16 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

16 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 AKŞAM zl em ye a 16 Evlül 1937 Bir aile faciası Bir koca sokak ortasında karısını öldürdü | net ettiğini, ne yaptığını ei söylüyor Dün sabah saat on buçukta bir aile faciası olmuş ve bir koca karısını bi- çakla delik deşik ederek öldürmüştür. Bir muharririmizin bu kanl: hâdise et- rafında yaptığı tahkikat ve aldığı ma- Yümat şöyledir: Aksaray - Kocamustafapaşa caddesi üzerinde 114/1 numaralı evde iki aile oturmaktadır, Bu ailelerden birisi Ak- sarayda suculuk eden kırk bir yaşla- rında Divrikli Halil, karısı 32 yaşında Şükriye ve bir de 13 yaşlarındaki kız- larından mürekkeptir. Kiracı olarak bulunan ikinci aileye gelince bu da; Lütfi adında bir şoför- le karısı ve üç de çocuğudur. Katil mevkiinde bulunan Halilin ortaya at» tığı iddialara nazaran; karısı Şükriyo ile şoför Lütfi, arasıra sokakta konuş- maktadırlar, Hai”, Şükriyenin bu konuşmaların- dan kuşkulanmakta ve ona müteaddid. ihtarlarda bulunarak bunun tekerrür etmemesini istemektedir. Bu ve bunun gibi diğer bazı hâdiseler bu karı koca arasında derin bir uçurum açmış ve karısına kanuni yollardan da bazı ih- tarlarda bulunmak üzere Fatih sulh hukuk mahkemesine müracaat etmiş- tir, Mahkemeye girerken İlk kanuni yol olan sulh teşebbüsü icrası için dün saat 11, muhakeme sa- ati olarak tayin edilmiş ve karı koca ayrı ayrı yollardan Beyazıdda elektrik fabrikasının bulunduğu Yorgancıbaşı sokağına gelmişlerdir. Şükriyenin ya- nında Binnaz isminde bir de arkadaşı bulunmakta idi. Sokağın başına gelen sucu. Halil, burada karısı Şükriyeyi gene şoför Lütfi ile konuşurken görmüş, bu es- nada kendisinden geçerek yanında bu- Yunan bıçağını çekerek Şükriyenin üze- rine atılmıştır. Halli bıçağı, kadının karnına ve ka- sıklarına sokup çıkarmış, onun bar- #aklarinın dışarı çıktığını ve kanlar içinde yere yığılıp kaldığını görünce bir kaldırımın üzerine oturup bıçağı elinde beklemeğe başlamıştır. «Ben işimi bitirdim!» Bu sırada, Şükriyenin yanındaki Binnazın ve yoldan tesadüfen geçen- lerin feryad ve istimdadlarına mahal- le bekçisi Şükrü yetişmiş, Halile tes- Mim olmasını ihtar etmiş, Halil de: — Ben işimi bitirdim!.. Bıçağımı ali diyerek bıçağını vermiştir. Az sohra gelen polisler, Şükriyeyi bir otomobile koyarak Haseki hastane- sine kaldırmışlar, orada yapılan bütün tedavilere rağmen kadın kurtarılamı- yarak ölmüştür. Katil Beyazıd polis merkezine geti- rilerek işlediği cinayeti itiraf etmiş ve icap eden tahkikat evrakı tanzim edil- miştir, Adliye tahkikatı Katil Halil dün akşam üzeri polis muhafazasında Adliyeye teslim edil- miş ve Sultanahmed ikinci sulh ceza mahkemesinde sorguya: çekilmiştir. Son derece müteessir ve şaşkın bir Sucu Halli vaziyette mahkemeye giren Halil, Div- rikli olduğunu, 36 yaşında bulunduğu- nu, Etyemez tramvay durak yerinde oturduğunu ve suculuk yaptığını söy- ledikten sonra hâkim B, Salâhaddin Demirel sordu: — Halil, sen bu sabah saat 9,45 de Fatih sulh mahkemesi önünde karını vurmuşsun. Niçin vurdun kadını. Sen vurduktan sonra kadıncağız hasta- nede ölmüş... O zamana kadar karısının öldüğün- den haberdar