1 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

1 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife 8 AKŞAM 1 Ağustos 1937 eo AKŞAM-SPOR o Galatasarayın bayramı dün başladı Yunanlıların iştirakile atletizm ve güreş maçları yapıldı Kenanla Çoban Mehmed hasımlarını tuşla yendiler Galatasarayın yıldönümü bayramı dün Taksim stadında yapılan atletizm ve güreş müsabakalarile. başladı. Programda saat 15,15 de başlamak bayramındaki spor üzere 100, 800, 110 ve 5000 metre ko- faaliyetinden birkaç (şularla uzun atlama, gülle alma, s- rıkla atlama müsabakaları, saat 16 da da güreş maçları vardı. Beş altı yüz seyirci önünde atletizm saaf lam on allida Halkevine mensup on iki genç kız arasında 100 metre erle başlandı. 100 metre (kizlar) zlar arasmdaki seçme yarışları Üç seri üzerine yapıldı. Birinci seride Vecihe 15,9, ci seride Malike 17, cü seride Sayyad 16,9 ile birinci at, Açılış nutku nra beş Yunan atle- ti: Ta , Yorgakopules,-Skiadis, Ksudis ve Sevastikoğlu ile Türk ab letler üzildiler ve atletizm federasyo- nu » Idan Aşıra takdim edildi- Ler, Federasyon reisi kısa bir söylevle memleket sporuna en fazla hizmet etmiş en emekli klübün bayramını 800 metre * tstaftan atlima atla devam n diğer târafta pist üstünde yüz metreye başlandı. Bu koşu- ; nanllardan Yorgakoplos, İstan- bulspordan Cevdetis Mehmed, Gala- tasi an Galip girdiler. Galip bir müddet önde gittikten sonra Yorgakopulos başa geçti ve ken- havuzunda dini fazla sıkmadan yarışı birincilik | le bitirdi 1 — Yorgakoplos 2. 4,4 2 — Galip 21.5,1 3 — Cevdet Uzun atlama Uzun atlamada son zamanlarda gü- zel bir istidad gösteren atletlerdön raylı Fâlkle Vasfi, Fenerbah- çeli Enver er ir nanlılardan 1 Faik 6,60 5,90 metre 110 metre manialı rayli Falk, Son maniaya kadar Faik yarım .Biştre ileride iken mükemmel bir fi» / Dünkü Galatasaray, enstantane niş yapan Yunanlı yarışı kazandi, 1 — Skiadis 15,9 2—PFnak © 16— 5000 metre Bu mükavemet yarışma beş atlef iştirak etti. Fakat yarış Yunanli Ksu- dis ile Beşiktaşlı Artin ve Calatasa- rayli İbrahim arasında ceteyan etti. Yarış başlar E nz Artin ileri atıldi ve yavaş e Yunan” lı arasinda yarim tur bir açıklık ha sıl elti Fakat tsenni ve hesapla mun- taram Koşan Yunanlı aradaki fârkı altıncı turda beş, sekizincide on İki, dokuzuncuda yirmi beş metre kapi" yarak onuncuda öne geçti ve gittik- ce açarak yarım tur farkla birinci geldi. 1 — Kesndis 16, 42,2 3 — Artin 17,27 — 3 — İbrahim 100 metre Programdaki gülle atma, #trıkla atlama müsgbakaları bırakılarak son atletizm müsabakası olarak Yunanlı Lambru, Ba? irden Raif, Bursadan Nazmi, Galatasaraydan Haluk ve Kâ- zım arasmda 100 metre sürat koşusu yapıldı. Birkaç yanlış çıkıştan sonra niha- yet Raif ön olarak yarışa başlandı. Lambru omu yakından kovalıyordu. Fakat finişde Raif biraz daha açarak birinciliği aldı. 1 — Raif il 2 — Lambru 11,9 3 — Kâzım * Güreş maçlari Saat 18 de Galatasaray formasi altında çıkan Galatasaray ve Kasım» Paşalı güreşçilerile Yunanlı güreşçi- Jer arasındaki maçlara başlandı. Gü- reşçiler birer birer halka takdim. edil- dikten sonra ilk olarak Kenanla Bi rİs