14 Ocak 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

14 Ocak 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Avrupa futbolünün harikaları Bastin Meşhur Arse- nalin sol açığı, İngiltere futbo- Tünün «Boby> si Bastin on yedi yaşında İngilte- Te mili takımı- na girmiştir. Şimdi yirmi beş yaşına ge. o memiştir. Dün - Bastin — en büyük fütbolcülerinden biri- © Deltingieri, şütleri feykalldedir. Şeref ve şöhreti çok genç yaşında, id- rak etmiştir. Alec James Bu futboleüye James desek kim- se tanımaz. Fa- kat Alec James dersek onu Tür- kiyede bile işit- memiş sporcü yoktur. Nasil ki Fikret çoktur, fakat Tevfik Fik- Alec James ret... Alec James futbolün hokkabazı, si- hirbazı olmuştur, fakat golcü olamar mıştır, O gol yapmaz, gol yaptırırdı ve bu- | nun için gol yapandan daha tehlike- Hiydi, Alec James, top nerede ise orada bi- ter ve bütün goller onun bulunduğu yerden başlardı. Svoboda Svoboda'yı İs- tnabulun bütün futbol meraklıla» ri tanır, O vak- tile buraya Sla- via'nın merkez muhacimi ola - rak gelmiş ve şütlerinin kuvve- tile dikkate çarp- mıştı. Hattâo zaman spor yazıları yazan Ali Naci ona bu şütlerinden dolayı <Svoboda Dan Dan» adını takmıştı. Svoboda biraz ağırdır. Esasen bütün Klâs Tütbolcüleri biraz ağırdırlar. Fa- kat Svoboda formünde iken onun hü- cumlarını kırmak için üç dört hasmın uğraşması lâzımdır. Binder İri bacaklı, dört köşe kafalı bir fütbolcü. Fut. bol, meraklıları onu İstanbula gelen bir Viya- 014 Da takımında ” görmüşlerdir. Umumi harbin. kırk ikilik top- ları gibi şüt çe- Binder ker. Fakat o toplar gibi yerinden kimıl- datılması da güç hayli ağır bir oyun. cudur. Sekouliteh Slav... Hem de hakiki bir Slav- dır. Gürültülü. kalabaık yerlere girmez, Fakat çalım yapmak, top sürmek, has mi geçmek, kı- sacası fütbol in- celiği o Sekou- Mtehin sanatidir. Sekonlith O bir gün en mühim maçını, kun- durası ayağını sıktığı için, yalın ayak oynamış ve takımdakilerin hepsinden fazla muvaffak olmuştur. Eski sporcular hatırlarlar, bizde böy- le yalınayak oynıyan bir «Hafız var- dı. Kendisini şimdi arasıra stad tri- bünlerinde maç seyrederken görüyo- fe gözlerin var- dır. İtalyanm tek seçicisi Pozzonun gözbebeği olan Meazza pek &z futbol- cüye müyesser olmuş kabiliyet ve kud- rTeti kendisinde toplamış bir oyuncu- dur, Nisbeten genç olmasına rağmen kap- tanlığına kadar ulaştığı İtalya milli takımının gerek merkez muhacim, ge- rek iç muhacim mevkilerinde mühim işler görmüştür. Braine retlere düşürerek senelerce orta Av- rupada oynadıktan sonra nihayet memleketine dönerek milli takımında yer aldı, Nakleden: A. Bahtiyar Bulgar milli takımı hazırlanıyor Nisanda Çekderle Pragda dünya ku- pası için bir maç yapacak olan Buk garlar bu karşılaşmadan bir ay evvel İsviçre ve Hollandada muhtelif maş. lar yapacaklardır. sonbaharda Almanya ve İtalya ile Sof- yada