14 Ocak 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

14 Ocak 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife Io TÜRK TiCARET BANKASI 1.Ş MERKEZİ: ANKARA HER NEVİ BANKA MUAMELÂTI Her ay faizleri ödenen: KUPONLU VADELİ MEVDUAT ŞUBELE Adapazarı Bandırma Bartın Bolu Bozöyük Bursa Düzce Eskişehir Gemlik izmit ANKARA : Telefon: 2316 Safranbolu Tekirdağ R: İSTANBUL 20971 Türkiyenin her tarafında muhabirleri vardır. TELGRAF ADRESi Umum Müdürlük: TÜRKBANK — Şubeler: TİCARET Avrupa ve Amerika ve Istanbul Üniversitesine Talebe Gönderiliyor Maden Tetkik ve Arama Enstitüsü Genel Direktörlüğünden : 1 — Maden Mühendisi yetiştirmek üzere 13 ve madenler için jeoloji tah- sli ettirmek üzere 7 talebe Avrupa ve Amerikaya ve kezalik jeoloji tahsil için 6 talebe de İstanbul Ünviversitesine gönderilecek ve talipler arasında müsabaka yapılacaktır, 2 — Jeoloğluk müsabakasında 1 den 77 ye kadar sıra ihraz edenler Avru- pa ve Amerikaya gönderilecek ve 8 inciden 13 üncüye kadar olanlar ise Ensti- tü hesabına İstanbul Üniversitesinde okutturulacaktır. 3 — Taliplerin aşağıdaki şartları haiz olması lâzımdır. A — Türk olmak. B — Maden ocaklarında çalışabilecek kabiliyeti ve sıhhati tam olmak, «Sihhi muayene Ankarada yapılacaktır.» C — Olgunluk imtihanı vermiş olan lise veya kollej mezunu olüp fransızca almanca ve ingilizce dillerinden birisini okuyup yazabilmek. D — Yaşı 18 den aşağı 25 den yukarı olmamak. 4 — Mühendislik için müsabaka 3 şubat 1938 perşembe, jcoloğluk için müsabaka 4 şubat 1938 cuma günleri Ankarada M. 'T, A. Enstitüsünde yapıla- caktır. 5 Madeh Mühendi kimya ve yabancı di Jeoloğluk imtihe imtihanı hesap, hendese, cebir, mihanik, fizik, erden biri «ingilizce, fransızca, almanca.» ; ye «hendese, cebir» hayvanat, nebatat, jeoloji, fizik, kimya ve yabancı dillerden biri «ingilizce, fransızca, almanca.» 6 'ahsile gönderilecek olanlar ileride tahsil müddetleri kadar mecburi hizmete tâbi olduklarından bu hususda mükellefiyetlerini tevsik etmek üzere bir taahhütname verecekler ve bunun için de muteber kefil göndereceklerdir, 7 — İstiyenlerin nüfus hüviyet cüzdanı, hüsnühal varakasını, mektep şahadetnamesini veya bunların tasdikli birer suretleri 4 kıta fotograf ve dilek- çelerini 29/Künunusani/938 cumartesi günü öğleye kadar Ankarada M. T. A, Enstitüsü Genel Direktörlüğüne göndermeleri ve $i kânunusani 938 pazartesi günü sıhhi muayeneleri yaptırılmak üzere sabahleyin saat 10 da Adliye sarayı karşısında M. T, A. Enstitüsü dairesinde bulunmaları ilân olunur. «BO22n LAN Türk Endüstri ve Tecim Anonim Şirketinden: Türkiye Şeker Fabrikaları Anonim Şirketinin 1938 senesi zarfında gerek kendi namına ve gerek bilvekâle hariçten İstanbul ldmanına getire- ceği şekerlerin gümrükleme işi münakasaya konulmuştur. Münakasa 26 Sonkünun 1938 tarihine müsadif Çarşamba günü saat 11 de Bahçekapı Taşhan üçüncü katta 42 numarada yapılacaktır. İstekliler şartnameyi gir- ketimizden parasız olarak alabilirler, İstanbul Üniversitesi Rektörlüğünden: Üniversite Astronomi, ve Ekonomi Doçentlikleri açıktır. Talimatname mu- cibince 14/3/938 pazartesi günü saat 10 da başlayacak imtihanda kazananlar tüyin olunacaktır. İsteyenlerin Rektörlüğe başvurmaları, (214); Kat'iyyen ihtiyarlamayan Kadının sırrı 45 yaşında olduğu halde yüzünde hiç bir çizgi, hiç bir buruşuk yok- tur. Cildi açık, yumuşak ve bir genç kızınki gibi kusursuzdur. Adeta bir harika! Fakat bunun da fenni bir İzahı vardır. O da; Viyana Üniversi- yanı hayret keşfi olan «Biocelş nam cevherin sihramiz tesiridir. «Blocel» yumuşak ve buruşuksuz bir cild için gayet elzem gençliğin tabil ve kıy- metli bir unsurudur. Bu cevher, şim- di pembe rengindeki Tok&lon kremi terkibinde mevcuttur. Siz uyurken, o cildinizi besler ve gençleştirir. Bu uyanır ve yüzünüzdeki çizgi ve buru- şuklukların kaybolduğunu görürsü- nüz. Gündüz için beyaz rengindeki (yağsız) o Tokalon kremi kullnınız. Bütün siyah benleriniz erimiş ve cil- dinizi beyazlatıp yumuşatmış ve on yaş gençleşmiş olursunuz. Çirkin tenden kurtulmak, dahâ genç görünmek, taze ve nermin bir yüze malik olmak için mutlaka haki- ki cild unsuru olan Tokalon kremle. rini kullanınız. tesi profesörü Doktor Stejskal'in şa- | suretle her sabah daha genç olarak | Dr. MEHMED IZZET 14 Kânunusan! 