tutuştular, Kenan tuşla galib 56 kile — Kenan 58, Biriz 5,70. On ta hakemi Yunanlı Vektısis, yan ha kemleri Sadullah ve Seyfi Güreş başladıktan pek az sonra Biris kafa kol kapmak isterken Ke nan daha Ii Kafa kol kaptı ve bir dikika 41 saniyede tuşla galib geldi. Sallis - Basri lo. Orta hakemi Sadullah, yan Pa kemleri Vekusis ile Seyfi, İlk on dakikayı Yunanlı hükmen galib bitirdi. İkinci on dakikada dar ha bariz bir hakimiyet gösteren Sal- lis sayı hesabile kazandı. Faik - Mitropulos 68 kilo — Fatk 64,05, Mitroploş 68 kilo, Örtü hakemi Ve) ş kemleri Sadullak ve küçük Hüseyin. Füik başındar: sonuna kadar hâkim glreşerek sayı hesabile galib geldi. Kandemir « Marku 72 kilo. — Kandemir 71,03, Marku 72,05 kilo. Orta hakemi Vekusis, yan: hakemleri Sadullah ve Kemal, Bu maçta iki güreşçi hemen hemen müsavi bir maç yaptılar, fakat Kan- demir ekseriyetle ve sayı hesabile gür ib ilân edildi, Adnan - Kompoflis 79 kilo — Adhan 78,08, Kompoflis "19 kilo, Orta hakemi Kemal, yan ha kemleri Şe ve Vekusla, akikadan son dakika ya kadi hâkim güreşti ve Yunanlı bir çok tehlikeler atlattı. Fakat Yu- nanlı bir düziye kaçarak Adnüna tuş la gelib gelmek imkân vermedi. NG tiçede Adnan sayı hesabile Kazaridi. Çoban tuşla galib Sön maç Çoban Mehmedile Çardiş arasında yapıldı. Biraz sonra Yunan lıyı altına alan Mehmed dördüncü dakikada hasminin sirtını yere getir» di ve çok alkışlandı. Bu suretle dün- kü altı maçtan yalnız birini Yunan» Ular seyı hesabile kazandılar; ikisini tuşla, üçünü de puanla kaybettiler. 8. Galip 25 kilometrelik koşu Ankara 31 (Akşam) — “Atletizm ajanlığı tarafından tertib edilen 28 kilometrelik koşu Orman çifliği yolu üzerinde yapılmıştır. Koşuya şehiz stadından başlanmıştı. Maraton ko- şularına hazırlık maksadile yapılan bu koşuyu Ankaragücü atletlerinden B. küçük Şevki 3 dakika rekor law mak suretile 1 saat 57 dakika 52 sa- niyeda Kazanmıştır. İkinciliği B. AN ve üçüncülüğü de B, Hüseyin slmış- 61 kilo — Basri 61,05, Sallis 61 ki- | lardır. Galatasarayın Bebekteki deniz bayramı Galatasaray - Beykoz Su fopu maçında kavga çıktı, hakem Galatasaraylı Halili oyundan çıkardı Dün Taksimde güreş ve atletizm müsabakaları yapılırken Bebekte de Galatasaray denizelleri müsabakalar yapmışlardır. Saat 16 da bütün spor- cuların iştirakile İstiklâl marşı söylen- dikten sonra Galatasaray klübü ikinci relsi bay Suad Hayri güzel ve kısa bir söylevle Galatasarayın 33 senelik de- niz hayatını anlatmıştır. Bundan son- ra müsabakalara başlanmış ve şu ne- tceler tesbit edilmiştir; Dinkiler; Mümtaz (G.S) Şarpiler: Burhan (G. 8.) Bayanlar arasında kürek: Kırmızı- lar: İffet, Sinyora, Ema, Nevin, Neşide (dümen) Küçükler arasında yüzme 80 metre serbes: Yılmaz. (G. 8.) M4 yaşındakiler 80 metre serbes: Mekmed (G. 5.) 