14 Kasım 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

14 Kasım 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Romanyaile ticaret itilâfı müzakereleri başlıyor Iktisad vekâleti müsteşarının riyasetindeki heyet dün Bükreşe hareket etti
 Ingiliz Başvekilinin nutku Sulha çalışmamız bizim için bir zaaf telâkki edilemez Ingilterenin arkasında tahdid -edilemiycek
 Brüksel 13 (Akşam) — Dokuzlar konferansı, bu sabah toplanmış ve Jponyanın red cevabı. okunmuştur. Bu münasebetle Çin...
 KDik aa tler El arabasında estetik! Hamallık yasak edildi, sırtta taşınan eşya el arabalarile naklediliyor. Bu arabaların...
 Yeni Rümen kabinesi kurülüyor Kabineyi yalnız Nasyonal öylü partisi teşkil edecek)| Bükreş, 13 : (Akşam ) — B. 'Tataresconun
 Belçika endişe içinde Almanyanın Kongoyu istemesinden korkuluyor Londra, 13 — adamlarile beynelmilel ticareti ıslah » etmek
 Atatürk Sıvastan sonra Çetinkayaya vasıl oldular Büyük Önder Sıvasta liseyi gezdiler, vagon atelyelerini dolaşarak izahat...

<< Ün esere Teri emememee W3 Mektep müdürleri şikâyet ediyor: — Ebeveyn, çocuklarile bir olarak mektebe yalan maze- retlerle mektup yazıyor, evlât- larını yalancılığa alıştırıyor- lar, Bu âdetin önüne geçmeli! e — Bene 20 — No. 6854 — Fiati her yerde 5 kuruş “Brüksel konferansında tam bir | Atatürk anlaşma tahakkuk etmek üzere PAZAR 14 Teğrinisani 1937 Dün tanzim edilen deklarasyon projesini 11 devlet kabul etti Projeye muarız kalan Italyanın Japonyadan mütemmim izahat istenmesi talebi reddedildi Brüksel 13 (Akşam) — Dokuzlar konferansı, bu sabah toplanmış ve Jponyanın red cevabı okunmuştur. Bü münasebetle Çin murahhası Wel- lington Koo söz alarak Japonyanım cevabını küstahlık ile tavsif eylemiş, bunun devletlere karşı bir sille oldu- gunu söylemiş, sonunda da Japonya- ya malzeme ve iptidai maddeler veri mesinin yasak edilmesini istemiştir. Konferans öğleden sonra yeniden top- lanacaktır. Konferansa iştirak eden büyük dev- letler murahhasları, konferansın âki- beti hakkında son kürarlarını vermiş- lerdir İngiltere ile Fransa murahhasları, Japonyanın cevabını Kati bir red te- lâkki ettiklerinden Japonyaya tekrar rüracat edilmesi fikrinden vzage- neriks heyeti! murahhasası, Kon- ferans neticesinin bir rapor halinde tespit edilmesini ve bu raporun heyeti umumiyede münakaşa edilmesini ta- leb etmektedir. İngiliz ve Fransız mü- rahhasları, Amerikanın bu noktai na- zarına İştirak etmişlerdir. (Devamı 6 nci sahifede) Ingiliz Başvekilinin nutku Sulha çalışmamız bizim için bir zaaf telâkki edilemez Ingilterenin arkasında tâhdid -edilemiycek derecede geniş menbalar vardır Londra 13 (A A.) — Röyter bildiri- yor: Chamberlain, dün akşam Edin- bourg'da söylediği nutukta sözlerine şöyle devam-etmiştir: «Bundan - bir-kaç gün evvel şöyle Ni Mgiliz ve Fransız Hariciye Nazırları | B. Eden ile Delbos Amerika murahhası B. Norman Davis ile görüşüyorlar Yeni Rumen kabinesi kuruluyor | | Kabineyi yalnız Nasyonal iköylü partisi teşkil edecek | Bükreş, 13 i (CAkşam ) —B. Tataresoonun is- tifası üzerine ye- | ni kabinenin teş- saadet için mi?. Yoksa, her milletin | “kiine © memur | komşularına olan endişelerinden do- | edilen nasyonal Zan ve hakikatta hiç-biresaslı te- | Köylü fırkası re- meli mevcut oliniyan korkuların önü- | isi B. Mihalake- ne'geçmek üzere birbirimize karşı si- lahlar yığmakta devam xi etmeliyiz? Gi "Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Sıvastan sonra Çetinkayaya vasıl oldular Büyük Önder Sıvasta liseyi gezdiler, vagon atelyelerini dolaşarak