11 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

11 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

1 Mart 1937 vi - Üzümcüler kongresi ——— / (Baş tarafı 1 inci sahifede) Standardizasyon dediğimiz 78 | man, bu zârureti ve bu menfaatleri göz önünde tutmuş bulunuyoruz. Ti- | caret odaları kongresinin çok ehem- miyet verdiği bu mevzuu, kanun ile teyid etmek istedik ve harlel ticareti- mizin kontrolü için, Büyük Millet "Meclisi, meni tağşiş kanununa ek ölarak bize yeni bir kanun bahşetti. Bu kanun, atılmış, ilk adımdır. Bu istikamette anacak kararların, tat- bikini temin edecek, bir kuvvettir. Tatbikat ve teknik bakımından, alâkadarların da mütalâasını aldık- tan sonra, varacağımız Kararların, tamamen tatbikini temin için sarsıl- maz bir azim ile yürüyeceğiz. Bu, tüccarımızın kabiliyetine, moraline, itimatsızlığımızdan değildir. Bilâkis tam bir itimadımız vardır. Moralite ve kabiliyet lâzım ve fakat kâfi de- Kidir. Bunu hukukileştirmek lâzım- dır. Meselâ, bir tüccarın bonosunu, gününde ödemesi lâzımdır. Bu mo- ralitenin icabıdır. Fakat ödenmezse protesto edilir, buda bunun kanun! İ müeyyidesidir. 'Müstahsillerimizin, tablatin ve fk- timin kendilerine bahşettiği güzel mahsullerimizi, temizliğine ve tabil nefasetine kıymadan tüccarımıza ye- #iştirecelkerine ve bunların da ây- nl ihtimam ile müstehlikin isteğine uy- gun şekilde işleyip, satışa çıkaracak- Yarına itimadımız vardır. Biz teknik #tibarile her birine düşecek vazifeyi tesbit ederek, çalışma tarzlarını tev- hid etmek ve bu suretle milli sayin muhassalasını arttırmış olacağız. Ye- rine göre standartlaştırma veya tip- leştirme dediğimiz budur. Mütehas- | “sıslarımız size, ihzari biretüd ha- zırlamışlardır. Bunlar sırf sizden ri- ca ettiğimiz işi teshil içindir. Sizin | kararlarınızı en isabetli karar ola | Tak telekki edeceğiz. İ B. Celâl Bayar, odalar kongresin- deki nutkunu hatırlattıktan ve stan- dandardizasyon işini bir moda İşi söyledikten sonra sözüne devamla dedi ki: — Amatör Insanlar değiliz. Mem- leket için, mili ekonomi için maddi menfaat getirecek faydalı bir yol bulunduğuna kanaat ettiğimiz için- dir ki standardizasyon işine ehem- miyet verdik ve vereceğiz. Mahsulle- rimizin en müihimminden işe baş yarak bu yolda ilerliyeceğiz. Bugün çekirdeksiz kuru üzümü ele almamı- | mn sebebi, bu nevi üzümlerimizin bir an evvel tiplerinin resmen . tesbit edilmesinde alâkadarlar için de, milli D. No. Semti ve mahallesi 213 Yedikule İmrahor İlyas 2011 2489 2695 Eyüp Nişancı Mustafapaşa Bostancı Çatalçeşniz Aksaray Kâtip Kasım 2120 Büyükdere 758 Bostancı Çatalçeşme 3240. Büyükada Yalı 3701 Yeniköy Aya Nikola 3821 Yeniköy Panaly& Üsküdar Yenimahalle 4537 Çengelköy Saraçhansbaşında Mimar Ayâs İstinye Mehmet çavuş 7844 Yeniköy Panaiya ekonomimiz için de ehemmiyetli ve maddi hir menfaat görmüş bulunma- muzdır. Çekirdeksiz kuru üzüm, bizim hari- ci ticaretimizde daima ikinci veya Ü- çüncü derecede yer alan bir maddedir. Bnede vasati sekiz milyon lira getiren, bu laymetli mahsul ihracatının, 19 milyon getirdiği yıl da olmuştur. Faz- la olarak, bir