15 Kasım 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

15 Kasım 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Fenerbahçe stadında: Beşiktaş Güneşi 3-1 mağlüp etti Fenerbahçeliler Topkapıyı 8-0 yenerek mevsimin rekorunu yaptılar Güneşin Beşiktaşa Dünkü maçların hepsi tahmin et- | tiğimiz şekilde bitti ve hiç bir sürpriz olmadı. Bu maçlardan Fenerbahçe stadında oynanan iki maç, Beşiktaş- Güneş maçının ehemmiyeti dolayısi- | le diğer üç maçtan fazla seyirci top- lamıştı. Havanın güzelliği, sahanın çimen oluşu Fenerbahçe stadında, futbol sey- retmenin cidden zevk olduğunu bir daha gösterdi. Fenerbahçe - Topkapı Galatasarayın geçen haftaki zayıf takımı karşısında bile mağlüp olan Topkapının ,kendi sahasına alışık olan Fenerbahçe karşısında hiç bir şansi olmadığını yazmıştık. Hakika- ten Fenerbahçe daha maça başlar | başlamaz Topkapıya hâkimiyetini ve sahaya alışkanlığını yıldırım süratile gösterdi. Bu hafta: Necded - Sedad, Lebib - Esad, Bülend, M. Reşad - Niyazi, Naci, Şaban, Fikret, Orhan şeklinde çıkan sarı lâcivertliler ilk on dakika içinde yerden bir oyunla ve çok güzel paslar- la üç gol çıkardılar. Bu göllerden bi- rincisini Şaban, ikincisini Bülend, üçüncüsünü de Orhan yaptı. oynadığı, Topkapı ancak neticesiz ve münferid akınlar yapabildiği halde yukanda kaydettiğimiz gevşeklik Fenerbahçenin on dakika içinde yap- tığı üç golü geri kalan otuz beş da- | kikada arttırmağa imkân vermedi. — | İkinci devrede Fenerbahçe Şabanı | muavin hattına alarak Bülendi mer- kez muhacim mevkiine geçmişti. İlk on beş dakika Fener müdafaa“ sı yorulmuş gibi durgun bir oyun oy- neyor, buna mukabil Topkapı hafif bir hâkimiyet tesis ediyordu. Fakat oyunun son yarım saatinde işin şekli değişti ve Fenerbahçe mutlak bir hâ- kimiyet tesis etti, Bu müddet içinde ikincisi penaltı- dan olmak üzere Naci iki, Niyazi, Pik- ret ve Bülend birer gol yaptılar. Bu arada Fenerbahçe bir tek tehlike ge- çirdi ve Topkapının iyi bir şütünü Necdet güzel bir plonjonla kurtardı. BGu suretle Fenerbahçe maçı 8 - 0 gibi kahir bir farkla kazandı. Beşiktaş - Güneş Günün bu en mühim maçı Nuri E- sutun idaresi altnda başladı. Oyuna Güneş başladı, topu Beşik- aşılar kapıp aşağıya indiler, Bir müddet ortalarda dolaşan top Güneş- - Were geçti. Ortalardan aldığı müsajid bir pastan sonra topu süren Rebii iyi bir şüt çekti. İleriye doğru plonjon yapan Mehmed Ali tehlikeyi örledi, fakat topu bloke etmeğe imkân bula- madı, za ve Mura- gol yapabileceği müsait bir yerde yegâne golü idi. Fakat Murat ecelesinden bunu kaçırdı. Arkadan yetişen Salâhadddin yan bir vaziyette sıkı bir şütle topu Beşiktaş ağlarına taktı, Bundan sonra, Beşiktaşın hafif de olsa hâkimiyet ve tazyiki başladı. Beşiktaşın tazyikine rağmen Gü- neş mukavemet ediyordu. Bu devrede iyi oynuyan Riza ile bütün oyunda temayüz eden Ömer topu gerilerden kurtararak ileri gönderiyorlardı. An- cak, Güneş hücum hattında Beşiktaş hücum hattındaki kadar tecanüs bu- Tunmaması, hele geride oyruyan iki iç oyuncu dışında diğerlerinin ener- jik davranmamaları topun sik sık Güneş kalesine