16 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

16 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Galatasaray ve Fenerbahçe takımlar sahaya nasıl çıkacaklar ? Bu maçlarda dalma sürprizlerle karşılaştığımızdan, netice hakkında şimdiden iaminde bulunmak kabil değildir İki ezeli rakip Galatasarıy ve Fe- nerbahçenin karşılaşması milli küme şampinoyasında oynıyacağı rol nok- tai nazarından çok mühimüir, Faka$ daha ziyade senelerin doğurduğu re kabet bu karşılaşma üzerindeki alâ kayı arttırıyor. Gazetelerde her iki takımın nasıl bir kadro ile çıkacağı, nasıl oynamaları lâzım geldiği hak kında yazılar spor sütunlarını doldü- ruyor, Gündüz oynuyormuş! Fikret sol açıklan merkez muhacıma alına- cak. Muzaffer oynıyacak, Fenerbahça takımında gençlerden bir oyuncu yep alacak gibi birçok haberler de var, Acaba bu değişiklikler, Gündüzün oynaması, uzun zamanlardanberi sol açıkla oynıyan Fikretin ortaya alın- ması, bir genç oyuncunun Fener taki» munda yer alması ne gibi tesirler yer pabilir?, Gündüz Galatasaray hücum hatti için lüzumlu bir elemandır. Oynadığı zamanlar bu hattın idaresinde kafa» dan topa hâkimiyeti ile Galatasaray hücum hattının belkemiği idi, Birkaç ay var ki, oynamıyor. Fuf- bol gibi daimi antrenmana ihtiyaç gösteren bir oyunda birkaç ay hiç oy« namamış, antrenman yapmamış biy oyuncunun çok faideli olması şüphe idir. Onun içindir ki, Gündüzün oy« naması Galatasaray takımı için çolt faideli birşey olacağını zannetmiyo. TUZ, Saniyen de Galatasaray takımında Şişli klübünün merkez muavininin yer alacağını ve merkez muavin oyna» tılacağımı duyduk. Sarı kırmızıliların en zayıf noktasını teşkil eden bu hat- ta yapılacak değişiklik muvafıktır. Yenerbahçe takımında yapılacağı söylenen değişikliklere gelince, düşün» celerimizi kaydedelim. Evvelâ Fikretin, Sol açıktan ortaya alınması fikrini şu, rada münakaşa edelim. Fikret bugün hiç şüphe yok ki, Fenerbahçe hücum hattının belkemiğidir. Fenerbahçeye karşı oynıyan takımların sarı lâciverde lilere iş gördürmemek için bütün yaptıkları onun kayşısına âdeta biz gölge gibi yerini dikerek onu oynat mamak tabiyesdir, Ekseriya da bun dan muvaffak oluyorlar. Fakat Fik- reti ortaya aldıkları takdirde hiç şüp- he yok ki, gene onu daha sıkı bir 96 kilde marke edeceklerdir. Hücum haf tını işletecek bir oyuncu iyice tutular cak ve oynalılmıyacak olursa bu defa Fenerbahçe hücum hattı tamamile duracak ve iş göremiyecektir. Halbuld açıktaki bir oyuncu oynatmaktan zi» yade oynamak vaziyetindeğir. O tu- tulduğu takdirde diğer oyuncular İş görebilirler. Hattâ onu oynatmamak hususunda bir hattâ iki kişinin tut mak için üzerinde bulunması diğer srkadaşlarını nisbeten daha serbes bi yakabilir, Bizce Fikret Fener hücum hattında ortadan ziyade gene eski mevkiinde oynatılmalıdır. Orta akıncı kim