3 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

3 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

MUHABİR MEKTUPLARI: Trakyanın bu seneki tütün mahsulü iki milyön kiloya yakın Elime (Akşam) — Trakyanın bu ka, tün mahsul rekoltesi (1,800,000) seçe esindeğir. Evsaf bakımından yıllarınkinden çok yüksektir. İahinlar ye dürümcü diğer tdi. Ru yıl finlerin vasati 15-70 küruy arasında Cehalit edeceği zan e hsarlar idaresi mubayaa ettiği lg, Yerin kısımı azamını Edirne ima- yü belerinde işletmekte olduğundan N in bu yüzden geçin- va hirarlar idaresi tarafından Kırk- i ve Uzunköprüde 80,000 Tiraya hi ee olan modern tütün de- erd, Min inşantı bittiğinden geçen- Ba törenle küşad resmi yapılma 4 Adliye memurları: arasında ör değişiklik bazı iye memurları arasında yeniden tey Zişiklikler olmuş ve birinci lis- Müddeirmumiliğe gölmiştir. Bu de- çi da Istanbul dördüncü icra memu- Beydin, Ziya Lüleburgaz hâkimliğine, Bilye #orgu hâkim vekili bay Hilmi i SOrğu hükim vekilliğine, Silivri ON ba vekili Osman Ayni Orhan- Yarar 8u hâkimliğine tayin alunmuş- Mtey Birkaç güne kadar yeni değişik- & *e âid vekâletten ikinci bir liste da- Selecektir. . 0829 hapis, 300 lira tazminat Bürge, köyde bir çinko alış verişi yü- Yani ie kavga ettiği Hayim adında bi- Gözün kia 8ol gözünden yaralıyarak İtak in kör olmasına sebebiyet veren M muhakemesi ağır ceza mahke- “de bitirilmiştir. Muhakeme neti- Isakırı suçu sabit olduğundan 200 ye dört ay müddetle hapsine ve ereği tazminat, 30 lira da avukatlık Miş, ayime ödemesi 7. senede yapılacak değişiklik laç töMd vekileti havuz NM. dak ördüğü gemilerin memleket nde imali etrafındaki tedkikle- ediyor. Bu tedkikat sıra- rağ ne için bundan bir kaç evvel hazırlanmış olan projeler e önünde tutulmaktadır. dü ie yapılması icap eden ta- Pa ene tesbit edilmiş değildir. A sin ve havuzlar müdürü B, Ce- Mania, 4 hususta iktisad vekâletile te- "da. bulumacaktır. ne karar ve- Saz, Tersaj Sırt hamallığı Verilen kararın yakında tatbikine başlanıyor Bırt hamâilığının kalkması için bele- diyede toplanan komisyon tedkikatını bitirmiştir. Yakında raporunu Tiyaset makamına verecek ve hemen tatbike başlanacaktır, Komisyonun hazırladığı rapora gö- re şehrin büyük bir kısmında, yani yo- kuşlu, inişli olmıyan cadde ve sokak- larda, nıhtım ve iskelelerde sırt hamal- lığı derhal kaldırılacaktır. Ancak ara- ba ve kamyon çıkamıyacak olan - Ga- lata ile Tünel meydanı arasındaki yük- sek kaldırım gibi - yerlerde, el arabaları gibi vesait tedarik edilinceye kadar, sırt hamallarının çalışmalarına müsaade edilecektir. Diğer taraftan belediye bazı iskelele- re mavnalardan ve pazar kayıkların- dan yüklerin boşaltılması için küçük vinçler koyacaktır. Sırt hamallarının işlerini terketmeleri için bir mühlet ve- rilecektir. Altı kişi biribirine girdi Fatih civarında bir han içerisinde Sadık, Ali, İdris, İbrahim, Şevket ve ismail adlarında altı kişi dün bir pa ra meselesinden kâvgaya tutuşmuş- lardır, Kavga büyümüş, altı kişi biri- birine girmişlerdir. Polisler duyup yelişinciye kadar altı kavgacı biribir- lerini döverek muhtelif yaralamışlardır. Gürültüye gelen polisler kavgacıla- rı zorlukla ayırarak