avdetini eği- yordu. Beşiktaş yine soldan bir hücumunda Faruk topu elle tuttu. Güneş, gleyhi- ne çekilen frikikte büyük bir tehlike âtlattı ve hemen mukabil hücuma geçti. Ofsaydle akim kalan bu hücumdan sonra yine Beşiktaşın tazyiki başla- di. Fakat Beşiktaşın beraberlik sayı- sını çikarmasma imkân verilmeden Muradın oyunu açarak Rebiiye ver- inteç | diği güzel bir pas Güneşe galibiyeti takviye için fevkalâde bir fırsat ha- zırladı. Bu pası alan Rebii kalecile karşı karşıya ve muhakkak bir gol yapacak vaziyete girdiği halde ayağı kayarak düştü. Bu çok mühim fırsatın kaçı rılması, oyunun bütün Şansını değiş- türen başlıca âmil oldu. Bundan sonra Beşiktaşın sağdan, soldan üstüste hücumlarma şahit olduk. Otuz beşinci dakikada Şerefin çektiği bir şüt Güneş oyuncularından birine çarptı. Müdafandaki oyüncü- lar enerjik bir hareketis topu uzak- laştıracaklarınaı bunu yapmadılar ve kaleciyi maske ettiler. Şerefin tekrar çektiği şütle top yerden giderek dire- ğin kenarından kaleye girdi. Beşiktaş beraberliği tesis ettikten sonra, bir haylı sert ve favullu oyna- mağa buşladı. Oyunun sonuna kadar devam eden bu tarz oyuna hakem sa- de tesirsiz ihtarlarda bulunmakla iktifa etti, İkinci devrede Ömerin yine geride oynamasına rağmen Güneş muavin hallı birinci devredeki kadar, hâttâ yarısı kadar oynayamıyordu. Bunun neticesi olarak Beşiktaş umumiyetle hâkim oynadı ve Güneş hücum hattı- | nın yine enerjik ve mütecanis ölmi- yan oyun tarzı Beşiktaş için fazla biz tehlike teşkil etmedi. Yedinci dakikada Beşiktaşın sağ- dan bir hücumunda Reşadın topu taca veya kornere atabilecek vaziyet- | te oyuncuyu takibden vaz geçerek işi kaleciye bırakması, kaleci Cihadın ise hiç kabahateız olarak yerinden çi kamayışı, Şerefin Beşiktaş hesabına ikinci sayıyı yapmasına imkân verdi, Beşiktaş galip vaziyete girdikten sonra daha rahat ve Güneş oyundü Beşiktaş stadında: Puanlar e Berabere ..mmsos0 Mağlüp wep 5 Attığı gal vawsurnwummım Yediği Dinç 50009. wmb8 Gelip aw a » Fun beka bam ie bo ŞİŞE .ippmemme Güreş maalesef bu sefer de doğru dürüst bir neticeye varmadı. Evvelden güreşin bir saat yapılacağı ilân edil- mişti, fakat fki pehlivan bir şey ya pamadan elli beş dakika itiştiler, Gü- reşin nihayellenmesine beş dakika kal Mülâyim : — «Güreş yenişinciye kadar olma» Ladır.» Diye itiraz etti, hakemler tabiatile kabul etmediler. Bu yüzden pehilvan- lar güreş yerine boks maçı yapmağa başladılar. Hemen polis yetişti, halk biribirine girdi ve bu güreş de bir ne- ticeye varmadan böylece yarım kaldı. Elli beş dakikalık güreş esnasında, Günün ilk maçı Eyüp - Vefa ara- sında oynandı. Oyunun birinci devresi mütevazin geçti. Her iki takımda zaman 24 man gollük vaziyetler kazandılar. An- cak Vefa müdafaasının yerinde mü- dahaleleri Eyüplülerin tehlikeli pozis- yonlar almasına meydan bırakmıyor- du. Devrenin ortalarına doğru bir müddet çok hâkim oynıyan Vefalılar 25 inci dakikada biri Şükrü diğeri de hemen arkasından Mehmed tarafın- dan olmak üzere iki gol kazandılar. 