11 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

11 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

* E#sihde'âmlı olanlar, çalışanlar âyrıldı- Sahife 12 ————— — AKŞAM 11 Mart 1937 e e AKŞAM-SPOR o Bugün okuyucularımıza Galatasaray on birini tanıtıyoruz Galatasaray, futbol Klübü olarak ku- Kulan ilk klübümtüzdür.» Arkasında “Galatasaray lisesi bulunüiğor. Fakat “her nedense daima gürültüler içinde yürüyen bu klübümüz çok defa sarsın- ıya uğradı. Son defa koğan gürültü- ©lerderi sonra Galatasarayin yükselme- flar. Bu ayrılıştır ki, Güneşi doğurdu. Barı kırmızıhlar bu ayrılıştan “sonra «çok sarsıldılar, Onları her hafta saha- da başka bir takımla gördük, “yalnız “bu son senede takımları bir dereceye Kadar istikrar bulabildi: Fakat gene on- ları ufak dahi olsa muhakkak bir de- ğişiklikle sahada görüyoruz. Fakat genç oyuncularla son bir maçta sahada çıkarttığımız resimlerfl& 'Ye son maç- Isra iştirak eden oyuncularile onları da futbol meraklılarına tanıtıyoruz. , Avni; Senejerden beri Galatasâray kalesinde gördüğümüz Avni 1325 sene- sinde İstanbulda doğdü. Bübası bay Mehmed Şevkettir, Futbola Galatasa- ray klübünün hemen hemen bütün ele- manlarını yetiştiren o küçük sahada başladı ve orada yetişti. Genç takımlar» da bir müddet oynadıktan sonra bi- rinci takımda yer aldı. Seheler var ki, #asılasız biririci takımda oynuyor. Mü- teaddid defalar mili kupa ile mill ta- kım kalesini müdafaa etti. Bugün İn- hisarlar idaresi likör fabfikasında me- murdur ve. muntakanıfı 1125 numa- rasında müsecceldir, Reşad: 1914 senesinde İzmirde doğ- du. Babası bay Ziyadır. Futbolde İz- mirde parladı. Senelerce İzmir Göztepe takımında oynadı. Tahsil dolayısile İs- tanbula geldi ve Galatasaray klübüne dahil oldu. Girdiğinden pek az zaman sonra yani geçen sene birinci- takım müdafaasında yer aldı” Bir sene var ki, fasılasız olarak birinci" takımda Oy- nuyor, Ticaret mektebinde talebedir, ve mıntakanın 6528 numarasında müsec- celdir. ? Lütfi: 327 senesinde İzmirde doğdu. » » Babası bay İsmaildir. Futbole İzmirde başladı. Bir müddet İzmirden ayrıla- rak tahsil için leyli olarak Balıkesire gitti. Tekrar İzmire döndü. Onu, ondan sonra Karşıyaka birinci takımında par- lamış gördük. Senelerce birinci takım- da oynadı. Takım kaptanlığını yaptı. izmir muhtelitinin İstanbula gelişin- de ve İstanbul muhtelitinin İzmire gi- dişinde nazarı dikkati celbetti. Balkan olimpiyadı için İstanbula kampa çağı- Tıldı. O sene ani bir kararla Balkan ku- pasına iştirakten vaz geçilmişti. Lütgi- de İstanbula gelmiek bir arzu idi. İz- mirde İlk mektepte muallim bulunu- yordu. Vazifesi başka bir şekilde-dahi olsa İstanbula nakledilerek İstanbul- dan bir klübe girecekti. İlk defa Fener“ bahçeye müracaat etti. Herkes onu Fe- nerbahçeye girmiş zannederken onu Galatasarayda, gördük, geldiği gün- dön bugüne kadar birinci takımda oy- namaktadır. Milf oyuncularımızdan- dır. Çimento fabrikasında memurdur. Mıntakânın 4630 numarasında kayıtlı dır. Eşfak; 331 senesinde İstanbulda doğ- du. Babası bay Fani Ahmettir. Futbo- “1s Kadıköyünde başladı. Mektepte 81- nıf takımlarında oynuyordu. Genç ta- | 'kımlarda da oynuyordu. Ve geçen sene İ Sağ müdafi Reşad onu birinci takımda muühacim hattın- da gördük. Ümidler veriyordu. Lig ma- çında Güneşe karşı muavin hattında oynatıldı. Orada da muvaffak oldu. Ondan sonra onu daha ziyade muavin hattında gördük. Galatasaray lisesin- de talbedir. Mıntakanın 4966 numara» sında kayıtlıdır. Salim: 1916 senesinde Trabzonda doğdu. Babası bay Ziyadır. Futbole 'Trabzonda başladı, Trabzon İdman- yurdunda müdafi oynuyordu. Türkiye birinciliklerinde bilhassa nazarı dikka ti celbetti. İstanbula gelerek geçen se- ne Galatasaray klübüne dahil oldu. O- nu ilk defa Galatasaray birinci takı- mında sağ açık mevkiinde gördük, mu- vaffak da oldu. Ondan sonra sağ mu- avine geçti, ve daha sonra da merkez muavine alındı. Feyziye İlsesinde tale- bedir. Mıntakanın 6462 numarasında kayıtlıdır. Suavi: 1907 snesinde İstanbulda doğ- du. Futbole Galatasaray lisesinde baş- Kaleci Avni ladı. Galatasaray klübüne dahil oldu. Onu seneler var ki, muavin hattında görüyoruz. Mühendis mektebinde tale- bedir. Mıntakanım 2613 numarasm- da kayıtlıdır. Necdet: 327 senesinde İstanbulda doğdu. Babası bay Fazıldır. Futbole Kadıköyünde başladı, hattâ az bir za- man Altınordu küçükleri arasında oy- nadı. Galatasaray lisesinde talebe ol- mak dolayısile Galatasaray klübüne girdi. Küçük takımlarda ve mektep maçlarında nazarı dikkati celbetti. Ve birinci takımda yer aldı. Seneler var kl, fasılasız bu mevkide görüyoruz. Ken- disi Zingal şirketinde memurdur, Min- takanın 1423 numarasında kayıtlıdır. 