12 Kasım 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

12 Kasım 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Çabuk, çiğnemeden yemek baharatlı ve biberli yiyenler, bilhassa içenler midelerini tahriş ederler ve EKŞiLiK, HAZIMSIZLIK, ağırlık baş dönmeleri hissederler. — Mi d | Dikkat ve İYİ HAZIM ediniz. 500 lira mükâfat TABii KANYAK VİTRİN MÜSABAKASI ŞARTLARI 1 — Müsabaka 15 ikinci teşrin 937 de başlıyacak, <1 birinci kâ- nun 937 de bitecektir. 2 — Müsabakaya bayiler vitrinlerini tehassıs zevattan müteşekkil jüri heyetleri tarafından tetkik edile- rek dereceler tesbit olunacaktır. iştirâk eden on beş gün 6 — İstanbulda ve Ankarada bi- 'nlere 100 er lira,, İstan- müddetle yalniz Tabii Kanyağa © bulda ikinciye 50, üçüncüye 25 hasredeceklerdir. lira ve dördüncüden sonra 35 ki- 3 — Vitrinler" ikinci teşrinin O yiye Ankarada birinciden sonra derece alan on kişiye beşer lira son haftasında bir jüri heyeti ta- © çöryecektir. rafından seçilecek, mükâfat hak edenler tesbit edilecektir. 4 — Mükâfet, kâzanan bayile- rin listesi bi. i kânunun baş- lanğıcında. gazetelerle ilân edile- cektir. 5 — Müsabakaya Ankara ve İs- tanbul şehri bayileri girebilecek ve her iki şehirdeki vitrinler, mü- 7 — İnhisarlar satış mağazaları bu müsabakaya girmiyecek. 8 — Müsabaka; k etmek için bültenin üçüncü sahifesinde- ki kuponu doldurup İnhisarlar reklâm ve neşriyat şubesine gön- dermek kâfidir. (Kupon bir kar- tona yapıştırılırsa daha iyi olur.) İstanbul: - 10 - 937 İnhisarlar idaresinin tertip ettiği Tabii Kanyak vitrin müsaba- kasına iştirâk ediyorum. İMES. em lke EN ei iz ORkkA DUE” Gülek sü ümalam si İçen (Bu fişi bir Karton üzerine yapıştırıp İnhisarlar Umum Müdürlü. gü Reklâm ve Neşriyat şubesi, Galata, adresine gönderiniz. | İnhisarlar umum müdürlüğünden: İmtihanla memur alınacaktır İdaremiz mülhakatında açık ve açılacak memuriyetlere imtihanla memur alınacaktır. İmtihan İstanbulda 30/11/9897 salı günü saat 13 de Sirkecide İnhi- sarlar Memurin kursu binasında yapılacaktır. İmtihana girmek isteyenlerin, aşağıdaki evsaf ve şeraiti haiz olmaları gerektir. 1 — Lâakal orta mektep tahsilini bitirmiş olmak. 2 — Askerliğini «Fili veya kısâ hizmetli» bitirmiş olmak, 3 — 21 yaşından aşağı ve 30 yaşından yukarı olmamak. 4 — Sıhhatli olmak ve vazife ifasına mâni bir rahatsızlığı bulünmamak. 5 — Eyi ahlâk sahibi olmak. Bu beş maddedeki şartların muhakkak tevsiki gerektir. İmtihan mevzuu şunlardır. 1 — Hesap: Adadi mürekkebe, taksim gurema, halita, tenasüp, faiz iskonto 2 — Hendese: Satıhlar, hacimler, 3 — Muhasebe: Usulü defteri «İhtiyaridir.» 4 — Coğrafya: Umumi Türkiye 5 — Kitabet: Orta tahsile göre Not: İmtihana girmek isteyenler şimdiden bir dilekçe ile ve evrakı müsbiteleriy- le üç adet fotoğrafla birlikte idaremiz memurin şubesine müracaat etmelidirler. B — İmtihan neticesinde ayni derecede muvaffak olanlar arasında Ecnebi lisanına vakıf bulunanlarlı muhasebe sualine doğru cevap verenler tercih edi- Virler, (7662) İstanbul Sucular Cemiyetinden: İki sene-için intihap edilmiş olan Cemiyet İdare heyeli azalarından işbu bitirmiş olan nısfının tebdili için 18/11/9397 Perşembe günü seçim yapılacaktır Cemiyet mensuplarmın tayin olunan günde saat ondan on altıya kadar Türbe Babiâli cad, 10 No. lu Cemiyet İdure merkezine hüviyet cüzdanlarile birlikte gelerek reylerini kullanmaları rica olunur, ERGANİ BAKIRI TÜRK ANONİM ŞİRKETİNDEN : Ergani Madenindeki işletme idaremizde çalışmak ve meskenleri şir- müddeti ketimizce temin edilmek üzere tecrübeli Bir Muhasip ile bir idare Âmirine ihtiyacımız vardır. Bu vazifelere talip olanlar muhtasar tercümei hallerini ve istedikleri aylık mikdarını bildirir bir mektupla Ankara'da Ulus meydanında Koç hanındaki merkez idaremize müracaat etmelidir. Ankara Vilâyetinden: 1 — Vilâyet çittliklerine dağıtılmak üzere satın alınacak 75 adet iki te- kerlekli pulluğun 25/11/9371 perşembe günü saat 15 de açık eksiltmesi yapı- lacaktır. 