22 Kasım 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

22 Kasım 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 A “Akşam,, Matbaasının Hesap Defterleri Bütün piyasa defterlerine nisbetle: Daha sağlam Daha güzel ve... Daha UCUZ Yevmiye ve kasa defterleri - Defteri kebirler - muavin defterler par Kâmilen İngiliz prese kartonile cildli Fiyetler Birinci hamur küadile 200 sahifeli 140 kuruş wW >» 15 > » 8 > İ Kalın banka kâadile 200 sahifeli 160 kuruş 300 > Mw » 400 » M5 » bu fırsattan hemen istifade ediniz ! Istanbul Sıhhi Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan: Eksiltmeye konulan iş: Bakırköy Emrazı Akliye ve Asabiye hastanesinde | yaptırılacak paviyon. Keşif bedeli: 42289 Tira 44 kuruş Muvakkat garanti: 4248 lira 71 kuruş. Bakırköy Pmrazı akliye ve asabiye hastanesinde yaptırılacak olan paviyon kapalı zarfla eksiltmeye kohulmuştur. 1 — Eksiltme 10/12,937 günü saat 15 de Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlüğü binasında kurulu komisyonda yapılacaktır. 2 — Mukavele, Bayındırlık işleri genel hususi ve fenni şartları, proje ve keşif hülâsası ile buna müteferri diğer evrak 217 kuruş bedel mukabilinde ko- misyondan alınabilir. 3 — İstekliler cari seneye aid Ticaret odası vesikasiyle bu işe benzer 30,000 liralık iş yaptığına dair Nafıa Vekiletinden almış olduğu müteahhitlik vesika- | siyle muvakkat garanti makbuz veya banka mektubu ile birlikte ihale saatinden | bir saat evvel tekliflerini havi mektuplarını komisyona vermeleri, (7833) l İstanbul Defterdarlığından: Cins ve mevkii Senelik muhammen Kira müddeti kirası lira Şehzadebaşmda Vefa erkek lisesi bakkaliyesi: 160 22 Ay Kabataşda İnönü Xiz otta okulu bakkaliyesi: 230 2 Ay Davutpaşa orta okulu bakkaliyesi: 151 22 Ay Yukarıda yazılı okul bakkaliyeleri hizalarındaki kira ve müddetler üzerin- den açık arttırma usulile ayrı ayrı kiraya verilecektir. İsteklilerin ve tediye şe- ralti ile sair şartlarını öğrenmek İstiyenlerin hüsnühal eshabmdan olduklarına, mahkümiyetleri ve sari hastalıkları bulunmadığına dair zabıta, cumhuriyet müddelumumiliği ve sıhhiyeden alacakları resimli vesikalarla ve yüzde 75 pey akçalarile 2511/937 perşembe saat 14 te Milli Emlâk Müdürlüğünde toplanan köinisyona gelme! (.) (7560) Türk Antrasiti 77 lira 25 kuruş Türk Antrasiti Fob. Zon- guldak. Vapur veya vagon içinde satılmaktadır. Be- her ton fiatı İktisat Vekâ- letinin tesbit ettiği 17 lira 25 kuruştur. Satış Merkezi: Gilkrist Volker ve Ki, Ltd, Galata Salon karşısında Tahir Han 5 inci kat Telefon: 44915 ŞİDDETLİ okul talebe kampları, künun 938 Dr. Şevket Salih »ruklarda kuş palazi «Dj 14 İkinti künun bay Emin Arım: Tasarrufta emniyetin tesisi, 21 İkinci kânun profesör Zühtü: İş orga- nizasyonu, 78 Ikinci kânun bayan Sıdıka | Atasağun: Kadı lede ve cemiyette vazifesi, | ya çevrilmesine karar verilen ve tamamı- | na yeminli ehli vukuf tarafından «20410» SİT İLA A TL NEİ) TLK LLM İTİCİ LİTANİ İKİLİ Ce Te LTİ İİ ele) ETK 1 (10 2 BAN Bir Kumul Mahmal Cevad fee Pe Kıymettar HALILAR SATIN ALINIR İstanbul Posta kutusu 2610 mektupla müracaat, gk dasya numarası ile dairemize müracaat- Jarı ilân olunur, © Kadıköy Halkeyinde konferanslar Kadıköy Halkevinde: Bu seneki konfe- ransların Üç aylık listesi aşağıya yazıl- mıştır: Konferanslara 26 İkinci Teşrin 997 cuma akşamı sant 21 de Evimiz sa- lonunda başlanacak ve bu konferanslara her hafta ayni gün ve saatle devam edi- lecektir. Konferansa herkes bilir. 