11 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

11 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 O AKŞAM 11 Şubat 1937 o Eutbolcülerimizi okuyucularımıza tanıtıyoruz Onlar futbole nasıl başladılar ? Ne iş görürler? Bugün Fenerbahçelilerin tercümeihallerini bu sütunlarda bulacaksınız Kiüplerimizin birinci takım oyuncu" larını yalnız sahada görüyoruz. Fakat onlar futbole nasıl başladılar. Klüplerine nâsil girdiler. Ne ile meğgüldürler bil- miyorsunuz. Akşam bupü'nazarı dik- kate alarak futbolcületimiği futbol me-| Taklılarına tanıtmak üzere her hafta | bir klüp için sahife yapmağa karar vermiş ve bu kararıni tatbike geçerek ligin birincisi Fenerbahçeden başlıya- rak size tahıtıyor. Gelecek perşembe günü bu sahifede Güneş futbolcülerini bulacaksınız. Hüsameddin: 1325 senesinde İstan- bulda doğdu. Babası bay Hilmidir. Bu- gün elektrik şirketinde çalışmaktadır. Evli değlidir. Annesi var. Bine kendisi bakmaktadır. Anadoluhisarında fut- böle başlamıştır. İlk klâbü Vefa İdman yurdudur. İstanbul mınlakasının 144 numarasında müsecceldir1929 sene- sinde Fenerbahçe klübüne dahil olmuş- tur. O zamandanberi birinci takımda oynamaktadır. MUli oyuncularımızdan- dir, Fazıl: 1912 senesinde İstanbulda doğdu. Babası bay Fehmidir. Kendisi de Liman işleri kontrol servisinde me- Turdur, Evli değildir: Fufbole Kadı- küyünde başlamıştır. Daha küçük yaşta Fransaya tahsile gitmiş drâda da uzun müddel, oynamıştır. İstanbula avde- tlnden sonra futbolü bırakmış tenise başlamıştır. Tekrar futbol antrenman- larına başlıyan Fazıl az bir zaman son ra birinci takımdaki yerini almıştır. Mıntakada 2662 numarada müsccceldir. Yaşar: 1329 senesinde: doğmuştur. Babasi bay Fehmidir. Yüksek mühen- dis mektebi son sınıf talebesindendir. İlk defa futbole İstanbul lisesinde baş- lamıştır. İstanbul spor klübünde tes- cil edilmiyerek oynamış HİlAl klübüne girmiştir. Fakat HNlâl klübünde - hiç maçlara iştirak etmemiştir. 1932 sene- sinde Fenerbahçe klübüne girmiş B ta kımında ancak iki oyun oynadıktan sonra birinci takıma geçmiştir. Ve 0 zâ« mandanberi birinci takımda oyna 5 a vr maktadır. MİNİ takım oyuncularımız” 'dandır. Cevad: 1906 senesinde İstanbulda doğmuştur, Babası bay Mahmuttur. Beylerbeyinde futbole başlamıştır. Ka- diköyüne geçtikten sonra bir müddet i Altınorduda oynamış sonra da Fener- | bahçe klübüne dahli olmuştur. Tayyar re mektebini bitirdikten sonra Eskişe- hire gönderilmiştir. Tekrar İstanbula gelen Cevad Ford fabrikasında çalış- mağa başlamıştır ve halen de Fordda- dır. Şimdiki halde en eski futbolcüdür. 1928 olimpiyadına iştirak edenlerden futbol oynıyan yalnız Cevad kalmıştır. Mini takım oyuncularımızdarıdır. Aytan: 326 senesinde İstanbulda doğ muştur ve ilk defa Beyoğlu klübün- de -oynamağa başlamıştır. 1930 sene- sinde Fenerbahçe klübüne dahil ol- muştur. Birkaç sene B takımında Oys namış ve bu sene birinci takımdaki ye- rini almıştır. Mıntakada 3052 numa- rada kayıdlıdır, iğ z e Hüsameğdin onun yetişmesinde pek büyük yardımı da müsecceldir. dolu ajansı umum müdürlüğü İstan- bul şubesinde memurdur. Futbole Ka- dıköyünde başlamıştır, İlk klübü Fe- nerbahçedir. Pek küçük yaşta olma- alınmış ve ilk oyununu Beykoza karşi 8ol haf olarak oynamıştır. Sonra mer- hattına alınmıştır. miştir. Mıntakanın 4094 numarasında müsecceldir. Ali Riza: 1329 senesinde İstanbulda doğmuştur. Babası bay Cemildir, Ken- Yaşar n BR Mehmed Reşad: 1927 senesinde Üs- küpte doğmuştur. Babası bay Raşittir, | Akay işletmesi işletme bürosunda me- murdur, Futbole Fatihte başlamıştır. Gelenbevi orta mektebinde Kadıköy lisesine geçtikten sonra — Fenerbahçe klübüne dahil olmuştur. Kendisini Sa- bih yetiştirmiştir. Sabihin takımında sağ açık ve merkez muhacim oynuyor- du. Birinci takımda ilk defa muavin hattında oynamıştır. Ve bir senede mu- hacim hattında oynatılmıştır. Mıntaka- nın 1402 numarasında müsecceldir, Bundan dört sene evvel evlenmiştir. Mini takım oyuncularımızdandır. Naci: 1328 senesinde Trabzonda doğ- muştur. Babası bay Mehmeddir, Liman işleri idaresi memurlarındandır. Futbo- le Trabzonda başlamıştır. Trabzon İğ- man ocağında senelerce birinci takım- da oynamıştır. 