'Mijit takım oyuncularımızdandır. Haşim: 332 senesinde İstanbulda doğdu. Babası bay Mustafadır. Futbole Beylerbeyinde başladı. Galatasaray li- sesinde talebe olduğundan Galatasara- ya girdi. Genç takımlarda oyunyordu. Nazarı dikkati celbetti. Bir sene var ki, birinci takımda yer almağa başladı. Galatasarayda elân talebedir. Mınta- kanın 5769 numrasında kayıtlıdır. Merkez muavin Salim Süleyman: 330 senesinde İstanbulda doğdu babası bay Nazmıdır. Futbole Kadıköyünde Fenerbahçe küçükleri arasında başladı. Onun yetişmesinde Fenerbahçeli bay Galibin çok yardımı oldu. Sağ açık oynuyordu, Gençler şam. piyonasında merkez muhacim oynatıl- dı. Nazarı dikkati celbetti. Hattâ birkaç oyun Fenerbahçe birinci takımında gördük B takımında da senelerce oy- nadı, Geçen sene Fenerbahçeden ayrı- larak Galatasaraya geçti. Ve son z8- manda Galatasaray birnci takımında yer aldı. Haydarpaşa lisesinde talebedir. Mıntakanın 4274 numarasında, kayıt» hıdır. Bülend: 1331 senesinde İstanbulda doğdu. -Babası bay Fuzulidir. Futbole Galatasaray lisesinde başladı. Gençler şampiyonasında öynüyordu. Bu sene birinci takıma alındı. Bazan sol açık | bazan iç mevkiinde; görüyoruz. Gala- | tasaray liseisnde talebedir. Mıntakanın| 4965 numarasında kayıtlıdır. Danyal: 330 senesinde İstanbulda doğdu. Babası bay Ariftir. Futbole Ka- dıköyünde başladı. Galatasaray lise- Sol müdafi Lütfi #inde talebe olmak'dolayısile Galata- saraya dahil oldu. Üç sene var ki, onu Galatasaray birinci takımında sol açık mevkiinde görüyoruz. Merkez banka- sında memurdur. Ticaret mektebine de devam ediyor. Mıntakanın 2416 nu- marasında kayıtlıdır, Gündüz: 331 senesinde İstanbulda doğdu. Babası bay Ali Kılıçlır, İlk de fa onu genç takımlar arasında gördük ve iki sene birinci takım merkez muha- cim mevkiinde yer aldı. Fakat son maçlarda onu artık kendi takımı ara (5 dilik futbolü terkettiği söyleniyor. Ga- latasarayda talebedir. EO Mıntakanın 4968 numarasında kayıtlıdır. Ekrem: 1909 senesinde İstanbulda doğdu. Babası bay Refettir. Futbole Fo» nerbahçe küçükleri arasında bâşladı. | B takımlarda senelerce oynadı. Ta- | kım kaptanlığı yaptı. Galatasaray - Fenerbahçe arasında çıkan bir hâdise dolayısile dokuz kişinin cezalanması Ü- zerine birinci taktında oynamağa baş- ladı, Geçen sene de klübünden ayrı- larak Galatasaraya geçti. Son maçlar- da arasıra onu Galatasaray birinci ta- kımı muvin httında görüyoruz. Gela- tasaray lisesinde muallim muavini idi , Ticaret mektebine devam ediyor. Mın- takanın 1458 numarasında kayıtlıdır. Refik; 1919 senesinde burada doğdu. Babası bay Haydar. Galatasaray lise- sinde futbole başladı “Onu İlk defa iki maç var ki birinci takım müdafaasında görüyoruz. Mıntakanın 6790 numara- sında kayıtlıdır. Galatasaray lişesin- de talebedir. Sacid: 1330 senesinde İstanbulda | doğdu. Babası bay Hamittir. Genç ta- kımlarda oynuyordu. Son “Galatasa- ray - Fener maçında birinei takımda oynadi. Galatasaray lisesinde talebe- dir. Mıntakanın 4661 numarasında ka- yıtlıdır. Şevket: 1330 senesinde İstanbulda doğdu. Babası bay Abdullahtır. Gala- tasarayda yetişti. Necdetin hastalığı ona birinci takımda yer vermöğe vesile oldu. Son Galatasaray - Fener maçın- da da birinci takımda oynadı, Galata- ay lisesinde tâlebedir. Mıntakanın 4281 numarasındı tlıdır, Federasyon başkanı Sedad Riza istifa mı etti. Milli küme maçlarının tehiri hakkın- da genel merkezden gelen telgraf üze- rine bu tehiri yerinde bul fede- Tasyon başkanın istifa ettiği geç va- kit şayi oldu. Ne dereceye kadar doğ- ru olduğunu tahkik edemedik. Yalnız selâhiyetlar bir kaç kişi bu haberi te- yid etti. Biz bunu ihtiyatla kaydediyo- ruz, Linsans işleri için bir tamim geldi Milli küme maçları dolayisile yeni- den itirazsız lisans verileceğini bildir- miştik. Bu husus hakkında klüplerin müracaat ederek fotoğraflı lisans fiş- lerini Ankaraya göndermek üzere İs- tanbul bölgesine bir tamim gelmiştir. ?