olmıyan Halil, söz söy- lemeğe hazırlanırken kadının öldüğü- nü işitince birdenbire büsbütün şaşa- ladı ve hâkimin sualine hiç cevap ver- meden yutkunarak durdu. Hâkim tek- rar etli: — Oğlum, niçin cevap vermiyorsun. Karını sen mi vurdun ve niçin vurdun? Süallerime cevâp versene?.. İkinci ihtar üzerine Halil başını iki tarafa sallıyarak ve yutkunarak an- almağa başladı: — Karım Şükriye bana hiyanet ediyordu. Fatih mahkemesinde de mu- hakememiz vardı. Sabahleyin mahke- meye gidince Şükriyeyi, yanında dos- tu şoför Lütfi ile konuşurken gördüm, — Peki amma, bu adamın, karının dostu olduğunu nereden biliyorsun?. — Şahidlerim var. Mahkemenin önünde ikisini beraber görünce ken- dimi kaybettim. Artık ne yaptığımı bilmiyorum. — Kaç yerinden vürdun kadını?.. — Üzerine atıldım amma, kaç ye- rinden vurduğumun farkında değilim. Yalnız bıçağı bir defa karnına sapla- dığımı biliyorum. Aklırh başımda değil- di. Kendimden geçmiştim, Cinayeti bu suretle işledim... Katilin bu itirafı üzerine hâkim, kendisinin tevkifine ve evrakın müd- 'delumumiliğe iadesine karar vererek Halili tevkifhaneye gönderdi. Frank dün yeniden mühim surette düştü Bir Ingiliz lirası 146 frankta kapandı, Türk borcu tahvilleri 13,20 liradır Bir hafta önce bir İngiliz lirasına nazaran 7 frank kadar düşen Fransız parası dün yeniden mühim miktarda Evvelki akşam Logdrada bir İngiliz rası mukabili 198,57 franktı. Dün sa- bah kıymetinden 22 santim birden kaybederek 138,79 franktan açılmış ve ondan sonra hemen her saat biraz da- ha düşerek sıra İle 141,375 - 142,96 - 143,37 - 144,50 olmuş ve akşam üzeri biraz daha düşerek 146 frankta ka- panmıştır. İstanbul borsasında . Fransız parası dün İstanbul kambi- yo borsasında da sukut etmiştir. Bir 'Türk lirası dün 23,5 frank olarak ka- panmıştır. Bu fiatler Fransız parasının İngiliz lirasına nisbetle İstanbulda Londra- dan daha az miktarda sukut ettiğini gösteriyor. Sukutun sebepleri Fransız parasının bundan evvelki sukutu sebeplerinden bahsederken dahili kararsızlıkların bu vaziyeti tev- lid etmiş olması ihtimallerini ileri sür- müştük, Bugünkü tahminler de bun- dan ibarettir. Alâkadarlar, Fransız kabinesine kar» İ hatı bildi Katil isticvabında karısının kendisine hiya-| Balıkesirde güreşçilik Bahkesir (Akşam) — Balıkesirde, gençler arasında güreşe karşı büyük bir sevgi ve alâka uşanmışlır, Genç- lerin iyi bir disiplin altında çalışm larında, bölge güreş sjanı ve moni- törü Selman Boğuşkanın büyük hiz- meti vardir. Kendisinden sldığım iza- yorum: — Balıkesir spor sahasında en iler- de yürüyen şehrilerimizden biridir. Diğer spor şubelerinde olduğu . gibi, güreşçiliğe karşıda gençler arasında büyük bir heves. baş. göstermiştir. Şimdilik bölgemizin 20 güreşçisi V dır. Bu gençler haftanın pazartesi, çarşamba ve cuma günlerinde munta- zaman egzersiz yapmaktadırlar Son zamanda güreş federasyonu tarafın- dan güzel bir minder 12 mayo, 12 çift kundura gönderilmiştir. Egzersizden sonra yıkanmak için duş tertibatı da | yaptırılmıştır. göze | çarpmaktadır. Bi 2 1 Şe ri, Mustafa, Karabulut, ve Ahmed Alp gibi güreşçilerimizle iftihar ede- İ biliriz. Ümit ederim ki, pek yakında | milli güreş takımına