14 yaşındakiler 80 metre kurbağa lama: Efdal (G. .) Galatasaray - Beykoz küçükleri arasında su topu; Galatasaray 9 - O galip. Erkekler arasında İki çifte klâsik: Kemal, Fethi, Muzaffer (dümen) Erkekler arasında tek çifte klâsik: Fethi, Erkekler arasında dört tek klâsik: Fahameddin, Tevfik, Feridun, Ertuğ- rul, Selâhaddin (dümen) Günün en mühim spor numarasi Galatasaray « Beykoz birinci takım» ları arasında su topu müsabakası idi. Galatasaray: Uğuz - Orhan, Ke mal - Hall - Mahmud, Suad, Semih, Beykoz: Vedat - Niko, Bülend- Mekin - İskender, Saffan, All. Oyun başlar başlamaz Galatasaraylı Semih ilk golü yaptı, Fakat biraz son- Ta bu müsabakaya iyi hazırlanmadık- ları görünen Galatasaraylıların yo ruldukları ve Beykozun tamamile hâ» kimiyeti aldığı görüldü. Netekim Bey- kozlular arka arkaya üç gol atıverdi- ler. Xedi dakikalık ilk devre böylece 3-1 Beykoz lehine bitti, İkinci devre baş- ladığı zaman Beykozluların gene hâ- kim oldukları görülüyordu. Üçüncü da- İ kikada. Galatasaraylı Hali ilp Beykozlu | Alinin yumruklaşmağa başlamaları üzerine hakem Bahriye yüzbaşisi Sıd- kı Halili oyundan çıkardı. Fakat bu esnada kenarda oturan Beykoz kaptanı Fabrinin ayağa kalkarak Beykoz ta- kımının çekilmesini söylemesi üzeri- no ortalık karıştı, deniz ve karsda bir cürcünadarı koptu. Biraz sonra Bey- koğulâr oyunu terkettiler ve Gülatar saray hükmen galip sayıldı. Bugün Galatasaray - Almira İlk maçı bugün Taksim stadmda Galatasaray futbolcülerile yapa» cak olan Admira takımı dün şeh- rimize gelmiştir. Galatasaray takımıtın nasıl çıkacağını kati olarak bilmiyo ruz. Fakat müdafaa hattında Lütfi ve Reşadın cezalı olmaları dolayısile bu hatta Ankaradan gelen: eski müdafi Midhatla Be- şiktaşlı (oFarugun oynatılacağı. hücum hattında da gene Beşik- taştan Şerefin yer alacağı söylen» mektedir. Bundan başka maçtan evvel gene Yunanlı atletlerin iştirakile atletizm müsabakaları yapılacık- tar. Bugün saat on beşten İtibaren Vellefendide at koşularının ikin» cisi yapılacaktır. Bu yarışlara girecek tay, nt ve kısraklar şunlardır: Ünlü, Rakib, Sarıkuş, Lâle, Bulut, Can, Doğan, Dafya, Bozbenli, Vural; Novis, Be- kâr, Taşpınar, Girgin, Moda, Nansuk, Başkan, Şahap, Sada LI, Ulker, Sevim, Bayart, Bucagüzeli. Dünkü tenis maçları Dün Dağcılık klübünde festival seç- melerine başlandı. Neticeleri aşağıya yazıyoruz: Suad Ahmed, Tandoğana 6-1, 6-1 galip Celâl, Ciciciyana 62,62 » Necmi, Kanbere 64,63 » Muhiddin, G.Patona 64,63 > Arevyan, Faruğa 88,60 >» Necdet, Fehmiya 61,63 » A. Patan, Lemm'e 60,75 » Jaffe, Vedad Cemala; 62,86 » te 63,63 > iye galip 6-4, 4-6, 4-1 Abandon Stepan, Ahmede 6-3, 64 galip Ciraş, Aclmana galip 6-4 ikinci sette Abandon Nişan, Faruğa 6-4, 6-2 galip Melih, Nazarete 6-1, 6-2 galip Vedad Abut, Koçitiye (o 6-2, 6-1 galip İzmir 23 (Akşam) — 1 Ağustostan itibaren işe başlıyacak olan yeni borsa idare heyeti seçimi yapılmış ve eski idare heyeti tekrar intihab edilmiştir. Seçim münasebetile borsa salonu bayraklarımızla çok güzel süslenmişti. Bir gün içinde reyler kullanılmış ve tasnif edilmşitir. Yeni idare heyeti B. Max har İzmiroğlu, Kâzım Taner, Halim Alanyalı, Hıfzı Menemenli, Şükrü Ceva- hirei, Simsar Sabri Menteş, ve Mustafa Çömezoğludan teşekkül etmiştir. Yeni idare heyeti, Ticaret Odasından seçilecek iki âza dahli olduğu halde toplana- Tak vazife taksimi yapacak, rels ve reis vekilini seçeceklerdir. Yukardaki resi: yen! borsa idare heyeti üyelerini ve borsa komiserini gösteri di