hepsini yakala- Yıp müddslumumlliğe teslim etmiş- lerdir. Tophane cinayeti Katil 3 sene 10 ay, 24 gün hapis yatacak 'Tophanede berber çırağı İlyası sus- tahı çaki ile kasığından yaralıyarak ölü- müne sebebiyet vermekten suçlu kahve- ci İbrahim, nam diğer Hizırın muha- kermesi dün ağır ceza mahkemesinde bitirilmiştir. Muhakeme neticesinde Hızırın, ölü- me sebebiyet suçundan 3 sene, dokuz ay ve 25 gün müddetle hapsine karar verilmiştir. Fakat suçlu Hızırın evvelce bir hırsızlıktan dolayı Galata sulh mah- kemesi tarafından iki ay hapse mah- Küm edilmiş olduğu anlaşıldığından bu sabıkasından dolayı cezası arttırılarak üç sene, on ay, 24 gün hapsine karar verilmiştir. Hızır, ölen İlyasın verese- sine de bin lira tazminat verecektir. Tabancayı karıştırırken silâh patladı Nuruosmaniye civarında . kömürcü Mehmed dün o civarda bir tüfekçi dük. kânında tamir edilmekte olün bir ta- bancayı karıştırırken dolu bulunan ta- banca patlamıştır. Çıkan kurşun Meh- medin sağ koluna saplanarak kemikle- rini parçalamıştır. Derhal hastaneye Kaldırılan yaralı Mehmed, adliye dok- toru bay Enver Karan tarafından müaâ- yene edilmiştir. Kaza etrafında müd- delumumilik ve zabıta tahkikata başla- miştar. AKŞAM Geçid yerleri Bir şirket boyama işini deruhte ediyor Kazalara larda geçid yerlerinin boyanması mu- vafık görüldüğü ve bu gibi yerlerdeki parke taşlarmın sökülerek buraya 85- falt yapılacağı yazılmıştı. Dün belediyeye bir grup müracaat ekmiş, bir sene müddetle boyası bozul- mıyacak suretle kullanacağı hususi bir “boya ile geçid yerlerini boyamağı tek- if elmiştir. Bu grup bu işin ücretini altı ay sonra almağı teklif ettiğinden belediye bü teklifi kabul etmiştir. Geçid yerleri belediye fen heyeti ta- rafından bir harita üzerinde tesbit €- dildiğine göre grupa bu haritanın bir sureti verilecek ve geçid yerlerinin he- men boyanmasına başlanacaktır. Be- lediye bu teklif üzerine geçitlerin a5- falta tahvili fikrinden vaz geçmiştir. İnhisarlar umum müdürünün seyahati Avrupaya gittiği yazılan İnhisarlar umum müdürü Mithatın seyahati bir aydan fazla sürecektir. Bay Mithat, Avrupanın. muhlelif şehirlerinde tü- tün ve diğer inhisar maddelerimize tax lip olan firmalarla temas edecektir. Umum müdürün şehrimize dönü- şünden sonra İnhisar idaresinin bu se- ne yapacağı ihracatın miktarı belli o- lacaktır. Ağaç kesenler | yerlerinden İKaracaahmedde iki serviyi kesenler yakalandılar Üsküdarda oturan Mevlüd ve Sü- leyman wdlarında iki kişi dün gece Karacaahmed o mezatlığına giderek kazmalarla iki büyük servi ağacını kökünden sökmüşlerdir. Bunlar ser- vilerin dallarını da kopardıktan sonra gövdelerini sürükliyerek alıp kaçar- larken polisler tarafından cürmü meş- hud halinde yakalanmışlardır. İki ağaç hırsızı Üsküdar adliyesine teslim edilmişlerdir. a Haydarpaşa gümrüğü büyütülüyor Haydarpaşa gümrük baş müdürlüğü! lâğvedilmiş ve burası müdürlük ola- rak İstanbul gümrükleri baş müdür- lüğüne bağlanmıştı. Baş mildürlük İs- tanbul gümrüklerinde, Galatadaki gümrük servislerinde yaptığı ıslahatı, Yenilikleri Haydarpaşa gümrüğüne de teşmile karar vermiş ve faaliyete geçil- miştir, Haydarpaşa garındaki gümrük dai- resi genişletilecek, s)t