27 Temmuz 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

27 Temmuz 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

Sahife 14 AKŞAM . . Midenize A er eler De Dikkat ve İYİ HAZIM ediniz. ağırlık baş dönmeleri hissederler. Çabuk, iyi çiğnemeden yemek yiyenler, fazla baharatlı ve biberli yiyenler, bilhassa içki EKŞiLIK, HAZIMSIZLIK, MAZON MEYVA TUZU 27 Temmuz 1937 — mı Hazımsızlığı Mide Ekşilik ve Yanmaları gide rir. İnkıbazı defeder. Bugünden bir şişe MAZON alınız. Hiç bir mümasil müstahzarla kıyas kabul etmez. MAZON isim horoz markasına dikkat Deposu: MAZON ve Boton ecza deposu İstanbul Yenipostahane arkasında KIZILA - Cemiyeti Genel Merkezi - Başkanlığından : X — Eksiltmeye konulan iş: Diyarbekir'de yaptırılacak hastane in- şaat ve bilcümle tesisatları tahmini keşif bedeli (127 984) lira 50 kuruş- tur, 2 — Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A — Eksiltme şartnamesi 6 — Mukavele projesi € — Keşit hülâsaları D — Hususi ve fenni şartnameler E — Esbabı mücbire raporu F —26 adet plân İsteyenler bu şartname ve evrakı! A — Ankara'da Kizilay Cemiyeti Genel Merkezinden B — İstanbul'da Kızılay Hanında Kızılay Deposunda C — Diyarbekir'de Kızılay Merkezinden 6 Tira 40 kuruş mukabilinde alabilirler, 3 — Eksiltme 2/8/937 tarihinde Pazartesi günü saat 15 de Ankara'da Kınılay Kurumu Gehel Merkezinde yapılacaktır, 4 — Eksiltme kapalı zarf usulü iledir. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 7648 lira 22 kuruşluk mu- vakkat teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup ek- siltme komisyonuna göstermesi lâzımdır. A —En az bir parçada 130,000 liralık bina ve tesisat işleri yapabile- ceğine dair Nalın Vekâletinden alınmış müteahhitlik vesikası, B — Bu seneye ait Ticaret Odası vesikaları, C — Şimdiye kadar yaptırdıkları işler için mal sahiplerinden aldık- Tarı iyi hizmet vesikaları. 6 — Teklif mektupları yukarda 3 ncü maddede yazılı saatten bir sa- at evveline kadar Kızılay Kurumu Genel merkezine getirilerek eksiltme komisyonu reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta He gönderilecek tekliflerin nihayet 3 ncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olma- sı lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez, Grip Baş veDi ŞAĞRILARI NEVRALJİ -ARTRİTİZM-ROMATİZMA Motörlü Tayyare Mektebinin mefruşatı Türk Hava Kurumu Genel Merkezinden: 1 — Ankarada yapılmakta olan Motörlü Tayyare Mektebinin mefruşati eksiltmeye konulmuştur. 2 — Eksiltme 3 Ağustos 937 salı günü saat on beşte yapılacaktır. 3 — Mefruşatın tahmini bedeli, «32,643» Tiradır. 4 — Muvakkat teminat «2448» Ilradır. 5 — Eksiltme Ankarada Türk Hava Kurumu Merkez binasında yapılacak- tır, 8 — Şartnameler Ankarada Türk Hava Kurumu Merkezinden, İstanbulda Hava Kurumu İstanbul şubesinden «10» liraya alınacaktır. (4334) ETİ BANK Ereğli Kömürleri işletmesinden ; İşletmemiz satış şubesi için fransızcaya vakıf bir Türk Stenodaktiloya ihtiyaç vardır. &. Bu vazifeyi görmek istiyenlerin her gün 9 - 12 ye kadar Tophanede İskele caddesi 28 numarada şubemize müracaat eylemeleri. Tabip alınacaktır. Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğünden: Ankara civarındaki" Müesseseler için iki tabip alınacaktır. İsteklilerin şartları anlamak Üzere Umumi Müdürlük Sıhhat Şubesine müracaatları. (4124) GİLLER ve LEKELER Balsamin Eksiri BALSAMİN LİKİT Yüzdeki çil ve lekeleri izale ederek ellde mat ve cazib bir ten temin eder, İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU « İSTANBUL Cildinizi | Genç hayvanların derin cild büceyrelerinin kalbi olan BIOCEL ile Besleyiniz ve her sabah daha genç görününüz Meşhur bir üniversitede dâhi bir doktor profesör tarafından keşif ve istihzar edilen asrın en büyük ve kıymetli güzellik unsurudur. 25 yaşından itibaren cildiniz, kıymetli Biocelini kaybetmeğe başlar. Şayed, cild başka bir unsurla beslenmezse, bu zıya seneden seneye artar ve nihayet yü zünüz buruşmuş ve ihtiyarlamış olur. Cildinizin Biocel'i yüzünüzü taze tutar ve genç gösterir, Genç hayvanlardan is- tihsal edilen Biocel, tıpkı cildinizin tabit Biocel'i gibidir. Mümasil cild unsurları arasında en müessir ve en kıymetli bir cevherdir. Cild hüceyrelerinizin derinli- ğine nüfuz ederek O buruşuklukların te- şekkülüne başladığı yeri hemen besleme- ğe başlar. Hattâ annelerin bile yüzünü gençleştirir. Ve genç kızlara hiç görme dikleri sehhar ve teriitaze bir ten temin eder. Bu Biocel cevheri, şimdi pembe rengindeki Tokalon kreminin terkibinde tam cildinizi beslemek için matlub nisbet dairesinde mevcuddur. Geceleri yatmaz- dan evvel kullanınız. Sabahları yağsız beyaz rengindeki Tokalon kremini kul- lanınız. Bu kremde bilhassa - birkaç gün zarfında biribirinden daha beyaz üç renk- te teninizi beyazlatacak olan - «Oksijen Beyazı» vardır. Bu iki krem kullanıldığı takdirde memnuniyetbahş semeresini ge- ranti ederiz. ——> Sümer Bank Umum Müdürlüğünden 1 — Bankamızın Gemlik Sungipek Fabrikası sahası dahilinde yaptıracağı ve muhammen keşi? bedeli 12957197 «Yüz Yirmi Dokuz bin Beşyüz Yetmiş bif Ye 9Ts.lira olan TI üncü kısım inşaatı kısmen götürü ve kismen vahidi fis usulü ile eksiltmeye konulmuştur. 2 — Münakasa evrakı 7 lira mukabilinde Sümer Bank İnşaat servisinden alınabilir. 3 — Eksiltme 6 Ağustos Cuma günü saat 15 de Ankarada Sümer Bani Umumi Müdürlüğünde tar, 4 — Muvakkat teminat 7728,60 «Yedibin Yediyüz yirmi sekiz 96 60x lira“ dır. 5 — İsteklilerin ihale gününden en az bir hafta evvel Sümer Bank İnşani servisine gelerek bu kabil inşaatı yapabilecek fenni ehliyetnamelerini isbat va icabeden vesikalarla Mili Bankaların birinden alınmış 50000 elli bin lirauk mali itibar mektubu ibraz İle eksiltmeye girebilmek üzere birer vesika almalar rı şarttır. 6 — Teklif mektuplarını havi zarflar kapalı olarak ihale günü saat 14 € kadar makbuz mukabilinde Ankara Sümer Bank muhaberat servisi Müdürlüs güne teslim edilmiş olmalıdır. 7 — Bu imalâtı Banka dilediği müteahhide vermek hakkını muhafaza eder. 8 — 5 inci maddede zikredilen vesika meyanına Nafıa vekâletince verik miş müteahhitlik vesikasının da konulması şarttır. (4381) Askeri Lise ve orta mekteplere ücretle öğretmen aranıyor 1 — İstanbulda Asker! Liselere; Fizik, Riyaziye Bursa Askeri lisesine: Edebiyat, Riyaziye, Almanca Kırıkkale askeri sanat lisesi: Edebiyat, Coğrafya, Riy e Erzincan Askeri orta okuluna: Türkçe, tarih gurubu, Fransızca, musiki Konya gedikli hazırlama orta okul Tarih gurubu Ankara Gedikli hazırlama orta okuluna: Türkçe, Riyaziye, Almanca öğretmeni alınacaktır. 2 — İsteklilerin e orta meklep en ehliyetini haiz olmalari şarttır. Ehliyet; Üniversite mezunu olmak, Üniversitede imtihan vererek eh- Miyet almak, Kültür Bakanlığı kararile öğretmenliği tasdik edilmiş ölmaktan ibarettir. 