1938 Saclarınızı Dökülmekten Koruyun»z SAÇ EKSİRi KOMOJEN Saçların köklerini kuvvetlendirir. Dökülmesini keser. Kepekleri ta mamen giderir ve büyüme kabili” yetini artırarak saçlara yeniden bayat verir. Kokusu Lâtf, kullanışı kolay bir saç eksiridir. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU - İSTANBUL L ÂN Türk Endüstri ve Tecim Anonim Şirketinden: Gerek Türkiye Şeker Fabrikaları Anonim şirketi namma gerek Şir- ketimiz namma 1938 takvim senesi zarfında Sirkeci, Haydarpaşa, Derin- ce, Samsun ve İzmir limanlarına Avrupadan gelecek malzemenin güm- rüklenme ve verilecek talimata göre aid oldukları ilk istasyonlara sevk işi münakasaya konulmuştur. Münakasa 24 Sonkânun 1938 tarihine mü- sadif pazartesi günü saat 11 de Bahçekapı Taşhan üçüncü katta 42 nu- murada yapılacaktır. İstekliler şartnameyi şirketimizden parasız olarak alabilirler. Emniyet Sandığından: Sayın müşterilerimizden görmekte olduğumuz rağbet ve teveccühe bir kar- Şılık olmak üzere yeni inşaat ile Kâgir binalar mukabili yapılan ikrazatda se nelik faiz yüzde Dokuz ve Komisyonun yüzde yarıma indirileceği ilân olunur. Kadıköy Vakıflar Direktörlüğü İlânları Taşdelen menbaında mevcut angara ilâveten yapılacak şişe depoları, İ makine ve kazan depcları ve su depoları «24,695» lira «90» kuruş bedeli keşfi | ile ser'idepri üzerine 5/1/938 Larihinden 20/1/938 tarihine kadar on beş gün müddetle kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 — Bu inşaata aid şartname, projeler v6 mükavele ve yayılacak inşaatın | nev'i ve cinsini gösterir hülâsai keşfiye 20/1/938 akşamı saat 17 ye kadar İstan- bul Vakıflar Başmüdürlüğü Basmimarlığından «123 kuruş mukabilinde alına- | bilir, 3 — İhale 21/1/938 cuma günü saat 15 de Kadıköy Vakıflar Müdürlüğünde uygun fiat verene Vakıflar Umum Müdürlüğünde istizan edilmek şartile yapıla- caktır. Zarflar ihale sastinden bir saat evvel makbuz mukabilinde komisyona verilmiş olacaktır. 4 — Eksiltmeye girmek isteyenler «1900» liralık teminatı muvakkate ak- çesini Kadıköy Vakıflar Müdürlüğü Veznesirk teslime mecburdurlar, $ — Eksiltmeye girmek isteyenler Mimar veya Mühendis olmaları ve bu- na benzer «26,000» liralık işleri iyi bir surette yaptıklarını isbat edecek Ba- yındırlık Bakanlığının vesikalarını İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğü Başmi- na göstererek ayrıca vesika almaları raoğrultur. (26) Nafıa Vekâletinden! 27 İkincikânun 953 perşembe günü saat 15 de Ankarada Vekâlet Eksiltme komisyonunda 44500 lira muhammen bedelli 5000 adet m usulile eksiltmeye konulmuştur. traversi kapalı zârf us Bu hususa ald eksiltme şartnamesi ve teferrünlı 222,50 kuruş linde Ankarada Vekâlet Malzeme Müdürlüğünden almabilir, ! Muvakkat teminat 3337 lira 50 kuruştı Eksiltmeye hususi or hipleri de gire! İsteklilerin Leklit mektuplarını muvakkat t mukabi- t ve talimatname: İ re vekâletten alınımı; malze nitliği birlikle 27 İİ l mhe gün st lâ e kadar Malzeme Müdürlüğüne vermeleri lâzımdır. İ (65) | Yüksek Mühendis Mektebi Satın Alma Komisyonundan: Mektebin 937 mall senesi sonuna kadar ihliyücı olan 35,000 kilo ekmek açık eksiltmeye konulmuştur. Tik Leminatı 289 lira ve beher kilosunün muham»- men bedeli (11) kuruştur. Ekstitmesi 17/1/1938 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 14,30 da yapılacaktır. Şartnamesini görmek isteyenlerin her gün ve eksilimesine gireceklerin belli gün ve saatte Gümüşsuyunda, mektep binası dahilindeki komisyona mü- racaatları ilân olunur. (190) * . Galatasaray Lisesi Alım Satım Komisyonu Başkanlığından: İlk teminatı Muhammen Fi, Muhâmmen miktarı Lira K. Kuru Metro 120.15 40 350 lâcivert kumaş Galatasaray lisesine lüzum olan yukarıda nev'i ve miktarı ve İlk teminatı yazılı kumaşın 20/1/938 gününe müsadif perşembe günü saat 15 de İstanbul Kültür Direktörlüğü binasında Liseler muhasebeciliğinde toplanan kemisyon- da açık eksiltmesi yapılacaktır. Bu işe gireceklerin nümune ve şartnameyi görmek üzere okul idaresine ve Ticaret odasının yeni sene vesika ve teminat makbuzlariyle belli gün ve Sar atte komisyona gelmeleri, «50» lie