oyuncu verebi- leceğiz. Bu seneki çalışma programı- na göre 2 teşvik müdabakası, 1 bölge birincilik müsabakası yapılmışlır. Bi- Tinci teşrin ayının ilk haftasında gü- Teş federasyonu teşvik müsabakası ni müsabakalar tertip edeceğiz. Şurası- | nı da memnuniyetle söyleye bilirim- ki güreşçilerimizi lişansa bağlamak üzereyiz. Hülâsa itibarile Türk güreşçiliği Ba- hkesir gençlerinden çok şeyler bekli- yebilir. M. Gözalan Mevlüd | Üsküdar ceza reisğiğinden müteka- id merhum Mazhar*Perteç Mehmed ile kendisinden evvel ölen genç kızı Kâmranın ruhüna ithaf edilmek ü- zere Vi eylül 937 eyma günü öğlen | sinde mevlüd okutturulacaktır. Kendisini sevenlerin teşrifleri rica 0- KI Lak Önümüzdeki Cumartesi akşa- mından itibaren . ROBERT TAYLOR'un tercih ettiği yıldız BARBARA STANWICK ve PRESTON FORSTER tarafından oynanmış: İSTİKLÂL SAVAŞI Fransızca sözlü aşk, ihtiras ve Bahramanlık filmi, Bu gece (Yeşilköy) yarm gece iHeybeli) tiyatrosunda REVÜ ve KAYNANA ERER EEE EEE EEE şı olan itimadsızlığın vakit vakit ço- almasının franga tesir ettiğini ve bu- günkü düşüklüğün de bundan ileri geldiğini söylüyorlar. Tahvilât da düştü Frankla tediye edilen bütün tahvil- lerde de sukut göze çarpmaktadır. Bu- na mukabil diğer dövizlerle ödenecek tahvillerde hemen hemen değişiklik kaydedilmemektedir. "Türk borcu tahvilleri Pariste 3 frank ile 5 frank arasında sukut ederek 253-265 franktan muamele görmüş- tür. İstanbul borsasında da Ünitürk 13,95 liradan açılmış, kısa fasılalarla düşerek 13,20 lirada kapanmıştır, Bu süretle kıymetinden 75 kuruş kaybet- miştir. Dolar da düstü Son hadiselerin dolara da tesir ettiği görülüyor. Dolar daha çok Fransız frangının sukutunu takib etmiştir. Dün bir İngiliz lirası mukabili 494/70 ve 495,12 arasında oynamıştır ki iki rakamın mukayesesinden doların kıy- metinden yarım sent kadar kaybetti- den sonra Maçkada "Teşvikiye cami- | Uful eden sarışın yıldız JEAN HARLOW'un ölümünden iki ay evvel çevirdiği IKİ KARILI KOCA Fransızeg sözlü büyük filmi Bu akşam SARAY sinemasında Görmek için biletlerinizi evvelden aldırınız. Müessir ve hissi bir mev- zuda olan bu parlak ve şık emsalsız bir muvaffakıyet kazanacak- tar. İlâveten: FOX JURNAL Son dünya havadisleri, Telefon: 41656 A Bcün saat 212 da A SRi Sinema 2 büyük filimle yeni sinema mevsimini açıyor. Bir Gecenin Skandalı | GESUR MUHPİR Klark Gable ve Conslance Bennetle Richard Talmadge ve Luna Wallers tarafından aşk ve ihtiras filmi, tarafından teessür ve heyecan filmi, Sihemiamız, 1937 medeli R, C. A. FOTOFON yeni makinelerle mücehhezdir. M.M.V. Harita Genel Direktörlüğünden: Harita Gn. Drk. Karloğraf şubesine aşağıdaki şerait dairesinde şehri üc- retli kartoğral memuru alınacaktır. 1 — Askerliğini yapmış olmak. 2 — Orta mektep tahsili görmüş bulunmak. 3 — Hüsnühal ve &hlâk sahibi olmak ve hiç'bir suretle mahküm bulun- mamak, 4 — Sihhati tam olmak 5 — Yaşı otuz ikiden yukarı bulunmamak. 6 — Yapılacak harita tersimi imtihanında muvaffak olmak 7 — İmtihanda muvaffak olup alınacaklardan en &z iki sene hizmet ede- ceğine dair ayrıca taahhütname alınır. 