11 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

11 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

<1! Şubat 1937 Madrid etr etrafında harp "ya takviye Intaları göndermek- Fran tedirl İ © Şubatın yedinel günü saat 10 da hükümete mensup altı muhrip, Mala- | (Baş tarafı 1 inci sahifeğe) in taarruzları suretle âkamete uğramıştır. Malaga mıntakasında kıtaatımız | gayı bombardıman etmekte olan Cana- bermeje, Campillo ve Cartama kas rias ;Baleares ve Almirante Cervera is- mindeki asi kruvazörlerine taarruz et- nek il t etmişlerdir. Saat 13,50 | de hükümet ipleri Cata-Cape cenubunda iki kruvazör görerek bun- ları Baleares ve Çanarias asi kruva- zörleri zannetmişlerdir. Bu iki kruva- zör vira ederek bütün ağır silâhları ve | sancak tarafındaki ufak toplarile ateş | etmeeğ hazır bir vaziyet almışlardır. VALENCİA YOLU İ Hükümet gemilerile bu iki esraren- giz kruvazör muhtelif istikametlerde gazetecilere beyanatta bulunarak Va- | doluşmışlar ve bu vaziyet akşama ka- dar devam etmiştir. Hava Karardığı za- kkında endişeye düşmeğe ni söylemiştir. General | man altı muhribimiz kruvazörlere ta- , bu yolu kontrol et. | âXruz etmek için yaklaşmışlardır. Fa- muvaffak alsalar bile diğer yol lar şark vilâyetleri ile temasta bulün- mamızı temin edecektir. ASKERLİK USULÜ TEKRAR TESİS EDİLİYOR Valencia 10 (A.4.) — Dün öğleden Sonra akdolunan kabine içtimamda hükümet, dahili harbin başlangıcın- | danberi ilga edilmiş olan mecburi as- kerlik hizmetini yeniden tesise ka- rar vermiştir. Malüm olduğu veçhile | bütün askeri sınıflar ilga edilerek bun- ların yerine ve kura ile asker almak usulü makamına sendikalar âzaları- nn asker yapılması usulü ikame edilmiş idi. MALAGADAN KAÇANLAR Almeria 19 (A.A.) — Malaga sivil va- Wisi,, Havas ajansının muhabirine be- yanatta bulunarak cumartesi ve pazar günü 25,000 Malagalıyı hamil olan beş yüz kamyonun şehri terketmiş cldu- ğanu söylemiştir. Vali, otuz kilometrelik bir mesafede | iki tarafının elli bin kişi | in olunan arilerle d arın yatak ve döşeklerin!, ielerini beraberlerinde götürmekte | olduklarını gâve etmiştir. Bilhassa ka» dın çocuk ve ihtiyarlardan mürekkep elan bu balk kütlesinin arzetmekte ol- valiyi son derece müte- | ibu teessürünü nan unutamıyacağını söyle- | sinde dün vukubı Bıhda asi kuvvetleri dört batarya tay- yare topu, ve zırhlı tren, 700 tüfek, iki top, iki havan topu, 2,000 obüs ve mü- him miktarda el bombaları elde et- mişlerdir. Madrid 10 (A.A.) — General Miaga, ni yakarak kendilerini tanıtmak için biribirlerini aydınlatmışlardır ve bu su-| retle bunların İtalyan harp gemileri ol- duğu anlaşılmıştır.» | İlk tedrisat müfettişleri Önümüzdeki -hazirandan itibaren ilk tedrisat müfettişleri . maaşlarını umumi bütçeden alacaklardır. Halbu- ki şimdiye küder idarei hususiyeden maaş alan müfettişler, maaşlarından başka 30 lira da makam maaşı alıyor- ları. Hazirandan itibaren bu tahsisat- tan mahrum kalacaklarının müfet- tişlere maarif idaresinden bazı ilâve- | memuriyetler verilmek suretile mağ- | duriyetlerine mahal verilmemesi dü- şünülüyor. Cerrahpaşa hastanesinde çamaşırhane ve mutfak Belediye, Cerrahpaşa hastanesinde #on sistem bir çamaşırhane İle bir de bin liraya mal olacağı | anlaşılmıştır. Keşif | k üzere Nafıa Ye kâletine gönderilmiştir. Bu iki binaya şarfedilecek para hazır olduğundan in- Şünt hemen münakasaya könacaktır. yolu Bir ayda yapılan yeni binalar Geçen kânunusani içinde şehrimiz- de 37 yeni bina yapılmıştır. Bunlardan 