oynıyacaklardır. Sivasta a kayak sporu büyük bir alâka ila karşılanıyor Sıvasta, Kayak sporu Sıvas gençleri arasında büyük yer tutmağa başlıyan «kayak #porn ge çen haftakinden belki üç, dört misli an bir kalabalık ve alâka ile kar şüandı. Örup grup kayak yapanlar ara- sında bilhassa bayanlar dikkati cek yapanlardan bir grup bediyordu. Onların da çok mükemmel kayak yapmaları alâkaya dâha faş- la kuvvet veriyordu. Tugay komutan İsmail Hakkı Al pa'nın devamlı ve yorulmak bilmez çalışmaları ile yakında büyük bir kar Orta siklet dünya şampi- yonu F, Steole, Apostoli ile tekrar karşılaşmak istemiyor Dün orta sıklet dünya şampiyonu F, Steele'in F. Apostoli'ye teknik nar kavtla yenildiğini bildirmiştik. Eer şeyden evvel şunu söyliyelim ki, bir sabah gazetesinin yazdığı gi- bi, Apostoli Yunanlı değildir. Öz Ame- rikan ana ve babadan doğma Apos- tolinin Yunanlılıkla hiçbir alâkası yoktur, Son gelen Avrupa gazeteleri bu karşılaşına hakkında enteresan malümat vermektedirler. E. Steele yedinci ravundda yediği aşağı yumruktan dolayı döğüşün ne- tcesine itiraz etmişse de Amerikün kaideleri bu hususta gayet sarih oldu- ğundan, ilirazı nazarı ltibara alınma- mıştır. Amerikan kaideleri mucibince aşağı yumruk yiyen boksör döğüşe devam etmezse musabakayı terket miş sayılıyor. Aşağı yumruk vuran ise diskalifiye edilmeğ; ancak ravundu. kaybetmiş sayılır, Bu hususta ne bir ihtar ve ne de başka bir cezs vardır. Zira vurulması memnun olan kısım, bazı tertibatla himaye edilmekte ve buraya vurulan yumruklar fazla te- sir etmemektedir. Halbuki Avrupada aşağı yumruk vuran boksör diskalifi- ye edilir. Bunun bir misalini geçen s0- ne Thil - Brouillard nhaçında görmüş- tük. Apostoli bu döğüşte rakibinden çok yüksek olduğunu göstermiştir. Steele ise döğüşten evvel işi hafife almıştır. Maçı muhakkak nakavtla kazanacar ğını zanneden Steele gazetecilere şu şekilde beyanatla bulunmuştur: — Galip geleeeğimden emindim. Zaten 4 üncü ve 5 inci ravundlarda bariz bir şekilde hükim döğüştüm. Fa- kat rakibimin vurduğu aşağı yumruk beni sarstı. — Dünya şampiyonluğu için Apos- toli ile karşılaşacak mısınız? — Asla, Diğer taraftan Apostoli galibiyetine çok sevinmektedir. Gazeteclere ver- diği beyanatt: «İki tane dünya şam- piyonunu nakavt teknikle yendim. Bunlardan biri Avrupanın, diğeri da Amerikanın tanıdığı şampiyonlardır. Binaenaleyh halihazırda benim kıy- metimden şüphe edilemez» demiştir. Filhakika bugün boks münekkid- leri bu maçtan sonra Apostoliyi dün- yanın en iyi orta sıklet boksörü olar rak göstermektedir. Steele'in şampiyonluk için Aposto- H ile karşılaşmak istememesi, Ame- rTikada kendi! aleyhina bir cereyan “uyandırmıştır. Steele'in fikri ne olursa olsun, Nar. york boks komitesi, yaraları geçer geçmez, Iki boksörü dünya şampiyon- Yoğu için karşılaştıracaktır. Diğer taraftan geçen ağustosta Apostoliye K. O. teknik