oynatılabilir?. Şimdiki halde All Riza sakat oldu- ğuna göre bu mevkide oynayabilecek üç oyuncu var.. Esad, Bülend, Muzaf- fer, Esad — Bu oyuncu cüssesinin kt- çüklüğüne rağmen oldukça cesurdur. Ve bu mevkide de epice oynadı. Futbo- lü anlamıştır. Onun muvaffak olma» masında en büyük sebep topu fazla ezmek hususundaki inadıdır, Topu dıktan sonra topu verebilecek müsald vaziyetler olduğu halde hasma doğru gidiyor, halbuki bunu yapmıyarak topu mecburi maçlar hariç arkadaş- dar kaçınmalıdır. Fenerbahçe antre- nörünün bu çocuk üzerinde yapacağı, yaptıramağa çalışacağı asıl iş budur. Muzaffer — Muzaffer hiç şüphe, yok ki, Zekiden sonra bu mevkiin en iyi oyuncusu İdi. Bir parça çekingen oynamasma rağmen şüt ve İdare ka» biliyeti hiçbir oyuncumuzda yoktu. Fakat uzun bir zaman futbolden ay- rılması onu bozdu. Ve Beşiktaşa karşı oynadığı oyunda bütün kusurunun antrenmansızlık olduğu görüldü. Antrenmansızlık ve uzun zaman- larına verse hiç şüphe yok ki, daha danberi beraber oynamamak nok- giyade muvaffak olur. Bilhassa Gala- | sanlığı onu muvaffakıyetsizliğe sü- tasaray - Fener maçları gibi âsabın rükledi. Beşiktaş maçından beri çalı- gok rol oynadığı oyunlarda bir oyun- şıyor. Onun oynayıp oynamamk hu- p gitmemeli, bilâkis hasımla | susundaki kabiliyetini biz blemeyi. mümkün olduğu ka. | Antrenörleri eğer kendisinde gyniyie. bilecek kabiliyet görüyorsa tabil yer verir, Eğer nefes kabilyeti artmışsa bilgisi ve tecrübesile Fenerbahçe ta- kımında Galatasaray hücum hattın- da Gündüzün göreceği kadar işi oda görebilir. Bülend — İlk defa Galatasaraya karşı hücum hattında oynatılarak ta- kımın üç gölünü yaparak muvaffa- kıyetli bir oyun çıksran Bülend onu mütekaip oyunlarda o muvaffakıyeti gösteremedi. Bu muvaffakıyetsizlik neden ileri geldi? O günkü Fenerbahçe - Galatasaray karşılaşmasında saha çamurdu. Bu genç oyuncu diğer arkadaşlarına na- zaran birinci takırıda ilk defa oyna- mak hevesile daha canlı idi. Sahanın çamur oluşu onun topa hâkimiyet noktasındaki noksanlarını meydana wurmağı ve bu canlılıkla topu söktü ve muvaffak oldu. Onu müteakip o- yunlarda sahanın kuru oluşu topa hâkmiyet noksanlarını meydana vur- du. Tebiatile ayni muvaffakıyeti gös- teremedi. Bu muvaffakıyetsizlik birin- ci takımda oynamanın verdiği korku ve asabiyetle günden güne arttı. Ve ta. mamlile aksamağa başladı. Onun için- dir ki, bu genç ve çok istidadlı oyun- Fenerbahçe karşılaşmalarında bu gibi değişiklikler ikinci derecede rol oynar. Bu karşılaşmalarda ne sürprizlerle karşılaştık, Hem unutamıyalım ki, ak- la gelmiyen değişiklikler gördük. Galibyeti muhakkak addedilen ta- rafın mağlübiyeti çok defa vaki oldu. Bizim istediğimiz temiz bir futbol seyretmektir. Türk f#utbolüne en büyük hizmeti yapmış bu iki güzide klübümüzden biz bunu istiyoruz. #kk Galatasaray - Fenerbahçe maçı B.