1 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

1 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife $ — ie AKŞAM-SPOR o A ve 6 takımlarında Fenerbahçe birinci, Güneş te ikinci oldular Dünkü son — Hiç yenilmeden birinciliği kazanan Fenerbahçe takımı son kadresile Dün Taksim stadında oynanan üç bir gün evvel de B takımlarının maç- ları bitmişti, Bu maçlar neticesinde Fenerbahçe- nin A ve B takımları birinçi, Güneşin A ve B takımları ikinci olaylar, Her iki takımı da hiç mağtüp olma- | dân birinci olan Fenerbahçe ne kadar tebrike lâyiksa kısa bir zamanda her iki takımı ikinci olan Güneş te o ka- Jar takdire şayandır. GALASARAY 6 - EYÜP 0 İlk maç Gulatasarayla Eyüp arasın- da oynandı. Gulatasaray Son Fenerbah- çe karşısına çıkardığı takımda yaptığı | $adilâtla şöyle çıkmıştı: vni - Reşad, Refik - Meri, Salim, vket, Eşfak, Selâhaddin, Ha- | d. ilatasaray birinci devrede çok gü- 7el ve tamamile hâkim oynadı, Diyebi- Üriz ki bu oyun Galatasaray ının bal mühim zaferinde az çıkardığı oyun- iydi. Sarı kımızılılar ilk on beş-dakikada üst üste iki gol kaydet- likten sonra devreyi 4-0 bifirdiler. Ikinci devrenin ilk on beş dakika- latasaray gevşek oynadı. Fa- kut onda: râ canlanarak on seki- dakikada penaltıdan beşinci gö- tü, bir müddet sonra da altıncı golü yapti air, Bnndan sonra gene gevşedi- ı e maç 0-6 bitti. Başta Haşim olmak üzere Şevket, Hicri, Eyüpten de Sağiçleri güzel oy- FENERBAHÇE 3 - TOPKAPI 0 İkinci maç Şadi Tezcanın hâkemliği alında Fenerbahçe - Topkapı arasın- da yapıldı Topkapı tam kadrosile çıktı. Buna mukabil Fenerbahçe de kaleye Necdet, müdafzaya da Fazılın yerine Lebip ko-| nulmuş ve bir müddetten beri oynamı- | yan Niyazi de sağ açıktaki yerini al- mışta, Sekizinci dakikada Reşaddan Fikre- te geçen top ve Fikretin bir kişiyi at- lattıktan sonra yaptığı güzel bir or- | talamaya Esadın bir kafa vuruşile Ik sayı kaydetmesine imkân verdi. Bu gol Topkapılıları kırmaktan ziyade gayre- te getirdi. Bu senenin en fazla gol atan oyuncuları arasında bulunan 'Topka- pısoliçi Haydar, bir fırsat yakalamak için ne kaday uğraştı ise de Yaşar bu- na meydan bırakmadı. Fenerin sağdan bir hücumunda Na- ciden pas alan Ksad, yerden bir şütle Fenerin ikinci golünü yaptı. Bundan sonra Fenerbahçeliler arka arkaya hü- Çumlar yaptılarsa da Nacinin şahsi 0- yunu ve Ali Rızanın bir çok fırsatları | kaçırması yüzünden gol adedini arti- ramadılar. Bununla beraber otuz bö- şinci dakikada nihayet Ali Rıza Niys- ziden aldığı bir pasla uzaktan güzel bir| > Şüt çekerek Topkapı âleyhine üçüncü sayiyi de yaptı. Devrenin neticesine beş dakika kala Yaşar sakatlanarak çıktı. Biraz sonra da devre 3-0 Fener lehine bitti, İkinci devrenin dördüncü dakika- $ında Yaşar artık bir daha dönmemek AKŞAM 14 gol Lik maçlarında en fazla gol atan Fenerbahçeden Esaddır ve on bir maçta on dört gol yapmıştır. üzere oyundan çıkmak mecburiyetin- de kaldı ve Fenerbahçe geri kalan kıs- mı on Kişi ile oynadı. Budevrede gerek bu eksiklik ve ge- rek Topkapı müdafaasının çok canlı bir oyunu Fenerbahçenin birinci dev- rede olduğu kadar tazyik yapmasına imkân bırakmadığı gibi Fenerbahçe de yapamadı. Bu suretle maç birinci dev- redeki 3 - 0 neticesile bitti... GÜNEŞ 2 - İSTANBULSPOR 1 Son maç Halid Ezgünün h: i altında Güneş ve İstanbulspor arasın- da yapıldı. Güneş yenildiği takdirde ikincilikten düşeceği için gününen mühim maçı bu idi. Takımlar sahaya şu şekillerde çıktı lar: Güneş: Cihad - Faruk, Reşad - Dar niş, Rıza, İbrahim - İsmeli, Selâhad- din, Rasih, Rebii, Melih, İstanbulspor: Hikmet - Hasan, Sa- mih - Fahri, Enver, Aziz - Nevzad, Hik- met, Orhan, İsmail, Fahri. Birinci devrenin başlangıcı müstes- na olmak üzere umumiyetle Güneş hâkim oynamakla beraber kendisin. den beklenen oyunu çıkaramadı. Bu devrede müdafaa vazifesini az çok yap- tığı halde hücum hattı aynı tempoda bir oyun çıkaramadı. Bu, tablatile İs- tanbulsporluların canlı bir oyun gös- termesine imkân verdi. Güneş merkez mühaciminin kendi kendini marke eden muhteriz oyunu, açıkların ihma- soktu, Bununla beraber devrenin or- talarına doğru Güneş soliçi iyi bir va- ziyette yakaladığı topu vole bir şütle İstanbulspor kalesi ağlarına taktı. Bu devrede İstanbulspor tehlikeli denebi- lecek hiç bir akın yapamamakla bera- ber, İstanbulspor müdafaası da fena oynıyan Güneş muhacimlerini tutmak- ta güçlük çekmedi. İkinci devrenin yedinci dakikasında İstanbulsporun soldan bir hücumun- da Güneş kalecisile müdafilerinin an- laşamamasından istifade eden Nevzad İstanbulsporun beraberlik (Sayısını yaptı. Bu gol Güneşlileri asabileştirdiği gi- bi İstanbulsporluları da cesaretlendir- di ve Güneş hesabına yerinde bir ten- kidle kaydedelim ki bundan sonra bü- tün devre imtidadınca Güneş İstanbul- sporun havadan oyununa uymak gaf- letini gösterdi. Çok canlı oynamağa başlıyan İstanbulsporlular karşısında esasen bozuk oynıyan Güneşiilerin bu havadan oyunla muvaffak olması bir hayli müşkildi. Bununla beraber vazi. yetin tehlikeye düştüğünü gören Gü- neşliler daha iyi oynamakla beraber biraz daha gayretli oynadılar. Bu gay- ret neticesinde İstanbulspor kalesi bir hayli sıkıştı ve müdafaada yorgunluk dan bir vuruşla, yere yatan kalecinin üstünden aşırarak topu ikinci defa İş- tanbulspor kalesine soktu. Bundan sonra Güneşin bilhassa sağ açık vasıtasile yaptığı bütün hücumlar fena yeralışlar, geç kalışlar hafif orta- layışlar yüzünden boşa gitti ve maç 3 -1 Güneş lehine bitti. İKİNCİ KÜME MAÇLARI Dün Şeref stadında oynanan ikinci küme maçlarında Anadoluhisar Kara- gümrüğü 3 - 2, Kasımpaşa Ortaköy takımını 5 - 2 mağlüp etmişlerdir. TOP KUPASI MAÇLARI Haftalık Top Spor mecmuası tara» fından konulan bir kupa için gene Şe- pi i Dünkü maçlardan iki enstantane ref stadında oynanan futbol maçların- da Pera Süleymaniye ile karşılaşmış, geçen hafta -İstanbulsporu 8 - 1 gibi büyük farkla yenen Pera Süleymani- yeye 2 - 0 mağlüp olmuştur. Kurtuluş- Beykoz maçında da Beykoz 2 - 1 yenil- miştir. Bu turnuvaya İstanbulspor, Beykof, Süleymaniye, Topkapı ile Pera, Şişli, Kurtuluş ve Arnavudköy girmişlerdir. Dünkü maçlarla Beykoz ve Pera tas“ fiyeye uğramışlardır. Gelecek hafta İstanbulsporla Şişli, Topkapı ile de Ar“ navudköy oynıyacaklardır. Tekirdağlı Dinarlıyı yendi İzmir 28 (Telefonla) — Tekirdağlı Hüseyinle Dinarlı Mehmed bugün Al- sancak stadyomunda Türkiye şampi- yonluğu için karşılaştılar, stadyomda 1500 kişi vardı. Yarım saat sürecek olan güreş müsabakası beş dakikada bitti. Tekirdağlı Hüseyin fazla ağır ba- sarak Dinarlıya teknik oyun gösterme- ğe lmkân bırakmadı, Beşinci dakikada Hüseyin tehlikeli vaziyete düştü. İkisi de minder dışma yuvarlandılar. Hüseyin ozalen sekat olan Dinarlının ayağını fena halde ki- vırdı. Canı yanan Dinarlı güreşi ter” kettiğini bildirdiğinden mağlüp sayr larak 'Tekirdağlı Hüseyin Türkiye gü” reş şampiyonu ilân edildi. "Tekirdağlı Hüseyin maçtan sonr& bana: — Şampiyonluk hakkımdı. Dinarlıyi zalen yenecektim, dedi, Dinarlı ise «S8 kat olan ayağımı kıvırmakta mans yoktu, ileride tekrar karşılaşırız; d€ mektedir, i ” Dünkü maçlardan iki ivetanigna *