22 Kasım 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

22 Kasım 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

FENERBAHÇE STADINDA: Çok hararetli bir oyundan sonra Gala- tasarayla Beşiktaş 22 Teşrinisani 1937 mam — a 4-4 herahere kaldı Fenerbahçe Beykozu ağ 1 > Galatasaray - Beşiktaş maçından bir enstantane İlk maç Feridun Kılıcın hakemliği altında Fenerbahçe ile Beykoz ara sında oynandı. Büyük bir hız ve enerji ile oyuna başlıyan Beykozun 1 - O galib vazi- yetinden sonra devre Fenerbahçe mer- kez muhacimi Bülendin yaptığı bir golle 1 - 1 berabere bitti. Bu devre daha fazin mütevazin bir şekilde geçti. Fakat ikirici devrede işin şekil tamamile değişti, Devre başladıktan pek az'sonra ge- ne Bülendin yaptığı bir gölle Fener- bahçe galib vaziyete geçince tama- mile hâkim bir oyunla Beykozu taz- yika başladı. - Beykor aleyhine verilen bir firikik- te Fikretin topu, kale önünde sed teş- kil eden Beykozlu oyunculara çarp- tırdıktan sonra tekrar yetişerek gü- zel bir şülle üçüncü golü yapması, artık maçın neticesini tamamile tayin etti. Bundan sonra iki tafım arasın- da klas farkı gösteren bir oyun de- vam etti. Cidden çok güzel oynıyan Fenerbahçe Bülendin âyağile dördün- cü, Orhanın vole bir şütile de beşinci golü yaparak oyunu 5 - 1 bitirdi. Fenerbahçenin bu parlak galibiye- tinden ziyade çok anlaşmış oyununu tebrik etmek bir vazifedir. Maçı kazanan Fenerbahçe takımı şöyle teşekkül etmişti ; Hüsameddin - Sedad, Lebib - Re- şad, Aytan, Esad - Naci, Niyazi, Bü- lend, Fikret, Orhan, Beşiktaş - Galatasaray Günün en mühim maçı, son deki- kasına kadar son derecede hararetli ve heyecanlı oldu. İlk dakikalarda Beşiktaş aleyhine penaltıyı Necdet kaçırdı... Üç dakika sonra ikinci bir penaltıyı Wecdet bu sefer gole çevirdi... Galatasaray 1 - 0 galib... Bir müddet sonra Necdet gü- zel bir gol yaptı... Galatasaray 2-0 galib... Devrenin sonlanma doğru Şe. 1âfi etti... Galâtasaray 2 - I galib... Devre bitmek üzöre... Galatasaray aleyhine ve devreyi 2 - 2 bitirecek pe- naltıyı Eşref Galatasaray Kalecisinin kucağıma attı... İlk devre 2 - 1 Gala- tasaray galib, İkinci devre başladıktan pek az sonra Galatasaray bir göl yapti... Ga- latasaray 3 - 1 galib... Epi sonra Be- şiktaşm yaptığı golle Galatasaray 3-2 galib... Çok geçmeden Beşiktaşın bir 0lü iki tarafı $ - 3 berabere getirdi... Oyunun bitmesine yedi dakika var... At: bir hücum ve bir gol... Galatasa- ray *- 3 galib... Maç bitiyor, ikida. kika var... Beşiktaşın son bir furyası ve kale önünde bir karışıklık... İki taraf 4 - 4 berabere... Bu heyecanlı maçı kısaca hülâsa ettikten sonra göllerin de nasıl yapıl- dıklarmı anlatalım : Beşiktaşın bir iki akınindan sonra. Galatasarayın seri hücumları başladı. Bu hücumlarda bilhassa Hâşim bü- yük bir röl oymyordu. İkide birde oyunu sağa sola açarak Beşiktaş müşkül vaziyetlere sokuyordu. Derin- leme paslarda Beşiktaş müdafaasmı şaşırtıyordu. Derinleme pası alan Bülendi ancak penaltı ile durdurdular. Necdet bunu kale direğinin üstünden dışarı attı. Üç dakika sonra Beşiktaş müdafile- rinden birinin topa el ile dokunması neticesinde verilen penaltıyı Necdet bu sefer plâse bir vuruşla gole çevir- di. Çok geçmeden