kadirşinaslık ifadesi ha- dinde de ilâve etmeliyim ki, çekirdeksiz kuru üzüm ihracatımızda, numar ve tip tatbikatı, diğer ihracat maddeleri- mizdeki tatbikattan çok önce ve filen başlamıştır da. Şu halde çekirdeksiz kuru üzüm, memleketimize, her yıl yüsek bir ser- vet temin etmekte olması, üzerinde tip leştirme bakımından daha fazla çalı- şılmış bulunması itibarile, bu mevzuu, ilk olarak ele almış bulunmamızda isa- bet de vardır. Vekil nutkunun sonunda murah- haslara muvaffakıyetli çalışmalar te- menni etmiştir. İNTİNABAT Bundan sonra intihabat yapıldı u- mumi reisliğe iktisad vekili bay Celâl Bayar, reisliğe Rahmi Köğen, birinci müavinliğe Ihracatçı Şerif Remzi, u- mumi kâtipliğe müstahsil Mümtaz, u- mumi kâtip muavinliğine iç ticaret u- mum müdürü Cemal Ziya, kâtiplikle- re de Türkofis İzmir müdürü bay Maz- har, Zeynel Besim, doktor Seyfeddin seçildiler. Müteakiben encümenlerin seçimine geçildi. İhracat, ziraât temenni hamile! Üç encümen teşkil edilmiştir. Kongre öğleden sonra tekrar top- lanmış ve çalışmıştır. Almanyada Yahudiler paçavracı olamıyacaklar Berlin 10 (A.A.) — Curuf ve Firelerin Gört senelik plânı çerçevesi dahilinde toplattırılmasını derpiş eden bir emir- name neşredilmiştir. Bütün paçavracı- ların âri ırkına mensup olmaları ikti- za etmektedir. Irlandanın yeni kanunu esasi projesi Dublin 10 (A.A.) — Serbes devletin yeni kanunu esasi projesi, meclise 11 martta sevkedilecektir. Meclis, fik kı- Taatinde tadil tekliflerini bildirecek ve paskalya tatilinden sonra ikinci kıra- atinde müzakereleri açacaktır. Yeni ka- nunu esasiye göre, Irlanda İngiltere imparatorluğu ile şerik vaziyetinde bu- lunacak ve geçen sene âyan meclisi lâğ- vedildiği için «ikinci bir meclis» kuru- Jacaktır. Istanbul Gayrimübadiller komisyonundan: Sokağı Emlâk No. Hacı Manol Ban x. 117 Değirmen 3 Çatalçeşme o E 15 Mü. Harita: 129 E. Bostancı E. 76 X. Kumsal (Yal) X. 238-327 Çiçek ve Hamam “ Çatalçeşme E. Aya Dimitri ve Rıhtımlı 2 X. Zağnospaşa ve Özdemir *“ ve Yelüfürücü E46Y.1 E. 15 Mü. Harita: 67 Doğramâci EBİiİiY.9 Kâsap E. ve Y. 12 E. Yangınbağı Y. Şetaret- E. 40 Y.46 E. Kuleli hastahanesi E 9-1 Y. Çengelköy Taşocağı No: taj 1416 Saraçhöie 'caddesi b OE 13Y.11 -mahallinin 3/5 ve diğer E. İstinye caddesi E, 1921 X. İstinye Emirgân yolu (— Y. 171$ Kakaviya E. ve Y.18 Yukarda evsafı yazık gayri menkuller on gün müddetle satışa çıkarılmıştır. İhaleleri 243/997 gününe dü- sen carsamba günü saat 14 dedir. Satıs münhasıran gayıi mübadil bonosiledir. AKŞAM ispanyada asiler (Baş tarafı 1 inci sahifede) Burada söylendiğine göre, asi kuv- vetler, 3 kilometre genişliğinde bir cephede 16 kilometre kadar ilerlemiş- lerdir. Gundalajaranın bugün ve ya yarm düşmesine intizar eğilmek- tedir. MADRİD KUMANDANI NE DİYOR? Madrid 10 (A) — Madrid radyo- sunda" bir nutuk söyliyen general Mija ezcümle demiştir ki: Düşmanın taarruzu başlamıştır. Dün tutulan dört İtalyan esirinin ifa- delerine göre, asiler, Habeşlere karşi harbeden İtalyanlârı yardımlarına | dan, bilâhare Almanlardan ve şimâi de İtalyanlardan yardım istemiştir. İtalyanlara da diğelrerinin ayni mu- kadderatı nasip edecektir. 