İ,T.O,K dan; 1 — Mini küme maçlarından Gala- tasaray - Fenerbahçe maçı 18 nisan 93T pazar günü saat 15,30 da Fener- bahçe stadında yapılacaktır. 2 — Maç hakemi Adnan Akın, yan hakemleri Feridun Kılıç, Samim Ta- ludur. 8 — Tribün 50, duhuliye 25 kuruş- Fubol ajanı İzmire gittiler Güneş Bu hafta İzmirde milli kü- me karşılaşmalarını yapacaktır. İs- tanbul futbol ajanı Zeki Riza bazı iş- leri için İzmire gitmiştir. Bu maçlar esnasında orada kalacktır. Futbol fe- dersyonu başkanı Sedad Riza da bu maçlar münasebetile İzmire hareket otmiştir. Balkan oyunları hazırlık müsabakası İstanbul atletizm ajanlığındanı 1 — 11/4/937 cumartesi günü ya- püacak 8 inci Balkan oyunları hazır. lık müsabakaları programi: 100 seçme yüksek atlama final sa- at 15, 800 final 15,16, 5000 final 1630, 400 seçme 15,50, 200 seçme 16, 1500 fi- nal uzun atlama final 16,16, 400 fi- nal 16,30, 100 final 16,45, 200 final 17, 4X100 bayrak final 17,16. 2 — Hareket Amiri: Mehmed Ali u- mumi kâtib: İhsan Belor Kronomef- Tör; Cezmi Reşit, Hüsameddin, Ahmed mem Parise yüzlerce yolcu getiren, Bir çelik yılana benziyen tren Marsilya garından ileri saldı, Saatler uzadı, yollar kısaldı. Kazanda gelmişti istimin keyfi, Kuş gibi uçurdu lokomotifi!.. Trenin farkı yok kudurmuş selden, Çiğnedi kırları, geçti tünelden!,, Su buhar oluyor, ocaklar dolu, Yıldırım hızile aşıyor yolu!. Bu hızla döndükçe tekerlekleri!, Vagonu sarsıyor rayın ekleri!.. Geriye kaçıyor uzaktan gören, İkinci vagonlar nisbeten boştu, Yolculuk birinel salonda hoştu: Buraya girmişti yalnız üç kişi, İkisi erkekti, birisi dişi!... Birinci erkek bu: Yaşlı bir papar.. Şapkası; Tersine çevrilmiş bir tas.. Traşlı başına yapışmış dibi; Aynile Arnavut külâhı gibi?.. Sırtına giydiği bu kara cübbe Ona dar geliyor: Göbeği kubbet.. Belinde örülmüş bir kordon bağlı, Gömleğin yakası bir karış yağlı!.. Besbelli terlemiş kirli ekselans: Koynundan çikiyor ekşi bir esans!.. Haramdır.. sabuna vermiyor para: Bilekler lekeli, tırnaklar kara!.. Söyleyim, gelmişken tamam sırası: Tartınız, on kilo var kundurası!.. aşınmış, yamalı ucu, Sanırsın Şarlonun meşhur papucu!.. O gene mağrurdur, gene cakalı: Göğsünü kaplamış çünkü sakalı!.. Hele sağ elinde beş kirli parmak Bu uzun sakala olmuştur tarak: Onu hem tarıyor, hem de yan gözle Anlatsam sözle, Yüzünün tarifi elimden gelmez: Bu güneş her zaman gökte yücelmez, Dünyaya nur saçmaz her zaman bu ay, Bu kızı anlatmak değildir kolay!.. «İki er, bir dişi vardı.» demiştik, İşte bu: Kirpikler duruyor dimdik, Gözleri Jnponez, çekikti kaşı, Küçüktü: Yirmiye gelmemiş yaşıt. Saçları siyahtı zeytin renginden; Bay papaz haklıydı çıksa da dinde. Gözünü kim görse sarhoş olurdu: Uykudan uyanmış gibi mahmurdu!.. Koltuğa gömülmüş, etek kısalmış, Biçimli dizleri meydanda kalmış, Gülüyor bir güzel gence dönerek!., Bu