23 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

23 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 AKŞAM —— Radyo istasyonları (Baş tarafı 1 inci sahifede) Enstitü ile Tayyare kurumu arasin- daki arsada müteahhid kumpanya tarafından bir stüdyo binası inşa edi- lecektir. Bu ar T.'T. idaresi ta- rafından Kızılaydan satın alınmıştır. Yapılacak olan bu binada büyük, orta, küçük ve bir de spiker stüdyo- su olmak üzere dört stüdyo buluna- caktır. Büyük stüdyo Bu stüdyo 80 kişilik bir orkestra bir anfiteatrı havi olacak ve her tür- lü modern işaret tesisatı İle muhtelif mevkilerde dört mikrofonu ihtiva edecektir. Bu salonun hacmi 3,000 metre mikâbı olacaktır. Sadanın sün- me müddeti 500, Lekerrür için takri- ben 1,5 saniye olarak tahmin edil- mektedir. Bu stüdyonun sair hususatı, ses aksetme usullerinin en modem €sas- ları dahilinde hesap olunmuştur. Büyük stüdyoda bütün neşriyatın kontrolünü ve ayar âletleri, talimat mikrofonu ve kontrol hoparlörünü ihtiva etmek üzere hususi bir hücre bulunacaktır. Orta stüdyo Bu stüdyo küçük orkestra We ti- yatro sahneleri için vücude getirile- cektir. Burada da büyük stüdyoda olduğu gibi birisi akustik olmak üze- ze Üç mikrofon bulunacaktır. Bu | verilmesine mi stüdyonun hacmi takriben 600 mef- re mikabıdır. Küçük stüdyo Burası küçük orkestradan maada konfe, slar, nutuklar ve desrlerin hsus olup kâfi adcdde ehhez olacaktır, Bu- metre mik&bı rad- mikrofonla m rasının hacmi 2: desindedir. Spiker stüdyosu Yukarıda saydığımız stüdyolardan mada spikerlerin talim ve terbiye- leri ve icabında konferans verme hu- susunda da kullanılmak üzere dör- düncü bir stüdyo yapılacaktır. Bu- rası diğer stüdyolardaki lertibattan maada bir artistik müdür dairesi ile gramofon salonun, istirahat ve ye- mek salonlarını ihtiva edecektir. Bütün tesisat, elektrik benviratı ve havanın rütübeti ve tecdidi ile ya- kından alâkalı bulunduğu için salon ve odaların mefruşatı Etimesuddan mürsile istasyonu ile Ankaradaki stüdyo bninaları arasındaki servis telefon mükâlemeleri ve cereyanları taşımak üzere zırhlı bir yeraltı kab- losunun konması işi de müteahhid kumpanya tarafından yapılacaktır. Rradyo istasyonlarımıza alt bü- tün bu tesisatın mükemmel işler bir halde teslim olunması ve ikmalinden itibaren üç sene zarfında vukubula- cak ârızaların izalesi İngiliz Marko- ni telsiz kumpanyasına ait olacağı mukavelede zikredilmektedir. 1lö fakir ve giydiren — valandaş Balıkesir (Akşam) — Balıkesir ço- cuk esirgeme kurumu çok iyi çalış yor. Kurum, her sene 500 çocuk giy- dirmekte ve 100 kadar fakir okul ta- lebesine her gün sıcak yemek yedir- mektedir. 23 nisan bayramında 210 çocuk giydirilmiştir. Bunlardan 115 çocuğu, bütün ihtiyaçlarile hükümet konağı müteahhidi (paşa). Mehmed giydirmiştir. Yukarıdaki resimler giy- dirilen çocukları ve kurumun idare he- yetini gösteriyor. X şaretli zat baş- kan doktor Kâmil Seskidir. XX işaret- Misi teberrüde bulunan (paşa) Meh- mettir, Bursa Necatibey kız enstitüsünde müsamere Bursa (Akşam) — Memleket kadınlığına yetiştirdiği yeni unsurlarla, açıl- dığı gündenberi gittikçe ehemmiyet ve kıymetini arttıran Bursa Necatibey kız enstitüsü, ders yılının sonu yaklaştığı için, bir veda müsameresi vermiş- tir. Müsamerenin en beğenilen numarâları ârasında, mektebin mesleki ka- rakterini gösteren piyes ile milli kıyafetlerle oynanan üç