29 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

29 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

zik a Halkımız futbolü biliyor, fakat... Dünkü spor sayfamızda, eski futbol- hakemleri!> başlıklı bir yazısı vardi. Mini takımın sabık solaçığı bu yaz” sında halk arasında futbolden arılamı- yanların haksız hükümlerle bir düzü- ye hakemlere bağırmalarından, penal- ta yokkem penaltı istemelerinden, of- sayd değilken ofsayd aramalarından, avtı kornere çevirmek arzularından Şşi- lerdir. Böyle olduğu halde nasıl olu- yor da penaltı yokken penaltı istiyen, olsayd değilken ofsayd arıyan, avtı körnere çerirmek arzusunu gösteren bağrışlar işitiyoruz?. Bedri takdir ve kabul etmelidir ki, seyirci halk arasın- Ga müfrit klüpgüler vardiır've bu müf- rit klüpçülere haksız bağrışlarda bus Junmak fırsatını hazorliyanlar, bilgisiz, iradesiz, otoritesiz. hakemlerdir. İyi hakemlerimiz de bunların narınsı yan- maktadır, Bedri bir azı için kendisini müfrit ve müteassıp bir klüpçü ve takımının ne bahasına hatlâ haksızlık babasına ol- sun mutlaka kazanmasını istiyen bir taraftar favzetsin. Takımının bir maçı- tı seyre gidiyor. Oyun sayısız olarak devam ederken hasım takım bir gol ya- yısız devam ederken ve son dakikaları- nı yaşariten karşı tarafalüçten bir pen- altı veriyor ve müfrit bir klüpçü fars zeltiğimiz Bedrinin takımı bu suretle sahadan galip çıkıyor. Eğer Bedri, ay- ni hakemin idare ettiği ikinci bir maç- ta karşı takımın her akınına ofsayd ve gene karşı fakım müdafhasının hattâ ceza çizgisi dışındaki- her hareke- tine penaltı diye bağırmazsa ben bir şey bilmiyorum!. Bedri hakkelinsaf kabul eder ki, iyi hakemlerimiz yanında her idare ettiği maçta bir hâdise çıkmasına, bir veya bir sürü haksızlıklar olmasına sebep 0-| Jan bilgisiz, iradesiz, otoritesiz hakem- ler de vardır. İşin felâketi de bu gibi hakemlerin mütesddid tecrübelere rağ-; men hakemlikte devam etmeleri veya devam etmelerine müsamaha edilmesi- dir. Bunların hakemliğin yüksek kıy- Met ve otoritesini düşürmeleri karşısın- da, iyi hakemlerde ya yavaş yavaş ha- 'kemlik etmek cesaretini kaybetmekte veyahud onlar da fena bir yola alıştırı- lan müfrit ve müteassıp klüpçülerin baziçesi olmaktadırlar, Sadun Galip Ankarada emri hayır maçları Ankara (Akşam) — Hava soğuk, se- yirci pek a2. Ankara takımları Adana felâketzedeleri için karşılaşıyorlar. İs- tiklâl alanında Kırıkkalespor - duyu 6-1 gibi bir farkla yendi ve bu sa- hsdaki maçlarla Gençler ile Kırıkkale dömi finale kaldılar, Hakem Ankaragücünden Nazmiyi çı- karmak istedi. Bunu kabul etmiyen Ankaragüçlüler oyunun bitiesine 15 Cakika kalâ 9-1 mağlüp vagiyette s0- kavı terkettiler, sen Kn | sürprizler doğuran bir spordur. İNGİLTERE KUPASI Beklenmiyen neticeler: En kuvvetli takımlar tasfiyeye uğradı On beş gün evvel İngiltere kupası için ez kuvvetli (64) profesyonel takım biribirlerile oynadılar. 32 maç 16 saha- da (860,000) den fazla seyirci tarafın- dan büyük bir alâka ve merakla takip edildi. 32 maçta (340,000) Türk lirasından faxla hasılat elde edildi. Bu hesapla va- sasi olarak her maçta (25,000) seyirci bulunmuş ve her maç (10,000) liradan Bu seneki kupa maçlarının asıl hu- Susiyeti bu rakkamlar değildir. Bu se- ne bu maçlarda kupayı kazanmağa namzed olarak gösterilen birkaç takı- mr tasfiyeye uğraması bütün tahmin- leri alt üst etmiştir. Birinci kümede (23) sayı ile altıncı olan (Portsmouth) ikinci kümeden (Tottenham Hotspurs) takımına (5-0) gibi büyük farkla mağlüp olmuş ve tas- fiyeye uğramıştır. Gene birinci kümeden (32) sayı ile ikinci olan (Charltor) gene ikinci kü- meden (Coventry) takımına (2-0) ye- nilerek kupa maçlarının haricinde kal- mıştır. Bilhassa (Chariton)un bu mağlübi- yeti hiç beklenmiyordu. İngilterede işten an'ıyanların birço- ğu (Chariton)un bu sene kupayı ka- zanacağına bahis tutmuşlardı. Görü- Hüyor ki, futbol, bazan en çok anlıyan- Tarı ve bilenleri bile