8 Mart 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

8 Mart 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

se" şa ia ME AR. LER .” «etütbat al 21 ZEAŞYTETae “ Müneü katta kâin acentalığına müracast, gezmeye gelen HACI BEKİR Eyfel kulesinin birinci katında yemek yiyeceksiniz, Berlin Vintergardenin en Öksürenlere ve göğüs nezlelerine : Deniz yolları İŞLETMESİ Âtenteleri ; — Karaköy - Köprübaşi Tel. 42862 — Sirkeci Mühürdaramde Han Tel: 27740 MERSİN postası Yalnız bu sefere mahsus olmak Üzere bugün Mersin hattına kal- kacak olan «SADIKZADE; vapu- Tu Galata rıhtımından saat 16 da Kalkacak ve İzmire Perşembe sa- Şi bahı varacaktır. «1261> Scandinavian Near East Agency Gnintada Tabir han 3 öncü kat Tel: 4491 - 2-3 Bvenıkıa Orlent Linlen Gotbenbarg Gothenburg, Stokholm, Oslo, Dantaig, Üdynin Copenhaç Abo Reval ve bütün Baltık Ilmanları şark ve Karadeniz başlı” #A llmanları arasında 15 günde bir azimet Ye avdet için muntazam postalar. Güynia - Dantslg - Gothenburg ve Ozlö- dan beklenen vapurlar. & vapuru 10 Marta doğru vapuru 25 Marta doğru Gâynia vapuru 28 Marta doğru Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- fam - Kopenhaç, Gdynia ğe »- Stokholm, hareket edecek vapurlar. yam vapuru 10 Marta doğtu vapuru 25 Maria doğru Göynin vapuru 28 Marta doğru Yazla tafşilât için Galata'da Tahir han İstanbul polisi Kiymetli * muharrirlerimizden Ali Pundın bu mühim öseri çıkmak üze- Bedir. Emniyeti umumiye müfettişli- Ü ve emniyet direktörlüğünde bu- olan üstadın bu eseri polisin Pek çok seralrini taşımaktadır. Gülhane üroloji profesörü Dr. FUAT KÂMİL BEKSAN Avrupadan avdet etmiştir. | Taksimde Şark apartımanında cu- , pazartesi ve perşembe gün- öğleden sonra hastalarını kabul Sneliyat ve tedavisini deruhte et Mektedir. NE a e a Dr. Ihsan Sami sunuz ÖKSÜRÜK ŞURUBU sürük ve nefes darlığı Ye kızamık öksörükleri için pek te- Siri dlâştır. Her eczanede ve seza depolarında © bulunur. MEME agir — İstanbul ikinci icrada kullan- Me tatbik mübrümü kaybettim. Y Çİ alacağımdan eskisinin değeri yoktur. Fethiye Aktar Dr. Hafız Cemal (LOKMAN HEKİM) Dahiliye mütehassısı başka tan 6 ya) kadar (1M) numaralı hususi kabi- hastalarını kabul eder. Salı, cu- Künleri sabah «95 - 12 hakiki Miaraya mahsustur. Musyenehane ve ev 22398 — 21044 İr. Mehmed Osman Saka Dahiliye mütehassisi Cenevre Üniversitesinden mezun İstanbul, Belediye karşısı, Sinan- Ali MUHiDDiN HACI BEKiR Mamulâtını teşhir ettiği Avrupa ve Amerika sergilerinde daima biririciliği kazanmıştır. Güzel İstanbulu seyyahlar nefaseti LOKUM VE ŞEKERLERİNİ OLARAK Bir buçuk asırdan fazla bir tarihi olan bu meşhur Türk ticarethanesi lokum ve şekerleri kadar nefis Karemelâ imaline başladı. Hacı Bekir Karemelâsı gayet lüks ambalâjlı ve kilosunun “azam TOKATLIYAN OTELİND GREGOR ve ORKESTRASI AEŞAM DÜNYANIN MEŞHUR ŞEKERCİSİ cihanın dört köşesine nam salan perakende fiatı 80 kuruştur. Zarafet ve 7 . nükte galası PARİS GECESİ Hergün matine ve suvarelerde nefis ve ruhnivaz parçalar terennim etmektedir. iyi dansörleri LİANE ve RONALD ile ELVİRA MAY ve BRUCE TOMAS MUTAD FİYATLAR KATRAN HAKKI EKREM Satış llânı İstanbul dördüncü icra memurluğundan: Vahid tarafından Vakıf paralar idaresinden 20594 ikraz numarasile borç alınan paraya mukbil birinci derecede ipotek gösterilmiş olub borcun öden- memesinden dolayı satılmasına karar verilen ve tamamına ehlivukuf tarafın- | dan 761 lira kıymet takdir edilmiş olan Koskoda Çoban çeşme mahallesinin ca- mli şerif sokağında eski ve yeni 24 numaralı bir tarafı 410, 411/2 diğer tarafı 412/1, 414, 406 arkası 421 harita numaralı mahallerle ve önü cami şerif soka- gile çevrili 