22 Ocak 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

22 Ocak 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

- FENNİN BiR HARIKASI: KESKİN KAŞELERİ üşütme, grip, nezleye ve ağrılara bire birdir. m East Agency üncü kat Gothanburg, Btokhalm, Oslo, Dantsig, Gâynin Copenhag Abo Reval ve bütün Ulmanları şark ve Karadeniz başlı- $a limanları arasında 15 günde bir azimet Ve avdet için muntazam postalar. Gdynia - Dantzig - Gothenburg ve Oslo- dan beklenen vapurlar. Finn vapuru 13 Şubata doğru. Gâynir vapuru 15 Şubata doğru. Vikingland vapuru 28 Şubata doğru. Yakında İstanbuldan Hambürg Roter- Gdynia Gothenberğ, Dantzig - Stokholm, ve İğin hareket edecek İsa vapuru 23 K. saniye doğru. Nordland vapuru 25 K. saniye doğru. Pinn vapuru 19 Şubata doğru. Yasla tafsilât için Galata'da Tahir han ! 8 üncü katta kâin acentalığına müracast, Tel: 44801 - 2-3 Sultan Ahmed üçüncü sulh hukuk hâkimliğinden: Ligor ve Eftim Sofyanın şaylan ve Osloğ limanları i 22 Kânunusani 1938 Scandinavlan Near xbüştereken mutasarrıf oldukları İs- tanbul Eminönünde Ahi Çelebi ma- hallesinde Lüleci sokağında 431 ada ve 23 parsel ve eski 5 ve yeni 7Tnu- maralı ve iki kattan ibaret ve birinci katta bir oda bir helâ bir balkon ve ikinci katta bir oda ve ufak hir kö- mürlük ve ufak bir koridor ve altın- da bir dükkânı bulunan kâgir gayri Menkulün izale şuyuu zımnında fu- ruhtu takarrür ederek müzayedeye Yazolunmuştur: Heyeti umumiyesinin kıymeti mu- bâmmenesi 8250 sekiz bin iki yüz elli Mradır. Birinci açık arttırması 24/2 938 tarihine müsadif perşembe günü saat on dörtten on altıya kadar icra kılınacaktır. Kiymeti mMuhammenesinin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde o gün İhaleli katiyesi yapılacaktır. Bulmadı- İh takdirde en son arttıranın teshhü- dü baki kalmak üzere on beşgün müddetle temdid edilerek ikinci açık arttırması 11/3/938 tarihine müsadif cuma günü saat on dörtten on altı- ya kadar icra olunacak ve o gün en çök arttırana ihale edilecektir. İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların işbu gayri menkul üze- rindeki haklarını hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile yirmi gün içinde bil dirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedlinin paylaşmasından hariç kala- saklardır. Müterakim vergiler borç- ları nisbetinde hissedarlara ve dellâli- Ye ve vakıflar kanunu mucibince ve- rilmesi lâzım gelen yirmi senelik ta- Viz bedeli ve ihale pulu ve tapu mas- rafları müşteriye aittir. Arttırma şartnamesi işbu Dân tari- hinden itibaren mahkeme diyanha- hesine talik kılınmıştır. Talip olanla- rm kıymeti muhammenesinin yüzde | yedi buçuğu nisbötinde pey akçasını ğ bamilen © gün ve saatta İstanbul Divanyolunda dairei mahsusasnda Bultan Ahmed üçnücü sulh hukuk mahkemesi başkitabetine 938/3 nu- mara ile müracaatları ilân olunur. p (4148) — HÜSEYİN CAHİD Fikir Hareketleri 20 Kânunusani 1938 Cumartesi 222 ci sayısı çıktı İÇİNDEKİLER : Tekâmül ve terakki: O. Bougiâ — Ye- Bi istibdad tekniği: W. Henry Öham- Derin — Meşrutiyet hatıraları: Hüse- yin Cahid Yalçın — Klâsik an'ane ve hristiyanlık: Chirstopher Daw- #on — Ervah ile münasebet: I4wy » Bruhi — Siyasi mezhebler tarihinde mühim simalar: Karl Marx G. Mos- ca — Matbuat hayatı; Kıvılcımlı kü: Hüseyin Siret Özsever — Filo- moflar: Hayat ve öfezhebleri: Wi Duran — Timurun darayında bir İspanyol öefiri: Clavijo — Kitablar Arasında (Küçük notlar) — Lehde ve Aleyhde — Vecizeler. Piyeti 20 Kuruş e Sel eld çıktı 189 numaradan 306 ci sayıya ka- dar olan Be! old barırlanmıştır. Piyeti 8 liradır. Mömeeei yek, İstanbul: Ankara caddesi, No. 34 — Bügi matbaası sahibi Ulvi Olgaç. Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Evvelce ilân edilmiş olan Ankara Garında Revizörlük binası ile umum! He- 14 binası inşaatı yeniden kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuştur. 1 — Bu işlerin keşif bedeli 43,000 liradır, 1I — İsteklileri bu işe ait şartname, proje ve sâir evrakı Devlet Demir yol- Yarının Ankara, Haydarpaşa ve sirkeci veznelerinden 215 kuruş mukabilinde ala- bilirler, DI — Eksiltme 31/1/9398 tarihinde pazartesi günü saat 15 de Ankarada Devlet Demir Yolları yol dairesinde toplanacak merkez birinci komisyonca ya- ir. IV — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin teklif mektubiyle birlikte aşa- gıda yazılı teminat ve vesaiki «yni gün ayni saat 14 de kadar komisyon riyaseti- ne tevdi etmiş olmaları lâzım a) 2460 sayılı kanun ahkâmine uygun 3225 liralık muvakkat teminat. b) Bu kanunun tâyin ettiği ve şartnamede yazılı vesikalar, c) Nafıa vekâletinden musuddak chiiyet vesikası. (108) (239) * 1/2/1938 tarihinden itibaren: 1 — Sürat trenlerinde muteber olmıyan tenzilli tarifelere tevfikan bilet almış olan alelümum yolcular trene binmeden evvel istasyonlarda munzam Ücret tediye ederek sürat trenlerine mahsus munzam biletini almak şartile bu trenlerde seyahat edebilirler, Sürat trenlerinde muteber bileti olmuyan yolcular hakkında biletsiz mua- melesi tatbik edileceğinden sayın yolcuların her halde irene binmeden evvel biletlerini temin etmiş olmajarı kendi menfaatları iktizasındadır. 2 — Sürat trenlerinde muteber olmıyan tenzilli bilet hamili yataklı va- gon yolcularının sürat trenlerinde seyahat etmek için tediye edecekleri mun- zam Ücret, umumi tarife ücretinin yüzde on iki buçuğa indirilmiştir. (202) * &; Devlet Demiryolları Haydarpaşa 1 ci İşletme Müdürlüğünün ihtiyacı olan aşağıda cins, miktar, muhammen bedel ve muvakkat teminatı yazılı Ki- reç, Tuğla, Marsilya kiremidi ile Mahyalık kiremit açık eksiltrheye konulmuş- tur. Eksiltme 2/2/938 tarihine müsadif çarşamba günü Haydarpaşa Gar bi- nası dahilinde Birinci İşletme Komisyonunca Kirecin saat 15 de Tuğlanm 15,30 da ve kiremit ile mahya kiremidinin 16 da eksiltmesi yapılacaktır. İsteklilerin eksiltme şartnamesinde yazılı muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği evrak ve vesaikle eksiltme günü yukarda yazılı saatlerde komis- yon relsliğine müracaat etmeleri lâzımdır. Bu işe dld şartnameler ücretsiz olarak Haydarpaşa İYol Başmüfettişliğin- den alınabilir, (268) il Vah. Miktarı Vahit fiyat Muhammen Muvakkat Cinsi bedel teminat R LK LE Kireç Ton 260 15 «Tonus Oo 390000 O 28300 Tuğla Adet 270,000 (17 «Bini » Oo 459000 34400 Marsilya kiremit » 50,000 Mahyalık kiremit . 5,000 8 440 00 3300 * Xeni Ankara Garı Büfe ve Gazinösu ile müştemilâtr kiraya veriliyor. Deylet Demiryolları İkinci İşletme Komisyonundan: 1 — Yeni inşa olunan Ankara Garı içindeki büfe, büvet, gazete satış yeri ile garın yanındaki büyük ve lüks gazino binası ve müştemilâtı üç sene müd- detle ve pazarlık usulile kiraya verilecektir. 2 — Bunlarm»s#enelik muhammen kirası 7000 liradır. Ve yekdiğerinden ayrılmaksızın toptan olarak kiraya verilecektir. 