tekzip edecek Gene tasfiyeye uğrayan takımlardan (Aston Villajnın ismini sayabiliriz. Vaktile bu muazzam kupa maçında galip gelerek kupa kazanmış bir ta- kım olan (Aston Villa) (Burnley) ta- kımı tarafından (3-2) mağtüp edilmiş- tir. 1927 senesinde (Arsenal)i yenerek kupayı kazanan (Cardif City) ile 1932 senesinde gene (Arsenal)ı mağlüp ede- rek kupa galibi olan (Newcastle) ta- kımları da mağlüp olarak tasfiyeye uğ- ramışlardır. Şu ufak hülâsadan anla- şilıyor ki, bu sene İngiltere kupası bü- yük sürprizle başlamıştır. | Bu vaziyet karşısında acaba gene bir | tahmin yapmak mümkün değil mi?. (52) maçtan çıkan on altı takımın kuvvetlerini nazarı itibare alarak ve Spor sürprizleri de hesaba katmıyarak gene bir tahminde bulunabiliriz. İlk ak-' Ja gelen takımların isimlerini şöyle sıra! Tamak mümkündür: Arsenal, Brentford, Everton, Manc- hester City, Derby County. Bu suretle ilk şansı (Arsenal) takımına vermiş 0- luyoruz. Fakat (Derby County) takı- muının (Arsenal) için en büyük rakip olduğunu da unutmamak lâzımdır. Di- ğer taraftan İngilterenin en iyi orta muhacimi olan (Mc Culloch)un (Brent- ford) takımında oynadığını hatırlat mak isteriz. Hattâ (Brentford) için kupayı kaza- nacağma (16-1) bahis tutmak istiyen- | İ l Dünkü spor sahifemizde 1940 olim- piyatlarının propagandasına ald bir resmin yerine yanlışlıkla başka bir spor resmi girmiştir. Yazı ile tezad teşkil eden bu yanlışlıktan dolayı okuyucu- larımuza beyanı itizar eyleriz. | Ceza kararları nasıl verilecek? | Fakat bu defa boşanmak istiyen Kongrede talimatnamenin hazırlan- ması hususundaki karardan sonra gö- nel merkez tarafından teşkil edilen he- yet arada sırada toplanmaktadır. Yo- di kişilik heyetten içtimalara ancak üç dört kişi iştirak etmektedir. Yalmz şimdiki halde ceza meseleleri üzerinde karar verilmiş bulunmaktadır. Eski nizamnamenin mevadına göre ceza kararlarını aid olduğu heyet ev- veli teemmül eder ve ilâmancıya bildi- rir beş gün zarfında İtirazını yapar o heyet ceza kararında israr ederse ma- fevk makama gönderir orası da tas- dik ederse teeziye edilen kimseye tek- rar itiraz hakkı verilir ve oradan da iş genel merkeze gönderilir, o makam | nezdinde de o kimse itiraz etmek hakkını | haiz bulunuyordu. Bu noktada eski ni- zamnameyi yapanlar daha ziyade id- mancmın mensup bulunduğu klüple idmancı lekine hareket etmiş görünü- daha doğru gibi gelirse de ceza karar- | larının tatbiki geç kalıyor. Ve verilen Ceza du o kadar tesirini göstermiyor- | öz İ Nizamname encümeni bu şekli değiş- | tirmiştir. Her nmntakada disiplin heyet. leri kurulacak ve tecziye edilmesi lğ- | zım gelen idmancı kimse aid olduğu | ajan onun hakkında gelen raporu doğ- rudan doğruya disiplin heyetine gönde-' recektir. Yalnız disiplin heyeti munta- | ka azalarından deği! hariçten seçilmiş olacaktır. Bu disiplin keyetinin üç aya | Kadar verdiği kararlar itiraz kabul et- miyecek ve derhal tatbik edilecektir. Üç ayı geçen cezalar için o idmancıya, itiraz hakkı verilmektedir. , Yunanlılar bizim federasyonun| teşebbüsünü hayretle l karşıladılar 1937 futbol Balkan şampiyonasının. Ankarada yapılması için futbol fede- | rasyonu lâzım olan tahsisatın verilmesi | hususunda müracaatları kabul edilmiş- ti. Biz bunu sevinçle kaydettik. Halbu- | ki bu yazılar Yunan spor teşkilâtı üze- rinde hayret uyandırmıştır. Ve Yunan gazeteleri bu hakkın Yunanistana aid olduğunu, buna Bulkun spor komite | sinde karar verildiğini, böyle bir teşeb- | büsün nasıl gını yazmaktadırlar. Bu komitede Türk futbol federasyonu | namına Ulvi Ziya da murahhas olarak | bulunmuştur. Böyle bir karar verilmiş-| se futbol federasyonu böyle bir teşeb- | büsü nasıl yapmıştır? Yunanistanda İ yapılması lâzım gelen bir şampiyaona- | Topkapılı Haydar klübünde Gol kralı müsabakasmın başında gi- den Topkapının muhacimi Haydarın büyük kiliplerden birisine girdiği ve klübünden ayrıldığı bazı gazetelerde yazıldı. Yaptığımız tahkikatta Haydarın ge- ne Topkapı klübünde olduğunu bu ay- rılma vakasının bu suretle doğru ol- madiğını öğrendik. için maçlar tertib edilmesini bildirmiş ve bizde bu kararı daha o zaman kay- detmştik. Lig maçlarının bitmesi için üç hafta lâzımdır. O da havalar müsaade eder- se. Demek oluyor Ki lig maçları şü- batın ancak son haftasında bitecektir. 