7, 19 metre yüzünde 132 metre murabbaı sahasında bir arsanın ta- mamı açık arttırmaya konmuş olup 11/4/938 tarihine rastlıyan pazartesi gü- nü saat 14 den 16 ya kadar Yenipostahane binasındaki dairemizde açık art- tırma ile satılacaktır, Arttırma bedeli muhmmen kıymetin $4 75 ni bulduğu takdirde gâyrimenkul en çok arttıranın üzerine ihale edilecek, aksi takdirde | en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün müddet- le temdid edilerek 26/4/938 tarihine rastlıyan salı günü saat 14 den 16 ya ka- dar yine dairemizde ikinci açık arttırması yapılacak ve bu ikinci arttırmada gayrimenkul en çok arttırann üzerine ihale edilecektir. Satış peşindir, taliple- rin arttırmağa girmezden evvel muhammen kıymetin $5 1,5'ğu nisbetinde pey akçesi vermeleri veya milli bir bankanın teminat mektubu ibruz etmeleri 1â- gımdır. Birikmiş vergilerle belediyeye ait tenviriye, tanzifiye ve tellâliye tesimleri ve vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir. 20 senelik taviz bedeli müşteriye aittir, 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 ıncı müddesinin 4 üncü fıkra- sınca, bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan Addialarını, bu ilânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitele- rile bildirmeleri icab eder. Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla malümat almak is- tiyenlerin 11/3/938 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için açık bulun- durulacak olan arttırma şartnamesile 934/1810 numaralı dosyasına müraacaat- ları ilân olunur. (1260) İstanbul Nafia Müdürlüğünden: 21/3/1938 Pazartesi günü saat 15 de İstanbulda Nafın Müdürlüğünde (5470,20) lira keşif bedelli İstanbul BaşvekâletArşiv dairesi yanındaki tasnif heyeti çalışma binası ikmali inşaatı açık eksiltmeye konulmuştur, Mukavele, Eksiltme, Bayındırlık işleri genel, hususi ve fönni şartnameleri, proje keşif hulâsasiyle buna müteferri diğer evrak dairesinde görülebilir. Muvakkat teminat (411) liradır. İsteklilerin en &z (3500) liralık bu işe benzer iş yaptıklarına dair idarele- rinden almış olduğu vesikalara istinaden İstanbul Nafız Müdürlüğünden ek- siltme tarihinden bir hafta evvel alınmış ehliyet ve Ticaret odası Yesikalariyle gelmeleri, (1144) SATILIK MOTORLAR Anadolu Kulübü Büyükada şubesinde mevcut üç adet molör iki dina- mo ve bir hurda motör satılığa çıkarılmıştır. Talip olanların Büyükadada Kulüp şube ınuhasebeciliğine müracaatları ile rootörleri görmeleri ve ve- recekleri fiyatları bir meklupla Ankarada Anadolü Kulübü Müdürlüğü- ne gönderilmesi fazla malümat şube muhasebeciliğinden alınabilir. Beykoz Malmüdürlüğünden: Mahallesi : Paşabahçesi Sokağı < İncirköy Kapı No.ları Eski O :32,34,33, 35, 32,33 Yeni 471,73, 17, 17, 9. 10 . Cinsi : Elektrik binası ve iki baraka ve çalılık ve bahçeyi müştemil maa teferrüat tuğla ve kiremit fabrikası- nm dörtte'iki hissesi, Nev'i : Mülk Hududu © Dört tarafı Sahip Beyin 27 No, lu mas arazi ahırı, Muhacır mahallesine giden yol, muhacır mahallesi, Mehmet “Tahir etendi arazi ve çalılığı, Ahmet çavuş veresesinin maa tarla çalılığı. İncirköyüne giden yol, ve Sahip Beyin arazisi, Seher hanımın fundalığı ve yine müşarülileyhin 28, 29; 30 No. lu arazisi, fabrika- nın demir mefruş yolu, ve umumi yol. 'Bisseye isabet eden 175,416 lira. 1 — Yukarda cins, nevi, hudut müştemilâtı gösterilen tuğla ve kiremit fab- tikâsinın Mahir Kefeli'ye ait dörtte iki hissesi vergi borcundan dolayı tahsili emval kanununun 13 üncü maddesi mucibince ve açık arttırma suretile satılığa Ir, al muamelesi 7/3/938 tarihinden itibaren 28/3/938 pazartesi günü saat 14 e kadar Beykoz kazası idare heyetince yapılacaktır. 