güzel genç kim?, mi: İkinci erkek.. Fransız kızının nişanlısıdır, Bir sıcak bakışı kalbi ısıtır!.. Üç kişi gidiyor kompartımanda: Onları süzüyor papaz bir yanda; Bu hırsız bakışlar olmasa eğer İki genç daha çok sevişecekler!.. Kız, gencin kolunda kalmak istiyor, Genç, kızdan bir buse çalmak istiyor!.. —3:— Yolları başara dursun Semplon, Geç vakit olmuştu.. gece. saat on!,. İsanın yerdeki kurnaz vekili, Yerinden davrandı, örttü İncili, Başının altına bir yastık aldı, Mindere uzandı, uykuya daldı!., Kadrini bilmişti genç bu fırsatın, Papazın sakalı Yazan: Necdet Rüştü | Onu bir milyona alırdı satın: Ne mutlu; yanında sevdiği genç kız, Koskoca vagonda kalmıştı yalmız!., Deliydi.. âşıktı.. bu kıza kuldu; Eline sarıldı, biraz sokuldu, İstedi küçücük bir buse almak, Kız hemen kaşını çatmıştı; —ıBırak; «Karşıda papaz var, bizi seyreder, «Görürse mutlaka: Günahkâr kız der'e Genç ısrar etmişti: — Baksana, yattı, «Uyuyor.. gözünü çoktan kapatdı!..» Kız gene kanmadı: —Dalmadı henüz!» Genç adam fırladı: —$imdi görürüz!» Papazın göğsünü saran sakalı, Çeneden göbeğe varan sakalı Süpürge misali dururken açık. Genç adam kopardı bir kı Baktılar: Örtülü ber ill a «Ne derin uykuda, gözünle gördün! «Bir parça seveyim, kollarıma gel; <İstersen çekeyim daha iki tel?..» —Çek'.» Diye Kaz razı oldu bu İşe, Nişanlı uzandı gene keşişe, Sakaldan iki tel çekti ansızın: Uykuda... Neşesi geldi genç kızın, Sokuldu.. genç adam bir buse aldı, İki genç felekten bir gece çaldı!.. ağn Güneşten parlarken sabah ufuklar, Bay papaz uyandı: —«Bonjur, çocuklar!..» İkisi hürmetle verdi karşılık, Papaza dedi Ki kız bir aralık: —Her zaman Parise gider misiniz?.. «Trenle seyahat eder misiniz?..» Papazın İncile çevrildi gözü, Genç kıza söyledi sonra şu sözü: —Seyahat merakı hiç yoktur bende.. «Tanrıya çok şükür!.. Her gün trende «Yatmaktan kurtardı beni bu akıl; «Gezseydim kalmazdı sakalımda kıl!» AKŞAM Abone 1 Ücretleri lp m Dile 780 » 1450 » 400 » 800 » 19 5 Posta ittihadına dahil olmayan ecnebi memleketler: Seneliği 3600, altı aylığı 1900, üç aylığı 1000 kuruştur. kuruşluk pul göndermek lâzımdır. Sefer 4 — Ruzu Kasım 160 & İlmek Güneş Öğle İkinii Akşam Yat E Ba) 100 525 90 1200 1AT Ve ââ2 6,19 13,4 1559 1049 2026 a İdarekane: Babıâli civan Acımusluk Sok. Eyer sinirlenir?” lenen ve ruhen yorgunsama ve bandan dolayı tam verimle çalışamı» yorsanın; “İşlerinizin iyi gitmesini nasıl İsteyebilirsiniz! Unutmayınızkl birkaç gecelik uykusuzluk sizi bu hale sokabilir. Bromural -Knoti. ölnirleri yatıştırır, uykuyu İç, zararsız, tesiri hoş ve emniyeti var HAÇ olup sinirlerinizin sükünunü çok kısa bir zamanda (ade ve bu sayede Gizl yeniden dinçleştirecek olan uykunuzu temin eder. 0 8 könyrinei b dp darda gezanticri e reçede ila satılı, Kaoll A.O, klimyexk maddeler fabrikaları, Ludulgshaten siRhin