izahat aldılar Sivas 13 (AA.) — Reisicumhur Atatürk beraberlerinde Başvekil Ce- 1âl Bayar, Dahiliye “Vekili ve C. H. Partisi genel sekreteri Şükrü Kaya, 'Nafiâ Vekili AN Çetinkaya ve maiyet- Terindeki zevat bulunduğu halde bu sabah saat 9,30 da husüsi trenle Si- yasa gelmiş, istasyonda vali, komu- tan ve daha evvel hususi trenle Si- vasa gelmiş olan davetli mebuslar, hükümet erkânı, bando, askeri kıta, mektepliler, izciler, resmi hususi teş- *kilât mümessilleri ve kalabalık bir halk kütlesi tarafından karşılanmış- lardır, Atatürk istasyonda (karşılayıcıla- rın ellerini sikmişlar, kendilerini se- lâmlıyan tazim kıtasının önünden yürüyerek geçmişler, asker ve mek- teplilere ve istasyonu dolduran hal- ka iltifat etmişlerdir. Buradan otomobillerle doğruca Cumhuriyet Halk Partisine gelmiş- ler bütün güzergâhta yollara dökü- len halkın çılgınca tezahüratile kar- şılanmışlardır. Sivas 13 (AA) — Reisicumhur Atatürk, C. H. Partisinden sonra Si- vas kongresinin aktedilmiş olduğu liseyi . şereflendirmişlerdir. e Liscde dersaneleri gezmişler, talebeye bazı sualler sormuşlardır. Müteakiben 10- komotif ve vagon atelyeleri inşantı- na gidilerek altı aya kadar inşaatı ikmal edilecek olan atelyeler hak- kında izahat almışlardır. Saat 11,10 da büyük tezahürat arasında Çetinkayaya müteveccihen Bivastan ayran Atatürk, ayrılışla” rında da top atılmak süretile selâm- Janmışlardır. (Devamı 6 ıncı sahifede) Belçika endişe içinde Almanyanın Kongoyu Londra, 13— Star gazetesi, ; yakında Londravı 55 ziyaret o edecek olan Belçika krâ- lı Leopoldun İn- giltere, Fransa, İtalya ve Alman- ya arasında bir Garp misakının akdi için sarfet- tiği mesaiyi zik- rettikten sonra diyor ki: Krat Leopold, iktisadi sahada İngiliz hükümet istemesinden korkuluyor ademlarile beynelmilel ticareti ıslahi etmek ve gümrük takyidatı yüzünden 5 doğan ticari gerninliği - izale etmek çarelerini konuşacaktır. Uzak şark harbine gelince, Belçi- kanın Çinde mühim iktisadi, ticari? İ ve sınai menfaatleri vardır. Kral Leopold, Belçikanın bu harb yüzün- den uğradığı büyük zarar ve ziyan- dan ciddi endişeler duyuyor, Almanyanın müstemleke talepleri de Brükselde büyük bir endişe hü- küm sürüyor. Almanyanın, Belçika kongosunun bir kısmını taleb etme- sinden korkulmaktadır. bir sual sormuştum: Hepimiz -ne-için çalışıyoruz? Sulh için, sükünet için, | meğe - başlamış- tır. B. Mihalake kendisi ile görü şen gazetecilere (Devamı 6 ıncı sahifede) Rumen nasyonal bu müşaverelere Köylü parti reixi Romanya ile ticaret itilâfı müzakereleri başlıyor Iktisad vekâleti müsteşarının riyasetindeki heyet dün Bükreşe hareket etti devam (ettiğini B. Mihalake Söylemekle iktifa etmiştir. (Devamı 6 ncı sahifede) Dikkatler EL arabasında estetik! Hamallık yasak edildi, sırtta taşı- nan eşya el arabalarile nakiediliyor. Bu arabaların nasıl olması lâzım geleceğine dair her gün haberler oku- yoruz. Arabaların cinsi, şekli ve sai- resi bir talimatname ile tespit edile- cekmi$ Taşıma © vasılalarının / şeklini bir memleketin tekniği, sokakların hâli, sermayenin derecesi, taşınacak eşya- nın cinsi tayin eder. El arabalarının biçimine kadar ka- rışmiyalım. Dünyanın her şehrinde bunların türlü türlüsü vardır. Mu- hacir arabası gibi en iptidai nakil va- sıtası işleyen bir şehirde küçük el arabalarında estitik arayaçak. kada müşkilpesend olmaya! Ürü Tienret odasında B. Faik Kurtoğlurlun riyasetinde yapılan içtimadan bir intiba (Yazısı 6 met sahifemizdedir) | e | Doktorun biri «Minarenin tepesine çıkan kâdıh güzelleşir! dese... |