15 BİN İTALYAN ASKERİ Madrid 10 (AA) — Dün Guadala- Jarada esir edilen dört İtalyanın ver- dikleri ifadeye göre, bu mıntakada muharebe etmekte olan İtalyan kuv- vetleri, tam kadrolu müteaddit fırka- dan mürekkeptir. Ve bu fırkaların başında general Pezzi vardır. Mikdar, takriben on beş bindir. Esirlerin üzerinde bulunan vesika- lar arasında üçüncü ve dördüncü fır- kaların mührünü taşıyan ve İtalyan- ca yanılmış olan cephane alma emir- leri bulunmuştur. MADRİD BOMBARDIMANI Madrid 10 (A.A) — Dün gece saat yirmide, Mağridde üç çeyrek saat süren şiddetli tüfek ve mitralyöz 8€5- leri işitilmiştir. | Bilâhare anlaşıldığına göre, bu es- nada cumhuriyetçi kıtalar, garp par- kı ve Fransız köprüsü kenarlarında Pardoya kadar olan cephede bir bas- kın hareketi yapmış ve Caslille ve Pardo yollarının iltisak noktasında mevzilerini tahkim etmiştir. "Almanya İngiliz müzakeresi tekrar mu?., Londra 10 — Alman sefiri Londra» ya gelir gelmez Hariciye nezaretine gi- derek Iki memleketi alâkadar eden meseleler hakkında görüşecektir. Müs- temlekeler işinde büyük bir inkişaf bek- lenmemektedir. Yeni Lokarno paktinâa gelince, bu hususta teşebbüs Almanya- ya birakılmıştı. Almanyanın tekliflerde bulunması muhtemeldir, Paris 10 — Gazeteler B, Ribbentro- pun Londraya hareket edeceği haberi üzerine uzun makaleler yazıyorlar, Al- manyanın yeni Lokarnoyu garbi Avru- paya inhisar ettirmek hususunda israr | edeceğini zarmediyor. Cinsi ve hissesi 70 metre arsa 79 » 198 » 1 124 > 0 >» 636,5 metre arsanın 1570 9/11 his, zari 75 melre arsa "15 Açık art-! tırma İki taş oda ve bir ahşap 250 ; €v ve münhedim alır > yeri ve bahçenin 9/20 his, Dükkânın muayyen o 1500 Kapalı zarf muayyen mahallinin 7/10 his. 189,50 metre arsa 1000 » 245 metre arsa 250 Açık art» tırma çağırmışlardır. Asiler, evvelâ, arablar- | —| (Baş tarafı İinei sahifede) iştirâk etmesi için icap eden teğbir- ler alınmıştır. Bayrama üniversite ve lise talebe- lerinin meccanen iştirâk edebilmi leri için hazırlanan biletler üniv te rektörlüğü ile maarif müdürl ne gönderilmiştir. biletleri talebeye dağıtacaktır, Memleketimizde ilk defa yapılacak Türkkuşu bayramına pazar günü tam saat 11 de merasimle başlana- caktır. Türkkuşu tayyareleri uçuşlar yapacaklar, paraşütle atlamalar ya- pılacak, - motörlü tayyarenin arkası- na plânör (yani motörsüz tayyare) bağlanarak uçurulacak, bundan son- ra plânörün motörtü tayyareden -ir- tibatı kesilerek muhtelif hava oyun- ları, akrobasi hünerler yapılacaktır. Bu oyunlar, uçuş, atlama gibi şe- kilerde yapılacaktır. Bütün halkın bayrama iştirâk ede- bilmesi için pazar günü, mutad-tâ- rifeden başka Sirkeciden Yeşilköye 8 tren kalkacaktır. Biletlerde yüzde elli tenzilât yapılacaktır. Bundan başka Taksim, Sirkeci ve Eyüpten muntazam otobüs servisleri harekt edecektir. Otobüslerle gidip gelenlerden 60 kuruş ücret alınacak- tır. Otobüs servislerinden başka Ye- şilköy tayyare meydanı İle İstanbul arasında irtibeti temin etmek Üze- İ re aynen taksi otomobilleri de ha- rTeket edecektir. Her otomobile dört etiketi