2 — Talipler Ankarada Cebecide Hrt. Gn. Drk. üğünde kartoğraf Şubesine ne kadar müracaat etmeleri. (3410) (6219) Sıhhat Vekâletinden: 1 — Orta Anadoluda yapılacak göçmen evleri ihtiyacı için iki bin metre mikâp kereste satın olinacaktır. 2 — Bu kerestelerin cinsi çam veya köknar olacaktır. 3 — Bir metre mikâp kerestenin Samsun - Sıvas hattı üzerinde her hangi bir istasyonda teslim edilmek üzere muhammen fiyatı (40) liradır. 4 — Bu taahhüdün muhammen bedeli (80) bin lira olup muvakkat temi- nat miktarı (6000) liradır. 5 — İstekliler kereste fenni şartnamesini ve idari şartnameyi ve ebat liste- sini görmek üzere tadil günlerinden başka her gün İskân umum müdürlüğü Fen heyetine İstanbul ve Samsun iskân müdürlüklerine müracaat edebilirler, 6 — Pazarlık 30/9/937 perşembe günü saat 15 de Sıhhat vekâletinde topla- nacak komisyonda yapılacaktır. (3362) (6211) Ankara Valiliğinden: Ankaranın yeni Sincan köyünde yapılacak «100» göçmen evi inşaatına ald keşifname tadil edilerek muhammen keşif bedeli beher ev için «884» lira «91» kuruş üzerinden 29/9/937 çarşamba günü saat 15 de, Ankara Vilâyeti binasın- da toplanacak komisyon huzurunda, ihalesi yapılmak üzere 20 gün müddetle kapalı zarf usulile tekrar eksiltmeye konulmuştur. 1 — Muvakkat teminat «5674» lira «55» kuruştur. «Teminat Kızılay Cemiyeti Umumi merkezi namına malsandıklarınca ema neten almacaktır.» 2 — Alâkadarların yukarda adı geçen günde, tekliflerini Ticaret odası ve- #ikasını ve teminat mektubu veya makbuzlarını nihayet saat 14,30 a kadar An- kara vilâyeti evrak kalemine teslim edip mukabilinde bir numara pusulası ak maları şarttır. İsteyenier şarinameyc keşif evrakını Ankara ve İstanbul İskân müdür- lüklerinde görebilirler. (3381) -(6210) Beyoğlu “ Vakıflar Direktörlüğü İlânları Muhâmmen kıymeti Lira Kuruş 1290 60 Sütlücede Mahmutağa mahallesinde Bademlik sokağında 31 No. lu sarsa ile 33 - 35 No. lu iki bap hanelerin tamamı. Sütlücede Mâhmutağa mahallesinin Filipos sokağında 41, 43, 45 No. Tu üç bap barakaların tamamı, Sütlücede Mahmutağa mahallesinin Bademlik sokağında 8/10 No. lu arsanın tamamı, Yukarıda yazılı gayrimenkullerin mülkiyetleri peşin para ile satışı 2/9/937 tarihinden itibaren 15 gün müddetle salışâ çıkarılmıştır, İhalesi 17/9/937 cu- ma günü saat 15 de komisyonda yapılacaktır, Taliplerinin 96 7,5 pey parala- rile mahlülât kalemine gelmeleri. (5812) İstanbul Defterdarlığından: 21 60 7 00 Cinsi Miktarı Muhammen bedeli Lira 'Türk Antrasiti 200 Ton maa nakliye beher tonu 7 Gürgen odunu 126250 kilo maa nakliye 250 kilosu 3 İstanbul Defterdarlığile mülkak müdüriyetler ve Maliye şubeleri için yu- karıda cins ve miktarı yazılı mahrukatın hizalarındâki muhammen bedeller üzerinden ayrı ayrı mübayaası açık eksiltmeye konulmuştur. İsteklilerin ve şeraitini öğrenmek istiyenlerin ticaret odası vesikası ve yüzde 7,5 pey akçele- rile 27/9/937 Pazartesi günü saat on dörtte Milli Emlâk Müdürlüğünde topla- nan komisyona gelmeleri. (M) (6092) Kadıköy Kız Enstitüsü Direktörlüğünden: Enstitü ve Akşam okulu talebe kaydına devam etmektedir. (6185) İstanbul Ticaret ve Sanayi Odasından: Almanya ile son defa yapılan anlaşmanın esasları Odamıza tebliğ edilmiş- , Malâmat almak için Umumi Kâtipliğe müracaat olunabilir, .6232)