8 Mart 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

8 Mart 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

Bir. Vatandaşla Mülâkat atbanda haber verdiler: — Avukat Mustafa is- minde bir zat defalarla uğradı. vi mutlaka görmek istiyor. ihayet bir gün karşılaştık. Kendisine sordum: — Arzunuzr nedir? — Size bir fikir vereceğim, dedi. lerimiz fırsat buldukça büyük Adamlarla mülâkat yapıyorlar. Mü- il bir şey. Büyüklerin ne yap- ağını, ne düşündüğünü vatandaşlar *lbette öğrenmek isterler. Fakat hep beraber bir kütle teşkil eden vatan- da kendilerine mahsus bir â- bir görüş ufukları, düşün Seleri, ihtiyaçları vardır. Vatandaşlarla mülâkat için bir sü- İm açsanız, her günkü hayatın için- | den kopan birçok düşünceler, ihti- | Yaşlar meydana çıkar. Büyükler kü- | Şüklerin neler istediğini, küçükler bi- | : Yibirinin dertlerini öğrenirler. atabım; titiz meraklı, vatan- daşlık alâka ve düşüncelerini dert den tipte bir zata ben- Yiyordn. Çoğalması istenecek bir va- tandaş tipi. — Fikriniz çok iyi, dedim. Böyle mn yürüyüp yürüyemiyece- 'oruz. Fakat bunu niçin yaptığı xe bilmiyoruz. Madem ki böyle bir Yram var ve itiyat dolayisile bu- Mu kutluyoruz, bari bu bayrama iç- maf bir vazife verelim. Buna barış adımı takalım. Her sene bu İçtimal bayram, dargınları barış Ürmağn, ihtirasları unutturmağa, kö- Pe köşe sevgi ve ahenk yaratmağa bir vesile olsun. Hayatın dar hislere, #nrazlara, kinlere değeri olmadığını biliriz de yine pireyi deve yaparız. i iniz var? an dala atlıyacağım, amma benı bakmayınız. Şu dert yalnız Ada, “eğil, herkesin derdidir: Bir Böyle alacağı var. Bunu tahsil için dar lunum bir şeyini haczettirecek, ortaya açıkgöz bir avukat ve- op > #akipçisi, iki yalancı şahit çıki- » Düzme bir istihkak davasile Dük ind hayatın kredi gibi en İleri bir temeli sarsılıyor. Benim hoteç > istihkakın eski tarihli bir Smeg ile tevsiki yoluna gi- desi, pir Mahkemeler şahidin ia- bit, Ç oküm vermemeli, yalancı şa- wsulleri ortadan kaldırılmalı — kermel, daha başka? ti pi, Gektrik cereyanlarında hüsü- kâletinp vi hirsizlik var. Nafia Ve- Ve dikkatini celbediniz. Nasıl nu tahkik ettim: Merkezden (Devamı 8 incide) SALI TANEVİ letanbul, Ankara Caddesi 8 TELGRAF ; TAN, İSTANBUL TELEFON : 24318, 24319, 24310 MART ÜÇÜNCÜ YIL — No. 1024 1938 5 KURUŞ » İnler isminde bir genç, kendisini evin BAŞMUHARRIRI: “Yirmi Birler,,in Muhakemesi AHMET EMİN YALMAN Karahanın da Adı Geçiyor Kafkasya ve Sibiryada Bir ihtilâl Hazırlanmış Moskovanın Bildirdiğine Göre, Rikof Lehistan Hesabına Casusluk | Yaptığını İtiraf Etmis, Buharin de Kremlini Zaptedecekmiş Grinko Moskova, 7 (Radyo) — Sovyetler Birliği yüksek malikemesinin bu sa- bahki celsesinde Buharin'in istieva - bına devam olunmuştur. Maznun, sağcıların suikast teşeb- büsü hakkında yeni izahat vermiş - tir. Bu yeni izahata göre suçlular, Kremlinin işgalini ve Sovyet reji - minin yıkılmasını o hazırlıyorlardı. Buharin ve Rikofun idaresi altında şimali Kafkasya ve Siberyadaki çift lik sahiplerinin, oralara gönderilen isment, Slepköt ve Yakovenko ta... reketler tertip edilmiştir. Buharin, müddelumuminin sözle « Buharin Rikof rine dolambaçlı yollarla cevap ver - | mek istemiş, fakat Riko, çiftlik sahiplerinin isyan hareketini hazır - lamak yolunda sağcıların şimali Kaf kasyaya gönderilen ajanlar vasıtasi- le ecnebi memleketlerde bulunan Ka zak ve Beyaz Rus mültecilerile irti- bat peyda ettiklerini söylemiştir. Müddelumum! Vişinski bu nokta üzerinde durdu ve sordu: — Karahanın Alman faşistlerile temaslarını biliyor muydunuz? Maznun cevap verdi: — Buryoranar — Muvafakat ediyor muydunuz? (Devamı 10 uncuda) Bir Ana, Çocuklarını Balta İle Öldürdü Sebep, Baba Tarafından Aileye Aşılanan Korkunç Bir Hastalıktır Fransız gazeteleri dehşetli bir fa - cia haber veriyorlar: Bir ana iki ço- cuğumu balta ile öldürmüş!.. Fransada geçen bu müthiş hayat faciasının