10 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

10 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

pi 10 Şubat 1937 Karısını döverek öldüren koca Müddeilumumi mahkü- miyetini istedi, suçlu cürmü inkâr ediyor öğerek öldürmekten sup- di ağ p bir kadınla evli olduğu halde ayrıca Saraylı adında bir kadınla münasebet peyda etmiş ve sık sık bu kadının evine; gitmeğe başlamıştır. Bu yüzden evde de karısı Dilberle araları açılmış ve daimi kavgalar başlamıştır. Bir akşam Ali Riza gene evine gelme- miş, bunun üzerine karısı Dilber evlâd- ik olarak evlerinde bulunan Bergüzar adında sekiz yaşındaki kizı yanına ala- Tak Saraylinin evinin önüne gitmiş, sabaha kadar beklemiştir. Sabahleyin Ortalık aydınlanırken Ali Riza evden çıkmış ve kapının önünde karısı Dilber-| le karşılaşmıştır. Sokak ortasında ka- rı, koca kavgaya tutuşmuşlardır. Osırada Ali Riza yerden aldığı büyük bir taşı karısının sırtına vurmuştur. Şahidlerin ifadelerine nazaran eve gi- dince Ali Riza karısını tekrar fena halde! döğmüştür.Elmas adında diğer bir şahi- din söylediğine nazaran Ali Riza bundan evvel de birkaç defa evde karısını fena. halde döğmüştür. Nihayet kadın hasta- Tanmış ve ölmüştür. ş Mahkemede okunan morg raporunda da kadının vücudünde döğme izleri gö- rüldüğü ve kadında esasen damar sert- liği, kalb hastalıkları bulunduğundan döğmek ve saire gibi ani teheyyüc ve inflal neticesinde birdenbire ölebile- ceği, bu ölümünün de dayaktan müte- sellid olduğu bildiriliyordu. İddia ma- 'kamı iddianamesini okuyarak hâdiseyi yukarıda yazdığımız şekilde anlatmış; suçlu Ali Rizanın Türk ceza kanununun 452 inci maddesinin birinci fıkrasile Ces zalandırılmasını ve 31 inci maddenin de göz önünde bulundurulmasını iste- miştir. Suçlu Ali Riza cürmünü inkâr ede- rek karısını döğmediğini ve kavgada kendisinin yaralandığını iddia etmiştir. Karar için muhakeme başka güne bir Trakılmıştır. Yeni vapurlar Dün bir toplantı yapıldı, mukavele hazırlandı Denizyollarının Avrupaya ısmarlıya- cağı vapurlar için Alman İnşaat grupu mümessillerile yapılan müzakerelerin neticelendiğini yazmıştık. Denizyolları idaresile temaslarda bulunduktan son- ra Ankaraya giden bu mümessiller dün tekrar şehrimize dönmüşlerdir. Akşam üzeri Denizyolları idaresinde bir top- Tenti yapılmış ve esasen hazırlanmış 0- son ve kati şekli verilmiştir. Mukavele bugünlerde imza edilecektir. Bu münasebetle direktör B. Cemil Ankaraya gitmiş ve İktisad vö- etile temaslarda bulunduktan son- & dün şehrimize dönmüştür. Akay ida- Tesinin yeni iki vapuru 800,000 liraya inşa edilecektir. Ortaköyde bir otomobil kazası Ortaköyde tramvay caddesinde geç- mekte olan Hasan adında birine oto- mobil çarparak ağır yaralamıştır. Ha- san hastaneye kaldırılmış, zabıta kaza etrfinda tahkikata başlamıştır. lan gemilere aid inşaat mukavelesine | tr. İ geçmek istemiş ve çarpışma bu suretle| Yeni mektepler 5 Yeşilköy hattı | Gelecek sene için şimdiden hazırlık yapılıyor Dün Maarif müdürlüğünde, şehri- mizde bulunân Maarif vekâleti yüksek tedrisat umum müdürü Çevad, orta