'Tam devrenin biteceği bir sırada Eyüp- Yülerin soldan inkişaf eden bir akın- ları gölle neticelendi ve devre böylece 2-1 Vefa lehine bitti. Tkinci devrede Vefa ekseriyetle hâkim oynadı. Dört göl daha çıkararak oyu- nu 6 - 1 bitirdi.! Vefalılar umumiyetle güzel oyna- dılar. Hakem Nihad maçı iyi idare etti, İstanbulspora yazık oldu Tam saat birde başlıyan bu maç çok heyecanlı ve o nisbette güzel 2i- du. Fakat hakem Caferin antrenetnan- “sız olması ve bu yüzden maçı iyi idare edememesi dün çok güzel bir oyun tutturan (o İstanbulspora bir mağlt- biyete mal olduğu gibi bir çok zaman- lar da maçı çığrından çıkardı. İstanbulsporlular müdafaalarının ve bilhassa muavin hattının fevkal&- de güzel oyun sayesinde fik dakika- larda bir hâkimiyet kurarak Bey- korlulara Oyunlarını kabul ettirdi ler. Fakat muhacimlerinin bozuk ve şahsi oyunu gol çikarılmasına on- gel oluyordu. Bu yüzden hâkim oy- nıyan İstanbulspor takımı hiç bir zaman gollük vaziyet kazanamadı. Devrenin yirminci dakikasında Bey- kozun âni bir ukınmı İstanbulspor kalecisi kesti. Fakat acele fle topu ka- çırdı ve böylece Beykoz bir gol kazan- ynış oldu. Bu gölden sonra oyun bir müddet mütevazin oynandı. Fakat Güneş muhacimjerinin şuursuz OYU- | biraz sonra (İstanbulsporlular gene wu, arasıra vukubulan tazyiklere TAĞ- | hâkim oynamağa başladılar. Bu es- men Güneşin boraberliği temin etme- | nada hakemin bariz hatalı hareket- sine imkân vermedi. |. leri görememesi oyuncuları sinirlen- Oyunun bilmesine iki dakika kala âirmişti. İstanbulsporlu Fahri Bey- sağdan ortalanan bir topa sol açık | kozlu Sekiz Mehmedle Bir çarpışma Eşrefin çektiği çok mefis vole bir şüt | neticesinde yaralanarak sahayı ter- Beşiktaşı sahadan 3-1 galip çıkardı. | ketti, İstanbulspor on kişi kalmasına Sabah maç seli Bir müddetten beri oynanmakta olan 'Taksim stadı kupa maçlarının fi» nali dün Arnavutköy-Şişli arasında yö- pıldı, Eliminasyon usulü oynanan bu maçta finale kalan bu iki takım dün çok çetin bir maç yaptılar. Vehabla takviye edilmiş olan Şişli 4-1 galip gelerek kupayı kazandı. Vehap fev- 'kalâde güzel oyanile galibiyette baş- Yıca âmil oldu. Bundan sonra Taksim stad ligleri- ne devam olundu, Galatasarayın genç takımı Kurtuluşie 1 - 1 berabere kal- dı, bu fhaçlar devam edecektir, Bakırköyde Barutgücü - İstil lâl revanş maçı yapılamadı Geçen hafta Bakırköyde Berutgücü ile İstiklâl İdman yurdu arasında maç yapılmış, maçı Barutgücü kazanmış- tı. Dün bu maçın revanşının yapılma» sı mukarrerdi. Barutgücü son dakika- da maça iştirak etmediğinden müsa- çük hilelerle oynadı. Bu hale müsa- maha edilmesi, bundan ziyade de gol çıkaramadıklarından devre 1 - aleyhlerine bitti, İkinci devreye İstanbulspor Fahri- Günün en mühim maçında iki yi de alarak başladı. İlk akmda top taraf oyuncularının nasıl oyna” 'İl Beykoz müdaftinin eline çarptığın- dıklarını aşağıdaki numaralardan İl dan hakem penaltı verdi. Fakat İs- tanbulsporlu Enver çok bozuk bir vu- ruşla topu dışarı atarak bu mühim Nasıl oynadılar? — ik : Hakem Kararlarında zayıf olduğu Emi , d gil Kadar görüşleri de çok eksikti, bil- Rifat 7 5 hassa bariz ofsaydlar dalma kaçıyor- z “e