23 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

23 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

# Başvekil hen hareket etti Paristen Atinaya mütevecci- m — er — 19 — No, 6679 — Flati her yerde 6 kuruş Başvekil pazartesi sabahı PAZAR 23 Mayıs 1037 Atinaya vasıl oluyor Güneysu vapuru dün akşam hareket etti, çarşambaya dönmesi muhtemel Başvekil İsmet İnönünü Piteden İs- tanbula getirecek olan denizyollari «İdaresinin Güneysu vapuru dün ak- “Şam suit yedi buçukta İstanbuldan hareket etmiştir. Güneysu pazartesi sabahı erken Pireye vasıl olacaktır. Vapurun o akşam Pireden hareket etmesi ve çarşamba sabahı İstanbula gelmesi muhtemeldir, Başvekil Paristen hareket etti Paris 22 — Başvekil İsmet İnönü Pariste bir müddet kalmış ve dün akşam Semplon Ekspresile Atinaya hareket etmiştir. İstasyonda pek çok Zevat kendisini uğurlamıştır. Hariciye vekili, Başvekille görüşecel Cenevre 22 (A.A.) — Anadolu ajan- Sinın hususi-muhabiri bildiriyor: Dün buraya gelen hariciye vekili doktor Tevfik Rüştü Aras, Londradan dönmekte olan başvekil İsmet-İnönü- ne cumartesi sabahı Lozandan geçer- ken mülâki olacaktır. Rüştü Aras Milâna kadar İnönü ile birlikte yolculuk yâpacak ve oradan tekrar Cenevreye gelecektir, Başvekil Lozandan geçti Cenevre 22 (A.A.) — Anadolu ajansının hususi muhabiri bildiriyor: Başvekil İsmet İnönü, bu: sabah €rken Lozandan geçmiş ir, Semplon | Güneysu vapuru ekspresle Atinaya gitmekte olan Baş- vekil, Nişde trön değiştirecek ve Selânik tarikile Atincya varacaktır. Hariciye Vekili doktor Tevfik Rüştü Aras, bütün İsviçre arazisi dahilin- de Başvekile refakat etmiş ve bilâha- re aş p Pa Atinada Elen si Kaldi B. Metaksas ile gö- rüşmelerde © bulunacak ve Majeste kral ikinci Georges tarafından ka- bul olunacaktır. Hususi bir Türk va- puru Pireye hareket edecek ve ora da, 24/25 mayıs gece yarısından iti- baren Başvekilin emrine âmade du- racaktır. B. İsmet İnönünün o gece hare ket etmesi muhternel olduğu gibi 25 mayıs günü hareket eylemesi de muh- temeldir. va Başvekil İsmet İnönü, 27 mayısta Ankâraya dönmüş bulunacaktır. Bü- yük Millet Meclisinde bütçe müzake- relerinde söz söyliyecektir. Madam Simpson kocasına itaat edeceğine yemin edecek Cande şatosunda düğün hazırlıkları ilerliyor, yeni evliler düğünden sonra balayı seyahatine çıkacaklar Cande şatosunun kuşbakışı görünüşü ve şato etrafındaki bahçeler ve ormanlar Madam Simpson Dük ile izdivaç ederken » «Kocasına itaat edeceğine yemin edeçektir.» Dai'y Ekspres yazıyo:: Dük dö Vind- ör ile madam Simpson üç haziranda Yapılacak izdivaç resıninde yirmi beş kadar davetli bulunacaktır. Davetli- ler arasında madamın halası, baron Rothsihld ve zevcesi bulunacaktır. Merasimden sonra yeni evliler çok kı- $a bir zaman Cande ,Şatosunda kala Caklar ve sonra balayı seyehatine çi kacaklardır. erasim Fransız kanununa göre Yapılacaktır, Mon$ şehrinin belediye reisi nikâhı akdedecektir. Fransız ka- nununa göre madam Simpson kota» sına itaât edeceğine ve onun müna- sib gördüğü - yerde ikamet etmeye razı olacağına yemin edecektir. Bir tebliğte Dükün madam Simp- sonla evleneceği resmen bildiriliyor, fakat izdivaç merasiminde kral aile- sinden hiç kimsenin bulunmuyacağı- tasrih ediliyor, Madam Simpsonun düğün elbisesi henüz bitirilmemiştir. Gelinin çehizi 48 kat elbiseden mürekkeb olacaktır, Bunlardan 30 modeli sadece madam (Devamı 4 öncü sahifede) i : Iki Alman tayyareci i > , idam edilecek mi? Bilbao hükümetinin bir teklifte bulunduğu söyleniyor Bilbao 23 (A.A) — Rewler ajansi- nin muhabiri bildiriyor: Henüz resmen teeyyüd etmiyen bir şaylaya göre Bask hükümetinin reisi Aguirre, Hif- lere bir mektup göndererek