26 Ikinci Teşrin 937 bay N Yükselen :- Türklerin o ana de kurdukları bükür ler, 3 Birinci kâ İ Edebiyat, Halim Oruğ: Beyoğlu Halkevinde, 1 — 23/11/9857 salı günü saat 1830 da Evimizin Tepebaşındaki merkez binasın- dü profesör Şükrü Baban tarafından «İk- tisadi Doktirinler) mevzuunda bir konfe- rans verilecektir. 2 — Bu konferansa herkes gelebilir. 4 Kadıköy Hülkevinden: Halkevimizde istenografi öğrenmek riler için Kurs açılacaktır. Devam elmek istiyenlerin iki fotografla idareye hiliracaatları İstanbul Dördüncü (İcra Memurluğun- dan : Sabiha ve” Eşref tarafından borç ali- nan «22960. yirmi iki bin dokuz yüz elli lira mukabilinde Anadolu Sigorta girke- tine birinci derecede ipotekli olup para- edilmiş olan Beyoğlunda Şişlide Megruti- yet mahallesinin Mehtap sokağında eski 13 mükerrer ve yeni 68 No. hı sağ tarafı müfrez iki harita numaralı ve 4855 dört yüz seksen beş buçuk zirâl Zafer hani- ma tahsis kilman apartırdan, $ol tarafı Arif bey hane ve bahçesi,larkası Arkade- re sokağı, cephesi atik Kık ve cedit Meh- tap sokağı ile mahdut arsa üzerinde kâ- gir apartımanın evsafı aşağıda yazılıdır: Zafer apartımanı namı ile maruf olan bu apartımanın 54 No. h' apartıman ile müşterek kapısı ve müşterek merdiveni vardır. Evsafı; Zemin kat: Bir kapıcı odası ve antre. 2 No. lı daire: Bir koridor üzerinde dört oda, bir banyo, bir helâ, alafranga ocaklı mutfak vardır. Bodrungakat: Bir koridor üzerinde altı odunluk, helâ, sabit kazanlı bir çamaşır- | hane, su deposu, çamaşır teknesi vardır. Antre kat: 4 No, lı daire: Bir koridor üzerinde biri iç içe dört büyük oda, bir | hel, bir banyo ve mutfak vardır. Birinel kat: 6 No.lı dalre: 4 No. li dai- | renin aynidir. | İkinci kat renin aynidir. Üçüncü kat: 10 No, lı dalre, 4 No. hı dai- | renin aynidir. 8 No.lı daire: 4 No. lı dal- Dördüncü kat: 12 Noli daire: #No,hı | dairenin aynidir. Beşinel kat: 14 No. lı daire: Bir kori- dor üzerinde 4 oğan, helâ, mutfak vardır. Bu katta bir tarasa We ütü odası yardır. Her katın arkalarında tarasaları mev- cuttur. Mesahası: 778 metre murabbal olup bundan 138 metre murabaaı kısmı apar- tamanın nısfını Leşili eder. Kalan bah- çesidir. Yukarıda hudut, evsaf ve mesahası gös- terilen gayri menkulün tamamı açık art- tırmaya konmuş olup şartnamesinin ilân tarihinden itibaren dairemizde herkes tarafından (görülebileceği gibi, 3/1/1938 tarihine müsadif pazartesi günü Saat IM den 16 ya kadar dairemizde açık art- tırma le satılacaktır. Arttırma bedeli muhammen kıymetinin yüzde yelmiş be- şini bulmadığı takdirde en Son arttıra- nın taahhüdü baki kalmak üzere 19/1/1988 tarihine müsadif çarşamba günü sast M4 den 16 ya kadar dairemizde yapılacak olan ikinel arttırmasında en çok arttıra- na ihale edilecektir. Taliplerin muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya mili bir bankanın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Müterakim vergiler, vakıf icaresi, belediyeye ait ten- Virat ve “tanzifat rüsumu ve taviz bedeli müğteriye alttir. 