ayak oyununu kay- delmek lâzımdır. Oyunlar için, resim öğretmeni B, İhsanın yaptığı modem ve cazih dekorlar çok güzeldi. Resim, mehtapta köy kızlarını gösteren bir re- vüye aittir, İBir çocuk çamaşır! kazanına düştü Kendisini gören olma- dığından suda boğuldu İzmir (Akşam) Izmirin Kahra- manlar mahallesinde feci bir kaza olmuştur, Ömer oğlu iki yaşında Ya- $ar, evin avlusunda içine su doldu- rulmuş olan çamaşır kazanı içine dü“ şerek boğulrsuştur Kazan, bühçedeki çiçekleri sula- mak için su ile doldurulmuştu. Çocuk avluda oynarken suyun içine düş- müş, osırada kendini güren olmadığı için çırpma çırpına ölmüştür. Ana ve babası hakkında adliyece tahkikat yapılmaktadı Icra işleri Isviçreden getirtilecek mütehassıs tesbit edildi Hatayın anayasasını tesbit için Ce- nevreye giden Türk heyeti müşavir- lerinden adliye vekâleti hukuk işleri umum müdürü B. Şinasi ile kalemi mahsus müdürü B. Şakir evvelki gün Cenevreden İstanbula gelmişler ve Ankaraya gitmişlerdir. Adliye vekâleti, icra işlerinin ıslahı için yeni bir teşkilât yapmağa karar vermiş ve bunun için de İsviçreden bir mütehassıs getirilmesi kararlaş- tarılmıştı. B. Şinasi ile B. Şakir Cenevrede bu- Tundukları sırada tedkikat yaparak celbedilecek mütehassisı da tesbit et- mişlerdir. Şimdi kendileri bu husta vekâlete izahat verecekler ve tesbit edilen mütehassıs vekâletçe de muva- fık görülürse derhal kendisi Ankara- ya davet ; edilecektir. Madam Simpson (Baş tarafı 1 inci sahifede) Simpson için yapılmıştır, 14 gece el- bisesi, 5 tayyör, 4 plâj elbisesi, yarım düzüne kadar da çay elbisesi vardır. Umumiyetle elbiseler gayet sade- dir, Yalnız iki gece elbisesi çok uzun- dur. Birisi beyaz ve gri organtinden olub kırmızı ayakkapları ve kırmızı bir kemer ile giyileceklir. Diğeri ise mavi ve mor taftadandır. Elbiseler içinde en çok görülen renk mavidir, Bilüzlerden biri kırmızı olub koyu lâ- civerd, diğeri mavi iki muvazi çizgi ie süslenmiştir. Bir kadın hırsız yakalandı Sivil zabıta memurları Şükriye İs- minde bir kadın hırsız yakalamışlar- dır. Çarşıda dolaşmakta olan memur- lar, bir kadının satmakta olduğu, muhtelif elbise ve çamaşırlardan şüp- helenmişler ve bu kadını takibe baş- Jamışlardır. Kadının, elindeki eşyayı çok aşağı bir fiatle elden çıkarmağa uğraşmak- ta bulunması, şüpheleri büsbütün kuvvetlendirmiş, nihayet kadın sor- güya çekilmiştir. Küçük bir araştırma, kadının hır- sızlığını meydana çıkarmıştır. Şükri- ye yakalanmış, satmakta olduğu el- biseler ve çamaşırlar müsadere edil. miştir. Bunları nerelerden aşırdığı ve yahut hangi hırsıza yataklık et- tiği araştırılmaktadır. Ankarada resim sergisi "Ankarada bir resim sergisi açılıyor, Sergiye üç grup, yani ressamlar bir- Miği, müstakiller ve D grubu iştirak etmiştir. Sergi evi, kömür sergisi mü- nasebetile meşgul bulunduğundan sergi ticaret mektebi salonlarında açılmaktadır. Sergide 150 tablo teş- hir edilecektir. * Beyoğlu Helkevinden: 25/5/937 sa- lı günü saat 18,30 da Evimizin Tepe- başındaki merkez binasında bir top- lantı yapılacaktır. » J - Konferans: İnkılâpeılık mev- #uunun ikinci kısmı (Bay Ahmed Hamdi Başar) tarafından, $ — Bu toplantıya herkes gelebilir, Müthiş « heyecan » Ayrıca: 19 Mayıs ( k ve kork TÜRKÇE SÖZLÜ PN, v 23 Mayıs 1937 Izmirde gençlik ve jimnastik bayramı İzmir (Akşam) — Gençlik ve jimnastik bayramı İzmirde görülmemiş teza* hürat içinde