21 Aralık 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

21 Aralık 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

On bas Üç genç kız filminin baş artisti nasıl yetişti Genç. artist 20 yaşına bastığı zaman | bizim paramızla 25 miyön lirası giaçek em Geçenlerde İstanbulda <Üç Genç Kız» adında bir filim gösterilmiş ve çok beğenilmişti. Filimde baş rolü Deanna Durbin adında bir artist ya pıyordu. Bu artist gençliği, sesinin güzelliği, tavırlarının sadeliği ile Tro- lünde çok muvaffak oluyordu. Deanna Durbin adı şimdiye kadar hiç işitilmemiştir. Birdenbire bir filimde baş rolü yaparken görülen bu artist kimdir? Bir çok kimseler buna merak etmişlerdir. Deanna Durbin henüz 15 yaşında bir artisttir. Hollivutun en genç yıl- dıznıdır. Artistin hayatı peri masal. Yarına benzer. Deanne geçen sene mektebe gidi- yordu. Elinde çantası, arkadaşlarile şakalaşarak, gülerek geçen bu kü- çük kızı hiç kimse tanımıyordu. Hal- buki şimdi hemen bütün Amerika sinemalarının önünde, damları Üs tünde büyük harflerle bu küçük ki- zın adı yazilıdır!... Deanna çok sevimli ve güler yüz i Yü bir kızdır. Pek güzel bir sesi var- dır. Ötedenberi şarkı söylemeğe me- raklıdır. Mektepte şarkı dersi de aj- | mıştır. Arkadaşlarile toplandıkları zaman bin bir türlü maskaralık ya” İ par, şarkı söyler. Neşesi, güzel sesi He bütün arkadaşlarını arkasi sira sürükler. Hollivutun meşhur artistlerinden Eddie Cantor bu toplantılardan bi- rinde beş on dakika bulunmuş, ki- ; zin sesini dinlemiştir. Eddie Cantor şimdi filim çevirme- ği bırakmıştır. Radyoda ufak kome- kazanmaktadır. (Bu komedilerde genç kıza bir rol teklif etmiştir. Desn- na hiç beklemediği bu teklif karşı- #ında şaşırmış, fakat arkadaşlarının cesaret vermesi ve ailesinin muvafa. kati fizerine teklifi kabul etmiştir. Denna radyoda ilk şarkı söylediği akşam derhal kendisine Metro Gold- vin şirketi tarafından filim çevirmek için teklif yapılmıştır. Deanna bu teklifi kabul etmiş ve bir mukavele imzalamıştır. Fakat üç ay bekledi- ği halde bir türlü işe başlıyamamış- tır. Her gün stüdyoya gidiyor, akşa- ma kadar oturuyor, hafta sonunda haftalığını alıyor, fakat hiç bir iş gör- müyordu, Âdeta unutulmuş gibi idi. Amerika stüdyolarında kârlı mu- kavelelerie çağınlan ve bu suret- le unutularak aylarca, hattâ seneler- ce iş görmiyen bir çok kimseler var- dır. Bunlar rahat rahat para aldık- arı için hiç bir şikâyette bulunmaz- lar. Deanna gibi pek genç bir kızın bu vaziyette, tembel tembel oturma- 81 kabil değildi. Bu sırada Fox şirketi «Üç Genç Kız» adlı bir senaryoyu beğenmiş ve bir filim yapmağa karar vermişti. Bu filimle meşgul : olan Zannek, radyo- daki genç kızı hatırlıyarak Deannayı çağırmış, hiç tereddüt etmeden, be hüz'on beş yaşında olan bu kıza baş Tolü vermiştir. Deanna bu filimde o kâdar mu- Yaffak olmuştur ki “adı derhal dün- Yanın dö:t bir tarafına yayılmış, Kü- çük kız birden yıldızlar sırasına gir miştir. Ayni zamanda bir ikinci filim daha çevirmiştir. Şimdi üçüncü fi me başlamak üzeredir, Bir sene evvel çantasile şakalaşa- Tak mektebe giden genç kız şimdi Yanında iki sivil polis memuru olma- dıkça sokağa, çıkamamaktadır. Gange- e kanuna kayı yek ted Paristeki cinayetler Viedman ile Million muvacehe edilecekler Million kendisine atfedilen cinayeti inkâr etmekte devam ediyor yaşında bir yıldız Fransız sabıta» sı Viedmanın iş- lediği cinayetler hakkında tahki- | kat ve araştır. malarına devam İ | ortağı (o Leblonu f Miionu ve Colleti | bulunmuş ve Destruel namında bir fabrikatörün zevcesine alt olduğu zannedilmiş olan kadın eşyasının muayene neticesinde kendisine «it olduğu anlaşılmıştır. Pransiz zebıtasının, Vledman te rafından öldürülmüş olmasından şüphelendiği dört kadından Anna Karrer, Belfort civarında bulunmuş- tur. Anna Karrer hayattadır. Bel- fortta bir evde hizmetçilik etmek- tedir, Genç kadın sorguya çekilmiş, fa- kat hiç bir zaman Viedmanı görme- diği gibi onunla muhaberede de bu- Yunmadığını söylemiştir. Binaenaleyh fransız zabıtası, bu Anna Karrerin, Belfortta bulunan Million inkâr ediyor Altı cinayetin tahkikatına memur edilen müstantik, tevkifinden sonra ilk defa olarak Viedmanın suç arka- daşı Millionu sorguya çekmiştir. Maz- nun, âvukatının refakatinde, müs- tantiğin huzuruna çıkmış, suç arka- daşı Viedman tarafından kendisine atfedilen cürümleri külliyen inkâr et- miştir. Müstantik ile Million arasında- Deanna Durbin ve büyük annesi Deannanın babası henüz 40 yaş larında küçük bir memurdur. Kız mış ve hayreti elân geçmemiştir. Annesi bilâkis soğukkanlılığını tama» mile muhafaza etmiştir. 