3 Temmuz 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

3 Temmuz 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Haftanın mühim vakaları ler İngilterede Sıcaklar: Nehir kenarında su safası yapan genç kırlar | lardır. "yafet verilecektir. Trabzon - Kızıldize arasında otobüsler muntazaman işliyorlar Doğu şehirlerinin meselesi ehemmiyetle Erzurum (Akşam) — Devlet transit otobüsleri Kımldizeden ve Trabzon- dan ilk seferlerine merasimle 18 ha- ziran cumartesi günü saat 7 de başla» mışlardır. Her iki noktadan kalkan otobüsler saat 18 de pazar günü E rumda birleşmişlerdir. Bu surum hükümet konağı önünde tören | yapılmıştır. Törende Vali, Kor komu- tanı, Müstahkem mevki K. bütün Su- bay ve memurlar hazır bulunmuş- Umumi müfettişlik | Bina dur dolayıstlı zonda geçirm zaruretind 3. Umumi müfettişlik Erzuru - ledecektir. o Genel müfettiş 'T: Uzeri Vali ve bir heyet dan karşılayacak ve pazar akşamı ş6- reflerine Belediye tarafından bir zi- Erzurumun en büyük derdi gunun en büyük şehri ölan Er- zurumun en büyük derdi ışıksızlıktır. Hâlen Belediye tarafından idare olu- nan ve ancak caddelerin bir kısmını bile zor aydınlatan elektrik tesisatı vardır. Civardan büyük akar sulardan istifade edilerek bir elektrik fabrikası kurulmas işini mütet elektrikle tenviri tedkik edilmektedir r da bunu oğu şehir ve-'ka- Zirai faaliyet i bir zirrat mmtakas olan kın ma tohun işleri | yapıl ukların 1s tirilmesi v irün- çin de ge- rekeni tedbirler alınmaktadır. At yarı: ları ve sergiler niş iyi cins 'gi kurulacak» akın alâka- yü bu saha» Adanada Biaelağii bir hastane yapıldı Milli mensucat fabrikasının y: yaptırmakta olduğu hastane Adanada milli mensucat fabrikasının yaptırmakta (bulunduğu Adana (Akşam muhabirinden) — 'Trenlö Adanaya girerken yapılmakta olan yeni ve güzel bir bina göze çar- pıyor. Brik renginde ve modem mi- marinin bütün güzelliğini taşıyan bu bina Adana için, şehir güzelliği bakı- mından olduğu kadar memleketin ! sıhhatı bakımından da bir kazançtır. Beki istasyonda, İnhisarın Sigara fabrikası karşısmdaki büyük arsada inşasına devam edilmekte olan bu bi- na, milli mensucat fabrikasının yap- tırmakta olduğu hastanedir, Bir kaç gün evvel bu güzel binayı ziyaret ettim, Milli mensucat fabrika- sı direktörü B. Nuri büyük bir nezeket eseri olarak bana bizzat rehberlik yaptı Filhakika Mili mensucatın büyük | maddi fedakârlıklarla meydana getir- diği bu bayır müessesesi yeni Türkiye- ye çok lâyık ve mükemmel bir eser olmağa namzedâdir. Binlerce portakal ve limon ağacın- dan mürekkep bir ormanın ortasında yükselecek olan bu hastane 50 yataklı ve en modern vasıtalarla mücehhez olacaktır. Bu elli yataktan (15) i fabrika ame- | lesine (15) | fakir halka tahsis edile- cek ve yirmi yatak ta paralı ha ra aymlacktır. Hastanenin bütün ve- salti Avrupadan getirilecek ve mües- sesenin içinde en değerli doktorları ve mütehassısları bulundurmak için hiç bir fedakârlıktan çekinilmiyecek- tir, 50 yataklıdır hastane doktorun getirtilmesi de düşünülmek» tedir. Hastanenin kazancı, gene ken- disinin inkişaf ve tevsiine sarfedilecö- gi gibi Milli mensucat fabrikasının kar zancından muayyen bir miktar da va- kıf olarak hastaneye tahsis olunacak» tır. Hastanenin bahçesinde banyo ha- vuzları, tenis sahaları ve eğlence yer- leri bulunacak ve müessese İşe başlı yacak bir hale gelinceye kadar yüz elli bin lira harcanacaktır. Otedenberi hayrı sevmek! tanın mış olan Milli mensucat fabrikası $ hipleri Adanaya çok faydalı bir mü- essese hediye etmiş oluyorlar. Adana da onların adlarını hayırla yad ede cektir. Yıldırım çarptı Adana (Akşam) — Göterli mınta» kasna yağan yağmurlar esnasında Haliliye köyünden Halil oğlu İsriaile evinin önünde olurmakta iken yıldi- rum çarparak öldür tür, Adanada koyun eti 32 kurusa Adana (Akşam) — Şehrimizde ko- yun etinin Kilosu 32 kuruşa salilmake tadır. Adapazarında telefon kuruluyor Adapazarı. (Akşam) — Sakarya köprüsünün açılış törenini yapmak için buraya gelen Nafıa Vekili B, Al Çetinkaya, Adapazarında telefon hat- tının tesisi için emir vermiştir. Ada- pazarı telefon tesisatı eylüle kadar Avrupada sipasyalist bir veya iki ikmal edilecektir,