2004 No. lı icra ve iflâs kanununun 126 nci maddesinin 4 üncü fıkrası mucibince bu gayri menkul Üze- rinde ipotekli alacaklılar ile diğe alâ- kadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ce masarife ait olan iddialarını ilân tarihinden itiba- ren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri, aksi halde hakları tapu si- enli ile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları cihetle alâkadaranın işbu mâddenin mezküp fıkrasma göre hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 985/1275 002) Taksitli Emlâk Satışı Semti Cinsi kıymeti Lira Büyükadada eski Bahçavanoğlu yeni Alpaslan sokağında eski 59 mük. yeni 42,44, 46, 48 No.lu İki buçuk katta sekiz odalı sarnıçlı ve elektrik tesisatını havi bahçeli ahşap bir köşkün tamamı, (Ayrıca Iki kat üze- rinde üç oda bir mutfakla bir kat üzerinde ahır ve arabalığı vardır) 5250 Heybeliadada eski Bayır yeni Bahari- . İki katta dört odalı bir sofalı yebayırı sokağında eski eni 6 No.lu omaabahçe ahşap bir evin ta- mamı, 209 Kınalıadada Sahilhaneler sokağın» (İki katta dokuz odalı elektrik da yeni 4 No.lı tesisatını havi sarnıçlı yarım kârgir bir evin tamamı 2900 Fatihte Sofular mahallesinde Molla- (o Üçbuçuk katta on odali iki s0- hüsrev sokağında eski 9 yeni 15 No. falı terkos ve elektrik tesisatı- ru havi bahçeli ahşap bir evin tamamı. 2000 Aksarayda Gurabahüseyinağa mahal- (o Üçbuçuk katta dört odalı iki lesinde eski Mehmedefendi yeni Gü- sofalı kuyulu ahşap bir evin müşhane (Kakmacı) sokağında eski (tamamı, 700 14 yeni 2 No. lu. Beşiktaşta eski Köyiçi yeni Cihannuma Üç katta on birodalı elektrik mahallesinde eski Yıldız yeni Akdoğan tesisatını havi sarnıçlı ve ku- caddesinde eski 34 yeni 38 No. lu yulu ahşap bir evin tamamı. 1750 Beyoğlunda Hüseyinağa mahallesinde © İki buçuk katta dört odalı kâr- Gölbaşı sokağında eski 54 yeni 23 No. gir bir evin tamamı. 500 Ju, Kartalda Üsküdar caddesinde eski 3 o Kürgir birdükkün 400 yeni 5 No. lu Kartalda Üsküdar caddesinde eski 4 ye. Kârgir birdükkân 400 niTNO. lu. 1 — Arttırma 9/12/937 tarihine düşen perşembe günü saat 15 te yapılacak ve gayrimenkuller en çok bedel verenlerin üzerlerinde kalacaktır. 2 — Arttırmaya girmek için muhammen kıymetin $6 10 nu nisbetinde pey âkçesi yatırmak lâzumdır. 3 — Arttırma bedelinin dörtte biri peşin ve geri kalanı sekiz senede sekiz müşavi taksitte ödenir. Taksitler 96 5 faize tabidir. 4 — Taksitler ödeninceye kadar gayrimenkul sandığa birinci derecede ipo- tekli kalır, (7236) ŞEKERCİ HAFIZ MUSTAFA ve MAHDUMU Misafirlerinize ikram edeceğiniz ve hediye vereceğiniz Bayram şeker- lerinizi mağazamızdan alınız. İstanbul — Bahçekapı, Telefon: 21194 m HAZIMSIZIIK umuz Hayatın zevkinden insanı mahrum eder. PERTEV KARBONAT KOMPRIMELERİ Çok temiz bi-Karbonattan ve toz karbonat almaklaki müşkülât göz önünde tutularak yapılmıştır. Her eczanede satılır. Harp Akademisi Komutanlığından: Harp Akademisi dahilinde - görülen lüzum ve yapılan keşif üzerine bazı tamirat yapılacaktır. Yapılacak işin keşfi 400 liradır. İstekli olanların Beşik- taş kazası malmüdürlüğ'üne yatıracakları otuz liralık teminat akçelerile birlik- te 23/11/1937 salı günü sant 15 de Akademi satınalma komisyonuna mürâ- caatları, «7884» Meyva tuzu EN HOŞ VE TAZE MEYV; EDİLMİŞ TABİİ BİR MEYVA TOZUDUR. Emsalsiz bir fen harikası olduğundan tamamen taklid edilebilmesi mümkün değildir. Hazımsızlığı, mide yanmalarını ekşiliklerini ve muannit inkibazları giderir, Ağız kokusunu izale eder. Umumi hayatın intizamsız- lıklarını en emin surette islâh ve insana hayat ve canlılık bahşeder. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU — İSTANBUL