2 — Pullukların muhammen bedeli 1875 liradır. Şartname Ankara ve İstanbul Ziraat Müdürlüklerinden meccanen verilir. İsteklilerin “ pullukların 96 7,5 tutarı olan meblâğa aid Banka mektubu veya Hususi Muhasebe'Direktörlüğü veznesine yatırılmış makbuz ile birlikte eksiltme günü gösterilen saatte Vilâyet Daimi Encümenine gelmeleri ilân olunur, aki$la o «7548» İ yiyenler, fazla içki MEYVA TUZU": İşte KADER in cilvesi budur Her keşidede en büyük ikramiyeleri vermekle şöhret ka- zanmış olan yesi olan dırdı. Romatizmadan çok ıztırab çekiyordum SEFALIN Beni kurtardı Baş ve diş ağrıları. maf- sal ağrıları, Grip, Nezleyi derhal geçirir Eczanelerden 1 lik ve 12 lik ambalâjlarını isteyiniz. Bahçelerinize ağaç ve fidan dikme zamanı geldi ETEM « ALi Kardeşler Bahçesinde her istediğinizin en iyisini bulabilir ve tam bir emni. yetle alp bahçenize dikehilir. siniz, Adres: Şişli Sırra Ceviz sokağı No, 80 wi — 1097 nuntafalı bisiklet pldkamı m. Yenisini alacağımdan zaylin yoktur, zayi ett hükmü Esat Aykaş KADER GiŞELERİ Yine bu yeni tertip birinci keşidesinin en büyük ikrami- 30,000 lirayı 15346 numaralı bilet sahibi Kabataşta İnhisarlar idare- sinde Sevk Memuru Bay ZEKİ ATLIOĞLU'na kazan- Ayrıca 10,000 liralık ikramiyeyi de Kadıköyünde Elektrik şirketinde memur Bay Müfti'ye verdi; Siz de ka- zanmak için biletinizi Kader gişelerinden alınız. Yılbaşı biletleri için şimdiden kolaylıklar yapılmaktadır. İ bataşta levazım ve mubayaat şubesindeki alun kol Hazımsızlığı Mide Ekşilik ve Yanma'arı gir Pp rir. İnkibazı defeder. Bugünden bir şişe MAZON alınız. Hiç bir mümasil müstahzar kabul etmezi MAZON isim horoz m: w MAZON ve Boton ecza deposu tahanc arkasında 7 | ) SAÇ EKSİRİ KOMOJEN Saçların o köklerini kuvvetlendirir. Dökülmesini Kepekleri ta: mamen giderir ve büyüme kabili yetini artırarak saçlara yeniden hayat verir. Kokusu Lâtif, kullanışı kolay bir saç eksiridir. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU - İSTANBUL keser. 1— Şartname ve keşifnamesine tevfikan Muğla müstakil Müdürlüğünde in- şa edilecek Kara Barut Deposu 2/X1/937 tarihinde eksiltmeye konmuş ise de ta- libi çıkmadığından eksiltme -10) gün uzatılmıştır. TI — Keşif bedeli (2943,39) lira ve muvakkat teminatı (220,0) liradır. IM — Eksiltme 16/X1/1937 tarihine rastlayan Salı günü saat -14- de Kaba- taşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacakdır, IV — Şartnameler (15) kuruş mukabilinde her gün İnhisarlar umum mü- dürlüğü inşaat şubesiyle Muğla müstakil müdürlüğünden alınabilir. V — Eksiltmeye iştirak edeceklerin bu gibi işleri yapmış olduklarına dair vesikalarını inşaat şubesine ibraz ederek eksiltmeye iştirak vesikası almaları lâ- zımdır. VI — İsteklilerin eksilime için tayin-olunan gün ve saatte münakasaya iş- tirak vesikası ve 96 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarıda adı geçen komis- yona gelmeleri ilân olunur. (1655) 4 Elbise, Palto ve Fotin hakkında 9/X1/937 tarihinde gazetelerle intişar eden ilânımızda «195» takım elbisenin muhammen bedeli yanlış olarak «3.095» lira || yazıldığı görülmüştür. «195. takım elbisenin muhammen bedelinin «4.095» lira ğ olduğu tashihen ilân olunur. (1666) | * 1 — Kapalı zarfla eksiltmeye Konmuş olan bir âdet çift devreli otomatik tabı makinesi için talip zuhur etmediğinden pazarlıkla alınması kararlaştırıl- mıştır. 2 — Pazarlık 22/X1/937 tarihine rasllıyan pazartesi günü saat 14 de Ka- isyonunda yapılacaktır. 3 — Muhammen bedeli 6000 lira ve muvakkat teminat 450 liradır. 4 — Şartnameler parasız olarak her gün adı geçi ondan alınabilir, $ — Eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin, fi: ektuplarını ve kataloklarını eksiltme gününden evvel abrikalar şubesi i müdürlüğüne vermeleri lâzımdır. 6 — İsteklilerin pazarlık için tayin olunan gün ve saatle * paralarile birlikte adı geçen komisyona gelmeleri il * 1 — Şartnamesi mucibince ve 20X25 — 27 eb'adında tar pazarlıkla satın ahmacaktır. 2 — Pazarlık, 18,/X1/937 tarihine ratslıyan perşe günü saat lt de Ka- bataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. 3 — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. 4 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 7; 7,5 güvenme pa: ralariyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (7342) (M.) inhisarlar » 7,5 güvenme n olunur, «7517. 4.000.000. adet man- Grip, Baş ve Diş Ağrıları, Nevralji, Artritizm, Romatizma