1934 senesinde İstan- bula gelmiş ve Fenerbahçe klübüne da» hil olmuştur. Bir müddet B takımında oynamış ve birinci takıma girmiştir. Son bir kaç oyun var ki, sağ açıkta oy- namaktadır. Eski Fenerbahçeli Caferin olmuştur. Mıntakanın 5786 numarasın. Esad: 1329 senesinde İstanbulda doğ- muştur. Babası bay Süleymandır. Ana- sına rağmen ancak bir Iki oyun B takı- mında oynadıktan sonra birinci takıma kez muavin oynamış ve bu sene hücum Bundan on beş yirmi gün evvel evlen- disi kömürişte memur bulunmaktadır. Futbole İstanbulda başlamıştır. | Askeri sanatlar mektebinde talebe iken mektebin Ankaraya nakli dolayısi- le oraya gitmiş ve Ankaragücüne dahil olmuştur. Mektebi terketmiş ve İstan- bula getirilerek Fenerbahçe klübüne alınmıştır. İlk defa merkez muavin mevkiinde oynamıştır, Ve geçen sene- denberi merkez muhacim oynamakta- dır. Mıntakanın 5461 numarasında mü- seccel bulunmaktadır. Bülend: 1333 senesinde İstanbulda doğmuştur. Babası bay Ziyadır. Bugün Kadıköy Fransız mektebinde talebedir. Futbole Fenerbahçe küçüklerinde baş- lamıştır. Kademe kademe yükselmiş ve geçen sene B takımına girmiştir. Bir- | kaç defa birinci takımda hücum hat» tanda oynamıştır. Son maçta Niyazinin ve-Şabanın rahatsızlığı üzerine Gala- tasaraya karşı oynatılmış ve takımın Üç golünü yapmıştır. Mıntakanın 5782 numarasından müsecceldir, Fikret; 1327 senesinde İstanbulda doğmuştur. Babası bay Ariftir. Kendi- disi Feshane şirketi memurlarından- dır. Futbole Kadıköyünde Cevizlikte başlamıştır. İlk defa Fenerbahçe klü- büne pek küçük yaşta dahil olmuş kü- çükler takımında yer almıştır. Gençler şampiyonasında sol haf mevkiinde nar İyiki zarı dikkati celbetmiş ve ilk defa B. A. 'E. takımına karşı oynatılmış ondan | sonra birinci takımda yer almıştır. Bir * müddet bu mevkide oynamış ve muha- cim hattına alınmıştır. Zekinin futbolü yer almış amcası bay Hayrinin teşvi- kile başlamıştır. Ondan sonra tahsil için İzmire gitmiş ve orada Altay klü- büne dahil olarak bir müddet oyna- mıştır. Mektebi ikmalden sonra İstan- bula gelen Niyazi Sabihin delâletile Fe- nerbahçeye girmesi temin edilmiş, ikin- ci takımda bir müddet oynıyarak bi- rinci takıma geçmiştir ve uzun zaman- danberi oynamaktadır. Yalnız son maç- ta rahatsızlığı dolayısile oynıyamamış- tır. Milli takım oyuncularımızdandır. Şaban: 1910 senesinde İstanbulda doğdu. Babası bay Hulüsidir. Bir müd- det memuriyet hayatı geçirmiş üç dört sene var ki, ticaret hayatına atılmıştır. Kendi açtığı spor levazımatı mağaza- sını idare elmekedir, Futbole pek kü- çükkeri Fatihte başlamış ve Fatih İd- man yurdunda oynamış, Fatih İdma- nm Yenişefakla birleşmesi üzerine ora» ya geçmiştir. Yaşının küçüklüğüne rağ“ men birinci kümede birinci takımlar- İ da yer almış en eski bir futbolcüdür. Sonra Fenerbahçe klübüne girmiş ikine ci takımda oynamağa başlamıştır. Ta- kıma muavin olarak girmiş. bilâhare hücum hattında yer almıştır. Mıntıka- nın 1147 numarasından müsecceldir, Bayramda yapılacak dörtler turnuvasında Fener - Güneşle, Galatasaray - Beşiktaşla karşı karşıya Fenerbahçe - Güneş - Galatasaray - Beşiktaş birliği B. İ.T. O. komitesi bay- ramda dörtler türnuasını yapmağa ka- rar verdiğini okuyucularımıza. bildir- miştik. Dün komite toplanmış bu tur- nuanın esaslarını tesbit etmiştir. Bay- ram arifesine tesadüf eden 22 şubat pa- zar günü çekilen kura neticesinde Fe- nerbahçe Güneşle Galatasaray Beşik- taşla karşılaşacaktır. Bayramın ikinci günü mağlüp lar çarpışacak, Üçüncü günü de ilk günü galipleri karşılaşarak dörtler tur- nuası birincisi meydana çıkacaktır. terketmesi üzerine birinci takım kap- | tanı olmuştur. Geçen sene işlerinin çok» | Tuğunu ileri sürerek çekilmiş ve yerini | Cevada bırakmıştır. Üç senedenberi | evli bulunmaktadır, Mıntakanın 681 numarasında müsöccel bulunmaktadır, Niyazi: 1824 senesinde İstanbulda doğdu. Babası bay Al! Rizadır. Kendisi Anadolu ajansında memur bulunmak» tadır. Futbole Süleymaniye ve Galata saray klüplerinde birinci takımlarda