen sene ise 74 29/64 frank olmuştur. Dolara nazaran sterlin ancak 1 1/4 ce inmiştir. Senenin ilk dokuz aş işinde kambiyolar çek oynadı halde son üç ayı içinde istikrara yüz tutmuştur. Senenin ilk üç ayındaki temev. vüç Belçika frangınin altın kıy. Dünya ticareti arttı - Ihracatı en ziyade çoğalan memleket Mısırdır - Iran asri borsa yapıyor ları beynelmilel bürosunun ikinci | miş ve bu yüzden gümüş tekrar | mayısta buhran geçirmesinden ile- ri gelmişti. Bubranlar Avrupadan Amerikaya sermaye kaçmasına sebep oldu. Bu yüzden Fransa bankasının altın mevcudu 82 mil. yardan 66 milyar franga inmip, tir. İsviçre milli bankasının. atın” mevcudu dahi 1 milyar 809 mil. yon İsviçre frangından 1 milyar 386 milyon franga inmiştir. Ho- landa bankasının altın mevcudu da 863 milyondan 657 milyon Florine inmiştir. Londrada hububat ile başlıca mühim ham maddelerin son fiat- leriz Buğday 100 libresi 6 gilin 6 1/2. pens, misir 480 ibresi 16şilin 3 1/2 pens, şeker 112 ibresi 5 gilin 3 pens, bakır tonu 34 1/2 tonu 213 1/2 ster lin, pamuk libresi 6,44 pens, yün libresi 31 pens, Hint keneviri tonu 19 3/4 sterling, kauçuk ibresi 6 9/16 pens ve bezir yağı tonu 10/1/936. cuma Hatemi — 17 İnel deri, ünver. piya sela ile, 20130 Stüdyo caz tango ve orke a araplar, 21,35 son haberler, sat 72 den sonu Anadolu ajanın gazete yaya servi verilecekti. 8.20 Beethoven keman - Budapeşte — 18.30 Macar salun ke: Viyana — 20,30 Senfonik taktan a5 safından ve Sopran, tenor şant işürele seçme opezelerden Bir kompozlyon. "Vartova — 22 Piyano ile ksk vel iyana — 23,30 Bulgar müziği 31 inci kâman emaresi İtanbal 18 Manon opera (güncü ve düncü perdeler), 19.30 Çocuk sat üye 20 Mahi pll 210.0 Sü o car tango ve orkesra guru erler, sant 22 den soze Ani dolu ajananun gazetelere mahsüz hava: Viyana <2 21.10 Viktor Hymn aki ve yeri adli radyo popüriri (yare ds ve koro birliği). SENELİK 1400 kurup 2700 kur 6 AYLIK 70 3 '14s0 > SAYLIK 400» 800 > LAYLIK 180 > Yün örgüsü işleri müsabakamıza dair Aç habere Alyanda Çokuyuculammızdan) imza. sile telgraf çeken atar — Sere brice, teşhir edilen eserler