tedrisat umum müdürü Ayni ve mesle- ki tedrisat müdürü Rüştü ile Maarif müfettişlerinden mürekkep bir toplan- tı yapılmıştır. Bu toplantıda orta, ilk ve yüksek ted- risat bakımından şehrimizdeki mektep- lere bu sene devam eden talebenin va- ziyetine göre gelecek seneki ihtiyaçla- rın nasıl görüşülmüştür. Maarif vekâleti, daha zaman varken mektep ihtiyaçlarını şimdiden göz önü- ne almağı zaruri görmektedir. Binaen- aleyh mektep tatillerinde gelecek sene| açılacak yeni mekteplerle talebe ve mu- allim kadroları tamamlle hazırlana- caktır, Bundan başka vekâlet mesleki tedri- sat müdürü Rüştü de şehrimizdeki sa- nat mekteblerini teftiş edecek ve gör- düğü ihtiyaçlar için vekâlgfe bir rapor verecektir, 18 derece Dün ağır ve sıcak bir hava vardı Birkaç gündenberi esen lodosun te- siriledün termometre gölgede 18 dere- ceye kadar çıkmıştır. Dün yağmur yağ- mamakla beraber hava bulutlu ve ağırdı. Havaların mütemadiyen değişmesi ve mevsimsiz sıcaklar yüzünden grip artmıştır. Mektep çocukları arasında girp vaklarına çok tesadüf edilmek- tedir. Maarif müdürlüğü “gripe. tu- tulan talebenin miktarını tesbit etme- ğe karar vermiştir. Grip vakaları artar» sa müdürlük daha esaslı tedbirler ala- caktır, Gelibolu önünde bir vapur bir yelkenliye çarptı, yelkenli battı * Boğazdan geçmekte olan Hollanda bandıralı -Artmis vapuru Gelibolu önünde dört tonluk Tevfikirabbani adındaki yelkenliye çarpmış, yelkenli parçalanarak batmıştır. İçinde bulu- nan Mehmed ve Hilmi adlı iki kişi de- nize dökülmüşlerdir. Bunların feryad- larını duyan gemi kaptanı vapuru durdurmuş ve kendilerini kurtarmış- Mehmdie Hilmi gemi ile dün li- manımıza gelmiştir. Yapılan tahki- kate göre, yelkenli, vapurun önünden vukua gelmiştir. Tahkikata devam edilmektedir, Iskenderiyeye ticaret ataşesi gidiyor İskenderiye ateşeliğine tayin edilen Sıtkı Nemli dün Ankaradan şehrimi- ze gelmiştir. Ticaret ateşesi bugün ve yarın tacirlerle temas edertk dilekle- rini dinleyecek ve sonra vazifesine baş- lamak üzere İskenderiyeye gidecektir. AKŞAM Rağbeti artırmak için bazı. tedbirler alınacak Devlet demiryolları Avrupa hattı etme müdürlüğü sefer ta» rifelerinde değişikliğe lüzum olup ol- madığı hakkındaki tedkikata devam olunuyor. Bilhassa yazın banliyö yat- tında tenzilâta imkân olup olmadığı araştırılmaktadır. Devlet demiryolları umum müdür muavini Cemal Hidayet tarafından yapılan bu tedkikat bir müddet daha uzayacak, bu suretle tec- rübe devresinden de istifade edilecek- tir. Sayfiye mahall! olması itibarile ya- zın banliyö kısmına halkın rağbetini arttırmak için azami tenzilât yapılma- sı muvafık görülmektedir. Ayrıca gene bu maksadla Bakırköy, Yeşilköy, Filor- ya ve Çekmeceye göç etmek istiyenle- rin eşyalarını parasız nakletmek da düşünülmekteği! Köy muallimlerine mesken Meskensizlikten dolayı çok müşkül vaziyette bulunan köy muallimlerine birer mesken tedariki için maarif mü- dürlüğü tarafından tetkikat yapılma- ğa başlanmıştır. Gelecek ders senesin- de hiç bir köy mualliminin meskensiz kalmamasına çalışılacaktır. Konservatuarın