ile mağlüp olan M. Thtl ise, eski rakibinin gali- biyetinden çok memnün olmuş ve bir telgrafla tebrik etmiştir. Amerikan organizatörleri tekrar bir Apostoli - M. Thil maçı tertib etmek arzusunda» dırlar, Bakalım 33 yaşındaki Fransız boksörü Apostoli ile karşılaşmak is- tüyecek mi? Tayyare kupası tertip heyetinden at 15 de Beşiktaş, Güneş takımları ara» sında oynanacaktır. Evvelce bu turnuaya iştirak öğleye kadar Hava kurumunun Ca- Çocuk Dünyası Hediye kazananlar Çocuk Dünyası birineikânun bilme- çesini doğru halledenlerden hediye ka» sananların isimlerini neşrediyoruz. 10 lira Hanife Tüzüner: İstanbul Kız öğ- | retmen okulu son sınıf talebesi No. 627. |- 5 lira Ahmet Ongan: İzmir Erkek lisesi talebesi No. 1149. Şube: 3 F. 3 lira Orhan Barlas: 15 inci İlkokul tale- besi. Fatihte, Hafızpaşada, Silistre sokağında 15 numarada 2 lira Nezahet: Nişantaşi kız ortaokulu talebesi No, 684. 1 lira Leman Altaner: Kasımpaşa 9 ncu İlkokul talebesi No. 427. Kolonya kazananlar İhsan Ece: Beyoğlu. 29 uncu İ, O. No. 317 — Ali Riza; Fatih 13 ncüt, O, — İhsan: İst. 23 ncü İ. O. No. 422 — Terakki Altaş: Küçükyalı Emirgün — Asaf: İst. Erk, Lis. No, 465 — Ulvi Akar Büyük ayazma No. 81 Ortaköy — Şermin Sunal: Ayazma Tulumba s0- kağı No. 34 — Cahide: Çatmamescit Kuyu sokağı No. 20 Kasımpaşa — Ay- han Ülker: Erenköy 7 nci O. 0. — Hay- dar — İst, 44 üncü İ O, No. 360. Kıravat kazananlar Sabahaddin Noyan: Vefa Lis. No. 247 — Fikret Selek: Efkere topçu T. 'Hesab Me. oğlu Kayseri — Ercüment; Ask. Fab, Ticaret kalemi mutemedi- nin oğlu Ankara — Cüneyd: Kudret Apart No. 55 — Şair Haşmet sok, Lâ- leli — Yusuf Frankol: Uzun Hafiz 80- kağı No. 136 Kadıköy — Sahir Ereren? Bakırköy 2nciİ O.—N. Şengel: Haydarpaşa Lis. No. 1268 — Naci Ze Gelibolu kaymakamının oğlu — Ah- met Baysal; Babasultan mahallesi No. B6— Çorap kazananlar Nâzım Salman: Kuleli Lis. No. 332 — Nihat: İst, Erk, Lis, No, 772 — Ah- med oğlu Eşref Kavas No, 133, Denis Mania ağları işletme memurluğu De- rinee İzmit — Hall: Kadıköy O. O. No. 384 — Feyzi gaz: Zeytinlik No, 15 Bakırköy — N. Emirler: İst. Erk. İSTANBUL TİCARRT ve ZAHİRE BORSASI 1/1/938 riarLas Aşağı Yukan Er, Pa. Kr. Pa. Buğday yumuşak - ? 5 4 4 . 413 .“ gi S.— 425 02 » w Kaplıca Nohut natürel İş fındık Peynir beyaz 245 galoğlundaki İstanbul merkezine birer oynamadığı zamanlar santrforved mey- ca olunur. A yak ordusu meydana gelmiş olacaktır. bütün Sıvaslılar pazarı dört gözle bekliyorlar. Çünkü kayak yerin- de toplanacaklar, satın alınmıştı. Bican son günlerde Çek tabiiyetine geçmek üzeredir. Bu takdirde Çekler Bicanı milli takımla, rında oynatabileceklerdiğ, Lis, No. 507-— Rüştü: Tıp Fakültesi No, 1095 — Halük: Menteş sokağı No. 9 Kuzguncuk — Sezai Suda: İst. Erk. Öğretmen O. No, 375 — 8. Karar yel: Yavuz BI 9 da gedikli Gölcük İz- mit, Mendil kazananlar Necdet Tarsuslu: Erk Lis. No. 