3 — Taliplerin uzun müddet Ankara, İstanbul gibi büyük şehirlerde birin el sınıf bir gazinoyu muvaffakıyet ve ehliyetle idare etmiş olduklarını ve hâ- len böyle bir müesseseyi idare edebilecek ehliyet ve mali kudrette bulunduk- larına dair ve bu cihet vesikada sarahaten yazılı olmak şartile Ticaret odala- rından alınmış bir belgeyi ve nüfus veya hüviyet cüzdanlarının asıl veya selâhiyetli makamlarca rousaddak suretlerini pazarlık gününden beş gün ev- veline kadar komisyona teslim etmeleri şarttır. İdare bunları tetkik edüp kim- lerin pazarlığa iştirik edip edemiyeceğini pazarlıktan evvel kendilerine tebliğ ve tefhim edecektir. Tesbit edilen müddelten sonra getirilecek. vesaik kabul edilmiyecek ve eshabının pararlığa iştirâk hakları sakıt olacaktır. 4 — Şartnameler Ankerada İkinci İşletme Müdürlüğünde Haydarpaşada Birinci İşletme Müdürlüğünde parasız olarak verilir 5 — İhale 7/2/938 pazaıtesi günlü saat 15 te Ankarada İkinci İşletme Mü- dürlüğü binasında toplanacak olan komisyon tarafından yapılacaktır. İstek- Merin «1575» lira muvakkat teminatlarını Ankarada Umumi İdare veznesine tırarak muayyen gün ve saatte komisyonda hazır bulunmaları ilân olunuz. vi e — (131) (294) Maliye Vekâletinden: Kapalı zarfla eksiltmeye konulup fenni şartnamesine uygun teklif yapıl- madığı için ihalesi iera edilemiyen dâhili otomatik telefon. santraliyle tesisatının bu kerre şartnamesi tadil edilerek yeniden kapalı zarfla eksiltmeye konulmuş- tur, » 1 — Muhammen bedeli (10.000) lira ve muvakkat teminatı (750) liradır. 7 — Eksiltme 24/1/938 pazartesi günü saat 15 de levazım müdürlüğün- de toplanan eksiltme komisyonunda yapılacaktır. : 3 — Muaddel fenni, idari ve eksiltme şartnameleri levazım müdürlüğün- de ve İstanbulda Dolmabahçede Maliye evrakı matbua anbarından parasız ali- nır, 4 — İstekliler 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 ncü maddelerinde yazılı belge- ler ve muvakkat teminat makbuz veya banka kefalet mektuplariyle birlikte kanunun tarifatı ve şarinamelerdeki şeraitine tamamen uygun ve noksansız olarak yazacakları teklif mektuplarını hâvi kapalı zarflarını ihale saatinden bir saat evvel komisyon reisliğine vermeleri. (65) REOSİL Öksürük, nefes darlığı, soğuk algınlığı ve göğüs nezlelerin- den sizi kurtaracak en iyi ilâç budur. Her eczaneden israrla isteyi- niz. Siz de bu kremden şaşmayınız! BALSAMIN KREMİ Bütün cihanda elli senedir dai- ma üstün ve eşsiz kalmıştır. KREM BALSAMİN Büyük bir'bilgi ve uzun bir tec- rübe mahsulü olarak vücude ge- DİKKAT: kazanmış olmakla isbat etmiştir. KREM BALSAMİN yalı ank miizn İml erik Se nev'i vardır. — v 5 KREM BALSAMİN” Dğn sa Geni vine mahsusada imal ettirdiğimiz gayet şık ve taşımağa elverişli hususi tüpler derunünde dahi satılmaktadır. Piatçâ daha ehven oldu- ğu kadar pek kullanışlı ve zarif olan 5 KREM BALSAMİN yağ > ve. biliş mağamiğcında bulunur. 1 — İdaremizin Trabron Başmüdürlüğüne bağlı Polathanede şartname ve projesi mucibince yaptıracağı idare binası inşaatı kapalı zarf usulile ek- siltmeye konmuştur. 2 — Keşif bedeli «15860» lira «27» kuruş ve muvakkat teminatı «1189.52 liradır. 3 — Eksiltme 8/11/938 tarihine rastlıyan salı günü saat (15,30) da Kaba- taşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. 4 — Şartname ve projeler «80» kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar Um Müdürlüğü İnşaat şubesiyle Ankara, Trabzon Başmüdürlüklerinden ve Polat- hans Müdürlüğünden alınabilir. 