plânları Şehzadebaşında yapılacak Konser- yatuvar binasının keşif plânmın ha- zırlanmasına başlanmıştır. Plânın he- sab kısmı bitmiştir. Yakında plânlar tasdik edilmek üzere Nafıa vekâletine gönderilecektir. Müessif bir ölüm Umumi meclis âzasından Sadeddini kaybettik İstanbul umumi Şe meclis azasından Sadeddin, uzun ve elim bir hasta lıktan sonra, dün gözlerini hayata yumdu. Sadeddin mem- seneler mülkiye hizmetlerinde doğ» Tulukla çalışmış, milli mücadele Sı- rasında İzmit mu- tasarıfı iken ku- © tasarrıfı iken çe- vayi - inzdibaliye o kilen bir resmi ile mücadele etmiş, İstanbul po- lis müdüriyetine tayin edildikten sonra da, vatanın kurtuluşu uğ- Tundaki mesaiye dört elile candan sarıl mış, vatansever, dürüst, namuslu, ha- lük, zarif bir insandı. Merhum, Osmanlı hanedanının milli hududlar haricine çıkarılması sırasın- da da polis müdürü bulunuyordu. Merhum Sadeddinin cenazesi bugün saat on bir buçukta Nişantaşında, Ca- bi sokağındaki evinden namazı Teşvikiyede kılındıktan sonra, şehidliğe defnedilecektir. Ailesine samimi taziyetlerimizi be- yan ederiz. Allah rahmet eylesin. Ingiliz mühendis- " rıhtımlar gözden geçirilecektir, Mühen- Sade borusu elli lira eder! Sandal bedesteninin müzayede sa- lonu dış kapının ardına kadar dol muş, Sırtları küfeli hamallar, kucak- ları çocuklu, koltukları bohçalı ka- dınlar, yalınayak, başıkabak çocuk- lar, genç, ihtiyar, kadın, erkek çeşit çeşit boyda, türlü türlü kıyafetle se yircilerin hepsi ileriye sokulmağa ça- Tışıyorlar. Ortada teliâl kucağındaki radyo makinesini göstererek haykırı- yor: — Haydi baylar, tamam üç bin beş- yüz kuruş oldu. Başka talib varsa Liman tesisatı ler dün tetkikata başladılar İstanbul limanında modern tesisat yapacak olan İngiliz inşaat müessese- #ine mensup mühendisler dünden itiba- ren tedkiklere başlamışlardır. Mühen- | vakit ç Gisler evvelki günkü toplantıda tesbit ai mpi edildiği üzere dün Kuruçeşmeye - gi- ZE pi derek kömür depolarını gözden geçir- Arkamdaki sıra: bir k mişlerdir. Liman hareketlerinin en mühimmi ve başlıcası olan tahmil, tahliye işleri tedkikat sırasında ilk olarak ele alın- mıştır, Kömürlerin depolara nakli ve depolardan gemilere yükletilmesi için yapılacak modern tesisat inşaatına eY- velâ Kürüçeşmeden (başlanacaktır. Mevcud depolarda kâmilen yıktırıla- Cak, yerlerine daha asrileri yapılacak- tar. Mühendisler bugün liman w mum müdürlüğünde bir toplantı da- ha yapacaklardır. Bu içtima müteakip uzatılması ve tamiri kararlaştırılan omuzuma Yuruyor: — Oğlum, bu adamın elindeki çek- mecede ne var acaba?, Bir kutu par- çasına bu kadar para verilir mi imiş?. Bu yaşıma geldim, hiç te böyle alış veriş görmedim. Herif kutunun ağzını açıp içindekileri göstermeden pazar- lık ediyor. Sanki yumurta satıyor. Şunu açsa da dikiş kutusu mudur, mücevher sandığı mıdır, anlasak. Be- nim de genç kızım var. Nerede ise ge Tin olacak. Belki alırım da çeyizinin dislere belediyenin köprüler ve yollar müdürü Galip refakat ederek izahat vermektedir. v ii Ölümle tehdid Eskiden tavcılık yapan kadından ayrılmasını