944 Adana — Refia Arık: Müsavat soka» ğı No. 8 Karşıyaka İzmir — Müzeyyen Soylu Or, Ok. No. 118 Niğde — Reneö: Sent Esprit okulu Pangaltı — Anastar sie: Babil sokağı No. 2 Harbiye — Neo- lâ: İst, 23 ncü okul No. 64 — Hermine: Sarıoğlu Han No. 8 Marpuççular — Cahide: Çınar sokağı No. 8 Kımalı- ada — Vildan; Mi Aydın bankası sağışmanı B, Mustafanın kızı — Nezi- he Bulaner: İst. Kız lis. No. 375 — Hüsniye: İst. 2 nci okul No. 832 — Çe- tin Canca; Çankaya postanesi Anka- ra — Jale Sayın: Göztepe İ. O. No. 483 — Silda Toker: Beyoğlu 47 nel İ.O. — Şefika Saltan: Telefon caddesi No. 7 Kadıköy, Muhtelif hediye kazananlar Emel Münir: İnhisarlar idaresi İz- — Birsen Güngör: Ticaret-odası başkâtibi eliyle Sivas — Doğan Öney — İst, Lalaşahin Ok. No. 324. — Meh- met Oğuz: Kayseri Lis No, 18 — Fik- ret: Gazi İ. O, No. 377 Burdur — Sa- adet Şener: D. D. yolları Liman mö- muru 9066 numaralı Salâhaddin Şe- nerin kızı Derince — Ayten: D. D, yok ları genel direktörlük muhasebe mo- muru B. İhsanın kızı Ankara — Ha- san: Yukarı Kozluk İst. caddesi No, 289 İzmit — Enise Falk: Yenişehir Emek Apart. No. 4 Ankara — Semih Öney: İst. yolu No. 111 Eâime — Hal- dum Üryani; Işıklar cad, Ferah apart. No, 1 Ankara - Berna Akyavaş: Gazi İ. O, No. 264 Konya — İsmet Pekiner: Özel okul No. 19 Küçük Yozgat — İ. Noyan; Şehir kıraathanesi Afyon — Ayfer Birkan : Yenihamam arkası No. 5 İzmit — Nazmiye: Yenişehir Say- Yav Mümtaz apartı No. 7 Ankara — Meliha Örnek: Kültür direktörlüğü İsparta — Beyhan Kurtaran: Orta. bahçe Dr. Nazif apartı. No. 5 Beşik- taş — P, Akdoğan: İhsaniye Alt S. No. 96 Üsküdar — Keyhan: Türk sokağı No. 40 Tâleli — Meliha Okay: Kadıköy — A. Yücekan: 19 ncu İ. O. No, 475 Üsküdar — Namık Şen- gün: Gazi Osmanpaşa O. O, 13/1/928 perşembe günü Halinde toptan satılan yaş meyra ve sebzelerin tiatleri En aşağı Eb yükseği Istanbal Mikyası Pati Pati Er.8. Pırasa, Kilo 3— Lahana Me İpana) » 4— Havuç » 30 Kereviz kök 2 im Kereviz yaprak demet $ — Yoşl salata 100 aded 79 — Kamabahar » Tw Taze soğan demet — 75 Maydanoz » — Turp >» — Balkabağı Küp 4— Kestano kabağı » 4— Pancar demet 2 30 Elma Amasya Kilo 14 — » Gümüşhane » 3— » Ferik ».7— Armud Ankara » 5— » — Karedenis » $— Coviz > 7- Ayva » 5— Kar e Kestane » 1— Muz » v— Kuru üzüm ». 2— Kuru İncir > 10 Ağap kavunu eded 4— Limon yerli 100 » 180 — » ecnebi ».i0— Portakal: » Dörtyol 64 iüik sadık 300 — . » 80 ik > » ilik , » 10 1k >» Alanya Giik , » 80 ik » > dbolük >» (o Fenike 160 lık » Ri 80 ik , ». 10010k » > 50 ik Mandalina Alanya 1o0aded : » Rize 0 » » Feniko 100 » 280 — > Bodram 100 > 680 — > Mersin 100 » 100 — Toplantıya çağırma Xüksek Deniz Ticaret mektebi mezunu arkadaşlara 10/1/488 pazar günü saat 14-de İstanbul Eminönü Halkerinde mezun arkadaşları bir araya toplamak gayesile kuracağımıs oemiyetin toplantısına gelmeleri ehemmia yelle rica olunuğ,