gİ| du. Yirmi beşinci dakikada Beyko- rr 8 Tat Gİ Zün ortadan inkişaf eden bir akını Sami k s0 g|| golle neticelendi. Fakat bu gel ema- Muzattı 6 Murat 5 sında Beykozun sağlı sollu iki açığı Haki 7 Canbaz 4 bariz ofsayddiler, hakemin yalnız to- Şeret dö 8 pu takib etmesi bunu görmesine 8 meyden bırakmadığı için İstanbul. spor hâkim oynmasına teğmen eo AKŞAM-SPOR o Galatasaray - Süleymaniye Galatasaray Süleymaniyeyi 8-1 yendi İstanbulspor hâkim ve güzel oynamasına rağmen Beykoza 2-0 mağlüp oldu. Vefa Eyübü 6-1 yendi maçından bir enstantane böylece 2 - 0 mağlüp vaziyete düştü. Bundan sonra oyun mütevazin akın- lar içinde geçti ve maç 2 - 0 Beyko- zun galebesile neticelendi Beykozda kaleci ve merkez mubacim iyi oyna- dılar, İstanbulsporda Orhan, Semih, Hasan ve bilhassa merkez muavin Hayri çok iyidiler » Maçı soyunmağa bile lüzum gör- meden idare eden hakem Cafer hüs- nü niyetle hareket etmesine rağmen oyunu iyi takip edecek kadar antren- manlı olmadığı için hatalar yaptı v9 hâkim oynıyan bir takımı mağlüp etti. İstanbulsporluların mağiübiyetin- de şansızlık ta büyük bir rol oynadı, Galatasaray muhacimleri yaman Çok seri bir akınla maça başlıyan Galatasaraylılar hemen Süleymani- ye kalesini sararak üçüncü dakika- da arkaarkaya iki gol çıkardılar. Süleymanın sıkı sütünü kaleci ya- kaladı. Fakat tekrar elinden düşür- dü, Hâşim yetişerek topu ağlara tak- tı. Arkasından Bülend sıkı bir şütle ikinci defa olmak üzere toplu Süley- maniye kalesine sokta. Bu göllerden sonra Süleymaniyeliler büyük bir gay- retle oynamağa başladılar ve Gala- tasarayın bir hâkimiyet kurmasına meydan bırakmadılar. On dördüncü dakikada Süleymaniyeli Hamdi Ga- latasaray kalecisinin tereddüdünden istifade ederek takımının yegâne go- lünü yaptı. Yirmi beşinci dakikada Necdetin çektiği korner arkada bekliyen Hâşi- me geldi, Hâşim de fini bir şütle ta» kımına üçüncü golü Kazandırdı. Bu gol Süleymaniyelilerin “ümidini kır- madı. Bu esnâda Galatasaray müda- fil Salım tehlikeli bir şekilde ayak kaldırarak Süleymaniyeli İbrahimi göğsünden yaraladığından oyun bir müddet inkitaa uğradiyse de bu oyum Cu tekrar kendine geldi ve maça de- vam olundu. Otuz sekizinci dakikada Hâşimin solaçik mevkiine kaçarak ortaladığı topu Süleyman güzel bir kafa vur» rak dördüncü defa olmak üze re Süleymaniye kalesine soktu, Dev- re de bu şekilde 4 - 1 bitti. İkinei devre aynen birinci devrede olduğu gibi Galatasaray Süleymani- ye Kalesini sardı ve Danysl üçüncü dakikada beşinci golü yaptı. Süleymaniyeliler 5 - 1 mağlüp va- riyete düşmelerine tağmen dalma canlı ve güzel oynıyorlar, Galatasa- ray hiç bir zaman bariz hâkimiyet teessüs edemiyor. Galatasarayın ta- kım oyunu tutturamaması ve oyun cularının birbirlerine görmeden pas vererek topu kaptırmaları bunda baş* ca âmil oluyordu. Yirminci dakikada Hâşim yirmi beş metreden fevkalâde sıkı bir şüt- le altıncı golü yaptı. Biraz sonra Süleyman topla kale. ye girdi ve yedinci galü yaptı. i Devrenin nihayetlenmesine bir da- kika kala Süleyman bir gol daha attı AY maçı 8 - 1 kazandı. h ti d z a n d vo NE ' 5 ve Gi