istemişler Tahtakale civarında oturan Ekrem adında biri polise müracaat ederek kendisinin ölümle tehdid edilmekte ol- duğunu iddia etmiştir. İddiaya nazaran Ekrem, evvelce Yenicamide tavcılık yapan Fatma adında biri ile evlenmiş- fir, Fatma, evlendikten sonra artık tavcılık ve saire gibi dolandırıcıklardan! başında oturur, düğmeye bastığın gi- bi Çin maçindeki çalgıları, türküleri dinlersin o kutunun içinden.. İzahat kadının hoşuna gitmedi. Yanındakine döndü. — Ben de işe yarar bir şey sanmış- tım. Meğer çalgı imiş. Bizde onun an- tikası var. Rahmetli efendinin sünne- tinde amcası hediye etmişmiş. Öyle bir borusu var ki, bağırınca yedi ma- hâlle ayağa Kalkar. Rahmetlinin sağ- ığında arasıra çalardık amma, topra- Eı bol olsun, ölümünden sonra canım çekip te çalgıya bir daha elimi süre- miyorum. Müzayede kızıştı. “ Radyo beş bini vaz geçmiştir. ne omuzuma vurdu: Evvelce Fatma ile çalışarak kadının. — Oğlum, kaça satıldı bu çalgı? rollerinden çok istifade eden birkaç ki- | | — Elli iki liraya. i $i işlerinin bozulması yüzünden Fat- | ( Kadın yerinden zıpladı: madan ayrılması için kendisini ölüm- | (— Ayol ben ne aptal kadınmışım!. le tehdid etmişlerdir. Şu yumruk kadar tahta parçasını çak Zabıta bu iddia etrafında tahkikata | £! diye beş bin kuruşa satıyorlar. Bi- girişmiştir. zim evdeki koca gramofon da toz, ele toprak içinde durüyor. A kadın, Sanayi birliği umumi heyeti | rın, öbür gün kız gelin edeceksin. çak dün toplandı Kıyı getirip te şuracıkta satıversene. Milli sanayi birliği umum! heyeti dün öğleden sonra ticaret odası mec- 1is salonunda toplanmıştır. Bu toplan- tıda birliğin bir senelik faaliyeti üze- rinde konuşulmuş ve bu husustaki idare heyeti raporu okunarak kabul edilmiştir. Bundan sonra 936 senesi bilânçosu ile 937 bütçesi tedkik ve tas- Ç vip olunmuştur. Felemenk mektep gemisi Bu sene içinde tatbik edilmek üze- zabitan ve mürettebatı Te yeni kararlar verilmiştir. Bü karar- Aâbideye çelenk koydu lara göre Ankarada bir ajan bulundu- Limanımızda bulunan Felemenk rTulacaktır, Bu ajan sanayicilerin An- | mektep gemisi zabıtan ve mürettebat karadaki işlerini takib ve biran evvel | dün saat 10,5 de önlerinde muzikaları intacini temin edecektir, Ayrıca İstan- | olduğu halde Taksim Cumhuriyet bul için de birliğe bir memur tayin | âbidesine gitmişler ve âbideye bir çe- edilecektir. Bu memür da birlik işleri | lenk koymuşlardır. etrafında ve bilhassa yeni çıkan ka- Dün öğleden sonra mektep gemisin- nunların tefsiri için sanayicileri bu- | debir resmi kabul yapilmiş ve vali lundukları yerlerde ziyaret ve kendile- | muavini Hüdai bu mMerasimde bulun- rini tenvir edecektir. muştur. Diye söylenerek kalabalığı yarıp çıktı. — CR. > mm — Önümüzdeki mektep tatili için ço-| |... Çocukları bahçelerde başı bop bi- cuk bahçeleri hazırlanıyor bay Amca...! Takmak da doğru değili... ... Bunu düşünenler bahçelerde mu- allimlerin:de bulunmasını istiyorlar!...| Yar kapari... ... Malüm a, çobansız sürüyü kurt. | B. A. — Hattâ birer bölük de fan darma bulundurmalı!.., — * — Teresa ğ