önüne çıkanları atlatan Bülendin sağa verdiği pastan sonra Necdet güzel bir şütle zaviye- den Galatasarayın ikinci golünü yaptı. Oyun bundan sonra mütevazin şekil aldı, fakat Galatasaray Beşik- taştan daha canlı oynuyordu. Bunun- Ia beraber devrenin sonlarına doğru Galatasaray müdafaasının “bir hata- sından doğan fırsatı hemen yakalı yan Şeref mükemmel bir şütle Beşik- taşın ilk sayısını yaptı. Bundan son- ra Beşiktaşın kaçıracağı penallı ile devre 2 - 1 Galatasaray lehine bitti. İkinci devre Beşiktaşın tazyikile başladı, Fakat nihayet bu tazyik gev- şedi ve Galatasarayın seri bir hücu- munda Bülendin mükemmel bir şüti- le top, plonjon yapan Mehmed Alinin üstünden geçerek zaviyeden üçüncü defa Beşiktaş kalesine girdi. Bu gol Eeşiktaşı kıracağına, hiz- landırdı. Devre ortalarına doğru Şe- refin kale önüne ortaladığı topu Hak- kı güzel bir kafa vuruşile kaleye doğ- ru gönderdi, top Galatasaray kaleci- sinin eline değerek ağlara takıldı. Bundan sonra Galstaserayın biraz bocaladığı ve Beşiktaşın tazyiki art- tığı görülüyordu. Şeref ve Hakkının çok güzel bir kombinezonla iferlettik- leri topu nihayet Hakkı Şerefin önü- ne bıraktı, Şeref güzel bir şüt çekti, top direğe çarparak 3 - 3 beraberliği ifade eden bir eda ile ağlara takıldı. Iki tarafın gayretinden ve Beşikta- şm epi süren tazyikinden sonra Ga- Jatasaray oyunu açarak âni bir hü- cum yaptı. Önce Hüsnünün bir ıska- sı, sonra da topu tuttuğu halde kaçı- ran Mehmed Alinin hataları netice- sinde Hâşim fırsatı kaçırmıyarak güzel bir şütle Galatasarayı gene galib va- siyete çıkardı. İki dakika var..: Sol tarafdan topu söken Şeref önüne geçen iki kişiyi atlattıktan sonra ortaya, doğru pas verdi. Hakkı orada fırsat kolluyor. Kalenin önü karıştı, kaleci şaşırdı ve düştü, Hakkı bu karışıklıktan ga- “| ib çıktı ve kaybolmuş maçi berabere bitirdi. Bir buçuk saat.içinde sekiz gol yapan iki takım şu şekillede idi : Beşiktaş; Mehmed Ali - Hristo, Hüs- nü - Feyzi, Bülend, Rifat - Rıdvan, Muzaffer, Hakkı, Şeref, Eşref, Galatasaray; Hizir « Salim, Suavi- BEŞİKT/ AŞ STADINDA: İstanbulspor |- Tülay! İSTANBULSPOR: Pikret - Hasan, Samih - Sabri, Enver, İsmail - Ad- nan, Orhan, Sabih, Seyfi, Bahri, TOPKAPI: Tahsin - Sabahaddin, Hakkı - Şeref, Mehmed, Fethi - Tah- sin, Emin, Salâhaddin, Kâmil, Yunus. Maç İstanbulsporun akınile başladı ve ilk dakikalarda Topkapı ciddi teh- likeler atlattı. Fakat onuncu dakika- dan sonra oyunun mütevazin bir 56 kil aldığı veiiki tarafın mukabil akınlar yaptığı görüldü. Devre orta- larına doğru sarı siyahlılar tekrar Topkapı nısıf sahasında oynamağa başladılar ve bu arada Sabih muhak- kak göller kaçırdı. Devre sonlarına doğru İstanbul- spor Seyfinin ayağile bir gol kaza narak ilk kırk beş dakikayı 1-0 galip bitirdi. Devre bitmeden evvel İstan- bulspor bir penaltı kaçırdı: Geçen hafta olduğu gibi bu haftada çok bozuk bir vuruş yapan Enver topu harice savurarak bu fırsatı kaçırdı. İkinci devrenin ilk yarısı müteva- sin geçti, Yirmi beşinci dakikada ha- kemin İstanbulspor aleyhine verdiği penaltıdan Topkapılılar beraberlik sayıların: yaptılar, Bundan sonra ga- Mbiyeti elde etmek için canla başla çalışın İstanbulspor hâkim oynama- sına rağmen