kat salonda €sa$- li değişiklik ve Lamirat yapılarak bura- $ı asrileştirilecektir . Bunun için işe başlanmış bina dahilinde bazı yerler yıktarılmıştır. Seyyar balıkçılar hakkında bir karar verildi Balıkçı dükkânlarının temizliği haks kında belediyenin hazırlayıp tatbik et- tirmeğe başladığı t&limatnameden sons ra belediye mahalle aralarında gezen balıkçıların da halka Satlıkları balık- ların temizliğini temin etmek üzere ye ni bir karar vermiştir. Bu karara göre balıkçılar mutlaka içi çinko ile kap- lanmış kap kullanmağa, mecbur olâ- ŞEHİR HABERLERİ İstiklâl caddesi Kalabalığı azalt- mâni orak tere sokak Mak için bazı yeni tedbirler alındı Beyoğlu İstiklâl caddesi çok dar o!- duğu için yalnız Galatadan Taksime doğru giden vesaiti nakliyenin cadde- den geçmesine müsaade edilmekte ve Harbiyeden gelen vesait de Tarlabaşı Caddesile eski İngiliz sfareti önüne çık- maktadırlar. Caddenin izdahamını bir parça dâa- ha hafifletmek üzere belediye seyrüse- fer merkezi yeni bir karar almış ve tat bikine başlamıştır: Bu karara göre res- mi müesseselerle muayyen Şirketlere ve müesseselere mensup kamyonlârla arabalar müstesna olarak diğer bilü- mum kamyon ve arabalar Şişhane yo- kuşundan çıktıktan sonra Tepebaşının arkasından Tarlabaşına çıkmağa mec- bur edlimişlerdir, Bu suretle İstiklâl caddesinin yükü kısmen hafiflemiştir. Belediye, bu yolu yeniden tamir ede- cektir, Şimdilik yalnız bu kamyonlara tah- sis edilen bu yol çok dardır, İleride ge- nişletilecek, bu suretle Taksimden ge- len vesait de İngiliz sefaretinin köşe- sinden değil, Aynalıçeşmeden geçmek suretile Şişhane yokuşundan aşağı ine- ceklerdir. Usta ile çırak arasında kavga Çarşıkapı civarında eskici dükkâ- nında çırak Filibos ile ustası Karabet dün iş meselesinden kavga etmişler- dir. Kavgada Karabet makasla Filibo- su kolundan yaralamıştır. Vakaya po- iş el koymuş, yaralı Filibos hastaneye götürülmüştür. Karabet yakalanarak adliyeye teslim edilmiştir. Küçük hırsız Dükkân sahibi kendisini yakalayınca bıçakla yaraladı Hasan adında 12 yaşında bir çocuk Kasımpaşada Raifin dükkânının ö- nünden geçerken dükkânın camekâ- nında helva görmüş ve bir kenara giz- lenerek Ralfin dükkânda meşgul bü- lunduğu sırada camekâna sokulup biraz helva çalmıştır. O sirada hursızlığın farkına varan dükkâncı Raif tezgâhın üstünden ko- caman bıçağını alarak kaçmakta olan Hasanı kovalamağa başlamıştır. Bir a3 İleride Raif küçük Hasanı yakalı- yarak fena halde dövdükten sonra hiddetin! yenememiş ve elindeki bi- çakla Hasanı sırtından da ağır suret- te yaralamıştır. Vakaya yetişen polis- ler yaralı çocuğu hastaneye kaldır. mışlar, Ralf elinde bıçakla yakalana- rak tahkikata başlanmıştır. Bir işçi elini makineye kaptırdı, beş parçalandı Ayazma kapım civarında Rızanın bıçkı imalâthanesinde çalışan İbra- him dün hızarla tahta biçerken sağ elini makineye kaptırmıştır. Hızar arasında İbrahimin beş parmağı par- çalanmıştır. Yaralı İbrahim baygın bir halde hastaneye götürülmüş, ya- caklardır. Belediyenin bu kararı derhal| pılan tahkikatta kazada kimsenin İli- tatbik edilecektir. — Yor Yer yüzünde mevsimler değişi * Ülyorlar bay Amca... ci ... Bir gün İsveç'e hurma