kutlanmıştır. Alsancak stadında 50 bin kişi vardı. Nutuk takib eden kız ve erkek talebenin ayrı ayrı yaptıkları jimnastik hareketleri takdir ve alkışlar içinde sona erdi, Yukarıdaki resimler kız ve erkek talebenin geçit resmini gösteriyor. YENİ NEŞRİYAT: Üroloji Gureba hastanesi üroloji kliniği şe- fi operatör Dr. Ali Eşref Gürsel tara- fından bu adlı eser neşredilmiştir. Eserde idrar yolları, böbrek, mesane, prostat hastalıklarının teşhis ve te- davisi hakkında pratik ve mufassal malümat vardır. Eser, her hekim için Tüzumlu ve çok kiymetli bir kitaptır. Üroloji tıbbın en ehemmiyetli ve materyeli en bol şubelerinden biridir, Sahası çök geniştir. Eser mütehassı- sa değil, pratisyen genç hekime hitab etmektedir. HAVACILIK VE SPORUN ŞEHİDLER SAYISI Havacılık Sporun gök şehidleri için neşrettiği 15 mayıs sayın büyük günün kutsallığına yaraşır bir eserdir. Gilkane Mü leri 21/5/937 tarihinde cuma günü saat 17,30 da Prof. Dr. Lâtfi Aksunın vi- yasetinde Gülhane 11 nci tibbi müsame- relerine devam etmiştir. | — Oesophagoscopie vakası, Dr. Saip Tezel, 2 - Burun üzerindeki kanse- rin <electrocoagulation? ile tamamen te- Latfi davi edilmiş bir vaka, Prof. Dr. Aksu, 3 - Ayni nahiyede ayni & nüks eden Tüberküloz val Prof. Dr. Abdülkadir Noyan, 4 - Rie apselerinde «Benzoate de soudes tedavisi. Dr. Rüş- tü Oskay, 5 - Bir hapis anemie vakasın- da «haben> in ihtilât olarak teessüsü, Dr. Şakir. © - Rontgenle tedavi edilmiş bir cefen karsinom ve iki habis lenfavi tümör vakası, Dr. Vasfi. Münakaşılara Prof. Dr. Abdülkadir Noyan, Dr. Prof. Lârfi Aksu, Prof. Dr. Bürhan Osman, Dr. Sırrı Alıçlı, Dr. Cezmi Türk, Dr. Ne- dim, iştirak etmişlerdir. BESTEKÂR BIMEN ŞEN ve arkadaşları KONSERİ YARIN AKŞAM Saat 21 de SİNEMASINDA Mesud bir evlenme Edremid eşrafından bay Ka: Ali Rıza kerimesi BAYAN ŞERİFE ile Edremidde Mora Yenişehif eşra- fından bay Ahmed İbrahim mahdu- mu bay FARUK SERPİLİN dün akşam Park Olelde evlenme törenleri icra Babıâli muhaberatı ecnebiye şefi mer- hum bay Ali Agâhm kerimesi ve Kars müstahkem mevki komutanlığında bu- lunmuş miralay merhum bay İsmail Hak- kı ve barbi umumide İranda mazharı ş€- hadet olan binbaşı bay Hikmetin hem- şiesi ve emekli süvari tuğbaylarından bay Cemilin refikan bayan Fatma Ne- dime hayli vakittenberi müptelâ olduğu hastalıktan öman bulamıyarak dün rah- meti rahmana kavuşmuştur. Cenazesi 23 mayıs 937 de Beşiktaşta Valde çeşmesindeki hanesinden öğle üzeri kaldırılarak makberi mahsusuna defnedilecektir. Cenabı hak mazharı mağferet buyur- sun âmin, AKŞAM Abone. Ücretleri Türkiye © Ecnebi SENELİK 1400 kuruş 2700 kuruş S AYLIK 7150 > 1450 » 3 AYLIK 400 » 80 » 1AYLIK 150 » — 3» Posta ittihadına dahil olmıyan ecnebi memleketler; Seneliği 3600, altı aylığı 1900, üç aylığı 1000 kuruştur. Adres tebdili için yirmi beş kuruşluk pul göndermek lâzımdır Rebiulevvel 12 — Ruzu Hızır 18 & İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yun E 700 909 442 842 1200 154 Va 227 416 12,10 1409 10261121 İdarehane: Babıâli civan Acımusluk So. No, 13 HAŞMETLİ VALS Henry Garat « Rene St. Cyr Bugün TUR K sinemasında İlâveten : İNGİLTERE KRALININ TAÇ GİYME MERASİMİ Bugün saat fi de tenzilâtlı matine Bugün İP EK sinemasında 2 büyü 1 - KESİKEL 2- PARISLI ARTHA ngiltere kralının taç giyme merasimi 2 büyük Fransızca film birden : Bayan GENERAL Dick Powell - Ruby Keeler ŞANTOZ GGERTH