gol çıkaramadı ve maç 1-1 berabere bitti, Ahmed Adem maçı güzel idare ef- mekle beraber İstanbulspor aleyhine verdiği penalti iyi görülmüş değildi. Vefa 3 - Süleymanive 2 VEFA: Muvahhit - Saim, Süley- man - Aduş, LUT, Namık - Mustafa, Muhteşem, Hüseyin, Şükrü, Adnan. SÜLEYMANİYE: Muvaffak - Bir. han, Sabri - İbrahim, Orhon, Reşit- Rauf, Daniş, İbrahim, Mahmud, Sü- reyya. Vefa birinci devreye sıkı hücumlar- Is başladı ve sekizinci dakikada Hü- seyinin ayağile bir gol kazandı. Fakat hemen arkasından çok Ani bir hücum yapan Süleymaniyeliler bir gol çıkar- dılar ve devre 1-1 6 berabere bitti. Ikinci devre Süleymaniyenin akınile başladı ve Süleymaniye solaçığı &ıkı bir şütle takımına bir gol kazandırdı. Bundan Sonra oyun süratlendi. Ve- | falılar srk sık Süleymaniye kalesini yoklamağa başladılar. Bir Vefa akı- nında Şükrü on sekiz içinde düşürül- düğü için hakem penaltı verdi, fakat Muhteşem topu kalecinin kucağına attı Bundan sonra Vefalılar hep hâ- kim oynamakla beraber gol çıkara madılar, Bir aralık müdafi Saim mu- hacim hattına geçti. Nihayet Abduş soldan gelen topu şandellemek sure- tile beraberlik sayısını yaptı. Vaziyet 2 - 2 olduktan sonra oyun çok heye canlı bir şekil aldı. Bu gölden iki da- kika sonra Saim şahsi bir akın yüpa- rak sıkı bir şütle bir gol daha atarak takımının sahadan 3-2 galip çıkma sını temin etti. Hakem Nihad maçı iyi idare etti, Barutgücü Alemdarı yendi Barutgücü sahasında dün Alemdar ve Barutgücünün üç takımı karşılaş- mıştır. Genç takımlar sıfır sıfıra ve B takımları da 1-1 8 berabere kaldılar. Birinci takımlar maçı çok heyecanlı ve o nisbette güzel oldu. Neticede hâ- kim bir oyun çıkaran Barutgücü Alem- ne EEE A. 4 ra —WuAemngJaSA M. 0 0 0 o 1 1 7 2 2 BölaacsnaeM —mamnaaasese TAKSİM STAD STADINDA: Tekirdağlı Hindliyi Tutar tutmaz yere vurdu,5 dakikaya varmadan omuzlarını bastırdı Tekirdağlı Hintliyi ezerken Saat üçe doğru Güneş - Eyüp maçı biterken staddaki halk dışarı çıkarılıp sahanın ortasında ring hazırlıkları başladı ve biraz sonra sahadaki fut- bol seyircileri tamamen çıkarılınca fazla bir zamandanberi diş Kapı önünde biletleri ellerinde kümelenen güreş veyircilerine yol verildi. Fakat üç binden fazla seyirci biranda kapıya hücünt ettiği için kapı Kırıldı ve bileti olan olmıyan içeri girerek bir dakika içinde bütün tribünler doldu. Biraz sonra kapı tamir edile- Tek halk tekrar birer birer girmeğe başladı ve bir saat süren ring hazır- lığı esnasında tümiğe mütemadiyen işlediği için saat Odörtte sahada altı binden fakla bir Kalabalık top- Tanmıştı. Tam saat dörtte Dinarlı Mehmedin kardeşi İsmaille Karamür- selli Ahmed arasında on beş kakika- lık bir güreş yapıldı, fakat on beş da- kikâ tamamlanmadan Ahmedin ma- yosu yırtıldığı için müsabaka yarım kaldı ve bundan sonra günün merak- Ja beklenen güreşine geçildi. Halk, Hintlinin Mülâyimle yaptığı güreşlerden birşey anlamamış olduğu için bu güreşi merakla bekliyordu. Biraz sonra Tekirdağlı Hintli ile bir- likte ringe çıktılar ve hafif hafif çiselemeye başlıyan yağmur altında tutuştular. Tekirdağlının sert hamlelerle da- Yışlar yapmasından hemen rakibinin işini bitirmek İstediği anlaşılıyordu. Bu esnada Tekirdağlı Hüseyin