3 — İstanbul, Bursa, San'at Tiselerine birinci maddede yazılı dersler için 108, 126, Orta ve gedikli orta mekteplere aid dersler için 98, 108 liraya kadar ücret verilecektir. 4 — İstekli olanlar; dilekçe aşağıda sıra İle yazılmış evrakı bağlaya- Tak, Ankarada Wili Müdafan vekâleti Askeri Liseler Müfettişliğine günder melidirler, “ 1 — Tasdikli ve fotoğraflı fiş 2 — Yüksek tahsil şahadetname, tasdikname benzeri ehliyetname tasdikli benzeri. 3 — Nüfus tezkeresi tasdikli sureti. 4 — Askerlik durumu hakkında vesika 5 — Hüsnühal varakası 5 — 4. Maddede yazılı evrakla Müfettişliğe müracaat edip durumu uygun olanlardan bilâhara şu vesikalar istenecektir. 1 —'Tam teşkilli Askeri hastanelerden almacak sağlık raporü 3 — Noterlikçe tanzim edilecek taahhüt senedi. Örneği Mü- fettişlikten verilecektir. ı şartları haiz olanlar 15 Ağustos 1937 gününe ka veya 6 — isteklilerden dar müracaat etmelidirler. 1 — Dileği yerine getirilemeyenler bir hak iddia edemezler. (3949) M. M. Vekâletinden: Askeri Mekteplere talebe alınacaktır. 1 — 937 - 938 ders yılı için Kuleli, Maltepe, Bursa Liseleriyle Konya ve Erzincan Askeri Orta okulların bütün sinıflarına, Kırıkkaledeki Sanat Tia# sinin birinci 9 sınıfına, Ankara ve Konya gedikli erbaş hazırlama mektep“ lerinin hazırlama ve orta kısımların ilk sınıflarına talebe alınacaktır, 2 — Kaydükabul şartları geçen senenin eyni olup bütün askerlik şube- lerinde ve Askeri mekteplerde vardır. 3 — Kaydükabul müddeti bütün mekteplerde i Temmuzda başlar ve 10 Ağustosta biter. Yalnız Ankara Gedikli mektebinin kaydükabul müddeti 30/Eylil/937 ye kadar devam eder. 4 — Askeri mekteplere girmek isteyenlerden Ankarada bulunanlar Ce becideki Gedikli Erbaş hazırlama mektebine ve Askeri mekteplerin bulun dukları yerlerde oturanlar doğruca mekfeplere ve başka yerlerde oturanlar da bulundukları mahallin Askerlik Şubelerine müracaat etmelidirler. 5 — Kabul şartların taşıyan istekliler evrakını tamamlatlırıp Askerlik Şubeleri vasıtasile ve noksansız bir halde girmek istediği mektebe göndermeli xe mektep tarafından seçme imtihanı için çağırılmadıkça hiç bir istekli bey hude yere mektebe gitmemelidir. 6 — Seçme imtihanı için çağrılan isteklilerin mektebe kadar gitmek va bu imtihanı kazanamayınca geri dönmek için yapacakları masraflar tame men kendilerine aittir. : 7 — Seçme imlihanmda kazananlar kadronun müsüadesi nisbetinde mel“ teplere namzet olarak alınırlar. Ve bunlardan talimata uygun olarak kati kabulleri yapılmayanlar biç bir hak iddia edemezler. 8 — İpka veya ikmal vaziyetinde kalan okurlarla bir sene tahsil fasılas$ olanlar ve mektebe girmek için nüfus kâğadında yaşını tashih ettirenler Ağ keri mekteplere alınamazlar. 9 — Gedikli Erbaş Hazırlama mekteplerine tiç ve beş sınıfı köy ilk mek” tep mezunları alınır, Ve bu köy çocuklarından iki sene tahsil fasılası olanlar” da mekteplere kabul edilir. (3835) Askeri Matbaa Direktörlüğünden: 'Askeri Matbaada mevcut olan Ye kırk ton kadar tahmin edilen kırıntı W Kenar ince kâğıtlar açık arttırma usulile satılacaktır. Müzayede ve ihlesi Ağustos/93T pazartesi günü saat 15 de Askeri Matbaada yapılacaktır. Tab” min bedeli beher tonu 10 liradır. İLK teminatı 30 liradır. İsteklilerin te: Birlikte muayyen gün ve saatte Askeri Matbaada bulunmaları V€ görmek isteyenlerin her gün Askeri Matbaaya müracaatları. (42) (4296)