14 martta da milli küme maçlarına baş- lanacağına göre böyle bir turnuanın yapılması bu suretle mümkün görül- memekte olduğu meydana çıkar. Bu turmua ancak milli küme maçların» dan sonra yapılabilecektir. İni düşündürmüş, bunlar izdivaca rad | 29 Künunüsani 1987 Con Barimor dördüncü karısından da ayrılıyor kendisi değil genç karısıdır İki buçuk ay ev- vel dördüncü de- fa olarak evlen- miş sinema yıldız» larından Con Ba» rimor dördün- cü karısından da boşanmak üzere- dir. Con Barimor bugün 54, karısı da ancak 21 yaşın. © dadır. Kaliforniya'da, güzelliğile büyük çıldırasıya aşık ol- muş, artist te öm- ra girmesine rağ- men bu aşka lâ kayd kalamamış, ve bu sevda mace- rası sonunda izdivaçla evlenmiştir. Yeni evliler, bal aylarını Con Bari- morun Hollivut civarındaki mükellef villâsmda, aradaki yüksek yaş farkı- na rağmen Saadef içinde geçirmişler- dir. YILBAŞİ GECESİ Fakat yılbaşı gecesi, yeni karı koca- | | i | | | düşmüştür. Son posta İle gelen Avru- pa gazeteleri, bu ihtilâf hakkında şu. tafsilâtı veriyorlar: Con Barimer yılbaşı gecesini geçir- mek için genç karısile beraber Holli- yutun meşhur Trokadero barına git miştir. O gece bu barda Hollivutun en meşhur sinema yıldızları toplan- muşlardı. Kafalar, viski ve şampanyalar ile adamakıllı tütsülendikten sonra Ba- rirorun genç karısı, yanındaki maşa- | da oturan bir gençle flört etmeğe baş- Tamış ve bu hal Barimorun kıskançlık damarlarmı kırbaçlamıştır. Artist, karısına edep ve terbiye hududunu aşmamasını ve evli bir kadın oldu- Zunu unutmamasını tavsiye etmiştir. ŞİDDETLİ BİR ŞAMAR Genç kadın, bu tavsiyelere aldırış etmemiş, İlörtünü azıttıkça azıtmış, kendisini bardan alıp gölürmek isti- yen kocasına dil çıkarınca Barimor artık kendini tutamıyarak zevcesinin yanağma şiddetli bir şamar indirmiş- tir. tosunu aldığı gibi karısını barda bi- Tekârak çıkıp gitmiş ve köşküne de uğramamıştır Üçyneü karsı meşhur sinema yıl- dızlarından Solores Costello idi. eNu- | hun gemisi> filminin başyıldızı olan | Dolores çok genç ve çok sevimli bir | artisiti, Barimor, Doloresi görünce | kendisine delicesine âşık olmuş ve iz- | divaç teklif etmiştir. O zamanlar Do- | Tores 24, Barimor 48 yaşında idi. Ara- | daki büyük yaş farkından ziyade ar» | tistin hercai tabiati Doloresin ailesi | Barimor ve karısı Elaine Barrie olmak istememişlerdi. Fakat Dolores, artık yaşı epeyce ilerilemiş olan artis- tin uslandığını ümid ederek evlen malşti. Dolores dört sene kadzr kocasile mesud bir hayat yaşamıştır. İki sene evvel Barimor genç karısını ihmal et- müracastle boşaıma davası açmış ve Bârimor aleyhinde boşanma kararı almıştır. Barimor bir müddet serseri bir ha“ yat geçirmiş sonra Elaine adındaki genç kıza raslıyarak onu sevmiş ve evlenmiştir. «OH OLSUN» DİYORLAR Barimor bundan evvelki üç karısi- nı da severek almıştı. Fakat bir kaç cene içinde sevdası sönmüş ve karıla- rını bir tarafa atmıştır. Bu defaki iz- divacı da bir müddet devam etse ayni suretle neticslenecekti. Bunun için genç kadının daha evvel davrandığı ve Barimoru baştan attığı anlaşılır | vor. Elaine, artiste manevi bir darbe de İ indirmiştir. Şimdiye kadar bütün ka- rları Barimoru deli gibi sevmişlerdi. Artistin bir çok huysuzluklarına, hi- yanetlerine tahammül etmişlerdi. Bu Bal artiste birnevigurur vermişti. Şimdi ilk defa olarak kendisinin ih- mal edilmesi Barimora çok acı gel- miştir. Holivutta herkes bundan bah- Bulunmuş para İstanbul Tahmis caddesinde bir mikdar para bulunmuştur. Sahibi Mssırçarşısı kapı karşısında çaycı Mehmed Nuriye müracaat,