15 Ocak 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

15 Ocak 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Otobüs işi hakkındaki — tahkikat bitti Yolsuzluğa delâlet edecek sarih bir nokta bulunmadığı söyleniyor Mülkiye müfettişleri
 Fransada kabine buhranı Yeni kabineyi teşkile Bonnet memur edildi, cevabını bugün verecek Siyast mahfiller halk cfplıesinîn
 Eski dünyadan yeni dünyaya: 7 Büyük bir transatlantikte hayat nasıl geçer? Okyanus üzerinde yüzen bir otelde dokuz gün neler
 Ankara 14 (AA.) — B. M. Meclisi bugün B. Fikret Sılâyın — relsliğinde toplanmıştır. Bu toplantıda, Sefarethaneler ve...
 NDikkeatler yırperverlik hislerilz zeval mi buluyor? Medeni çehirlerde, türlü türlü içti-  lar bunlarla alâkadar olur. İmkân
 Tuz fiatlarında yeni tenzilât yığınlar halinde iken Haber aldığımıza göre, İnhisarlar idaresi, evvelce tuz fiatlarında yaptıı

Sene 20 — No. 6914 — Fiati her yerde 5 kuruş Hariciye ve Maliye Vekilleri Mecliste ek bulundular >i ÇUMARTESİ 15 Kânunusani 1938 B. Fuad Ağralı Türkiyeye tahvil ithal edilebileceğini söyledi tenubi Amerikada bir sefaret tesis olunacak, Avrupadaki bazı e maslhatgüzarıklarımız da sefarete kalbedilecek Ankara 14 (A.A.) — B. M, Meclisi bugün B. Fikret Silâyın relsliğinde toplanmıştır. Bu toplantıda, Sefarethaneler ve şehbenderhane- ler vasıtasile alınmakta olan harç ve resimler hakkımdaki kanun lâyihası- nın geri verilmesine dair Başvekâlet tezkeresi okunmuştur. Askeri ve mülki tekaüd kanunu- Bun elli sekizinci maddesinin ve An- kara yüksek ziraat enstitüsü hakkın- daki kanunun on dokucunzu madde- sinin tefsirine dair encümen mazba» taları, 1937 mali yılı muvazeni umu” miye kanununa bağlı bülçelerden bazılarından ' bir milyon üçyüz “kırk B. Rüştü Aras OB, Fuad Ağralı altı binüç yüz elli dokuz liralık mü- | bazı maldelerini değiştiren kanuna makale yapılmasına; . Askeri tayinat ve yem kanununun Otobüs işi hakkındaki Fransada kabine buhranı tahkikat bitti Yolsuzluğa delâlet edecek sarih bir nokta bulun- madığı söyleniyor Mülkiye müfettişleri tarafından otobüs işleri etrafında yapılan tah- kikat bitmiştir. Müfettişler 18 kâ- nunüevvel cumartesi günü belediye dairesinde işe başlamışlar, bir müd- det otobüs muamelâtına dair mev- cud dosyaları tedkik etmişler, vali ve belediye reisinden Ve varidat mü- dürü B. Neşetten izshat almışlar, bundan sonra işin tahkikat safhası- na başla Tahkikat ilerle- reisi B. Tevfik r üzerine şehri- yince Talât o aldı mize Ş tı idare etmeğe başlamıştır. Tahki- Kat sırasında — şikâyetçiler birer bi- rer dinlenmiş ve bunların . ifadeleri almışız. Mütettişler hazırladıkları fezleke- yi dün Ankaraja © göndermişlerdir. Bunda yaptıkları tedkikât ve tah- kikatın bütün safhalarını hikâye et- tikleri gibi elde ettikleri neticeleri de enlatımışlardır. Söylendiğine göre araşlırmalar neticesinde otobüs işle- rinde yolsuzluğa delâlet edecek 88- rih bir nokta -bulunmamışlır, Oto- büs ruhisatiyesi almak için müracaat edenlerden ruhsatiye alamayıp şikâ- yetçi olanların istidalarını takib et- medikleri söyleniyor. Müfettişler, belediyenin diğer ba- 21 işleri hakkındaki şikâyetlere dair çalışmalarına devam edeceklerdir. KANUN BİLGİLERİ Ikinci baba Yazan; Ayukat Emcet Ağış Bugün beşinci sahifemizde EV DOKTORU (Yedigün) tarafından neşre başla- nan ve (20) numarada tamamlana- cak olan bu emsalsiz ve ansiklopedisi. nin birinci forması bugün çıktı, Bütün bayilerden isteyiniz. bir madde ilâvesine, Türk gemi kurtarma anonim şir- keti teşkili hakındaki kanunla mü- mevzuunu teşkil eden hizmetlerin İk- tisad Vekâletine bağlı hükmi şahsi- yeti haiz bir idareye devrine, Resmen İşletmiye açılmış ve bakı- mı da işletme idaresine devredilmiş bulünan hatların noksanlarının ik- mali için Devlet Demiryolları ve li- manları işletme umum müdürlüğüne yerilecek mebaliğe dair kanun lâyi- halarile, Hariciye Vekâleti teşkilâtı hakkın: | daki kanuna ekli kanun lâyihası mü- zakere ve kabul