Bask cep- hesindeki Alman tayyarecileri geri çekildiği takdirde idama mahküm :edilen iki Alman tayyarecisinin ser- best bırakılacağını bildirmiştir. Berlin 22 (A.A) — Resmi mahfil. ler, esir edilen Alman tayyarecilerinin hangi şartlarla serbest bırakılacakla- rı hakkında Blibaodan gönderilen babirine şu beyanatta bulunmuşlardır: «Esir edilen gönüllü Alman tayya- recilerinin bir pazarlık vasıtası olarak kullanılması hususunda Basklar ta- rafından yapılacak olan ker teşebbüs bizzat Basklar üzerinde gayri müsa- id. tesirler bırakacaktır. Çünkü bu şekilde bir-teşebbüs, her halde muka- bil tedbirler alınmasını intaç edecek- tir» Salamanca 22 (A.A:) — Milli rad- yo istasyonu, bu gece aşağıdaki tebli- ği neşretmiştir; «Şurasını kaydetmek İsteriz ki, düşmanın elinde bulunan Alman tay- yarecileri idam edildiği takdirde nas- yonalist mahkemeler tarafından ta- kib edilmekte'olan «Kızıl» ların isti- fade edebileceği her türlü af ihtimal- leri uzaklaştırılacaktır.» Atatürk ile Danimarka kırali arasında telgtaflar Ankara 22 (AA) — -Danımarka Kralı onuncu Christiamin tahta çıkı Şının yirmi beşinci yıl dönümü müna- sebetile Relscumhür Kç Atatürk ile majeste onuncu Christian arasında Bir Sovyet tayyaresi kutup üzerinde uça- rak bayrak bıraktı Telefon: 24240 idiz t0Me grairirk 24248 İç On — 20113 (Klişe) Radyo istasyonlarının inşası hazırlıkları ilerliyor Yeni istasyonlar 15 ay sonra neşriyat yapmağa başlıyacak Markoni sistemi bir radyo istasyonunda yayıcı dalrenin tertibatı Ankarada, yapılacak olan kısa ve uzun dalgalı radyo istasyonlarının inşası hazırlıkları ilerlemektedir. İnşaatı deruhde etmiş olan Mar- koni telsiz kumpanyası mukavele mucibince on beş ay sonra radyo İs- tasyonlarını ikmal edecek ve geniş bir programla faaliyete geçilecektir. - Yeni radyo -istasyonlarımızdan biri 60/120 kilovatlık uzun dalgalı ve diğeri 20 kilovat üzerinden kısa dal- galı olacak, istasyonların mürsilesi | Etimesudda bulunacaktır. 60/120 kilovatık uzun dalgalı is- tasyonun dalga uzunluğu 1639 met- redir. Bu dalga uzunluğu 1933 se- nssinde Madridde toplanan telsiz kongresinde memleketimize tahsis edilmiş olduğundan yeni radyo istas- yonumuzun yüâpacağı neşriyat diğer merkezlerin neşriyatını karıştırmıya- cağı gibi, başka istasyonlardan da müteessir olmıyacaktir. 120 kilovat kuvvetinde - yapılacak olan bü istasyonun kuvvetinin ica- bında yarıya indirilmek suretile 60 kilovat üzerinden çalıştırılarak işlet- me masraflarının azalması düşünül- müş vö şartnameye bu da ilâve edii- miştir. Bundan başka İstasyonumuzun | büyük mesafelere kadar işitilmesini nota hakkında Reuter ajansının mu- | temin için uzun dalgalı postadan maada bir de 20 kilovat kuvvetinde kısa dalgalı bir mürsile postası İle techizi muvafık görülmüştür. linde ve her biri 250 metre irtifan- da galvanizli çelikten iki direk üze- rinde tesis olunacak ve İntişar saha- sının yurdun şark ve garp İstiks- metinde daha kuvvetli olması için tertibat alınacaktır. Direklerin üzerinde tayyareler için işaret menzilleri ile direklere ko- laylıkla çıkılıp inilmek üzere asan- Sörler konulacaktır, Antenin intişar bakımından randımanı yüzde 80 ola- rak tesbit edildiğinden antene tat- bik olunan 120 kilovatlık kuvvetin takriben 69 kilovatı intişar edecektir. Bütün bu tesisat Etimesudda Mar- koni kumpahyası tarafından yapı- lacak bing dahilinde vücude getirile- cektir. Bundan başka burada posta, telgraf ve “telefon idâresi tarafından par yea Stüdyolar Ankarada şehir içinde Halkevinin ali asmında yani İsmetpaşa Kız (Devamı 4 üncü sahifede) Ak'la Kara!.. (Biribirini çekemiyen iki arkadaş) şamimi telgraflar teati- olunmuştur. | ANKARA aa > ar >