bir kaç defa ardarda Hintliyi yere vurdu, hele bir defasında tam omuzunu bastıracaktı, Hintli dışarı kaçmağa muvaffak oldu. Fakat güreşin gidi- şinden ve Tekirdağlının mütemadi sert, sıkı hücumlarına! mukabil Hint- linin Korunmağa çalışmasından ne- tice belli oluyordu. Netekim güreş başlıyalı hönüz beş dakika olmamıştı Ki rakibinin bacaklarmı Kıskivrak yakalıyan Tekirdağlı Hintliyi yavaş yavaş çevirdi ve bütün çırpmmaları- na rağmen omuzlarını yere bastırma» ga muvaffak olarak güzel bir gali- biyet kazandı. 'Halk Tekirdağlınm bu muvaffakıye- tinden fevkalâde memnun kalmış, coşkun tezahüratla bulunuyordu. Bir aralık balkondaki alkışlıyan ve bağıran seyirciler arasında Mülâyimi de eldden candan bir sevinçle ezeli rakibinin muvaffakıyetini alkışlarken gördük. Hintli bu akşam Londraya hareket edecektir. Güneş 5 gol atmasına rağmen çok gol kaçırdı 5 Güneş 5 — Eyüp1 GÜNEŞ: Cihad - Faruk, İlhâmi - Hiristo, Yusuf, Ömer - Canbaz, Nec- det, Melih, Rebii, Murad. Nuri Bosudun idaresinde başlıyan bu oyunda Güneş beş oyuncusundan mahrumdu: Müdafi Reşad, muavin Daniş ve Riza, muhacim hattında da Salâhaddinle Ankaralı Niyazi yoktu. Güneş ilk dakikalardan itibaren ba- riz bir hâkimiyet kurarak topu Eyüp nısıf sahasına intikal ettirdi ve bir buçuk saatlik oyun bü şekilde bir tek kale halinde oynandı. Dün çok güzel oynıyan Güneş müdafadsının ve bil. hassa Faruğun yerinde müdahaleleri | Eyüplilere hiç göz açtırmadı. Güneş EYÜP: Halid - Mehmed, Aldad- din - Sabri, Ferdi, Mehmed - Cemil, Haydar, Neşet, Zaven, Faruk. kale oynamağa devam etti ve birinci devrede olduğu gibi sayısız denecek kadar çok gol kaçırdı. Bu devre Melih. ve Mursd ellerine geçen namütenahi fırsatlardan bir kaçını kullanarak dört gol daha attılar ve Güneş geçen sene sıfır sıfıra berabere kaldığı bu takımı 5-1 yendi. Hakem maçı iyi idare etti. Fakat tek layinsmenle oynamasını doğru bulmadık. İkinci küme maçları başladı müdafaasının güzel oyununa mukabil Dün ikinci küme maçlarına başlan- muhacimleri çok bozuktu. Daima ra- kib kale önünde oynamak fırsatını bulan bu muhacim hattı adetd bir gol kaçırma rekoru tesis etti. Bir çok zamanlar kalecile karşı karşıya kal- dıklurı gibi bir iki defa da boş Kale ye atamadılar, Birinci deyrede Melihin 20'nci da- kikada ilk golü atması üzerine canla- nan Eyüpliler sağdan âni bir akın yaptılar ve sağiçleri Haydarın şahsi bir hücumunu çok sıkı bir şüte tahvil etmesile beraberlik sayısını kazan- dılar. Fakat hemen müdafaaya çe klidikleri için bu akın ilk ve son akım- ları oldu. Bir daha oyunun sonuna kadar Güneş kalesini bulamadılar, Birinci devre 1-1 berabere bittikteri sönra ikinci devre Güneş yine tek mış ve Şeref stadında Şadi Tezcanın idaresinde oynanan maçlarda Anado- lu, Peneryılmam 3-1 yenmiş, Kasım- paşa ile Davudpaşa 1-1 berabere kal- mışlardır. Fenerbahçe stadında HUâl - Galata gençler arasında oynanan maâçi Hilâl İiler 4-0 gibi büyük bir farkla kazan- mışlardır. Taksim stadında sabah maçları Taksim stadı tarafından lik şekiin- ds organize edilen sabah maçlarma devam olunmuştur. İlk maçta Şişii, Arnavudköyü 6-0 yenmiş ve bunun arkasından Pera ile Karşılaşan Gala» tasaray genç takımı 0-0 berabere kale UŞAK,