edilmiştir. Hariciye Vekilinin izahatı Hariciye Vekâleti 'teşkilâtı hakkın- daki kanuna ek kanun Jâyihasının (Devam: 8 inci sahifede) Yeni kabineyi teşkile Bonnet memur edildi, cevabını bugün verecek Siyasi mahfiller halk cephesinin sarsıldığı, yeni kabinenin başka bir ekseriyete dayanacağı kanaatinde Paris 14 — Chautemps kabinesi- nin istifası Üzerine Cumhurreisi bu sabah âyan ve mebusan reislerini ve eski Başvekil B. Chautempsi ka- bul ederek kendilerile görüşmüştür. Cumhurreis yeni kabineyi teşkil va- zifesini tekrar B. Chautemps'i tevdi etmiştir. Yiakat eski Başvekil bunu kabul etmemiştir. Halk cephesi sarsıldı Paris 14 (A.A) — Siyasi mahfil ler «Halk cephesi» formülünün ta- mamen akamete mahküm olduğu kanaatindedir. Bu “mahfiller yeni kabinenin parlementoda B, Blum ve Chautamps hükümetleri kadar bü- (Devamı 13 üncü sahifede) İstifa eden Baş- vekil Cihmutemps len B. Bonnet Lokantacılıkta terakki!.. | Devlet Nüshası | KUÇÜK JLÂNLAR Akşam ilân servisi, telefon 24240 j En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası; 125 kuruş Telefon: 34240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24245 (Müdür) — 20113 (Klişe) Eski dünyadan yeni dünyaya: 7 yük bir transatlantikte bae ul nasıl geçer? Okyanus ü izerinde yüzen bir otelde dekan gün neler gördüm? kapalı güvertesi 'Transatlântiğin (Hikmet Feridun Es'in yazısını yedinci sahitemizde okuyunuz.) . »Dikkntler Hayırperverlik hisleri- miz zeval mi buluyor? Medeni şehirlerde, türlü türlü içti- . mai sefaletleri önlemek için türlü tür- Hi cemiyetler kurulur. BUhassa kadın- lar bunlarla alâkadar olur. İmkân bu lan hem parasını, hem mesaisini ve- tir; bulamsyan da bunlardan yalnız İstanbulda külinların kurduğu bir tek cemiyet olduğunu, onun da sene den seneye rağbetsizliğe uğradığını öğreniyoruz. — Âza senevi tahsisat olan bir lira- yı bile vermekte müşkülât gösteriyor. Toplanan tâne beşte birine inmiştir. Balodan kâr hasıl olemsyor. Eskiden yüz lira veren bankalar, sermayeleri büyüdüğü halde yirmi beş Urayla ya- sak satıyor. Memleketin serveti arttığını ista- Yeni kahineyi teş. | #stikler gösteriyor. Hayırperverlik his— kile memur edi. | lerimiz ve teşkilâtımiz ma'küsen mü- tenasip mi inkişaf ediyor? — Buyursunlar paşam!.. Âli yemekler, nefis kebaplar: Hin» di çorbası, kuzu güveci, tandır kebabı, patlığı ma, pilâv, baklava, börek... — Buyursunlar bayım!.. Birinci sınıf sarendeler, meşhur hax patlıona dolması, kızart- l nendeler: . Udi Fikret, kanuni Osman, ueyzen Raif, cümbüş Ahmet, Bülbül Ayten, Şakrak Ayge.. Tuz fiatlarında yeni tenzilât yığınlar halinde iken Haber aldığımıza göre, İnhisarlar idaresi, evvelce tuz flatlarında yaptı- ğı tenzilâta zamimeten - bu sene ba şında mutfak tuzlarında yeni bir ten- zilât daha yapmıştır. Bu tenzilâta göre, şimdiye kadar toptan fiat olarak kilosu 5,25 kuruşa salılan mutfak tuzları, badema 3,30 kuruşa satılacaktır. İnhisar söfra tuzlarile mutfak tuz- ları hakkında, ev idaresinde naztm va- ziyetinde-olan kadın okuyucularımı- za müfid olabilmek düşüncesile, ban malümat vermeği faideli bulduk. Sofra tuzu imalindeki hususiyet- ten dolayı çok ince ye akıcıdır. Tuz- luklarda topaklanmaz ve dalma kuru kalır. Bu-keyfiyetten «dolayi . #ofra- mızda, sofra tuzu bulundurmak kârl ve zevkli bir şeydir: Mutfak tuzlarına gelince: sofra tu- suna nazaran daha iri taneli bulu- nan bu tuzun da, iriliği ve tuzluluk kabiliyeti daha fazla olduğundan ye- meklerde - kullanılması doğru bir şeydir. Çünkü alıçkın bir el bir kere ayarını bulunca, artık tuzun-fazla veya eksik kaçmasına imkân yoktur. Bu tuzlar fabrikada tamamile fen- ni ve sıhhi şeraile uyularak, el değ- meden ve tertemiz bir şekilde hazır- lanmakta olduğundan fiatce olduğu gibi, sıhhi bakımdan da diğer tuz larla kıyas Kabul ölmezler. Bunun için bilhassa kadın karilerimizin na- zarı dikkatlerini tuzların bu hususi- yetlerine celbeder ve kendilerine cid- den mükemmel olan İnhisar tuzlarını tavsiye ederiz.