5 — Eksiltmeye iştirak etmek istiyenlerin fenni evrak ve vesaikini İnhisar. lar İnşaat şubesine ibraz ederek ayrıca ehliyet vesikası almaları lâzımdır. 6 — Mühtrlü teklif mektubunu kanuni vesaiki ve eksiltmeye iştirak vesi- kalariyle $e "7,5 güvenme parasını ihtiva edecek olari kâpalı zarfların eksiltme günü tam saat (14,30) za kadar yukarıda adı geçen alım komisyonu Başkan- ığına makbuz mukabilinde verilmiş olmalıdır. «391» * 1 — İdaremizin Trabzon Başmüdürlüğüne bağlı Polathanede şartname ve projesi mucibince yaptırılacağı ve 25/1/938 de ihale edileceği ilân edilen Tütün Bakımevi inşaatı eksiltmesi ayni şartlar dahilinde 8/11/938 tarihine rastlıyan sah günü saat 15 e talik edilmiştir. 2 — Keşif bedeli 145,611 lira 30 kuruş ve muvakkat teminatı 8530.57 Hra- dır, 3 — Eksiltme 8/11/938 tarihine rastlıyan salı günü sanat 15 de Kabataşta Levazım ve Mubuyaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. 4 — Şartname ve projeler 7.28 Jira bedel mukabilinde İnhisarlar Umum Müdürlüğünden alınabilir. 5 — Eksiltmeye iştirak etmek istiyenlerin fenni evrak ve vesaikini İnhisar- lar İnşaat şubesine ibraz ederek ayrıca ehliyet vesikası almaları lâzımdır. 6 — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaiki ve eksiltmeye iştirak vesi- kasiyle 967,5 güvenme parasını ihtiva edecek olan kapah zarflar eksitime günü en geç saat 14 de kadar yukarıda adı geçen alım komisyonu mak- buz mukabilinde verilmiş olmalıdır, «Bi» «3903 1 —- Nümunesi mucibince «300» DA sarı muşamba kapsülü pazarlıkla satın alınacaktır. 2 — Pazarlık 28/1/938 tarihine rastıyan cuma günü saat 14 de Kabataş- ta levazım ve mübaysat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. 3 — Nümuneler her gün sözü geçen şubede görülebilir. 4 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte $e 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur.(M.) (178) * 1 — İdaremizin Trabzon Başmüdürlüğüne bağlı Polathanede şartname ve projesi mucibince yaptırılacağı Tütün bakım evi inşaati kapal zarf usuliyle eksiltmeye konmuştur. TI — Keşif bedeli 145611 lira 80 kuruş ve muvakkat teminatı 8530.57 lira- dır, MI — Eksiltme 25/1/9438 tarihine rastlayan Salı günü saat 15 de Kabataş- ta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartname ve projeler 7.28 lira bedel mukabilinde İnhisarlar Umum Müdürlüğü inşaat şübesiyle Ankara, Trabzon başmüdürlüklerinden ve Polat hane müdürlüğünden alınabilir, V — Eksiltmeye iştirâk etmek isteyenlerin fenni evrak ve vesalkini İnhisar» lar inşaat şubesine ibraz ederek ayrıca ehliyet vesikası almaları lâzımdır. VI — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaiki ve eksiltmeye vesi- kasiyle $6 7,5 güvenme parasını ihtiva edecek olan kapalı zarflar eksiltme gü- nü en geç saat 14 de kadar yukarıda adı geçen Alım komisyonu başkanlığına makbuz mukabilinde veriimiş olmalıdır. (B.) (62) * 1 — Şartnamesi mucibince 95000 kilo motörin «ağır dizel yağı» pazarlıkla satın alınacaktır. 2 — Pazarlık 7/71/938 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 14,30 da Ka- bataşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. 3 — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden almabilir. 4 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte * 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri Dün olunur. (406),