84 yaşında- ki bu genç kadın kızının bütün iş lerile meşgul olmakta, menecerlik 4 ş si parçaları naklediyorüz: yapmaktadır. ge Müstantik soruyor: lerile görüşen, mukavele şersitini BE, e 5 imzaliyan hep odur. Deanna allesile birlikte, eskiden oturdukları evde oturuyor, En büyük kederi eski arkadaşlarından uzak düşmesi, onlarla bol bol görüşememe- sidir. Yakat kazandığı şöbret ve mu- | vaffakıyet bu kederi hafifletmekte- dir, Deanna filim şirketile beş senelik bir mukavele omzalamıştır. Bu mü- kavele mucibince haftada dört bin dolar ücret alacaktır. Ayni zaman- da radyo şirketile de haftalığı dört bin dolar olmak üzere bir mukavele imzalamıştır. Bu suretle haftada 8 bin dolardan senede 416 bin, beş 88- nede 2 milyon 80 bin dolar alacak demektir. Genç kız 90 yaşına bastı- olduğu otelden Viedman We beraber almışsınız. — Hayır... — Vledman, zavallı kadını ense- sine bir kurşun sıkmak suretile öl. dürdüğü zaman sen de yanında bu- Tunuyormuşsun. — Hayır... — Emlâk simsarı Leblondu, öldü- ren senmişsin, Viedman bu noktada ısrar ediyor. Hattâ Leblondu ne su- retle öldüreceğini sana öğrettiğini söylüyor. — Yalan, ben onu vurmadım. — Maktulün ensesinden çıkardan kurşunlar, senin tabancanın kur- şunlarıdır. Buna ne dersin? — 'Tabanca benim amma, vuran ben değilim, Vledmandır. Eğer ben vurmuş olsaydım, cürüm âleti olan tabancanı, size teslim olmazda ev- vel ortadan yok etmez mi idim? Velhasıl Million, kendisine suç ar- kadaşı Viedman tarafından atfedi- len suç ortaklığı ve cinayetlerden birini bizzat işlemiş olmak ithamını inkâr etmiş, yalnız Viedmanın cina- yetlerine vakıf olduktan sonra zabı- taya haber vermediğini ve kendisin- den korkarak yanından kaçtığım söy. lemiştir. Müstantik, bu inkârlara kani ol mamış, maznunun ifadelerini kay- detmekle iktifa etmiştir. Her halde Gazlanteb (Akşam) — Vilâyetimiz dahilinde muzır hayvanlarla müca- | bu hafta Viedman ile Milllon arasın- dele müsbet ve müsmir neliciler vermektedir. Amteb, Pazarcık ve Islahiye | da yapılacak müvecehe, vaziyeti ve kazalarında mezrüsta zara? veren yabani domuzların #lhfna başlanmıştır. herbirinin mesuliyet ve iştirik de Yukarıki klişe, Mizmili gölünde yapılan sürek avından bir sahneyi gösteriyor. | recesini tayin ve tenvir edecektir, ğı zaman bizirn paranızla iki buçuk milyon Mrava yakın bir serveti bu- Tunacaktır. İyi çeyiz değil mi?!... daki suali ve cevaplı muhavereden ba- svukatlarından (öğrendiği ozaman alaylı bir istihfaf ile; — Yakında hakikat anlaşılacak, cevabını vermekle iktifa etmiştir. Katil hatıratını yazıyor.. Viedman, hapishanede (meşhur Lândrunun idam edilmezden evvel hapsedilmiş olduğu 3 numaralı hüc- rede hatıratını harıl harıl yazmakla meşğuldür. Avukatları, öldürdüğü erkek ve kadınların ayakkabılarını alarak niçin sakladığını o sorduk- ları zaman, canavar şu cevabı ver- miştir: — Vallahi bende sebebini bilmi- yorum. Öldürdüğüm adamların ayak» kabılarını alarak saklamak bir has- talık şeklini almıştı. Cinayet işler ken kendimde olmıyarak bu işi ya pıyordum. Viedmanın avukatları aklı başında bir katilin kendisini bir gün ele ver- memek için öldürdüğü adamların ayakkabılarını hatıra olarak saklıya- mıyacağını düşünerek akli müvaze- nesi bozuk ve gayri mesul bir adam olduğuna hükmetmişler ve müşahe- de altına alınmasını müstantikten İs- temeğe karar vermişlerdir. Bir tarama işi Viedmanın cinayetlerini işlemiş ok duğu Saint - Claud geniş bahçeler arasında $ - 5 bin kadar köşkü bu- lunan bir sayfiye yeridir. Alman ka- ilin, ekser kurbanlarını tabanca ile öldürdüğü halde civar köşklerden hig; bir ses sada işitilmemesi, bu mahal- deki sayfiyelerdc daha bazı: ecnebi katillerin saklanmış olması zehabını uyandırmış ve fransız zabıtası Saint - Claud civarını kordon altına alâ rak geniş bir tarama umeliyesi yap- mış, köşklerde oturan bütün ecnebi- lerin hüviyetini tesbit etmiştir. Bu tarama ameliyesine 20 komi- ser, 40 polis müfettişi, 250 polis iştirik etmişlerdir. Civarda da mo- tosikletli polis kuvvetleri geniş bir kordon tesis etmişlerdir. A İlmek Güzey On İeindi Akşam Yarn E. 1251 249 128 948 1200 139 Va, 534 722 1212 1452 16,85 1822