ağaçları- nı, develeri... ... Yafa sahillerinde fok balıklarını... * | rünee tablatın bir garabetine kimbi- şiği olmadığı anlaşılmıştır. ... Şap denizinde buz dalgalarını gö- lir ne kadar şaşacağız, değil mi? Ci üs | İSTANBUL HAYA?Y; Kızıl Kartal Cemrelerin © düşmesile (İstanbul çocukları arasında (Oyeni bir oyun mevsimi ohaşladı. OUçurima, ya Mn ayak, başı kahak afacanlar evden kopardıkları yüzlükleri, çey- rekleri kaplıkları gibi bakkala ko- şuyorlar. Yumak yumak sicimler, çi- falar, renk, renk kâğıtlar alınıyor. Köşe başlarında gruplar toplanıyor. Tükrükle çiriş eziliyor. Bir kaçı uçurt- manın gövdesini hazırlarken ötekiler de kuyruğu düğümlüyorlar. Şarkılar, ıslıklar, küfürler arasında elbirliğile uçurima hazırlanıyor. Bunun bir de ad koyma merasimi var, — Kaptan Blod koyalım.. — Hadi sen de. Havalar Kaplamı daha iyi. — Yuuu aptal. kaplan havaya uçar mı?, Kımi Kartal koymazsanız ben ortaklıktan ayrılırım. Uzun bir gürültüden sonra isim konuyor. Şimdi hadi bakalım geniş bir arsaya. — Ulanann, kuyruğu iyi tut. Rür- gâr geliyor ha... — Ahmecet. Karambola hazır ol. 'Tepemizde düşman tayyaresi var. Allı, yeşilli uçurtma kafasını sallı- ya sallıya yükseliyor. Bütün gözler havada,. yumajı elinde tutan afacan, Kont Zeplinin kaptanından daha mağrur.. hakkı da var ya.. Kızıl Kar- tah idare ediyor. Uçurtma tamamile havalandıktan sonra ortakların hep- si sira İle yumağı alıyorlar, ileriye, geriye koşarak, ipi çekip, salıvererek Kiz Kartalı idare ediyorlar. Bir ta- raftan da kimbilir hangi semtte, han- gi alacan şirketinin ohavalandırdığı diğer bir hava kahramanını takib edi” yorlar. Bir aralık çığlık kopuyor. — Olan Ahmed, çek ipi de karam- bola al. hadi olan çabuk ol, düşman kaçacak. Tepinmeler, çırpınmalar, bağır. lar arasmda Kızıl Kartal birdenbire yakınındaki uçurmaya (çarpıyor. Kuyruklar biribirine karışıyor. Kimi Kartalın kaptanı pek yaman.. yumağım süratle sararak gırtlağından yakala- nan düşman tayyaresini aşağıya çeki- yor. İpi kopan esir süzülerek geliyor. | Fakat heyhat!.. Birdenbire çıkan ters bir rüzgâr Kızıl Kartalla esirini bir müddet sağa, sola sürükledikten son- ra ta Ilreide bir apartımanın bacam- na asıveriyor, Aşağıda her ağızdan bir küfür: — Hay kahrolası haaay. Ne gts yakalamıştık amma, şu apartıman ok masaydı.. bizim yirmi beşlik de bera- ber giti —C.R, mm Stuttgartta modern Türkiye hak. kında konferans Stuttgartta Kâmil Ahmed isminde bir Türk genci modem "Türkiye hak- kında bir konferans vermiş ve Koma- list rejimin Türkiyeyi gafletten kur- tararak kısa bir zıman için modem devletlerin başta gelenleri arasına nasıl soktuğunu anlatmıştır. Konferans büyük bir alâka ile din. i kenmiş ve çok alkışlanmıştır. Kadın meselesinden kavga Bâkırköyünde İbrahim, Sabit ve Fikret adlarında üç kişi dün bir ka- dın meselesinden kavga etmişlerdir. Kavgada bunlardan Sabit başından tehlikeli surette yaralanmıştır. Gü- rültüyü polisler duyarak yetişmişler, Üç kavgacıyı zorlukla ayırmışlardır. Bunlardan Sabitin yarası ağır oldu- ğundan hastaneye kaldırılmış, diğer kavgacılar (yakalanarak tahkikata B. A, — Almanları İspanyada, İtal- yanları Habeşistanda görmeğe alış- masaydık, belki şaşarcdı! Sahife 2 aaa