25 iev, 4 ü apartıman ve sekizi dedi- ğer nevi binalardır. Bundan başka 198 bina da tamir edilmiştir. Akçekocada fındık istihsali artıyor Akçekoca (Akşam) — Kazamız hal- | kı fındık ziraatile meşgul olmaktadır. Senevi ihracat iki milyon kiloyu bulu- yor, Bu gidişle bir kaç sene sonra beş altı milyon kiloya çıkacaktır. Burada beş fındık değirmeni var. İkisi su ile işliyor, diğer üçüne de bu sene motör takılacaktır. Akçekocanın ihracatını teş- kil eden maddeler fındık, ceviz, fasul- ye, elma, armut, erki pestil ve mısırdır ve çok miktarda maden sutunu da sev- kedilir. Kazamız Karadenizin incisidir. Yazın havasına doyum olmaz, İştanbul- dan buraya vapurla gidip gelme 220 kuruş kadar tutar. Fındık ve yemiş ve mektedir i gece Cervera kruvazörü, Ma- | ya giden yolu bom- iştir. Obüsler, Almeria” re cenubuna düşmüş- Evve nın otuz tür Öğrenildiğine göre asilerin tayyare- leri, Mortil şehrini bombardıman etmiş, sivil ahali arasında telefata sebebiyet , vermiştir. MALAĞANIN | NE İMİŞ? Valencia 10 (A.A.) — Dün kabine iç- timaından sonra neşredilen bir notada mle şöyle denilmektedir; nım düşmesine sebep bazi | devletlerin asilerle gittikçe artan bir teşriki mesaide bulunmalarıdır. İtalyan ve Alman donanmaları harbin mümkün olan bütün hilelerini kulla» | bahçelerine diyecek yoktur. Hayatta narak asilere yardım etmektedirler. | çok ucuz ve mütekaidlerin arayıp ta Bundan maada İtalya ile Almanya | bulamadıkları yerdir. UKUTUNA SEBEP i Manisa (AkşamY — Manisa, Halkevirde açılan el ve ev işleri sergisi büyük bir alâka ile kazşılanmıştır. Binlerce Manisalı, hattâ köylüler, sergiyi ziyaret et- mişlerdir. Manisa Halıkevi, çok verimli bir çekilde £ çalışmaktadır. Bütün gençliğin, Manisa valisi ve parti başkanı bay Lütfi Kırdarın etrafında toplan- mış, verimli bir şekilde çalışmağa başlamıştır. Yukarıdaki resimlerimiz, el ve ev işleri sergisinde iki köşeyi gösteriyor. İlle (Re Türk Anonim Şirketinin! Hissedarlar umumi heyeti | 12 mart | 1937 “cuma günü saat Tİ buçukta Mah- | mutpaşada Mehmetpaşa hanında şirke- İ tin- merkezinde âdi surette toplanacağı” dan hissedarların o gün gelmeleri rica olunur. Heyeti umumiyeye nsaleten ve vekâ- İeten iştirâk edebilmek için hissedarla- rin İâakal elli hisseye malik olmaları ve hisse senetlerini nihayet 10 mart 1937 k irketin merkezi idare- sine tevdi etmeleri icap eder. RÜZNAMEİ MÜZAKERAT: 1 — İdare meclisinin raporunun ki- | raali, 2 — 1936: senesine aid bilânço ve Mürakip raporunun okunarak tasdiki ve meclisi idarenin ibra. 3 — Müddeti hitam bulan idare mec- Nisi âzalarının yerlerine yenilerinin | se- gilmeis. 4 — 1937 senesi için iki mürakip ta- yini ile ücretlerinin tesbiti, 5 — Ticâret kanununun 323 üncü maddesi mucibince şirketlö © ravamele yapabilmeleri için idare meclisi âzaları- na salâbiyet verilmesi. DOKTOR NİŞANYAN Hastalarını hergün akşama kadar Beyoğlu, Tokalıyaa oteli yanında Mekteb sokak 35 numaralı muaye- nehanesinde tedavi eder. İZMİRDE Dr. ABDULKADIR TAŞTAN Sinir ve Elektrik Tedavisi İzmir, İkinci Beyler sokağı No.81de Hesap defterleri Piyasanın en sağlam, en bla aa en zarif ve en ucuz Yövmiye defterleri Kasa defterleri Defteri kebirler Muavin defterler Kalın banks kâğıdı ile kuruş Birinci hamur kâğıt ile kuruş 200 Sahifeli 120 200 Sahifeli 140 - 300 > 150 300 > 170 400 , 200 400 > 225 (Akşam) idaresinde satılmaktadır. Telefon: 24240 Hesap defterlerinizi almadan bunları görünüz ve bu fırsattan istifade ediniz! her gün ikiden sonra. Tel, 331