bulunacaktır. Türkuşu bayramına iştirâk etmek Üzere bugün de Ankaradan Türkku- şuna mensup 3 tayyare İle 2 plânör gelecektir. Evvelki gün şehrimize ge- len Türkkuşu tayyareleri bugün uçuşlar yaparaklardır. Önümüzdeki cumârtesi günü de beşi motörlü, üçü motörsüz olarak beş tayyareden mürekkep bir tayyare rama halkı davet edecektir. Ankara (Telefon) — Merzifonda i- kinci bir sivil tayyare mektebi açıla- hassa tayyare makinisti yetiştirilecek: tir. Bu maksadla tayyare makineleri- | lecek modem atelyeler vücude getiri- Jecektir. - Yapılan hesaplara göre mektep için yaptırılacak bina, tesisatile beraber üç yüz bin liraya mal olacaktır. Bu para Türk Hava kurumu bütçesinden ayrılmıştır. Binanın inşaatına Yakin da başlanılacaktır. Beykoz Deri ve Kundura fabrikası TÜRK ANONİM ŞİRKETİ Şirketimizin umumi heyeti nlelâde olarak aşağıda rüznamede yanlı işleri müzakere için-26 Mart 937 cuma gü- nü saat İl de Sümer Bank b «besi binasında toplanacaktır. Mezkür heyeti teşkil eden zevatın esas müukave- İenamemizin 41 inci maddesine tevfi. kan bü içtimada hazır bulunmaları ilân larin okunması ve İdare Meclisinin ibrası, 2 — Bilânço ve kâr ve zarar hesap- Tarının tedkilki, 3 — İdare Meclisi âzelerinin huzur Göketlerinin terki Bu fki makam, bu | kişi binmek şartile yolculardan her | birinden 125 kuruş gidip gelme Ücre- | ti ahnacaktır. Otobüs ve otomöbille- rin üzerinde (Türkkuşu bayramı) | filosu şehir üzerinde uçuşlar yaparak | beyanname atacak, pazar günkü bay- ' cağını bildirmiştim. Bu mektepte bil- | | min her kısmını imal ve tamir edebi. | 1 — İdare Meclisi ve Mürakip' rapor. | » Kaç yaşında görünüyorsunuz? İ | | | İhtiyarlamakla yaş meselesi mevzuubahis - değildir. Belki -| cildinizdeki «Biocel» tabir €di- len tabii ve sıhhatli cevherin mevcudiyeti rol oynar, Cildleri Biocel cevherile zengin olan kadınlar 60 yaşlarında olsa- bile gene genç görünürler, Cil diniz. Biocel cevherini kaybet- meğe başladığı vakit 25 yaşın- da olsanız bile ihtiyarlamış gö- N rünürsünüz. Kederler ve dü- şünceler Biocel'i kurutur. Bu- nun için cildinizi, genç hay- vanlarda gizlenmiş cild hücey- Hi ratı merkezinden istihsal edi- len taze ve saf Biocel'le besle- yiniz. Bu cevher, cildinizi kuv- vetlendirmek ve gençleştirmek hassasına maliktir. Tabii Bio - Gel ihtiyatınızı uyandıracak ve cildiniz - buruşukluklar, çizgi- Ter, siyah benler gibi « ihtiyar ık alâmetlerinden kendi ken - dine kurtaracak ve hakiki de- vamlı bir gençlik temin ede - cevheri haiz yegâne bir cild unsuru vardır. O da penbe ren- gindeki Tokalon kremidir. He- men bu akşam yatmazdan ev- vel tatbik ediniz. Sabah da beyaz rengindeki Tokalon kre- mini kullanınız. Şayani hayret bir hetice ile karşılaşacaksi - nız. 72 yaşındaki kadınlarda buruşukluklar zail olacak 50 yaşındaki kadınlar ancak 32 yaşında görülecek ve genç kız- M lar ise hiç görmedikleri cazib” güzellikte bir tene malik ola» caklardır. Muvaffakıyet mu- bakkak ve teminatlıdır. Tec - $ Mi : : r : ; fında düzgün, beyaz ve taze di bir cilde sahib oldum...) N S. Caddesi, — - D. Tüccarı ; YAM Eskişehir İ Bu asılları SM EMME iz A A MA EEE