3 — Müzayedeye iştirak için talipilerin 2490 sayılı kanımun 16 ve 17 inci maddelerinde gösterilen şartlar dairesinde muvakkat teminat olan 5,020 Ira 80 kuruşu Beykoz Malsandığına yatırmaları Yâzımdır. 4 — Bu hususta izahât almak isteyenler her gün Beykoz Malmüdürlüğü tahsilât servisine müracaat edebilirler. (1244) rahmi sk nin Bİ Rİ SE MR RR Gümrük muhafaza genel komutanlığı satınalma komisyonundan; 1 — Deniz vasıtalarının ihtiyacı için satın alınacak 6 ton motörin 12/3/ 938 cumartesi günü saat 11 de pazarlığı yapılacaktır. 2 —“Tasınlanan tutarı 450 lira ve ilk teminatı 34 liradır. Ağa daireleri, Öğleden sonra Telefon: 23563 3 — Şartname, evsaf ve nümune komisyondadır. Görülebilir. 4 — İsteklilerin gün ve saatinde kenuni vesikaları ve ilk teminat mak- buzları ile Galata eski İthalât gümrüğü binasındaki komisyona gelmeleri. (1230) BASURA HEDENSA Satış ilânı İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: Ömer tarafından Vakıf paralar idaresinden 22907 ikraz numarasile borç alınan paraya mukabil birinci derecede ipotek gösterilmiş olup borcun öden- memesinden dolayı satılmasına karar verilen ve tamarıma yeminli üç ehli- vukuf tarafından 1560 lira kıymet takdir edilmiş olan Balatta Hızır çavuş ma- hallesinin yeni eadde (yeni çarşı) sokağında kin eski 29 yeni 55 mumaralı sağ tarafı Şalum Mizrahi ve biraderlerin hanesi 80l, tarafı İsak Natan hanesi ar- kası Hayım nasi ve hissedaranın hanesi cephesi yeni cadde ile mahdud bir ha- nenin evsaf ve mesahası aşağıda yazılıdır: Zemin kat: Zemini karosiman antre, merdiven altı, zemini tahta bir sola üzerine iki oda, zemini kırmızı çini helâsı olan mutbak, sokak tarafındaki oda- nın elti bodrumdur. Birinci kat: Bir sofa üzerine biri eamekânlı üç oda, zemini kırmızı çini helâsı olan bir mutbaktır. N İkinci kat: Birinci katın aynıdır, odanın birinde dolab vardır. Üçüncü kat: Bir sofa yüklük ve biri camekânlı üç oda, zemini tahta he- lâsı olan mutbak vardır. Bu katın Üstü zemini çinko tarasdır. Umumi evsafı; Binanın beden duvarları kâgir dahili aksamı ahşap ve dört katlıdır. Zemin kat pentereleri kısmen demir parmaklıklı ikinci katta ar- kada tahta şahniş vardır. Mesahası: Umumu 81,00 metre murabbaı olup bundan 2,00 metre murab- bal aydınlık geri kalanı üzerine bina yapılmıştır. Yukarda hudud, evsaf ve mesahası yazılı gayrimenkülün tamamı açık art- tırmaya konmuş olup 11/4/9838 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar Yeni Postahane binasındaki dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma bedeli muhammen kıymetin $6 75 ini bulduğu takdirde gayrimenkul en çok arttıranın üzerine ihale edilecek, aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün müddetle temdid edilerek 26/4/9038 ta- rihine rastlayan salı günü saat 14 den 16 ya kadar yine dairemizde ikinci açık arttırması yapılacak ve bu ikinci arttırmada da bedeli muhammen kıymetin “e 75 ini bulmazsa borç, 2280 numaralı kanun hükümlerine göre beş mtsavi Satış peşindir. Taliplerin arttırmaya girmezden evvel muhammen kıyme- tin 9e 7,5 u nisbetinde pey akçesi vermeleri veya milli bir bankanın teminat mek- tubunu ibraz etmeleri lâzımdır Birikmiş vergilerle belediyeye ait tenviriye, tanzifişe ve dellâliye resimleri ve Vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir 20 senelik taviz bedeli müşteriye aittir. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 mcı maddesinin 4 üncü fıkrasın- ca, bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irti- fak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddiala- rını, bu ilânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildir- meleri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 11/3/938 tarihinden itibaren herkes'n görebilmesi için açık bulundurulacak olan arttırma şarinamesile 936/3503 numaralı dosyasına müracaatlar ilân olunur, (1259) Satış ilânı İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: Yakub tarafından Vakıf paralar idaresinden 22599 ikraz numarasile borç alman paraya mukabil birinci derecede ipotek gösterilmiş olup borcun öden- memesinden dolayı satılmasına karar verilen ve tamamına ehlivukuf tarafın- dan 1500 lira kıymet takdir edilmiş olan Hasköyde Keçeci piri mahalle- sinin Çöplük sokağında eski 4, 4 mükerrer yeni 12, 14 kapı numaralı bir ta- rafı hali arsa, bir tarafı maliyeye ait arsa, bir tarafi harap çeşme sokağı ve ta- rafı rabii çöplük sokağı ile çevrili iki ahşap evin eysaf ve mesahası aşağıda ya- zılıdır; 12 numaralı ev: Zemin kat: Zemini kırmızı çini bir antreden girilen sağ ve sollu iki'kısım olup solda bir kapı ile girilen zemini kırmızı çini bir taşlık, maltız ocaklı bir mutbak, bir.helâ, sıvaları dökülmüş tamire muhtaç iki oda, sağda zemini kır- mızı çini antre bir sofa, iki oda, mutbak ve helâ vardır. Birinci kat: Sağ ve sollu iki kısım olup solda bir sofa zemini kırmızı çini döşeli maltız ocaklı bir mutbak, bir helâ, birinde yük ve dolab olan iki oda var- dır. Sağ tarafda sol tarafın aynıdır. 14 numaralı ev: Taksimati 12 numaralı evin aynıdır. Umumi evsafı! 12, 14 numaralı evler ahşap ve ikişer katlıdır. Her iki ev bir birinin aynıdır. İçinde elektrik tesisatı vardır. Binanın saçdklarile bazı aksamı tamire muhtaçtır. Mesahası: Umum sahası 178-metre murabbaı olup 12 numaralı evin 89,00 ve I4numaralı evin 89,00 metre murabbaıdır. Yukarda hudud, evsaf ve mesahası yazılı gâyrimenkulün tamamı açık art- tırmaya konmuş olup 11/4/9838 tarihine rastlıyari Pazartesi günü'saat 14 ten 16 ya kadar Yenipostahane binasındaki dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma bedeli muhammen kıymetin 96 75âni bulduğu takdirde gayrimenkul en çok arttıranın üzerine ihale edilecek, aksi takdirde'en son arttıranın taah- hüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün müddetle temdid edilerek 26. 4/ 938 tarihine rastlayan salı günü saat 14 ten 16 ya kadar yine dairemizde ikinci açık arttırması yapılacak ve bu ikinci arttırmada gayrimenkul en çök arttira- nın üzerine ihale edilecektir. Satış peşindir. Taliplerin arttırmaya girmezden evvel muhammen kıyme- tin 96 7,5 u nisbetinde pey akçesi vermeleri veya milli bir bankanın teminat mektubunu ibraz etmeleri lâzımdır. Birikmiş vergilerle belediyeye ait tenviriye, tanzifiye ve dellâliye resimleri ve Vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir 20 senelik taviz bedeli müşteriye aittir. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 ıncı maddesinin 4 üncü fkra- sınca, bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer n ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan #ddlalarını, bu ilânın neğri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbiteleri- le bildirmeleri icab eder, Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla malümat almak iste. yenlerin 11/3/938 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için açık bulundu- Tulacak olan arttırma şartnamesile 9394/2441 numaralı dosyasına müracaatları ilân olunur. (1256) AMELİYATSIZ MEMELERİKURUDUR EDA izl AA, Erkek bir Daktilo aranıyor En az orta mektep mezunu olupta Memürin kanunundaki evsafı haiz olan- ların ye gayet seri yazanların vesikalarile beraber her gün üçten beşe kadar Taksimde Güngür â) , İstanbul Nafıa Şirket ve Müesseseleri Baş- müfettişliğine müracaat eylemeleri, (1212)