tafsilâtı şudur: Jan Four- bitirip tekrar evine döndüğü vakit, vücudünde tedavisi pek çok dikkat ve ihtimama muhtaç olan bir hasta- lık mikrobunu taşıdığının farkında ol madan evlenmişti. Aradan uzun seneler geçtikten son (Devamı 4 üncüde) İtalya Gazeteleri Neticeden Çok Ümitli Alman Hariciye Nazırı da Yarın Londrada Temaslara Geçecek Londra, 7 (Husust) — İngiltere - İtalya müzakerelerini idareye memür olan İngilterenin Roma Sefiri Lord Perth, Romaya muvasâlat etmiştir. İtalya Hariciye Nazırı Kont Cisno, Romayı üç gün için ziyaret eden Le- histan Hariciye Nazın Albay Bek'i izaz ile meşgul olduğu için müzake- reler hafta sonuna dağru başlıyacak- ar. Lord Perth, Mister Chamberlain ve Lord Halifax'tan aldığı talimat i- Je mücehhez bulunuyor. Lord Perthe İngiltere Hariciyesi delegesi Mister İngram refakat etmektedir. Daily Express'in siyasi muharririne göre, İtalyan matbustı, İngiltere sefirinin samimi dostluk teklifleri ile geldiğin- den şüphe etmemekte ve “İtalyan hü kümetinin, müzakerelerin muvaffa- kıyetle netieeleneceğine büyük itima- dı olmadan matbuatın bu ümidi gös- termesi tasavvur edilemez.,, demek- tedir, (Devamı 4 üncüde) den bir müddet ayıran bir vazifeyi talya Hariciye Nazırı Kont Ciano Meşhur Yıldızlar Ölümden Nasıl Kurtuldu? Müthiş bir felâket geçiren meşhur Mirna Loy (Tafsilât yedinci sayfadadır)| Otobüs Fezlekesi Üstündağ Yerine Ekrem Sevencan Cevap Veriyor Otobüs meselesi hakkındaki tahki. kat ikmal edilmiştir. Yalnız, geçen günlerde yazdığımız gibi, bu mesele hakkında vali Ustündağdan bazı su- aller sorulmuştu. Vali ve belediye reisi Ustündağ bu işe başlanıldığı za man kendisinin izinli olduğunu, bu itibarla meselenin muavin Ekrem Sevencan tarafından idare edildiği - (Devamı 4 üncüde) | bulmaktadır. Tethişçilerden mürek- IDEAL BÜRO Bu kitap bürolarının iş çıkarma kudretini artır. mak lstiyenler Için kısa, fakat ameli bir O vize az masraflari taptır. ok Iş nasıl çıkarılabiteseğini Gösterir. Fena ve yanlış büre o weülleri yüzünden geri Kalan, hattâ zarar eden veya batan müessme- ler sayılmıyacpk kadar çoktır. Bu kitap, bu gibi leri kurtarmak leln yazılmıştır. Fiyatı 6 Kr, Filistin Harbi En Son Çarpışmada 100 Arap Oldü Yeni İngiliz Komiseri Kumandan- larla daimitemas halinde bulunuyor Harekâta iştirak eden motörlü İngiliz müfrezesi Kudüs, 7 (A.A.) — Cenine muha « |zam kıtaatın vücude getirmiş olduk- rebesi, isyanın & başlangıcındanberi | ları çemberi yarmağa muvaffak ol « vukua gelmiş olan muharebelerin en | muşlardır ve Maverayüşşerla hudu - şiddetlisidir. Asilerin telefatı yüzü İdunu geçmeğe uğraşmaktadırlar, İaşe müşkülâtının kendilerini pek (Devamı 4 üncüde) —a Türkcasusu 'M. Sıfırın ürk casusu M. Sıfır, Mütare- T kgnin o kara günlerinde memleketi yıkmak, Türklüğü mah- vetmek istiyen düşman casuslarile çarpışmış, onları her karşılaşmada tepelemiştir. Türk casusu M. Sıfır, düşmanın gizli plânlarını çok heyecanlı ma- ceralar yaşamak suretile her sefe- rinde ele geçirmiş, tam zamanında bu plânları Anadoluya göndererek düşmanın bütün emellerini akame- te uğratmak hususunda büyük rol- ler oynamıştır. Türk casusu M. Sıfırın Mütareke hatıralarını, casusluk harikalarını İ birkaç güne kadar neşretmiye başs | lıyacağız. Bu hatıralar, Mütareke devrinin bugüne kadar meçhul ve gizli kalmış zengin, heyecanlı, tüy- ler ürpertici bir tarihidir. Birkaç güne kadar TAN sütunlarında zevk- le okuyacaksınız. Şeyh Şamilin Mücadelesi eyh Şamil, bir avuç ibtilâlci arkadaşile milyonlara karşı mücadeleye girişen, istiklâl için çar- pışan bir Türk kahramanıdır. Şeyh Şamilin babalarımızdan işitmiş ol- duğumuz kahramanlık menkıbeleri bugün de hâtıralarımızda canlı bir yapraktır. Bu asil Türk kahramanı- nın şanlı mücadelelerine, savaşları- na ait destanları pek yakında TAN- da sayfa sayfa okuyacaksınız. BİRKAÇ GÜNEKADAR TE NR KİR A A RR kep ufak bir takım gruplar, munta- | | İ İl